200cdi nokkaketjun venyminen w202-99

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
hunttalan matti
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2012 21:48

200cdi nokkaketjun venyminen w202-99

Viesti Kirjoittaja hunttalan matti »

200cdi ei käynnisty... Testeri herjaa kampiakselin ja nokka-akselin kulmaa (deflexion angle between camshaft and crankshaft). Toinen vikakoodi on polttoaineen sammutusventtiili (turn off valve y75).
Autoon on vaihdettu nokka-ja kampiakselin asentotunnistimet.
Johdot mitattu ecu:n ja antureiden välillä -ehjät-

Autolla rullattu ainakin puolimiljoonaa, ketjun vaihdosta ei ole tietoa.
Voiko ketju venyä niin paljon että herjaa kampiakselin ja nokka-akselin välistä kulmaa ja lyö sammutusventtiilin päälle???
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tiedän kyllä nissanin tekevän ainakin tuollasta :roll: .merssusta en oo niinkään tietoinen tälläsessä hommassa :?

eiköhän tuohon pian vastausta tule viisaammiltakin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

En usko että se jakoketjun venymisestä ainakaan johtuu ettei auto lähde käymään. Starttaako se?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

kyllä vika on muualla. Onko hampaat kunnossa vauhtipyörällä jos startin aukosta kurkkaa? Mootorin johtosarjavika ehkä todennäköisin.
hunttalan matti
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2012 21:48

Viesti Kirjoittaja hunttalan matti »

Auto starttaa normaalisti ja vauhtipyörän kaikki hampaat ovat ehjät.
Lisäksi polttoaine puolelle vaihdettu:
-kaikki O-renkaat
-rail putkessa olevat paineanturi ja painesäädin
-polttoaineen sammutus venttiili (anturi)
-korkeapainepumppuun uusittu tiivistesarja
-pa-suodatin "jalka" kokonaisuudessaan
-pa esilämmitin (ennen suodatinta)

Ei käynnisty vieläkään ei edes lupaa...

testeri näyttää edelleen samat kaksi vikakoodia!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hunttalan matti kirjoitti:Auto starttaa normaalisti ja vauhtipyörän kaikki hampaat ovat ehjät.
Lisäksi polttoaine puolelle vaihdettu:
-kaikki O-renkaat
-rail putkessa olevat paineanturi ja painesäädin
-polttoaineen sammutus venttiili (anturi)
-korkeapainepumppuun uusittu tiivistesarja
-pa-suodatin "jalka" kokonaisuudessaan
-pa esilämmitin (ennen suodatinta)

Ei käynnisty vieläkään ei edes lupaa...

testeri näyttää edelleen samat kaksi vikakoodia!
Jos johdot/ko osat on kunnossa
ko Vika koodit on yleisä ECU vian yhteydesä
yhteys kuusenalle... ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
hunttalan matti
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2012 21:48

Viesti Kirjoittaja hunttalan matti »

Tarkastettiin vielä kertaalleen ja nyt kunnon valon kanssa vauhtipyörän hammastukset. Tarkastus suoritettiin startin viereisestä luukusta. Havaittiin kahden vierekkäisen hampaan puuttuvan! Onko alkuperäisessä myös näin vai onko kehä "hammasten" suhteen yhtenäinen?

Jos ko."hampaat" ovat irronneet niin vaikuttaako se edellä mainittuihin vikakoodeihin?

Kiitokset jo edellisistä vastauksista/tiedoista!
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 046/11/16t näyttäs puuttuvan ainaki tässä kuvassa klikkaa kuvaa isommaksi
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jotenki tuntus et anturi ois optinen ja mittaa tuosta jotaki tai sit magneettinen ja mittaa esim kierroksia tuo lovi vois olla joku semmonen pätkäsee siinä ja silleen
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

drneo kirjoitti:jotenki tuntus et anturi ois optinen ja mittaa tuosta jotaki tai sit magneettinen ja mittaa esim kierroksia tuo lovi vois olla joku semmonen pätkäsee siinä ja silleen
Eiköhän induktiivinen anturi ja toi 2 puuttuvaa hammasta vaan kertoo alakerran asennon ja noista pienemmistä hammas väleistä kierrostieto
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

noh sinnepäin kuitenki !
hunttalan matti
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2012 21:48

Viesti Kirjoittaja hunttalan matti »

:shock: ECU vika? :shock:

Pystyykö ecun lähettämään jonnekin testattavaksi?

Tallista löytyy myös ehjä ecu jossa on sama bosh numero.
Voiko tämän käytetyn boksin ohjelmoida uudelleen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”