kompressori ahtaa taas. Nyt myös penkitys käyrä.

Katso myös W210
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: kompressorikoneen ahdot katoaa 4500-5500rpm välillä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Mikähän voisi aiheuttaa kompurakoneessa tällaista:jalan kun ottaa pois kaasulta,painaa kytkimen pohjaan,niin ei heti asetu tyhjäkäynnille?
Kierrokset arpoo siinä 700-1200 kerran pari kunnes tasaantuu.Testerillä ei nyt äkkiä katottuna näkynyt syytä moiseen.
Tyhjä käynni tunistus, kytkimen tunistus tulee mieleen ensin tarkasteltavina+ilmavuodot
-230k- kirjoitti: Varmaan tuli väärä lainaus, eli tämä vastaus kilanderin tyhjäkäynnin seilaamiseen. :)
Korjailtu :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Perjantaina auto menee Bosh car center Häkkiselle.
Saa rullilla ollessa lukea mikä siellä antaa väärää infoa eculle.
Usko on kova että nyt viimein vika löytyisi :P
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:Perjantaina auto menee Bosh car center Häkkiselle.
Saa rullilla ollessa lukea mikä siellä antaa väärää infoa eculle.
Usko on kova että nyt viimein vika löytyisi :P
Kylähän se löytyy kun vaihtavat tarpeeksi osia
(jos viaksi tule mootorinohjain laite kannata tuumaila tarkan mitä tekee ;) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:Perjantaina auto menee Bosh car center Häkkiselle.
Saa rullilla ollessa lukea mikä siellä antaa väärää infoa eculle.
Usko on kova että nyt viimein vika löytyisi :P
Kylähän se löytyy kun vaihtavat tarpeeksi osia
(jos viaksi tule mootorinohjain laite kannata tuumaila tarkan mitä tekee ;) )
Diodi ja sen jälkeen 12v regulaattori ,josta ritariässästä tutun "turbo boost" napin kautta magneettiventtiilille syöttö. 8) 15minuutin pikakorjauksena tommonen kehiin siksi aikaa ku pitää ohjainlaitetta metsästää, jos siinä vika
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Taas ollaan vähä viisaampia muttei vielä ihan selvinny.

Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?

Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.

edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:Taas ollaan vähä viisaampia muttei vielä ihan selvinny.

Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?

Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.

edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
Tuskin on vika maf anturissa, enminkin johdoissa/ecusa
Mittasitko voltit anturilta suoraan vai oliko arvo se minkä ecu "näkee" sieltä tulevan?
5.2 voltia menee yli ecun ymmäryksen ja pistää humman poikki niin kuin kuuluukin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:Taas ollaan vähä viisaampia muttei vielä ihan selvinny.

Ilmamassa anturi antaa eculle yli 5.2v niin tietokone tiputtaa ahtimen magneettiventtiilin jännitteen 0, menee yli jonkun skaalan/raja-arvon tuo 5.2V.
Samasta ilmamassa-anturin ominaisuudesta johtuen auto käy hieman rikkaalla pintakaasusta ylöspäin.
Tehojakin tuli ulos vain 170hp, tosin ilmastointi päällä muttei sillä kai montaa hp eroa ole?

Viikon päästä uudelleen kokeilemaan toisella anturilla vaikka nykyinenki vain 2kk vanha bosch.

edit: vanhalla maffilla katkasee magneettiventtiilin jännitteet ihan samalla tavalla.
Tuskin on vika maf anturissa, enminkin johdoissa/ecusa
Mittasitko voltit anturilta suoraan vai oliko arvo se minkä ecu "näkee" sieltä tulevan?
5.2 voltia menee yli ecun ymmäryksen ja pistää humman poikki niin kuin kuuluukin
Tuo 5.2V on se minkä ecu näkee. kun tuo Maffin liitin on umpinainen niin ei voi mitata itse.

