200d korkea tyhjäkäynti. -94

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

200d korkea tyhjäkäynti. -94

Viesti Kirjoittaja drneo »

mistä voisi johtua kylmänä kohtuulisella tasolla mutta kuumana 1100.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joutokäynninkohotus ei toimi ja käännetty isommalle niin että jaksaa käydä kylmänä ?
wiimax.fi
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko tässä vehkeessä olemassa mitää lämpötila anturia joka vois tuon tehä
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mikä on joutokäynnin kohotus. voiko sen korjata
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Joutokäynnin korotus taisi toimia tuon ikäisessä vielä alipaineella. Tarkista alipaineletkut / niiden vuodot. Erityisesti pumpun päälle kannen etuosasta anturilta tuleva alipaineletku.

Jos nämä ovat kunnossa niin koita onko pumpun takaosassa ylhäällä oleva tyhjäkäynnin hienosäätö säädetty tappiin vai onko siitä vielä varaa pienentää tyhjäkäyntiä.

Tarlista ettei kaasuvaijeri ole liian piukalla tai muuten jää palautumatta.

Jos ei muualta löydy vikaa niin pumpun takakansi auki ja tyhjäkäyntiruuvia löysemmälle. C200 ei onnistu ilman öljynsuodatinjalan irrotusta.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

okay no voiko silla joutokäyninalipaineanturilla olla tekemistä asian kans.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

siis minkälainen homma vaihtaa
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

No kokeileppa näin:

1.Kun auton käynnistää kylmänä :arrow: nyppää pumpun takapäässä olevasta alipainekellosta alipaineletku irti :arrow: jos käynti laskee kylmätyhjäkäynnin korotus toimii, siirry kohtaan kaksi. - jos taas ei niin kylmätyhjäkäynnin korotus ei toimi ja tästä syystä syöttöpumpusta on korotettu perustyhjäkäynti niin korkeaksi että moottori pysyy myös kylmänä käynnissä.

Mahdollisia vikapaikkoja: alipainekellon kalvo, alipainevuoto, alipaineventtiili joka ohjaa kelloa.

2.Käytä moottori lämpimäksi ja nyppää taas letku irti :arrow: jos käynti laskee :arrow: jostain syystä kylmätyhjäkäynnin korotus on edelleen päällä.

Mahdollisia vikapaikkoja: jumittunut alipainekello, alipainetta ohjaava venttiili

Näin ainakin W124 200D:ssä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

tuo tyhjäkäynnin korotin sijaitsee kannen etupäässä imusarjan puolella, vihreä anturi johon menee kaksi alipaineletkua.

toimii niin että kylmänä korottaa ja lämmettyään laskee kierrokset, on voitu tieten tehdä niin että alipaineletkut on lyöty yhteen anturin kohdalta jolloin korotus on kokoajan päällä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”