Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Katso myös W210
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Öljyvuodon etsintää, vika löydetty.

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Eli auto on 94vm w202 c280 suoralla kutosella.

Ja riivaavana ongelmana öljyvuoto.

Vuotaa lämpimänä koneen takaosasta startin yläpuolelta. Ja kohtuu paljon, selvän lätäkön tiputtaa aina pihalle, mitä enempi kierroksia sitä enempi öljyä luonnollisesti.
Ei tule kannenvälistä ja venttiilikopan tiivistekki vasta vaihdettu.

Olen tuota vuotoa yrittäny selvittää ja käytin imusarjankin poissa ja sen alta löytyykin öljynsuodattimen jalka, jonka irroitin myös ja uusin jalan ja lohkon välisen tiivisteen kun luulin sen vuotavan, vika ei kuitenkaan ollutkaan siinä. Vittumaisinta on se että kun auton nostaa nosturille ja antaa käydä niin näkee öljyn vuotavan mutta ei sitten millään että mistä tarkalleen, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin tuo öljynsuodattimen kotelo, ohessa kuva kotelon sisältä, osaako joku kertoa mikä on tuo kotelon oikeassa reunassa oleva neliönmuotoinen tappi jonka ympärys pyöreä ja siinä on jousi, painuu öljynsuodatttimen mukana alaspäin?

Suodattimen kotelon sijainti täsmäis vuotoon kun on startin yläpuolella.

Joku jossain foorumilla puhui öljynsuodattimen jalan tiivisteistä kun googletin että olisivat tyyppivika mutta missä tuossa on useampaa tiivistettä kun se jalan ja lohkonvälinen on jo vaihdettu?

Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa, auto pitäis käyttää leimalla ja siinä on katsastus setä kummissaan ku nostaa mersun ylös ja on heti ruokalusikallinen öljyä naamalla..Kuva
Viimeksi muokannut tp85, 19.3.2013 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: c280 Pirullinen öljyvuoto, APUJA!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tp85 kirjoitti:Eli auto on 94vm w202 c280 suoralla kutosella.

Ja riivaavana ongelmana öljyvuoto.

Vuotaa lämpimänä koneen takaosasta startin yläpuolelta. Ja kohtuu paljon, selvän lätäkön tiputtaa aina pihalle, mitä enempi kierroksia sitä enempi öljyä luonnollisesti.
Ei tule kannenvälistä ja venttiilikopan tiivistekki vasta vaihdettu.

Olen tuota vuotoa yrittäny selvittää ja käytin imusarjankin poissa ja sen alta löytyykin öljynsuodattimen jalka, jonka irroitin myös ja uusin jalan ja lohkon välisen tiivisteen kun luulin sen vuotavan, vika ei kuitenkaan ollutkaan siinä. Vittumaisinta on se että kun auton nostaa nosturille ja antaa käydä niin näkee öljyn vuotavan mutta ei sitten millään että mistä tarkalleen, en keksi muuta vaihtoehtoa kuin tuo öljynsuodattimen kotelo, ohessa kuva kotelon sisältä, osaako joku kertoa mikä on tuo kotelon oikeassa reunassa oleva neliönmuotoinen tappi jonka ympärys pyöreä ja siinä on jousi, painuu öljynsuodatttimen mukana alaspäin?

Suodattimen kotelon sijainti täsmäis vuotoon kun on startin yläpuolella.

Joku jossain foorumilla puhui öljynsuodattimen jalan tiivisteistä kun googletin että olisivat tyyppivika mutta missä tuossa on useampaa tiivistettä kun se jalan ja lohkonvälinen on jo vaihdettu?

Kertokaa ihmeessä jos on ollut vastaavaa, auto pitäis käyttää leimalla ja siinä on katsastus setä kummissaan ku nostaa mersun ylös ja on heti ruokalusikallinen öljyä naamalla..Kuva
Juu, tutulta kuulostaa. Kokeileppa vaihtaa se öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas. Mulla vuoti m104 siitä ja o-rengas oli kova kun muovi ja myöskin poikki jo.
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas?

Mistäs se löytyy? ei tekis mieli ruveta enää imusarjaa purkamaan edestä.. O.o

Kun puhutaan öljynsuodattimen jalasta niin tarkoittaako se nyt tuota kuvassa näkyvää putkimaista osaa mihin öljynsuodatin lasketaan paikoilleen vai koko paskaa lohkon kyljessä sisältäen tuon öljynsuodattimen kotelon?