edit: maffin ymmärrys loppuu 5v? siihen asti toimii "ok" tosin rikkaalla.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Kannattaisi kyllä mitata mitä sieltä anturilta oikeasti tulee. Jos sieltä tulee muuta, kuin mitä ecu näkee, niin siitä pääsisi vian jäljille.
Tai emmä tiiä :shock:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ram kirjoitti:Kannattaisi kyllä mitata mitä sieltä anturilta oikeasti tulee. Jos sieltä tulee muuta, kuin mitä ecu näkee, niin siitä pääsisi vian jäljille.
Tai emmä tiiä :shock:
Jep
Ja on kumma jos sitä ei ole tehty siellä pajalla sehän on normi
Menetely tämän kaltaisissa tapauksissa(jos ei vian haku ole vallan hakusessa :) )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
ram kirjoitti:Kannattaisi kyllä mitata mitä sieltä anturilta oikeasti tulee. Jos sieltä tulee muuta, kuin mitä ecu näkee, niin siitä pääsisi vian jäljille.
Tai emmä tiiä :shock:
Jep
Ja on kumma jos sitä ei ole tehty siellä pajalla sehän on normi
Menetely tämän kaltaisissa tapauksissa(jos ei vian haku ole vallan hakusessa :) )
Pitääpi kuoria johdot esille ja mittailla yleismittarilla kun kerkeää. Noh, pääasia että edistystä tapahtuu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Älä kuori mitään,
tee siihen liitimien väliin johdon pätkät t haarala mittarin liitosta varten
(niin on samaan tapaan kun mittaus adapteri noihin hommin vian hakuun)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:Älä kuori mitään,
tee siihen liitimien väliin johdon pätkät t haarala mittarin liitosta varten
(niin on samaan tapaan kun mittaus adapteri noihin hommin vian hakuun)
Pitääpä kattoa josko löytyis sopivia pyöreitä puristusliittimiä mitkä sais menemään noihin liittimiin.
Kurkkaan kyllä varmaan ton johtojen mustan suojamuovin sisälle ettei oo yhtä murusina eristeet ku magneettiventtiilin päässä. Lämpö tekee tehtävänsä halpoihin johtoihin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Älä kuori mitään,
tee siihen liitimien väliin johdon pätkät t haarala mittarin liitosta varten
(niin on samaan tapaan kun mittaus adapteri noihin hommin vian hakuun)
Pitääpä kattoa josko löytyis sopivia pyöreitä puristusliittimiä mitkä sais menemään noihin liittimiin.
Kurkkaan kyllä varmaan ton johtojen mustan suojamuovin sisälle ettei oo yhtä murusina eristeet ku magneettiventtiilin päässä. Lämpö tekee tehtävänsä halpoihin johtoihin.
Niin siis johtojen tarkastus ihan ensimäisenä,
oletus oli että se on tehty viimeistään sähkö pajalla
(ei pitäisi oletta...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Johdot tsekattu sieltä mistä pääsi(imusarjan päältä en jaksanu purkaa sitä 100 pikkuklipsillä olevaa muovisuojaa pois).

Johdot oli ihan hyväkuntosia jokapuolella ,eikä mitään merkkiä että ne vois oikosulussa olla ja ilmamassmaittarin johdot testasin "piipillä" ettei oo mikään yhteydessä toisiinsa muutakun ecun sisällä tietenkin.
Mitattu Ilmamassamittarista yleismittarilla niin tyhjäkäynnillä n. 0,9v ja sitte nousee tasasesti ja 4500rpm paikkeilla nousee 5.3V-> ni ahdot tippuu pois pelistä ja lukema jää seilaamaan 4v paikkeille.
Eli ihan oikein ne jännitteet ecun kautta näki.

Perjantaina jatkuu Bosh car service Häkkisellä tutkailu.
Saa antaa vinkkiä että mitä seuraavaks.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ahtopaineet, imuilman lämpö, lamda ja että ovat jonkumisissa suhteissa toisiinsa ja vielä siihen sissän menevään ilman määrän,

lisäksi tutkailla että virran syöttö ei pätki,
kierrosluku tieto tulee anturilta tasisesti,

ahtako normaalisti siellä 5500rmp vaiheilla missä mangenti kytkimen virta palautuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Onko mafille menevä jännite oikea?
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:Ahtopaineet, imuilman lämpö, lamda ja että ovat jonkumisissa suhteissa toisiinsa ja vielä siihen sissän menevään ilman määrän,

lisäksi tutkailla että virran syöttö ei pätki,
kierrosluku tieto tulee anturilta tasisesti,

ahtako normaalisti siellä 5500rmp vaiheilla missä mangenti kytkimen virta palautuu
Ahtaa muutoin aina normaalit 0,5bar paitsi tossa 4500-5500välissä.
Ahtoputkistokin kunnossa eikä imuvuotoja ,testattu syöttämällä paineella "savua" putkiin. Imuilman lämpöanturi on uudehko.

