C280 w202 -97 tyhjäkäynti

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

C280 w202 -97 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Eli kun lämmöt nousevat 80c niin rupee tyhjäkäynti heijjaamaan. mersussa oli termari rikki joten lämmöt oli viimetalven ja tämän alkutalven vain 60c tuntumassa. Nyt kun nousee 80c niin tyhjäkäynti heijjaa. Linkissä on video jos siitä sais jotain selvää. Ei paukuta, nyi tai muuta, vain tyhjäkäynti heijjaa. Savuttaa tosin mielestäni enemmän kuin useammat autot talvella. Mutta nesteitä ei syö. Voiskohan olla lambda sökö ja käydä vähä rikkaalla ? muistaakseni kesällä vaikka lämmöt oli 80c ei tehny tollasta.

video http://vimeo.com/35895523
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Pääsetkö vikakoodeja lukemaan missään,että mitä se edes tarjoilee sitäkautta .
Star
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Itellä ei oo laitetta eikä kellää kaverillakaan. Mistä tietää millainen pistoke tuos on ? Joku OBD II ?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tai 38-pinninen,en tiedä. Katso repsikan puolelta konehuoneesta, tuulilasin juuresta ja sieltä ison muovin alta,näkyykö sellaista isoa korkillista pistoketta. jos on silloin autossasi on tuo 38-pinninen.
Star
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

38-napainen on.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: C280 w202 -97 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:Eli kun lämmöt nousevat 80c niin rupee tyhjäkäynti heijjaamaan. mersussa oli termari rikki joten lämmöt oli viimetalven ja tämän alkutalven vain 60c tuntumassa. Nyt kun nousee 80c niin tyhjäkäynti heijjaa. Linkissä on video jos siitä sais jotain selvää. Ei paukuta, nyi tai muuta, vain tyhjäkäynti heijjaa. Savuttaa tosin mielestäni enemmän kuin useammat autot talvella. Mutta nesteitä ei syö. Voiskohan olla lambda sökö ja käydä vähä rikkaalla ? muistaakseni kesällä vaikka lämmöt oli 80c ei tehny tollasta.

video http://vimeo.com/35895523
Halvinta kokeilla uusia tulpat, ne pitää vaihtaa kuitenkin tiuhaan ettei men puola ja ecu.

Seuraavaksi voisi tosiaan epäillä lambda/ilmamassamittaria. jälkimmäinen löytyisi muuten käyttämättömänä, bosch valmiste ei kopio ;)
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

pari viikkoa sitte teki kyllä niin että kun laitto käymään niin kone kävi niinkuin diisseli. Sammutin ja koitin käynnistää uudestaan. Ei tahtonut lähteä käymään. Sitten kun lähti käymään ja pakittelin vähän kuului joku tsuh ja rupes käymää normaalisti. Olisko justiin tulpat vaihtokunnossa ? Ja oliko niin että tohon koneeseen niitä menee 12 klp ? :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:pari viikkoa sitte teki kyllä niin että kun laitto käymään niin kone kävi niinkuin diisseli. Sammutin ja koitin käynnistää uudestaan. Ei tahtonut lähteä käymään. Sitten kun lähti käymään ja pakittelin vähän kuului joku tsuh ja rupes käymää normaalisti. Olisko justiin tulpat vaihtokunnossa ? Ja oliko niin että tohon koneeseen niitä menee 12 klp ? :shock:
Jaa jos tämä onkin -97 eli lienee V6? V6 myllystä en tiijä yhenmittään muuta kun sen etten oo semmosta edes nähny... Puhuin suorasta kuutosesta.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

semmonen hauska juttu tosin että oon aina pitäny tota r6 moottorilla. sittte ku katoin rekkarista niin tosiaan oli -97 eli pitäis olla v6 ? mistä tohon ny sais selvyyden ?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kattot pellin alle :shock: :shock: :shock:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:semmonen hauska juttu tosin että oon aina pitäny tota r6 moottorilla. sittte ku katoin rekkarista niin tosiaan oli -97 eli pitäis olla v6 ? mistä tohon ny sais selvyyden ?
No, jos katsois konepellin alle? :shock:
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

niinno alkaa noi sellasia muovikasoja olla mutta kaippa sen v6 sen erottaisi. Eipä tuo ainakaan v mallinen oo eikä lue mitään v6 tai R6.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

R6
Kuva

V6
Kuva

Jos ei selvinnyt,ota kuva kerromme kyllä.
Star
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Kyllä se r6 on. Tänään teki sillälailla että piti kierrokset vähän päälle tonnissa. Niiku olis kylmiltään laittan käymään vaikka lämmöt 80c sitte ku polkas kaasua nii rupes käymää niiku videossa. Onko ohjeita ton ilmamassa mittarin puhdistukseen ?

edit. testasin tänää ottaa ilmamassamittarin piuhan irti. Kone rupes käymää normaalisti sitte ku tuikkas takasin niin melkeen sammu ja sama sahaus jatku. Eli onko mittari paskana ?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:Kyllä se r6 on. Tänään teki sillälailla että piti kierrokset vähän päälle tonnissa. Niiku olis kylmiltään laittan käymään vaikka lämmöt 80c sitte ku polkas kaasua nii rupes käymää niiku videossa. Onko ohjeita ton ilmamassa mittarin puhdistukseen ?

