vettä konttii?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
THOOOOOONNI
Viestit: 39
Liittynyt: 04.1.2007 16:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

vettä konttii?

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

minulla on 190 korinen mersu ja olen huomannut kun ajelee vesisateella ni peräkontin kuskin puolen syvennykseen kertyy vettä? :( onko muilla ollut samanlaista vikaa? miten korjasitte ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Takavalon tiiviste falskaa? :idea: Alipaine imee vettä konttiin? :idea:
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

Mulla oli eräässä autossa, ei kuitenkaan mersussa samanlainen ongelma, helppo ja halpa ratkaisu on porata reikä siihen kohtaan johon vesi kertyy.
THOOOOOONNI
Viestit: 39
Liittynyt: 04.1.2007 16:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

S55AMG kirjoitti:Mulla oli eräässä autossa, ei kuitenkaan mersussa samanlainen ongelma, helppo ja halpa ratkaisu on porata reikä siihen kohtaan johon vesi kertyy.
nii oha tuokii tietysti keino korjata se :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Eikös siellä ole oikeen vedenpoistoreikä valamiina? Katoppa ettei ole tukossa?
Pro HVM
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Takakontissa, verhoilulevyjen alla, kummallakin sivulla on vedenpoistoreiät, muistaakseni niitä on peräti kaksi kummallakin puolella. Yleensä nämä reiät ovat yleensä niin täynnä pa*kaa ja ruosteenestoaineita, etteivät ne hoida tehtäväänsä.

Otapa siis verhoilumuovit sivuilta pois pois ja tarkista tilanne, kyllä ne reiät siltä kaiken pa*kan alta löytyvät. Siellä on sellaiset kumitutit. Avaa ne, puhdista takakontti pas*asta ja kuivaa kontti.

Tuossa korimallissa takakonttiin ruukaa muuten tulemaan kosteutta ihan itsekseen oikeilla keleillä. Putsasin nuo reiät ja sen jälkeen on kosteusongelman hävinnyt :shock:.
Kein siknatuur
THOOOOOONNI
Viestit: 39
Liittynyt: 04.1.2007 16:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

Sampo N. kirjoitti:Takakontissa, verhoilulevyjen alla, kummallakin sivulla on vedenpoistoreiät, muistaakseni niitä on peräti kaksi kummallakin puolella. Yleensä nämä reiät ovat yleensä niin täynnä pa*kaa ja ruosteenestoaineita, etteivät ne hoida tehtäväänsä.

Otapa siis verhoilumuovit sivuilta pois pois ja tarkista tilanne, kyllä ne reiät siltä kaiken pa*kan alta löytyvät. Siellä on sellaiset kumitutit. Avaa ne, puhdista takakontti pas*asta ja kuivaa kontti.

Tuossa korimallissa takakonttiin ruukaa muuten tulemaan kosteutta ihan itsekseen oikeilla keleillä. Putsasin nuo reiät ja sen jälkeen on kosteusongelman hävinnyt :shock:.
juu pittää kahtoo onko tukossa. :)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Eli jos ne reiät puhdistaa niin häviää tuo älytön kosteuden määrä kontin luukunkannestakin vai? Kannenluukku on jatkuvasti ihan kostea. Ihmetellyt kun ei ole aiempina talvina kostunut noin paljoa. Nyt kun avaa kontin niin suojakelillä valuu vettä sieltä yläosasta mihin sitä kosteutta kertyy.

Huolestuttaa tuollainen käyttäytyminen että muuten korroositon kontti saattaa alkaa mätänemään. Eihän tuollainen voi olla normaalia? Poistin kaiken ylimääräisen roinankin että jos olisi vaikuttanut ilman kiertoon.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tuon näköistä hommaa on ruostesuojatun W201:n takakontin syvennyksissä:

Kuva

Ruostesuojamössö tekee hiekan kanssa mukavaa puuroa reikiin -> tukossa... Kannattaa tosiaan avata verhoilut ja putsailla. Siellä kun vesi seisoo pari vuotta niin mesen reikäklubi levittää punaisen maton uudelle jäsenelle... :D Kuvassa takapuskurin kiinnityspultit ovat auki, siksi päivä paistaa pultinreijistä. Lisäksi kuvassa näkyvät hyvin viimeisten W201 mallien (1988->1993) kylkimuovien kiinnitysklipsit, mikäli se nyt ketään kiinnostaa.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Vettä takakontissa ja kannessa 201 :ssä!

