tehtaan alustamömmöt??

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

tehtaan alustamömmöt??

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

vm.87 2.3-16v.

mikä tuo aine mitä ne tehtaalla onpi tuonne pohjaan laittaneet?

saako sitä millään helpolla konstilla pois??
harrastepeli ja ajattelin josko pohjan saisi maaliin.

ei o suomi peli.
hollannista kaiketi.

jos tuolla mitään merkitystä?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vastaus on perinteinen "ampumalla". Jotain kumimössöähän se on, sitä ei taida erottaa pellistä kun ruoste. :( Polttamalla lähtee toki myös. :shock:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Korkeapainepesullahan ne lähtee helpoiten. Ei onnistu ihan valovirta-kärcherillä. Eli koppa tyhjäksi ja käytetään pesussa ammattilaisella.
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Melitos kirjoitti:Korkeapainepesullahan ne lähtee helpoiten. Ei onnistu ihan valovirta-kärcherillä. Eli koppa tyhjäksi ja käytetään pesussa ammattilaisella.
No en menisi vannomaan onnistuuko, koska en tiedä. Mersun massa on kuitenkin ihan jotain muuta kuin vaikkapa tojotan massa. :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Siksipä sanoinkin ettei onnistu valovirta-kärcherillä.

http://www.suomenvesipiikkaus.fi/korkeapainepesu.htm ja kyllä lähtee
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sen pitäis olla PVC-pohjaista muovimassaa, samanlaista kuin vaikkapa volkkareissa. Eikä tosiaan lähde kuin ruosteella.

Saattaa olla helpompi etsiä sieltä mahdolliset ruosteen alkukohdat ja hoitaa ne ja sitten kunnollinen ruostesuojaus päälle.

Kunnollinen ruostesuojaus menee muuten siten, että ensin hoidetaan kotelot. Porataan siis tarvittavat rieiät, sumutellaan aineet sisään ja väännetään reiät meisselillä takaviistoon. Sitten sumutellaan kontelonsuoja-aineella koko alusta ja lopuksi alusta massalla päälle.

Erityistä huollisuutta kannattaa nähdä pyöränkaarien suojaamisessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

yo, jos se on nuan pirun tiukassa, niin sen vissiin voipi antaa olla siinä?
irrotellaan ruosteen kanssa sitte joskus.

mites muuten jos tuosta hauaisi pitää hyvän huolen, niin voipiko noita org. liistereitä ja niiden kestoa siel pohjassa jotennii parannella?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Massa on jotain pvc ja uretaanin sekoitusta
:twisted: upota asetoniin :twisted: sillä ainakin uretaanit irtoavat metallista toinen vaihto ehto polta pois :idea:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Asetonia painepesuriin :idea:
:D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

PVC-pohjamassa

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Jostakin on periytynyt tietoa, että jos ko. pohjamassa palaa, vaikka vain hitsatessa, syntyy prosessissa mm. happoa ja pelti ruostuu takuuvarmasti lähistöltä! Suositus oli, että vain irtonainen massa poistetaan! :!:
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Jos se on samaa kuin noissa W123:sten pohjissa niin joo... Karmeeta kamaa, tosin varmaan tehokasta...

Ja tosiaan, ei kannata jättää palanutta massaa, vaan kunnolla veks ruostepaikan ympäriltä.

Ja miten se lähtee?

Kuumailmapuhaltimella: Kuumenna irroitettava alue kuumaksi, kuitenkaan polttamatta massaa.

Anna hetki jäähtyä, ja raapaise sauma siihen massaan.

Ja sitten pihdeillä tai käsin repimään, lähtee koko lämmitetyltä alueelta näppärästi kunhan on saatu kunnon alku. :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

eki kirjoitti:Jos se on samaa kuin noissa W123:sten pohjissa niin joo... Karmeeta kamaa, tosin varmaan tehokasta...

Ja tosiaan, ei kannata jättää palanutta massaa, vaan kunnolla veks ruostepaikan ympäriltä.

Ja miten se lähtee?

Kuumailmapuhaltimella: Kuumenna irroitettava alue kuumaksi, kuitenkaan polttamatta massaa.

Anna hetki jäähtyä, ja raapaise sauma siihen massaan.

Ja sitten pihdeillä tai käsin repimään, lähtee koko lämmitetyltä alueelta näppärästi kunhan on saatu kunnon alku. :wink:
Just täsmälleen samaa menetelmää olen käyttänyt w123 mersua hitsattaessa.Tuota mersun massaa on muuten turha yrittää lastoilla tms kaapia pois ei varmasti lähe niillä vehkeillä :evil: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”