1,8 moottorin pakkaskäynnistys

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

1,8 moottorin pakkaskäynnistys

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Mikähän vastustaa, kun vm.-94 saa sahata (uusi akku) pitkään näillä pakkasilla (-20...-30) ennen käynnistymistä? Olisikohan joku lämpöanturi väsähtänyt vaiko onko se tarvikelambda, joka antoi testerissä niin tasaista 1 v käyrää eikä sakara-aaltoa niinkuin kai pitäisi? Koneella on myös tapana nykäistä pari kertaa kylmänä valoista lähdettäessä! Vanhalla aidolla Bosch:lla ei ongelmia ollut (ei kyllä ollut näitä lukemiakaan pakkasta starteissa), mutta kun testeri herjasi seoksen laihuutta ja että anturi on sökö niin vaihdoin... :roll: :roll:
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Tänä aamuna sama juttu, pakkasta -30, kone hörähti heti mutta ei käynnistynyt vaikka lohkolämmitin (n. 500W) 3h päällä ja ylävesiletku haalea.
Lämmitin kuumailmapuhaltimella imuilmakoteloa pari minuuttia ja kone käynnistyi.
Onkohan vain 8 litran nestetilavuudelle wattimäärä liian pieni ajallisesti ja/tai lämpöantureissa - bensapumpussa vikaa. Kaasutinkoneen tyyppistä ryyppyähän ei kai tässä periaatteessa ole.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se tuossa ajassa tarpeeksi lämpiää.
Lamdban ei pitäisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, muistatko mikä vikakoodin kuvaus tarkalleen oli ?
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Testeri oli Bosch Smartbox ja koodi 31 (MB= 028). Tämä oli marraskuussa n. 2000 km sitten.
Toisen kerran kävin ennen pakkasia l. pari viikkoa sitten ja silloin käytettiin jotain isoa Bosch-testeriä, jonka oskilloskooppi testasi lambdaa ja piirsi tasaista 1 v "käyrää" eikä sakaraa.
Minulla on tunne, ettei kone saa oikein bensaa kun pakkanen on näin kova :roll: :roll: :roll:
Toinenkin pakkasvaiva on rattilukon jumittuminen, ilmeisesti lukon lukituskara ei palaudu kun jousi ei palauta. Lukon voiteluhan oli kielletty?
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Unohtuipa tuo sanallinen tekstiosio Bosch:n vikakoodista :"Stored Lambda control - mixture too lean"! :oops: :oops:
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Imuilman lämpöanturin vaihto auttoi. Entinen ei ollut ilmeisesti tykännyt elektroniikan puhdistusnesteestä. Liitin vain pakotti ostamaan alkuperäisen 25€. :oops:
Hannu II
Viestit: 87
Liittynyt: 27.12.2006 18:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

Nykiminenkin lakkasi, kun vaihdon BT:n 4v takuuakun 3 vkon käytön+testauksen jälkeen virkeämpään l. virta oli hetken poikki ja jotain tietenkin nollautui :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”