Jonkun o-renkaan epäilen itsekkin korkanneen mutta kun ei löydy..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tp85 kirjoitti:öljyjalan lämmönvaihtimessa oleva o-rengas?

Mistäs se löytyy? ei tekis mieli ruveta enää imusarjaa purkamaan edestä.. O.o

Kun puhutaan öljynsuodattimen jalasta niin tarkoittaako se nyt tuota kuvassa näkyvää putkimaista osaa mihin öljynsuodatin lasketaan paikoilleen vai koko paskaa lohkon kyljessä sisältäen tuon öljynsuodattimen kotelon?


Jonkun o-renkaan epäilen itsekkin korkanneen mutta kun ei löydy..
Osa 60
Kuva
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Juu, päällepäin tuo mötikkä ei näytä vuotavan mistään, pitää purkaa pohjan kautta startti pois että sinne pääsee näkemään..
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tp85 kirjoitti:Juu, päällepäin tuo mötikkä ei näytä vuotavan mistään, pitää purkaa pohjan kautta startti pois että sinne pääsee näkemään..
Mulla oli se rengas poikki yläreunasta lohkon puoleisesta nurkasta. Ei meinannu nähä millään mistä vuotaa, joten vaihdettiin sit samalla jalan ja lohkon välinen ja tuo o-rengas. Vuoti muistaakseni niin ettei litra vaihtovälille piisannut alkuunkaan. Starttia ei tarvi ottaa ota vaan se imusarja. Starttia ei saanut altapäin irti ainakaan m104.994 / 722.328 yhdistelmästä 202 korissa. Ja ylhäältäpäin sai lyhentää kuusiokolon että sai sen jalan irti ja takas.
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

No voihan p*rkele..

Pari viikkoa sitten käytettiin imusarja pois ja tuo jalka irti ja uusittiin juuri tuo lohkon ja jalan välinen tiiviste, pyörittelin jalkaa näpeissäni mutta en havainnut mitään vuotoa tai muuta tiivistettä siinä joka voisi vuotaa..

Olin lähes varma että se oli tuo lohkon ja jalanvälinen tiiviste korkannut mutta pettymys oli melkoinen kun auton sitten löi käyntiin ja kohta taas alkoi vuotamaan..

Siinä itse jalanvälissä menee kyllä jokin sellainen kova tiiviste että jos siinä olisi joku hiushalkeama mitä ei erota, mutta kun vuoto viittaa vähän isompaan kun jos autolla ajaa niin öljyä saa kulumaan litran parissa päivässä kovassa ajossa, Eli sitä todellakin vuotaa.. O.o

Päältäpäin tutkittuna mitään vuotoa ei ole nähtävissä ja pohjasta kun katsoo niin startti tulee niin vittumaisesti eteen että ei yksinkertaisesti pääse näkemään.. Sillä tuli mieleen tuo itse öljynsuodattimen kotelo että voisko se vuotaa jostain, kun se öljy tulee startin yläpuolelta ja tippuu öljypohjan reunaa pitkin sitten maahan ei siellä oikein vaihtoehtoja enää ole..
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

löhko halki tuskin mutta ite en muuta keksiny, ehkä joku huohotin taihi vastaava. venakopantiiviste halki siinähä nuita mietteitä
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Venttiilikopan tiiviste sarjan uusin myös pari viikkoa sitten. En usko että lohko halki ja kun imusarja oli pois niin käytiin kaikki letkut yms läpi ja ei löytynyt mitään halkinaista tms..
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jos se venakopan tiiviste on samantyylinen kuin M111 koneessa, eli aika kettumainen saada se tiiviste sieltä tulipellin päästä kohilleen niin sieltä voi vuotaa reilustikkin. Koittele sormella onko kosteutta havaittavissa (siis tiivisteen paikkeilta koneen takapuolelta pervot huom!)
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Helposti meni paikalleen uusi tiiviste ja kuiva on koneen takaa.


Ja täydennykseksi kertomukseen niin yhen ainoan kerran täräytin -10c pakkasesta kylmänä käyntiin niin ilmeisesti sen jälkeen on alkanut vuotamaan, ei kai lohko niin helposti pamahda halki? Tai luulisi ainakin jonkin tiivisteen tai letkun korkkaavan ennemmin..

