vaihtais lukas pumppun bossilaiseen?? kyseessä c220 ??

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

vaihtais lukas pumppun bossilaiseen?? kyseessä c220 ??

Viesti Kirjoittaja karsta »

olis rojektia viikonlopuksi c220 vapari. millasen boshin pumpun sinne pitää laitaa? käykö vanhaa 200d mekaaninen? kuinka kaasuvaijeri toteutetaan. eikös tässä oo nyt vaijeri +sähköt?
vai pitääkö olla joku uudemman mallin pumppu.? :roll:
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

käy sinne vanha 200 deen pumppu.. pitää siihen se ennakonsääjin naftansuotimen jalka ja öljyn sudattimen jalkaki vaihtaa nii ja suutin putket.. ja jos on sähkönen automaatti kyseessä nii vois melekeen unohtaa homman..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja karsta »

jupi kirjoitti:käy sinne vanha 200 deen pumppu.. pitää siihen se ennakonsääjin naftansuotimen jalka ja öljyn sudattimen jalkaki vaihtaa nii ja suutin putket.. ja jos on sähkönen automaatti kyseessä nii vois melekeen unohtaa homman..
ei ole automaatti. on manuaali, ja kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

jos ei vanhat suutinputket passaa nii kyllähän 605/6 putket pitäs passata kai..
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

karsta kirjoitti:kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
Kaasuvaijeri/vivusto pitää tehdä itse.
Ennakonsäätimen ja alipainepumpun saat siitä samasta 200D koneesta mistä syöttöpumpunkin. Samoin polttoaine ja moottoriöljyn suodatinjalat.

+ pari pakkaslommia lohkoon ja kanteen pitää hommata uusina.

Alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle tuleva öljynpaine kanava pitää tukkia jakopäänkopasta.

Alipainesammuttimelle pitää rakennella sähköinen venttiili.
Samoin myös kylmäkäynnin korotukselle kannattaa laittaa 200D koneesta löytyvä lämpötilan mukaan toimiva alipainekytkin joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä.
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja karsta »

Mika.T kirjoitti:
karsta kirjoitti:kuinkas toi kaasuvaijeri hässäkkä sit menee?? arvatenkin suutinputket menee tehtäväksi.
on näitä tehty kuitenkin tällä muitakin.
missäs on ennakon säädin??mistäs sen saa? vanhassa ei varmaan ole sellasta?
mites toi öljyjalka? vanhan mallinen tilalle vai??
Kaasuvaijeri/vivusto pitää tehdä itse.
Ennakonsäätimen ja alipainepumpun saat siitä samasta 200D koneesta mistä syöttöpumpunkin. Samoin polttoaine ja moottoriöljyn suodatinjalat.

+ pari pakkaslommia lohkoon ja kanteen pitää hommata uusina.

Alkuperäiselle pyörivälle alipainepumpulle tuleva öljynpaine kanava pitää tukkia jakopäänkopasta.

Alipainesammuttimelle pitää rakennella sähköinen venttiili.
Samoin myös kylmäkäynnin korotukselle kannattaa laittaa 200D koneesta löytyvä lämpötilan mukaan toimiva alipainekytkin joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä.

eli. homma ei tuu viikonloppuna valmiiksi, tälläseltä ei sähkömieheltä. ja sähköosat viä kateissa. ja jakopään purkua lisäksi.

miksi pakkaslimmit??
käykös se vanhan mersun kaasuvaijeri sellasenaan vai pitääkö seki tuunata viä?
ja missäs ennakko säädin ,eikös se oo pumpussa sisällä valmiiksi?
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakkaslommeilla tukitaan sylinterikannesta ja lohkosta vesikanavat jotka on alkuperäiselle moottoriöljyn lämmönvaihtimelle joka otetaan pois kun vaihdetaan vanhamallin moottoriöljyn suodatinjalka.

Ennakonsäädin on 200D koneessa siinä syöttöpumppua pyörittävässä hammaspyörässä. rivipumpussa ei ole sisäistä ennakonsäätöä joten se vaatii säätimen jakopäähän.
Se siis vaihdetaan kokonaisuudessaan se ratas.

