Sisä/ulkolämpömittarin asennus?

Vastaa Viestiin
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Sisä/ulkolämpömittarin asennus?

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ajattelin asentaa autooni digitaalisen sisä/ulkolämpömittarin, jos vain löydän sopivan. Haluaisin myös yrittää askarrella jotain hauskaa ja siistiä upotusta mittarille johonkin kohtaan kojetaulua. Olettekos upotelleet mittareita autoihinne?

Olen miettinyt että mistä ulkolämpötilan anturi kannattaisi vetää ulos? Yhtenä vaihtoehtona ajattelin semmoista että irrottaisin peilin ja vetäisin sen siitä kohtaa ulos, mistä menee peilille sähköjohdot. Sitten kiinnittäisin anturin huomaamattomasti vaikka peilin alareunaan?

En tiedä mistä anturin saisi vedettyä moottoritilaan, että sen vois kiinnittää sitten jonnekin etupuskuriin.

On tosi hankalaa avata kattoluukku 100km/h nopeudessa, ja pitää toisella kädellä 5min tavallista elohopeamittaria ulkona nähdäkseen ulkolämpötilan :D

Tietysti voisin porata reiän keskelle tuulilasia tai vaikkapa oven läpi, ja tuikata anturin siitä roikkumaan ulos! :shock: Sitten vaan tiivistäisi reiän silikonilla tai polyuretaanimassalla ja voilà!!! Siinä on täydellinen tämmöisen hajoita-se-itse -miehen anturiasennus!
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Rintapellistä piuha konehuoneeseen ja anturi johonkin etupuskurin sisälle. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sisä/ulkolämpömittarin asennus?

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Matti kirjoitti:...

Olen miettinyt että mistä ulkolämpötilan anturi kannattaisi vetää ulos? Yhtenä vaihtoehtona ajattelin semmoista että irrottaisin peilin ja vetäisin sen siitä kohtaa ulos, mistä menee peilille sähköjohdot. Sitten kiinnittäisin anturin huomaamattomasti vaikka peilin alareunaan?
Ei hullumpi idea. Tuskin tarvitsee edes peilikopan ulkopuolelle tuoda anturia, eiköhän se ainakin ajaessa näytä ihan oikeaa lukemaa
Matti kirjoitti:...
On tosi hankalaa avata kattoluukku 100km/h nopeudessa, ja pitää toisella kädellä 5min tavallista elohopeamittaria ulkona nähdäkseen ulkolämpötilan :D
Ootko kuullu sellaisesta lapsille tarkoitetuista korvakuumemittareista.
Niillä mittaa lämmön nopeasti ja kätevästi ihan muutamassa sekunnissa..
Ei kovillakaan pakkasilla jäädy käsi :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
mun
Viestit: 65
Liittynyt: 30.9.2005 12:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Clas Ohlssonilla olis aika yksinkertaisen asiallinen upotettava mittari, mutta hieman liian iso, 74x37x23,5 mm.
http://tinyurl.com/7mlnm
Suomen Ohlssonilla hinta on 23,5€, mutta eivät lähetä. Ruohtista lähettää, mutta posti- ja käsittelykulut, yhteensä Sek 295!!

Olisko kellään tiedossa vastaavaa pienempää mittaria tiedossa? Eikä haittais vaikka käyttäis auton sähköja ja olis taustavalo.
MB:n orikinaalia ei tartte tarjota, sillä sen hinnoittelu näyttää olevan ajalta jolloin taskulaskin maksoi vanhan tonnin.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joo, pitää katella joku mittari. Noita näyttää olevan eri paikoissa. Biltemallakin on joku.

Pitää tutkia vähän, irroitella kojetaulun varhoilulevyjä, että mistä sen anturin sais parhaiten sinne keulaan...
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Pistä langaton. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Olisko sulla suositella jotain tiettyä? Hyvä idea muuten!
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Ei ole mitään suositusta, mutta noitahan on kaupat pullollaan kaiken hintaisia.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Itse suunniteli 124-mersuun asentaa lämpömittarin siihen sisävalomöhköön jossa vilkkuu turvavyön merkkivalo.Ongelmana on ollut vain löytää riittävän kapoisaa lämpömittaria.Tosin LIDL :D myi messevän näköistä sääasemaa joka pikaisesti vilkaistuna näytti mahtuvan 124:n tuhkakupin paikalle.Sääasemassa oli toki myös tarpeellinen kompassi mukana :shock: :roll:
Rassaaja
Viestit: 23
Liittynyt: 09.10.2005 9:23

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Motonetti myy alle 20€ semmosta sisä/ulkolämpömittaria, jossa on vihertävä taustavalo 12V järjestelmään. Itse mittari toimii paristolla. Ehkä siitä voisi viritellä jotain.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joo, pitää katella sopivaa. Tarkoituksena olis löytää mahdollisimman huomaamaton malli - ei semmoista ilmatieteenlaitoksen suosittelemaa sääasemaa, jossa on katolle asennettava tutka jne... :) Tuhkakupin paikalle voisin minäkin sen asennella, kun ei oo koskaan tullu opeteltua polttamaan tupekkia... :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 sähkö”