Kansipahvi vaihdettu-> paukuttaa imusarjassa VIKA LÖYTYI!

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Palikka94
Viestit: 9
Liittynyt: 12.5.2013 21:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Kansipahvi vaihdettu-> paukuttaa imusarjassa VIKA LÖYTYI!

Viesti Kirjoittaja Palikka94 »

Elikkäs otsikon mukainen vika syntyi kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
Auto käy tyhjäkäyntiä ontuen (pumppaa välillä ~600-800rpm), ja about 10-20 sekunnin välein kuuluu selvä pamahdus imusarjasta.. Kierroksilla pelaa, vedot tuntuu olevan tallella.
Myöskään jarrut ei meinaa toimia, ekalla polkaisulla toimii normaalisti, mutta jos heti painaa uudestaan, poljin menee kovaksi.
Kun ilmamassamittarin piuhan ottaa irti, tyhjäkäynti ~1000rpm, imusarjan paukutus lakkaa, mutta auto käy silti vielä ontuen.

VIKA LÖYDETTY!
"Punaisesta tavaratalosta" ostamani yläpään tiivistesarjan imusarjan tiiviste oli moottorityyppiin m111.920 ja autossa on kone m111.921. Kyseinen tiiviste käy kyllä paikalleen, mutta ei tiivistä lohkon ja imusarjan väliä!!

http://www.autonvaraosat24.fi/mercedes- ... n-tiiviste
Linkin takaa löytyy esimerkkikuvat kummastakin tiivisteestä.

Pahvin vaihdon jälkeen tehdyt tarkastukset:
- Imusarja ja suuttimet purettu ja tiivisteet sekä alipaineletkut tarkasteltu -> OK
- Jakopää aukaistu -> Merkit samoilla kohdilla, kuin ennen koneen purkua, eli ajoitus (pitäisi oletettavasti olla) kohdillaan.
(Pakoakselille "ajoitustappi" menee paikoilleen kampiakselin asennossa ~20 JYKK ja imuakselille ~27 JYKK, onko tämä normaalia? Kyseisessä koneessahan on muuttuva imunokan ajoitus tjsp, vaikuttaako jotenkin tähän?)
- Sähköliittimet suihkittu puhtaiksi contact cleanerilla.

Alle 20km sisään vaihdetut osat:
-Kannentiiviste
-Imusarjan tiiviste
-Suuttimien tiivisteet
-Pakosarjan tiiviste+pinnapultit & mutterit
-Tulpat
-Ketjunkiristimen tiiviste
-Öljyt+suodatin
-Ilmansuodatin
-Venttiilikopan tiiviste + tulpanreikien tiivisteet
-Raitisilmasuodatin (niinku ketään kiinnostas :P )
Viimeksi muokannut Palikka94, 30.7.2014 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Imuvuodoltahan tuovahvasti kuulostais, outoa vaan jos paukkaa säännöllisin välein ... Jarrutehostuksen häviäminenkin tukee tätä

Onko suihkittu käydessä letkut ja sarjan liitokset läpi, vesisumulla ja jollain herkemmin syttyvällä, vaikuttaako käyntiin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Palikka94
Viestit: 9
Liittynyt: 12.5.2013 21:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Palikka94 »

pekkovee kirjoitti:Imuvuodoltahan tuovahvasti kuulostais, outoa vaan jos paukkaa säännöllisin välein ... Jarrutehostuksen häviäminenkin tukee tätä

Onko suihkittu käydessä letkut ja sarjan liitokset läpi, vesisumulla ja jollain herkemmin syttyvällä, vaikuttaako käyntiin
Ei ole säännöllinen tuo paukutusten väli, paukuttaa siis satunnaisesti ~10-20sec väleillä. :)
Wd40:tä suihkin imusarjan liitoksiin -> ei vaikutusta
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Tehtiinkö kannelle / venttiileille mitään ? Onko puristukset tasaiset ? Ettei kanna nyt imuventtiili .. ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Palikka94
Viestit: 9
Liittynyt: 12.5.2013 21:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Palikka94 »

pekkovee kirjoitti:Tehtiinkö kannelle / venttiileille mitään ? Onko puristukset tasaiset ? Ettei kanna nyt imuventtiili .. ?
Kansi on suora, joten ei koneistettu. Nokat olivat kiinni kannessa ja venttiileihin ei koskettu rempan aikana. Ennen kannen irroitusta auto toimi kuitenkin normaalisti.

Puristusmittaria ei löydy, joten hankala tarkistaa puristuksia...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Palikka94 kirjoitti:Puristusmittaria ei löydy, joten hankala tarkistaa puristuksia...
Vähän päälle pari kymppiä Biltemassa. Motonetissä vajaat kolme lymppiä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”