200d korkea tyhjäkäynti. -94
200d korkea tyhjäkäynti. -94
mistä voisi johtua kylmänä kohtuulisella tasolla mutta kuumana 1100.
Joutokäynnin korotus taisi toimia tuon ikäisessä vielä alipaineella. Tarkista alipaineletkut / niiden vuodot. Erityisesti pumpun päälle kannen etuosasta anturilta tuleva alipaineletku.
Jos nämä ovat kunnossa niin koita onko pumpun takaosassa ylhäällä oleva tyhjäkäynnin hienosäätö säädetty tappiin vai onko siitä vielä varaa pienentää tyhjäkäyntiä.
Tarlista ettei kaasuvaijeri ole liian piukalla tai muuten jää palautumatta.
Jos ei muualta löydy vikaa niin pumpun takakansi auki ja tyhjäkäyntiruuvia löysemmälle. C200 ei onnistu ilman öljynsuodatinjalan irrotusta.
Jos nämä ovat kunnossa niin koita onko pumpun takaosassa ylhäällä oleva tyhjäkäynnin hienosäätö säädetty tappiin vai onko siitä vielä varaa pienentää tyhjäkäyntiä.
Tarlista ettei kaasuvaijeri ole liian piukalla tai muuten jää palautumatta.
Jos ei muualta löydy vikaa niin pumpun takakansi auki ja tyhjäkäyntiruuvia löysemmälle. C200 ei onnistu ilman öljynsuodatinjalan irrotusta.
No kokeileppa näin:
1.Kun auton käynnistää kylmänä nyppää pumpun takapäässä olevasta alipainekellosta alipaineletku irti jos käynti laskee kylmätyhjäkäynnin korotus toimii, siirry kohtaan kaksi. - jos taas ei niin kylmätyhjäkäynnin korotus ei toimi ja tästä syystä syöttöpumpusta on korotettu perustyhjäkäynti niin korkeaksi että moottori pysyy myös kylmänä käynnissä.
Mahdollisia vikapaikkoja: alipainekellon kalvo, alipainevuoto, alipaineventtiili joka ohjaa kelloa.
2.Käytä moottori lämpimäksi ja nyppää taas letku irti jos käynti laskee jostain syystä kylmätyhjäkäynnin korotus on edelleen päällä.
Mahdollisia vikapaikkoja: jumittunut alipainekello, alipainetta ohjaava venttiili
Näin ainakin W124 200D:ssä
1.Kun auton käynnistää kylmänä nyppää pumpun takapäässä olevasta alipainekellosta alipaineletku irti jos käynti laskee kylmätyhjäkäynnin korotus toimii, siirry kohtaan kaksi. - jos taas ei niin kylmätyhjäkäynnin korotus ei toimi ja tästä syystä syöttöpumpusta on korotettu perustyhjäkäynti niin korkeaksi että moottori pysyy myös kylmänä käynnissä.
Mahdollisia vikapaikkoja: alipainekellon kalvo, alipainevuoto, alipaineventtiili joka ohjaa kelloa.
2.Käytä moottori lämpimäksi ja nyppää taas letku irti jos käynti laskee jostain syystä kylmätyhjäkäynnin korotus on edelleen päällä.
Mahdollisia vikapaikkoja: jumittunut alipainekello, alipainetta ohjaava venttiili
Näin ainakin W124 200D:ssä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
tuo tyhjäkäynnin korotin sijaitsee kannen etupäässä imusarjan puolella, vihreä anturi johon menee kaksi alipaineletkua.
toimii niin että kylmänä korottaa ja lämmettyään laskee kierrokset, on voitu tieten tehdä niin että alipaineletkut on lyöty yhteen anturin kohdalta jolloin korotus on kokoajan päällä.
toimii niin että kylmänä korottaa ja lämmettyään laskee kierrokset, on voitu tieten tehdä niin että alipaineletkut on lyöty yhteen anturin kohdalta jolloin korotus on kokoajan päällä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.