Ja maffille menevä syöttöjännite on oikea ja "vakaa" ainakin mitä itse sain mittailtua.

Ilman määrän maf näyttää yläkanttiin ja kone käy rikkaalla.Sehän johtuu suoraan tosta liiasta jännitteestä jota se antaa?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Otappa kuule ja vaiha uus sinne et tekeekö se sit sitä samaa..? :roll: Tuntus jotenki et se on paskana... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

RoopeK kirjoitti:Otappa kuule ja vaiha uus sinne et tekeekö se sit sitä samaa..? :roll: Tuntus jotenki et se on paskana... :roll:
Imuilman lämpötila anturi? vaiko maf vai mikä :?:'
Maffihan on kl varaosista bosch osa ja pari kk vanha,Vanhallakin maffilla tekee samaa kun kokeilin yksi päivä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Otappa kuule ja vaiha uus sinne et tekeekö se sit sitä samaa..? :roll: Tuntus jotenki et se on paskana... :roll:
Imuilman lämpötila anturi? vaiko maf vai mikä :?:'
Maffihan on kl varaosista bosch osa ja pari kk vanha,Vanhallakin maffilla tekee samaa kun kokeilin yksi päivä.
Vaihtmalla uutteen autoon pässe vanhasta onkelmasta jaa saa tukun uusia...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:Otappa kuule ja vaiha uus sinne et tekeekö se sit sitä samaa..? :roll: Tuntus jotenki et se on paskana... :roll:
Imuilman lämpötila anturi? vaiko maf vai mikä :?:'
Maffihan on kl varaosista bosch osa ja pari kk vanha,Vanhallakin maffilla tekee samaa kun kokeilin yksi päivä.
Vaihtmalla uutteen autoon pässe vanhasta onkelmasta jaa saa tukun uusia...
Tänään kokeiltiin toisella tehdasuudella maf anturilla Bosh car servicessä ja mitattiin että samat arvot antaa kuin nykyinenkin.
Eli ei siitäkään apua ollut joten vika ei siis Maf anturissa.

Auton itseoppimiset nollaamalla saatiin dynossa jopa pari vetoa ilman että poikkasee ahdot pois mutta samantien vika palasi.
Ilmamassamittarin jännite vaan jostain tuntemattomasta syystä nousee liikaa.
Jännitettä on liikaa koko kierrosalueella ja 4500rpm kohalla nousee 5,3v ja katkasee magneettiventtiilillä ahtimen pois.
Auton itseoppiminen yrittää korjata seosta laihemmalle niin paljon kuin pystyy.
Auto käy siis rikkaalla koska antaa bensaa maffin liian suuren jännitteen perusteella.
Paikalliset huoltamot koluttu läpi ilman "ahaa" hetkiä,toki vian paikallistaminen on edistynyt.
Lambda ja imuilman lämpötilamittari 100% kunnossa.
ilmaa menee tyhjäkäynnillä 7-10litraa starin mukaan.
Maffin tyhjäkäyntijännite on hyvässä arvossa niinkuin uuden kuuluukin.
Maapotentiaaleissa ei ole eroja ecun/maffin/auton rungon välillä.
Maffille menee oikea 13.8V jännite

