c250turbodieseliin EVRY!? Toimii!!

Katso myös W210
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Kiitti vinkistä. säädän ensitilassa :D saapi nähä miten sitten vetelee. ja tuolla ylhäällähän nuo tiedot oli mitkä osat laitoin. vastukseksi 2.2kOhm ja 5kOhm säätövastus ja tietty se kytkin. onko näissä muuten samanlainen se pumpun säätö ku esim. 603:ssa
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

Niin oli muuten ihan tajuton apu tuosta ajoituksen säätämisestä. Kyllä näköjää venyy aika lailla tuo jakoketju iän myätä. :D
"Life is too short to BULLSHIT", s124 rokkaa!!! :D
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

"Kuuluuko" tuon evryn kanssa käydä tyhjäkäyntiä mahottomalla rynkytyksellä? Ei tunnu kovin kivalta.
Avatar
roster
Viestit: 97
Liittynyt: 15.11.2010 14:11
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja roster »

Tyhjäkäynti siitä menee pieleen jos on turhan suurelle säädetty. Naksu takasi, että käy kunnolla jos ei ole napin takana käyttö.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Onhan se napin takana mutta kun nappi on konehuoneessa :D
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

Nyt on naminappula. Mojovaa on kähhyytys vaan eipä tuolla menoja kamalasti tule, joita en kyllä odottanutkaa. Tälläne "En tiiä miksi, mutta jos kuitenki" virittely.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt ois mullekkin värkätty kokeilumielessä tuo evry modi ja vetoja tuli lisää aika kivasti :D jopa sen verran että alko kytkin luistamaan..vaihtoon-> :roll:
C250TDT -98
FbonE
Viestit: 3
Liittynyt: 25.8.2012 12:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja FbonE »

Olikos joku laitettu tätä tuohon lucas mallin pumppuun eli om604 pannuun??
Sähkökaavio haussa taikka kohde johon kytketään ne pari hassua johtoa.
Baijerin ihmeeseen tuli onnistuneesti joskus tehtyä mutta nämä meset on ihan outoja kun eilen vasta eka tuli taloon :oops:
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

Mustaa on valkoisella. Eilen tuli käytyä penkittelemässä tuo turbovitonen tomaatti, ainoa muutos on Evrymod sekä takapöntön tilalla on suoraa putkea joka tuskin vaikuttaa yhtään mihinkään. Kierroksia emme saaneet penkille tiedoksi joten ainoa tieto jolla jotahi tekee on moottoriteho. Tai jos joku haluaa uskoa että evryllä autossa on 650 nm nii uskokoot :D
Ilman evryä 113,9 kw, evryllä 125 kw. 5Kohm potentiometri sekä 2,7Kohm vastus. näkkyy iha mukava pikkuviri, 8 euroa ja sentit päälle maksaa ja asennus helppo. Pumppu ajoitettu muistaakseni 13 jykk, alta vuosi sitten.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

FbonE kirjoitti:Olikos joku laitettu tätä tuohon lucas mallin pumppuun eli om604 pannuun??
Sähkökaavio haussa taikka kohde johon kytketään ne pari hassua johtoa.
Baijerin ihmeeseen tuli onnistuneesti joskus tehtyä mutta nämä meset on ihan outoja kun eilen vasta eka tuli taloon :oops:
Kiinostais itseäkin vaparin eli om604 ja lukaksen pumpun piristäminen. Tuo 95hp jos saa yhdenkään hepan lisää niin ajotuntumaan se on kokonaisen hevosenpotkun tuntuinen lisäys ;)
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Digituning lupaa 220D:hin 114 heppaa :D Eli kai siitä sen verran voi saada jos siihen pystyy jonkilaisen evryn tekemään :roll:
FbonE
Viestit: 3
Liittynyt: 25.8.2012 12:33
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja FbonE »

Hiukan tutkinut Autodatan sähköjä joissa löytyy -95 mallisesta kaaviota tuosta lämpötilanaturista mutta liitin on kuvissa aivan eri mitä -98 vehkeessä, johdot kylläkin saman väriset ja kaaviot saman näköiset.
Sitä kaaviota lainatakseni tarvii yrittää moista modia josakin vaiheessa tehdä. Pikaisella testauksella 250 Ohm vastuksella 1KOhm potikalla sain ainakin vikavalon syttymään, tarvii vissiin kalastella hiukan isomma vastukset ja katkaisin jottei ole hetipäällä kun käynnistää.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

mikäs olis semmonen sopiva vastus napin taakse,että pystyy pitään tyhjäkäynnilläki sen napin päällä 4kohm?
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Raatokärppäne
Viestit: 10
Liittynyt: 09.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raatokärppäne »