Ja se vuotokohta tosiaan sijoittuu koneen takaosaan kuskinpuolen sivulle, juuri tuonne öljynsuodattimen jalan seutuville, onko siinä lähistöllä jotain öljynpaine anturia tms josta voisi vuotaa?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kerro sitten mistä vuoti.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

vähä hullulta kuulostaa.

ja kannen välistäkö ei tule? ilmeisesti ei ku nuin paljon hulupaa
voisko olla joku stefa onkos sielpäin pyöriviä akselinpäitä mistä se öljy tulee?
otappa mittatikku poijes ja paa käyntii minkälainen pölinä siinä reiällä käypi?
onko sitä öljyä havaittavissa muualla esim jäähdytin nesteissä?

edit: omassa edesmenneessä 202 220d oli myös mystinen öljyvuoto, joka silloin paikannettiin hirveällä työllä öljy korkkiin, ja sen uusittua ei sitte öljyä enää vuotanu. paiko sitä ölkää siitä korkista jotenkin kummassa vähä minne sattuu pikku hiljaa :) vuotoa oli noin 1l 1000km
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Joo kyllä tässä on hermot palanu jo useaan otteeseen, onkin muuten ollut kyllä luja kone kaikinpuolin.. Oli kohtuu työläs homma käyttää tuo öljynsuodattimen jalkaki irti..

Ei tule kannenvälistä.
Pitää tarkistaa tuo mittatikku, mutta mittatikku tulee jo liian eteen vuotoon nähden, startti kun on koneen takareunan kohdilla ja sen yläpuolella on vuoto, vuoto ei näy yläpuolelta tutkittuna ja pohjasta katottuna startti tulee niin pahasti eteen ettei pääse näkemään, näkee vain että öljy tulee ylhäältä ja valuu sitten startin kohdilta öljypohjan reunaa pitkin maahan.

Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynnillä ei vuoda vaan vuoto alkaa kun käytät kierroksia, öljyn paineen noustessa tai esim tuon öljynsuodattimen kotelon täyttyessä? Sillä sitä epäilin ja tässä kyselin että mikä tuo neliönmuotoinen alaspäin painuva jousitappi on tuolla suodattimenkotelon sisällä, voisiko se vuotaa?

Ja nesteet on puhtaat, auto käy hyvin ja tasaisesti, vuoto ei siis aiheuta mitään käynti tms ongelmia.. Aiemmin kun jouduin sillä ajamaan niin tosiaan litran sai kulumaan parissa päivässä..

Siinä öljynsuodattimenjalan lähellä (ennen jalkaa, eli koneen etuosassa päin) oli joku öljykello tai anturi mikä oli julmankokoisella kierteellä kiinni lohkossa, ei ollut niin isoa avainta että olisi saanut sen auki kun oli imusarja poissa ja se ei kyllä näyttänyt vuotaneen.. Tietääkö joku mikä anturi se sitten on? Ei se auta ku repiä tuo startti paikoiltaan ja toivoa että sieltä sitten selviää, harmi vaan ku startti on poissa niin autoa ei saa sitten käyntiin että näkis vuodon..
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Putsaa ensin paineilmalla ja liuottimella kylki niin puhtaaksi kuin saat. Sitten voimakasta valoa ja semmosella joutsenkaula kameralla katso sinne koneen taakse ja tonne jalkaan. Olisko valuhalkeama siellä jalassa?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Joo, hyviä vinkkejä tullut ja jos jollain on samanlaista ongelmaa ollut niin kuulen mielelläni mistä on vuotanut, alan tutkimaan lisää kun kerkeän ja ilmoittelen tänne mitä löytyy.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tp85 kirjoitti:Joo, hyviä vinkkejä tullut ja jos jollain on samanlaista ongelmaa ollut niin kuulen mielelläni mistä on vuotanut, alan tutkimaan lisää kun kerkeän ja ilmoittelen tänne mitä löytyy.
Miten sen nyt kauniisti sanos että vaiha se o-rengas?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:
tp85 kirjoitti:Joo, hyviä vinkkejä tullut ja jos jollain on samanlaista ongelmaa ollut niin kuulen mielelläni mistä on vuotanut, alan tutkimaan lisää kun kerkeän ja ilmoittelen tänne mitä löytyy.
Miten sen nyt kauniisti sanos että vaiha se o-rengas?
Mulla taitaa olla tuohon ylimääräisenäkin yksi rinkula (se varakappale, jonka AK47:lta lunastin, mutta en sitten tarvinnutkaan).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