Vaihtoehdot:
Boshilla sanottiin että viri ohjelma sisään joka antaa maf jännitteen mennä yli 5v. -500e ja auto kävisi silti rikkaalla.
5V Regulaattori johtoihin ettei pääse tiputtamaan ahdinta pois.
Ecu vaihtoon.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Just sitä maffia meinasin, mut eipä sit helpottanukkaan vaikka uudella kokeilit... :roll: Mut missä lukee et maffille pitää mennä se 13,8 V..? Yleensä mitä oon nuita mittaillu nii ei sinne mene ku se 12-13 V..? Oikeestaan ikinä ei oo yli 13 voltin menny... :roll: Mitäs kaikkia sieltä löytyy ennen maffia, onkos se pelkästään ecun perässä..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
-230k- kirjoitti: Imuilman lämpötila anturi? vaiko maf vai mikä :?:'
Maffihan on kl varaosista bosch osa ja pari kk vanha,Vanhallakin maffilla tekee samaa kun kokeilin yksi päivä.
Vaihtmalla uutteen autoon pässe vanhasta onkelmasta jaa saa tukun uusia...
Tänään kokeiltiin toisella tehdasuudella maf anturilla Bosh car servicessä ja mitattiin että samat arvot antaa kuin nykyinenkin.
Eli ei siitäkään apua ollut joten vika ei siis Maf anturissa.

Auton itseoppimiset nollaamalla saatiin dynossa jopa pari vetoa ilman että poikkasee ahdot pois mutta samantien vika palasi.
Ilmamassamittarin jännite vaan jostain tuntemattomasta syystä nousee liikaa.
Jännitettä on liikaa koko kierrosalueella ja 4500rpm kohalla nousee 5,3v ja katkasee magneettiventtiilillä ahtimen pois.
Auton itseoppiminen yrittää korjata seosta laihemmalle niin paljon kuin pystyy.
Auto käy siis rikkaalla koska antaa bensaa maffin liian suuren jännitteen perusteella.
Paikalliset huoltamot koluttu läpi ilman "ahaa" hetkiä,toki vian paikallistaminen on edistynyt.
Lambda ja imuilman lämpötilamittari 100% kunnossa.
ilmaa menee tyhjäkäynnillä 7-10litraa starin mukaan.
Maffin tyhjäkäyntijännite on hyvässä arvossa niinkuin uuden kuuluukin.
Maapotentiaaleissa ei ole eroja ecun/maffin/auton rungon välillä.
Maffille menee oikea 13.8V jännite

Vaihtoehdot:
Boshilla sanottiin että viri ohjelma sisään joka antaa maf jännitteen mennä yli 5v. -500e ja auto kävisi silti rikkaalla.
5V Regulaattori johtoihin ettei pääse tiputtamaan ahdinta pois.
Ecu vaihtoon.
Noilla vioilla on tapana ajan olon pahentu
(jos nyt rittäis yksi regulaatori niin hetken päästä ei)
Ohjelmalla jos korjaa nostaa "raja" tappin asti saman tien,
Toista ECU:a kokeilemalla varmisttuu että vika on siinä jos toimii(eikä esim sittenkin siinä kytkimessä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

RoopeK kirjoitti:Just sitä maffia meinasin, mut eipä sit helpottanukkaan vaikka uudella kokeilit... :roll: Mut missä lukee et maffille pitää mennä se 13,8 V..? Yleensä mitä oon nuita mittaillu nii ei sinne mene ku se 12-13 V..? Oikeestaan ikinä ei oo yli 13 voltin menny... :roll: Mitäs kaikkia sieltä löytyy ennen maffia, onkos se pelkästään ecun perässä..? :roll:
Maffi on pelkästään ecun perässä juu.

Pitänee kokeilla jossain välissä että jos syöttäisi maffiin 12v. josko pienenis ulostulo jännitekkin.
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Vähä taas värkkäilty.
Johdotuksissa ei mitään vikaa, tehty itse maadotuksia antureille ja varmistettu että on yhtenevä maadotus ecun kanssa.
Maffin jännite on 5500rpm paikkeilla ahtojen palautumisen jälkeen 5-6v ja silti siellä yläkierroksilla ahdot palaavat.
Toki tuona aikana kun auto käy vapaastihengittävänä niin tippuu signaali 4 volttiin.

Ja auto käy tarkemmin testattuna erittäin erittäin rikkaalla koko alueen vaikka ecun itseoppiminen yrittää laihentaa.
Tyhjäkäynnillä normaali. Tämä johtunee suoraan tosta ilman määrästä mikä näkyy reippaasti yläkanttiin eculle.