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Kirjotampa kommentin miekin tähän. Kun ne sivumuovit on nii pirun hankalia ainakin kylmänä ottaa pois niin on helppo sieltä takapyörän takapuolelta pohjan puolelta sohia sinne putken tumppiin jossa väli kalvo , mutta siinä on kolme kaaren muotoista kapeaa aukkoa. Ne kun hörrää vaikkapa nippusiteen päällä ni a vot, pääsee niin helpolla. Ja sit takakontin takaseinässä oleva muoviverhoilu onkin helppo irroittaa ja katsoa onko ne tuuletusventtiilit toimivia.Ne mustat muovi osat ja niissä ohut kumi läppä,elikkä avautuvat herkästi. Kyllä se kosteus poistuu niiden kautta. Ja sit joku kirjoitti jossain että takaluukun kanteen kertyy niin paljon vettä että kun luukun avaa niin loiskahtaa vettä. Mie oon ottanu kannen vasemmassa nurkassa olevan pienen kumitulpan pois ja kansi pysyy tyhjänä silloin. Kantsii sekin reikä pienellä nippusiteellä sohia avoimeksi. Eiköhän se siitä. Minulla takakontti on noilla toimen piteillä pysynyt aivan kuivana. Tosin kopistelen jalat talvella niin tarkkaan ettei ikinä lunta lattioilla. Sinnehän takakonttiin se sitte kondensoituu kun se kylmempi kuin matkustamo.
VALMET 5oo -69
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Itellä oli jääny yksi vahausrätti sinne kontin pohjalle joka oli kastunut. Oli just siinä reiän kohdalla kunkinpuolen muovien päällä tosin. Kun poistin ne muovit niin reikä oli kyllä puhdas. Enää ei ole ollut kostea kontti kuten ei aimemminkaan ennen tuota rättiä.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

HVM kirjoitti:Takavalon tiiviste falskaa? :idea: Alipaine imee vettä konttiin? :idea:
Nyt heitän eriävän näkemyksen. Jos olis että alipaine imis vettä niin kesällä oikein pölyisillä hiekkateillä ajelles kontti olis täys pölyä. Mutta aivan puhtaana pysyy,vaikka ikkunat auki ja kattokin. Elikkä silloin ei ole kabiinissa ja korissa ylipainetta. :roll: Kyll ne läppäventttiilit siellä puskurin takana toimii. Vaikka perä on pölysta aivan harmaa. Nii, siis ulkopuolelta :twisted:
VALMET 5oo -69
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Moneen kertaan todettu totuus tähän perusongelmaan on seuraava:
- Pikkumesen takaloosterin kannessa ei ole eristystä, josta seuraa runsasta kondesoitumista. Pakkasella jään kertymistä.
Kun kuurat sulaa syntyy yllättävästi vettä.
124:ssä ei ole tietoakaan kosteudesta, kannessa on loistava eristys/verhoilu.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

romu kirjoitti:Moneen kertaan todettu totuus tähän perusongelmaan on seuraava:
- Pikkumesen takaloosterin kannessa ei ole eristystä, josta seuraa runsasta kondesoitumista. Pakkasella jään kertymistä.
Kun kuurat sulaa syntyy yllättävästi vettä.
124:ssä ei ole tietoakaan kosteudesta, kannessa on loistava eristys/verhoilu.
No sittenhän olen suotta kirjoittanut vinkkejä, Vi..u ,olen luullut että se on normaalia kun auton takakontti on kuiva. En tosin eläissäni ole 124:n takakonttiin katsonut. En mie kyllä autoista mittää tiijjäkkää iha oikeesti. :oops: No oli miten oli mulla se nyt vaan on kuiva. :roll:
VALMET 5oo -69
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Samoin. Ei mitään suurempaa kondenssivesi ongelmaa ole ollut. Eikä pienempääkään. Tosin en myöskään kuljettele peräkontissa kovinkaan paljon mitään tavaroita. En tiedä voisiko se vaikuttaa, siis jos ammatti on esim. vaikka pullakuski: veivaat aamusta iltaan lämpimiä pullia ja muikkukukkoja edestakaisin peräkontista :D Ne voisivat aiheuttaa pakkasella muikku-kondenssi-vettä luukun kanteen :D Voi että mitä juttuja taas lähtee...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Nonni, asiaan ei tarvita muikkukukkoja eikä muita. Märkänä olevat matot auton sisällä kyllä riittävät.
Tietysti sitä kuivempaa on kontissa mitä vähemmän itsekin hengität. :lol:

Poistoilman mukana kulkee kosteus,kylmät pinnat kondensoivat.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Eli kannattaa siis a) joko olla hengittämättä kun ajaa, tai b) varustautua happipulloilla ja maskilla (poistoputki ikkunan välistä ulos, tai tekee reiän oveen) kuten sukeltajat. Toimisikohan semmoinen armeijan kaasunaamari, eli "sika-kyösti"? Näin vältymme kondenssivedeltä :shock: Niksi-Pirkka :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”