200 cdi ei pysy käynnissä

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

200 cdi ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja pyryro »

aamulla starttasin niin lähti hyvin käyntiin mutta sammui noin 3-5 sek kuluttua. sit käynnistin uudestaan niin sammui. taas käynnistys ja nyt kaasu pohjassa niin lähti käyntiin ja rupes ottamaan kierroksia vaivalloisesti sillai pätkittäin...ja nyt ei meinaa saada käyntiin millään. boschin testeri ei löytäny vikaa. mistä lähtis selvittämään? ja auto w202 200cdi 98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

boschin testeri ei löytäny vikaa
Tuskinpa siellä vikakoodeja on, Boschin testerilläkin kyllä näkee nouseeko railpaine vai ei. Luultavasti ei nouse.
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

Viesti Kirjoittaja pyryro »

railpaine nousi, mut testaajaan en ihan luottais...ei tiennyt paljon pitää näyttää ja ei osannut muuttaa pascaleja baareiks ja sit vaan lopuks sano että kyl se painetta saa normaalisti...mistä se sen voi tietää jos ei tiedä mitä pitäs näytää? :evil: ja ku autoa ei saanu käyntiin ku muutamaks sekunniks niin huono selvittää!
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

Viesti Kirjoittaja pyryro »

elikkäs sain pidemmäksi aikaa käyntiin niin ku anto kierroksia niin kävi kuin tämä : http://s244.photobucket.com/albums/gg10 ... 008011.mp4

ja sit suodatin vaihdettu ja tarkistettu että siirtopumppu lykkää tavaraa kp pumpulle
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tarkistaisin railpaine säätimen o-renkaan ja nailonisen tukirenkaan kunnon ihan ensiksi
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

Viesti Kirjoittaja pyryro »

onko railpaineen säädin kummassa päässä putkea?
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

pyryro kirjoitti:onko railpaineen säädin kummassa päässä putkea?
Takapäässä.
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

Viesti Kirjoittaja pyryro »

dodii...plussakelillä auto toimi moitteetta, mut sit pakkasaamuna oli taas sama onkelma. piti hinata talliin lämpimään. sitten ku auton ulkolämpötilamittari näytti plussaa niin lähti käyntiin. no uusia vikoja mitä löyty, niin ainaki kakkos suuttimen alus prikka vuotaa mutta voiko vaikuttaa noin radikaalisti auton käyntiin lähtemiseen?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

pyryro kirjoitti:kakkos suuttimen alus prikka vuotaa
Vaihda heti.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
hpalin
Viestit: 3
Liittynyt: 01.3.2011 18:03

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Terve!

Miten auton kanssa kävi, löytyikö vikaa?

Tänä aamuna c200cdi teki samanlaiset temput, suuttimet ei kuitenkaan vuoda. (Tarkastettu silmämääräisesti)

Eli käynti oli ihan samanlaista kuin videossasi.

Ahtopaineanturi? (osa josta menee mm. hukkaportille pieni kumiputki) pitää ihmeellistä sirinää, en tiedä kuuluuko asiaan...
mherpman
Viestit: 49
Liittynyt: 23.12.2010 13:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mherpman »

Mahtaisiko olla ilmavaivoja, eli näkyykö läpinäkyvissä putkissa kuplia?

Tai jostain muualta pääsee ilmaa polttoaineen joukkoon.

Starttivaikuksia oli itselläkin viimetalvena ja kun vaihdettiin pa-linjaan tiivisteitä niin sen jälkeen ei pulmia.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

hpalin kirjoitti:...ahtopaineen säädin pitää ihmeellistä sirinää, en tiedä kuuluuko asiaan...
Sirinä kuuluu asiaan. Ei siis ole vika.
hpalin
Viestit: 3
Liittynyt: 01.3.2011 18:03

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Kiitoksia nopeista vastauksista!

Jatketaan tässä ketjussa, koska oireet aivan samat kuin ketjun aloittajalla.

Eli ahtopaineensäädin sirinöineen kuuluu asiaan, se on hyvä!


mherpman: P-A pumpun (eli se musta sylinterikannen etuosassa) letkuissa liikkui pienen pieniä kuplia starttauksen aikana.

MUTTA suodattimelle tulevassa läpinäkyvässä letkussa oli muutaman senttimetrin mittainen ilmakupla...joka imaistiin suodattimeen starttauksen yhteydessä, ja muodostui takaisin starttauksen jälkeen. Ilmeisesti P-A "valuu" tankkiin omia aikojaan. Näin ei ilmeisesti pidä olla!

Onko tässä P-A järjestelmässä jokin takaiskuventtiili tankin päässä joka on sökö, vai mistähän tämä mahtaa johtua.

P-A:ta on tankissa tällä hetkellä 1 viivan verran eli opiskelijavalo syttyi kun äsken webastolla lämmitin. Vaikuttaakohan polttoaineen vähyys aisaan?

Mitä tiivisteitä kannattaa vaihtaa?
hpalin
Viestit: 3
Liittynyt: 01.3.2011 18:03

Viesti Kirjoittaja hpalin »

Eli vika korjattu, ja nyt toimii auto.

Soitto Mersuhuoltoon Tuomiselle Raumalle, ja sen perään käynti paikanpäällä.
Mukaan tarttui Common rail-putkiston takapään anturin tiivistesarja ja 8 kappaletta o-renkaita, polttoaineputkien liittimille. 7 sain vaihdettua, yhtä (korkeapainepumpun taaempaa en viitsinyt irrottaa kun liittimen lukitus oli vaurioitunut.

Homman meni aikaa noin tunnin verran.

Kiitokset mherpmanille ja Meissenkerille!
TheAksila
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2010 21:40
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja TheAksila »

Itellä oli samanlaine käyntivika -99 200cdi:ssä.

Lintosella Ylivieskassa tutkivat 4 kuukautta ja kävivät läpi kaikki maholliset pumput, venttiilit, suuttimet, moottorinohjausboxin vaihtovat, johtosarjan tutkivat, niin vika oliki polttoainesuodattimessa ja suodatin kotelon o-renkaat paskana... :)
pyryro
Viestit: 28
Liittynyt: 11.12.2007 20:42

Viesti Kirjoittaja pyryro »

itellä vika loppui kun vaihtoi suuttimien sisällä olevat tiivisteet. oli liikaa ohivuotoa. ohjeet löytyi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0&start=60
Jake_
Viestit: 112
Liittynyt: 19.10.2010 20:12
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Jake_ »

itsellä tekee oma c200 cdi -00 samaa elikkä saa ilmeisesti ilmaa polttoaine järjestelmään?
W201 2.5 190D Turbo -93
W126 300SD -78 ex
W124 200D ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jake_ kirjoitti:itsellä tekee oma c200 cdi -00 samaa elikkä saa ilmeisesti ilmaa polttoaine järjestelmään?
Samaa kuin mikä,
Jos ensin lähtee helposti käyntiin ja muutaman sekuninnin jälkeen sammuu
sitten saa starttaila pitkään enne kuin uudestaan lähtee niin oire sopii ilma vaivaan mikä johtuu usein niistä läpi näkyvistä polttoainen putkista ja niiten orinkuloista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jake_
Viestit: 112
Liittynyt: 19.10.2010 20:12
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Jake_ »

vähä jääny kiireessä lause kesken :oops: niin elikkä samaa kuin videon auto ja kirkkaita putkia tutkiessa tuli löydettyä vuotavat kohdatkin
W201 2.5 190D Turbo -93
W126 300SD -78 ex
W124 200D ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”