Maanantaina omia kytkentöjä tulossa joilla pakotetaan jännite muutaman voltin alemmas. Jos sillä sais toimimaan ni tietäis taas vähä paremmin missä se oikea vika on. :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Missäs kohtaa c:ssä on ilmamäärämittari?
Omassa clk kompurassa heti kohta imusarjalta coolerille päin putkessa,työkaverin 97 c 200 kompurassa ei ainakaan samassa kohtaa näyttänyt olevan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-230k- kirjoitti:Vähä taas värkkäilty.
Johdotuksissa ei mitään vikaa, tehty itse maadotuksia antureille ja varmistettu että on yhtenevä maadotus ecun kanssa.
Maffin jännite on 5500rpm paikkeilla ahtojen palautumisen jälkeen 5-6v ja silti siellä yläkierroksilla ahdot palaavat.
Toki tuona aikana kun auto käy vapaastihengittävänä niin tippuu signaali 4 volttiin.

Ja auto käy tarkemmin testattuna erittäin erittäin rikkaalla koko alueen vaikka ecun itseoppiminen yrittää laihentaa.
Tyhjäkäynnillä normaali. Tämä johtunee suoraan tosta ilman määrästä mikä näkyy reippaasti yläkanttiin eculle.

Maanantaina omia kytkentöjä tulossa joilla pakotetaan jännite muutaman voltin alemmas. Jos sillä sais toimimaan ni tietäis taas vähä paremmin missä se oikea vika on. :roll:
Muita syitä sille, labda, lämötila, paine

Näkyykä siis että se itseopiminen muutta sitä?
Oletko koittanut nollata sen ja se sitten palaa "vääräksi" samaan arvoon?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Ahtopaine normaali ja vakaa,bensan paineelle en näe mitään syytä miksi olisi muuttunut kun vakio pumppu ,lambda toimii normaalisti jne.
On nollattu itseoppiminen monestikkin, sen jälkeen saatiin 2 vetokertaa dynossa ettei ahdot tippuneet kunnes vika palasi.
Aina hetki nollauksen jälkeen tulee ilmotus liian rikkaalla käymisestä ja että itseoppiminen laihentaa seosta muttei pysty tarpeeksi.

Ja c mersussa on kanssa kaasuläppäkotelon ja välijäähyn välissä mutta vanhemmissa malleissa pystysuorassa siinä syylärin nurkilla.
clk mallissa vissiin vaakasuorassa lähempänä imusarjaa.

Kai se vois imuilman lämpö anturin ja lambdan tilata kl varaosasta. Lambda menee huolto osana vaihtoon kun peltipakosarja odottelis tossa asennusta.
Vaikka näyttikin toimivan. Samalla vaihtaa kun kerran purkaa.
Ja toi lämpöanturi ei montaa euroa maksa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina hetki nollauksen jälkeen tulee ilmotus liian rikkaalla käymisestä ja että itseoppiminen laihentaa seosta muttei pysty tarpeeksi.
Tällaistahan tuppaa tulemaan kun ilmamassamittari ei toimi oikein, mutta kun on useammalla kokeiltu ... olihan uudessa putki mukana ?
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

dealer kirjoitti:
Aina hetki nollauksen jälkeen tulee ilmotus liian rikkaalla käymisestä ja että itseoppiminen laihentaa seosta muttei pysty tarpeeksi.
Tällaistahan tuppaa tulemaan kun ilmamassamittari ei toimi oikein, mutta kun on useammalla kokeiltu ... olihan uudessa putki mukana ?
kolmella mittarilla kokeiltu joista kaks uutta. ja kaikki oli boshin osia ja kokonaisia putkineen. Eli ei kyllä oikeen voi ilmamassamittarissa vika olla. Toi on ainut että jos sinne tulee liikaa syöttöjännitettä ni ei toimi siks oikein.
Ensviikolla pitäis tosiaan kokeilla rajottaa syöttöjännitettä ja signaalijännitettä ja toivoa että sais ahdot pysymään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”