C180 -96 tyhjäkäynti ja liikkeelle lähtö kylmällä koneella.

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Koltta
Viestit: 12
Liittynyt: 01.1.2012 10:59
Paikkakunta: Hyvinkää

C180 -96 tyhjäkäynti ja liikkeelle lähtö kylmällä koneella.

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Startin jälkeen kylmä kone ei pysy polkimella kiusaamatta käynnissä mutta härnäämällä jää käyntiin, tyhjäkäyntikierrokset noin 500.

Kylmänä startatessa kun auton saa pysymään käynnissä ja automaatin pakille tai D:lle, pienimmästäkin kaasupolkimen hipaisusta kierrokset nousee noin 2000 ja auto hyökkää liikkeelle. Varovainen lähtö ei ole mahdollista ennenkuin kone lämpenee.

Aiemmin teki samaa myös lämpimällä koneella mutta tämä korjautui kun vaihdoin imuilman lämpötila anturin uuteen. Lämpimällä koneella kierrokset pysyy tyhjäkäynnillä noin 700-800 lukemissa ja liikkeelle lähtö on pehmeä niin halutessa.

Kaasun asentotunnistin naksahtaa kun kaasun vapauttaa. Tämäkin piti säätää vivuista erikseen, alunperin ei naksahtanut kun vivut olivat niin löysällä.
Avatar
Koltta
Viestit: 12
Liittynyt: 01.1.2012 10:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Pitäisi tutkia miten tuo tyhjäkäynti kylmällä koneella toimii. Onkohan tästä olemassa kaaviota/kuvaa jonka perusteella tuota vikaa voisi metsästää... tyhjäkäynti tai kylmäkäynti osia lähinnä mietin joista vika voisi löytyä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29455
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaisi mittailla millaisia arvoja antureilta tulee kylmänä, kaasuläppäkotelo saattaa tosin olla syypää kun käyttäytyminen on äkkinäistä.
Avatar
Koltta
Viestit: 12
Liittynyt: 01.1.2012 10:59
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Kaasuläppäkotelo tuntuu toimivan moitteetta, tuli sitä tutkittua puhdistamisen yhteydessä.

Sellainen tuli myös esiin, että kylmänä kun ottaa alipaineletkun irti imusarjasta, käynti muuttuu normaaliksi, eli kierrokset tasaiset noin 800 eikä yritä sammua kierrosten pudotessa. Lämpimänä se on taas tukittava tai kierrokset jää varsin korkeaksi.

Näyttäisi siltä että kone ei saa tyhjäkäynnillä tarpeeksi ilmaa normaalia reittiä joten syypää lienee siellä jossain... mutta mitä kautta tuo tyhjäkäynti saa ilman kun kaasuläppä on kiinni... Olisiko ongelmana joku moottorin lämpötilaa mittaava anturi tms. josta syystä tyhjäkäynti on huono kylmällä koneella aivan kuin "ryyppyä" ei olisi ollenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”