edit. testasin tänää ottaa ilmamassamittarin piuhan irti. Kone rupes käymää normaalisti sitte ku tuikkas takasin niin melkeen sammu ja sama sahaus jatku. Eli onko mittari paskana ?
No, Ehjällä teki päinvastoin.... Joten ruvetaanko hieromaan kauppoja tuosta boschin käyttämättömästä ilmamassamittarista ? ;)

Ainiin, mikäs on johtosarjojen eristeiden kunto?
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Jo laitan yvtä sitte siitä mittarista. Mitä johtosarjoja tarkoitat ? Ne mitkä on siinä moottorin ulkopuolella on ihan ok. Sinne missä tulpat on nii en oo kattonu.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:Jo laitan yvtä sitte siitä mittarista. Mitä johtosarjoja tarkoitat ? Ne mitkä on siinä moottorin ulkopuolella on ihan ok. Sinne missä tulpat on nii en oo kattonu.
Juu, kannattaa katsella ne johdot ainakin kerran vuodessa. Ne menee sitten nopeesti, ensin näyttää olevan ok ja kohta murusina eristeet.

Googlella löytyy asiasta...

http://www.benzworld.org/forums/general ... ilure.html

http://www.mercedesdefects.com/

Toivottavasti kannaltasi ongelmat rajoittuu vuosiin -96 asti eikä johtosarjasi ole tehty -96. Johtaosarjassa on tarra siellä ecusta (liitin) lähtevässä maajohdossa, siellä on monesti päivämäärätkin, milloin johtosarja tehty.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

mikäs toi toinen anturi ilmamassamittarin jälkee ? se ainaki on ihan paskanen.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:mikäs toi toinen anturi ilmamassamittarin jälkee ? se ainaki on ihan paskanen.
Tais olla lämpötilan mittausta varten jos noin puoli metriä HFM:n jälkeen.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ilmamassamittarin siinä "putkessa" jossa anturi on lukee pari pitkää numerorimpsua esim. AMG:ssä 0280217500. Vertaa tuota,omaa numeroasi uuteen,että saat oikean.
Star
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Huomenna pääsen halliin. kuinkas vois mittailla puolat/vastukset/tulpanjohdot ? Ja mitä kannattais tarkistaa ylijännitereleestä ? jollaki oli siinä hapettuneet liitokset kun teki samanlaista.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:Huomenna pääsen halliin. kuinkas vois mittailla puolat/vastukset/tulpanjohdot ? Ja mitä kannattais tarkistaa ylijännitereleestä ? jollaki oli siinä hapettuneet liitokset kun teki samanlaista.
Puolassa toisiokäämi 5.4-8.5kOhm, ensiö 0.3-0.4Ohm.

Mulla meni 7 puolaa eikä yhdessäkään ollut mitattavissa olevaa vikaa.

Johtosarja oli temic merkkinen tekele ja syypää varmasti moneen pulmaan.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Käynti parani kun pakkaset laskivat lähelle nollaa. Tänään aamulla -18,5 ja tyhjäkäynti jäi yli tonnin sitte ku polkas kaasua nii rupes heijjaamaan. Viittaako tuo vielä ilmamassamittariin ? Ja johtosarja tehty -95

edit. sellanen oire löyty vielä että kun laitan jalan kaauslle mutta en paina juuri yhtään niin kierrokset tippuu ja kone melkein sammuu sitten taas nostaa kierrokset normaalisti. Tekiskö imuvuoto tollasta ? tuntuu myös että vastaa kaasuun aika huonosti. Perjantaina pääsee vikakoodit lukemaan niin selviää ees vähän tää asia.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Up, Mitkäs tulpat tuohon uskaltaa löydä kun nyt on kiinni champion C11YCC ja noita ei vissiin saa mistään ? mikäköhän on korvaava jossa ei ole vastusta ?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Greivi kirjoitti:Up, Mitkäs tulpat tuohon uskaltaa löydä kun nyt on kiinni champion C11YCC ja noita ei vissiin saa mistään ? mikäköhän on korvaava jossa ei ole vastusta ?
Beruja saa suomesta boschit pitää tilata jenkkilästä... Champpionit ei käy.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

AK47 kirjoitti:
Greivi kirjoitti:Up, Mitkäs tulpat tuohon uskaltaa löydä kun nyt on kiinni champion C11YCC ja noita ei vissiin saa mistään ? mikäköhän on korvaava jossa ei ole vastusta ?
Beruja saa suomesta boschit pitää tilata jenkkilästä... Champpionit ei käy.
Mikäs champpioneissa vikana ? ainakin oli koneppellin alla suosituksissa. Tosin niitä ei vissiin enään valmisteta.
nyt siellä on NGK BCP6ES enklannin kielisillä voorumeilla sanottiin että nuo käy ? Ekaa kertaa kun laitoin uusilla tulpilla käymään niin sai hetken hitsata käymään sitten kun lähti niin ei kyllä käyny kaikilla. Pari polkasua kaasua niin rupes käymään kaikilla. Onkohan tuo ihan normaalia ? Ens vkl putsataan kaasuläppää niin paljon kuin pystyy. Muuten monesti kun on esim. webaston jälkeen laittanut käymään niin ei oo käyny kaikilla, siihen pikkasen kaasua niin ruvennu käymään normaalisti. näin ainakin vanhoilla tulpilla. Katsotaan ny mitä uudet sanoo. Mutta käynti on tasaisempaa ja auto tuntuu pirteiltä. Mutta pientä huojuntaa on vielä havaittavissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”