Auto käy tyhjäkäyntiä ontuen (pumppaa välillä ~600-800rpm), ja about 10-20 sekunnin välein kuuluu selvä pamahdus imusarjasta.. Kierroksilla pelaa, vedot tuntuu olevan tallella.
Myöskään jarrut ei meinaa toimia, ekalla polkaisulla toimii normaalisti, mutta jos heti painaa uudestaan, poljin menee kovaksi.
Kun ilmamassamittarin piuhan ottaa irti, tyhjäkäynti ~1000rpm, imusarjan paukutus lakkaa, mutta auto käy silti vielä ontuen.
VIKA LÖYDETTY!
"Punaisesta tavaratalosta" ostamani yläpään tiivistesarjan imusarjan tiiviste oli moottorityyppiin m111.920 ja autossa on kone m111.921. Kyseinen tiiviste käy kyllä paikalleen, mutta ei tiivistä lohkon ja imusarjan väliä!!
http://www.autonvaraosat24.fi/mercedes- ... n-tiiviste
Linkin takaa löytyy esimerkkikuvat kummastakin tiivisteestä.
Pahvin vaihdon jälkeen tehdyt tarkastukset:
- Imusarja ja suuttimet purettu ja tiivisteet sekä alipaineletkut tarkasteltu -> OK
- Jakopää aukaistu -> Merkit samoilla kohdilla, kuin ennen koneen purkua, eli ajoitus (pitäisi oletettavasti olla) kohdillaan.
(Pakoakselille "ajoitustappi" menee paikoilleen kampiakselin asennossa ~20 JYKK ja imuakselille ~27 JYKK, onko tämä normaalia? Kyseisessä koneessahan on muuttuva imunokan ajoitus tjsp, vaikuttaako jotenkin tähän?)
- Sähköliittimet suihkittu puhtaiksi contact cleanerilla.
Alle 20km sisään vaihdetut osat:
-Kannentiiviste
-Imusarjan tiiviste
-Suuttimien tiivisteet
-Pakosarjan tiiviste+pinnapultit & mutterit
-Tulpat
-Ketjunkiristimen tiiviste
-Öljyt+suodatin
-Ilmansuodatin
-Venttiilikopan tiiviste + tulpanreikien tiivisteet
-Raitisilmasuodatin (niinku ketään kiinnostas