Oma automaatti rynkyttää välillä tuolla 2,7 Kohm vastuksella. Pikkasen kun kääntää takasipäi nii loppuu. Orsiin vehje manuaalilla ei taas rynkytä vaikka ämpäristä antas tavaraa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ainut huomio orsiin autossa olevasta pienestä vastuksesta, tekee samalla tavalla kuin täysin mek.pumppu tuppeen ruuvattuna. Jättää kierrokset leijumaan, mutta kyllä se iloisesti liikahtaa kun antaa kaikki syötöt mitä on mahollista :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

kokeillaan tuolla 4kohm vastuksella mitä saksanfoorumilla oli todettu passeliksi ku ei täältä näköjään tarkempia lukemia saa :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

kaikkein paras varmaa ois se 5kohm potikka ja 2.7kohm kiinteä vastus :)
C250TDT -98
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Pistä orsi videoo miten mese liikahtaa noilla teho/väännöillä!
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Jos sitä joku suostuu kuvaamaan niin mikäs ettei :D
C250TDT -98
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

elikkäs pistetäänkös se vastus nyt tuon valkoisen liittimen pinneihin 6 punainen ja 7 musta ku pumpulle meni kaks johtomöykkyä :roll: kun missään topikissa ei johtojan värit passannu

Kuva
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuohon valkoseen pistokkeeseen mullakin laitettu johdot mutta en nyt satu muistamaan johtojen värejä enään. :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=-diTwnBJ ... ature=plcp

Tuossa olis video märällä tiellä eli suttaa aika paljon. Otetaan uutta kunhan tiet sattuu tälle syksyä vielä kuivamaan :D
C250TDT -98
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

vihtisikkö kahtua ne johot :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minä olen joskus törmännyt evryn asennusohjeisiin saksan foorumeilla.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Minäpä katon tälle iltaa taikka huomenna.
C250TDT -98
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

FbonE kirjoitti:Hiukan tutkinut Autodatan sähköjä joissa löytyy -95 mallisesta kaaviota tuosta lämpötilanaturista mutta liitin on kuvissa aivan eri mitä -98 vehkeessä, johdot kylläkin saman väriset ja kaaviot saman näköiset.
Sitä kaaviota lainatakseni tarvii yrittää moista modia josakin vaiheessa tehdä. Pikaisella testauksella 250 Ohm vastuksella 1KOhm potikalla sain ainakin vikavalon syttymään, tarvii vissiin kalastella hiukan isomma vastukset ja katkaisin jottei ole hetipäällä kun käynnistää.
Onkos edistystä tullu tähön lukas ja om604 tapaukseen?

Ymmärsinkö oikein että käynnistäessä ei saa olla liikaa vastusta ja kun käynnistynyt niin voi lisätä jotta saa soppaa lisää? Vähän niinkuin vageissa?

Jos laittais sinne sen kiinteen vastuksen jolla käynnistyy ja on tyhjäkäynti hyvä ja sit potikka vaikka ihan kaasupolkimen liikkeeseen kytkettynä ;) Tulis miellyttävä silleen.
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Liukasta näyttäs orsilla olevan! :lol:
Oliko sulla orsi kuin paljon ohmeja tossa 215hv/500nm
vedossa?
Piti eilen itselle asentaa evry, parhaalla/pahimmillaan pelkällä potikalla
vastusta 1,8 kohm. Vetoja kyllä tuli mukavasti! :twisted: Mutta tosta kun
yritti pienentää vastusta niin vedossa sammuu auto. Mutta tuolla 1,8 kohm työntää putkesta mustaa jo siinä määrin koko kierrosalueella että näyttäs ahtimesta loppuvan tuotto. Ahdot siinä 1,1-1,4 haarukassa. Tiedä sitten kuinka tarkka tuo autogauge on.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos joku mitannut että miten paljon nuo vastuskikkailut nostaa kulutusta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laittakaapa joku selkeä valokuva mihin johtoihin paketti asennetaan.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Vakioturbolle parhain näyttäs olevan tuo 5kohm potikka+2,7kohm kiinteä vastus ja erillisellä katkaisijalla käyttö. Ei kannata evry päällä starttailla tai sammuttaa kun menee vikatilaan. Otan tänää kuvan etä mihin johtoihin ne mun autossa on laitettu. :)
C250TDT -98
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kuva

Kuva

Tuossa on kuvat miten mulla on laitettu eli pumpulta tulevan johtosarjan korin puoleisen pistokkeen juureen punasen ja keltasen johdon väliin :D

Jospa joku sais selvää. Ja mun autohan on vuosimallia 97 jotenka eroja voi olla.
C250TDT -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”