AK47, ylempänä kirjoitin: "alan tutkimaan lisää kun kerkeän ja ilmoittelen tänne mitä löytyy." :)


Jos viaksi paljastuu tuo o-rengas niin saako kyseistä rengasta tarvikkeesta vai pitääkö veholta tilata?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tp85 kirjoitti:Jos viaksi paljastuu tuo o-rengas niin saako kyseistä rengasta tarvikkeesta vai pitääkö veholta tilata?
Voi olla ihan normitarvikeputkan kautta hankala löytää mutta esim. KL sen varmaan voi toimittaa. Todennäköisesti tulee sieltäkin Mersun pussissa. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tp85
Viestit: 42
Liittynyt: 29.11.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja tp85 »

Edellämainittu öljynsuodattimen jalan o-rengas tosiaan vuosi.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kannattaneko poistaa? Olihan tässä ihan hyvää infoa ja selvisi eri paikkoja, mistä voi vuotaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ei poisteta. Otsikko muokataan kuvaamaan sisältöä. Hyvää tietoa :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tp85 kirjoitti:Edellämainittu öljynsuodattimen jalan o-rengas tosiaan vuosi.
Nii ja jos saa arvata nii kohta alkaa jäähynestettä hävitä.... ;)

Mulla oli sen verta ronskiotteinen apumekanikko tossa Öljyjalan irroituksessa että väänteli jäähdytysnesteen letkua siitä missä on muovinen läpivienti tulipellissä. Se läpivienti oli menny vissiin siinä halki ja kusi sit siitä nestettä tulipellin ja rintapellin väliseen osioon. Mutta vain kun ajoi reippaasti ja kuumana. Paikallaan ei juuri vuotanu.

Toivotaan nyt että ei tuo saanu kippeetä remontissa.
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Terve
Itsellä sama vuodon korjaus meneillään

Tuo o-rengas kylläkin oli ehjä mutta kova kuin kivi jotenka
eiköhän se sieltä itkenyt allensa

Lauhdutin on nyt mulla pöydällä mutta mulla kun ei ollut
missään tuota kuvan nro 74 tiivistettä...
onkos sitä muilla ollut ja jos niin mahtaneekohan se olla päinyhteen
tuota o-rengasta (osa 60) vaiko missä

-kaani
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Taitaa olla joko o-rengas tai tuo tiiviste, ei koskaan molempia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kaani kirjoitti:Terve
Itsellä sama vuodon korjaus meneillään

Tuo o-rengas kylläkin oli ehjä mutta kova kuin kivi jotenka
eiköhän se sieltä itkenyt allensa

Lauhdutin on nyt mulla pöydällä mutta mulla kun ei ollut
missään tuota kuvan nro 74 tiivistettä...
onkos sitä muilla ollut ja jos niin mahtaneekohan se olla päinyhteen
tuota o-rengasta (osa 60) vaiko missä

-kaani
Oisko tuo 74 ollut kaulus johon ruuvit tuli kiinni eli ei ensinkään tiiviste... Ei muista ihan satavarmaksi...
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

On ollut tiivisteellä tai o-renkaalla. Ainakin kl varaosista kehuivat näin.
Star
kaani
Viestit: 18
Liittynyt: 01.9.2013 13:39

Viesti Kirjoittaja kaani »

Ja terve,
tuo optio tiivisteen ja o-renkaan välillä tuntuu
kovin järkeenkäyvältä…eli mää meen sitten o-renkaalla
-kaani
kryyker
Viestit: 9
Liittynyt: 27.9.2013 2:38

Viesti Kirjoittaja kryyker »

Morjens, itsekkin tapellu öljyvuodon kanssa (m104 3.2l), ja kastelee laatikon kummankin puolen ja startin tienoilla pahin vuoto, ylemmässä kuvassa tiiviste (74) vaihdettu mutta tiputtaa silti allensa ja reilusti.. miten tämä koko paketti lähtee irti? Alapuolelta oon startin irrottanu ja sen kuusiokolopultin joka näkyy mutta mistä muualta vielä kiinni?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”