220D koneessa sitä ei ole vaan jakajapumppua pyörittää kiinteä hammaspyörä kun jakajapumpussa on ennakonsäätö pumpun sisäisesti.
ko. säätimen takia myös se alipainepumppu pitää vaihtaa ns. "vanhanmalliseen"

Kaasuvaijeri kannattaa hakea metritavarana jostain varaosaputkasta. ja jatkaa siitä alkuperäisestä kaasupotikasta eteenpäin.
Orkkis ei yllä mitenkään.
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja karsta »

[quote="
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.

miten toi venttiili jutun sais toimiin helposti?
auto kyllä jo käy mutta sammutus on viä ongelma. pitääkö sillle ERG venttiilille viedä oma virta joka katkoo.. ja avaa imu putken.??
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja karsta »

[quote="karsta"][quote="
Sammutin solenoidin saa kytkettyä vaikka EGR:ää ohjaavasta venttiilistä.

remppa onnistui kyllä viikonloppuna, hommaa oli kyllä. voiko ton ERG venttiilin otaa pois käytöstä, ja laitaa toimimaan pumpun ohjaukseen??
vai kuinka menetellään, toinen venttiilikö??
vaijeri tuli vähä kankea. muuten toimii..ja oli turhia osiakin mukana. :)
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Pimpiläinen_
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2011 17:24

Viesti Kirjoittaja Pimpiläinen_ »

teitkö mitenkä suutinputket??Itellä ois samahomma aluillaan kunhan saa aikaa alottaa :)
Avatar
karsta
Viestit: 81
Liittynyt: 05.11.2006 12:21
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja karsta »

Pimpiläinen_ kirjoitti:teitkö mitenkä suutinputket??Itellä ois samahomma aluillaan kunhan saa aikaa alottaa :)
omat suutinputket vaan taivuttelin,riitti hyvinkin pituudet. pitää vaan pestä putket taivutuksen jälkeen,koska voi llika tai hilse irrota putkien sisäpinnoilta.
300ce24 -90 rojekti seisonnassa
245 tic volvo olis taas paloina konetta päivitetään.
300tdt väykky nykyään ajossa
Pimpiläinen_
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2011 17:24

Viesti Kirjoittaja Pimpiläinen_ »

Juups. .Tuliko millanen ajettava?ruuvasitko pumppua vai jaksaako vakionakin vetää kohtuudella?
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Ittellä ois mahdollisesti samanmoinen jumppa eessä. C mesestä oireitten perusteella pumppu entinen, sitä nyt ei oo kerenny vielä sen kummemmi tutkimaan... 601 koneen hylky löytys tuolta lumen seasta.
Kaikki apu ja vinkit olis tervetulleita...

Pumput ja nuo jalat ei taida olla ku ruuvaamista ja käy suoraan paikalleen bolt-on? Vai pitääkö suodatin jaloille olla joku adapteri? Alipainepumput oliki päällepäin samanmoiset, ei kaiketi vaadi muutoksia. Syöttöpumpulle pitää ottaa se pumpun ratas vanhasta koneesta?

Mitenkäs sit nuo venttiilit ja kytkimet? Nää ku ei mulle sano yhtikäs mitään ainakaa tältä istumalta... Entäs tuo tulppaaminen, mistä noi lommit saa/kannattaa hommata? Onko nuo lyöntitulppia vai kierteellä?
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Pimpiläinen_
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2011 17:24

Viesti Kirjoittaja Pimpiläinen_ »

Itse juuri projekti muuten valmis muutakuin ei enää uudelleen lähde käyntiin kun sais suutinputket taivuteltua,Homma muuten ihan helppo vaikka en ole aiemmin värkkäillyt samanmoisia,kaikki käy bolt on paikolleen ei ongelmaa,suutinputket taivuteltava eikä tarvitse edes lämmittää,Pakkas proput saa suoraan hartikaiselta mutta varmaan aika hinnakkaat pelkät pelti läpyskät niin hain metallisorvaamolta mutta löytää yleensä ihan varaosaliikkeestä,en muista mittoja mutta voin katsella jos muistan ....Mulla on vielä ongelmana kun ei nosta polttoainetta,ei tietoa mistä johtuu??tarviiko sähköistä siirtopumppua vai mitenkä,suodatin täynnä pyöri alussa muutamanminuutin sitten stoppasi eikä tule ainetta kun ihan kirkkaat putket :roll:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ottakaahan kuvia ja tehkää tarkempaa projektikertomusta.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”