Mercedes C280 ei käy kaikilla pytyillä! (w202)

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Mercedes C280 ei käy kaikilla pytyillä! (w202)

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Juu tuli hommattua tommonen w202 2.8litran suoran kutonen automaattilaatikolla jossa ilmeni että 2 pytylle ei tule kipinää oisikohan ollut 1 ja 5 pytyt pimiänä. autoon vaihdettiin uusi puola ja uudet tulpat, mutta tilanne ei korjaantunut tällä. yhtenä päivänä ei auto käynnistynyt enään ollenkaan jolloin aloin etsimään vikaa johtosarjasta (kuulemma tyyppivika että johtojen kuoret hapristuu ja alkaa lyömään johtosarjan välissä kipinää)
no johtosarjahan oli ihan kabut joten vedin uudet johdot puolille ja suuttimille muut johdot eristin hyvin. johtosarjan korjauksen jälkeen auto heti käyntiin ja luulin jo että pelaa, mutta ajossa tuntui vähän nuhaiselta ja pakoputki kävi sairaan kuumana. no vian etsintään taas ja ruuvasin tulpat pois ja huomasin että 1 pytyn ja oiskohan se ollu se 5 pytty sitte niin tulpat aivan uuden kirkkaat joten siellä ei ole palanut kyllä yhtään bensa ja tarkistin niin kipinää ei tule näille pytyille.

Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtä etsimään seuraavaksi vikaa..? kaikilta puolilta sain mitattua 6.5ohm ja tulpan johdoista n.2ohm ja puolien "tulpan hatuista" samoten 2ohm joten pitäisi tieten olla sen puolesta kunnossa.

voiko tota ecua mitata mitenkään kotikonstein että onkohan vika siinä että ei tule kipinä?

kaikki neuvot on tarpeen nyt.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Mercedes C280 ei käy kaikilla pytyillä! (w202)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hawe90 kirjoitti:Juu tuli hommattua tommonen w202 2.8litran suoran kutonen automaattilaatikolla jossa ilmeni että 2 pytylle ei tule kipinää oisikohan ollut 1 ja 5 pytyt pimiänä. autoon vaihdettiin uusi puola ja uudet tulpat, mutta tilanne ei korjaantunut tällä. yhtenä päivänä ei auto käynnistynyt enään ollenkaan jolloin aloin etsimään vikaa johtosarjasta (kuulemma tyyppivika että johtojen kuoret hapristuu ja alkaa lyömään johtosarjan välissä kipinää)
no johtosarjahan oli ihan kabut joten vedin uudet johdot puolille ja suuttimille muut johdot eristin hyvin. johtosarjan korjauksen jälkeen auto heti käyntiin ja luulin jo että pelaa, mutta ajossa tuntui vähän nuhaiselta ja pakoputki kävi sairaan kuumana. no vian etsintään taas ja ruuvasin tulpat pois ja huomasin että 1 pytyn ja oiskohan se ollu se 5 pytty sitte niin tulpat aivan uuden kirkkaat joten siellä ei ole palanut kyllä yhtään bensa ja tarkistin niin kipinää ei tule näille pytyille.

Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtä etsimään seuraavaksi vikaa..? kaikilta puolilta sain mitattua 6.5ohm ja tulpan johdoista n.2ohm ja puolien "tulpan hatuista" samoten 2ohm joten pitäisi tieten olla sen puolesta kunnossa.

voiko tota ecua mitata mitenkään kotikonstein että onkohan vika siinä että ei tule kipinä?

kaikki neuvot on tarpeen nyt.
Paljonko on tulpoissa vastusta? M104:ssä ei sais olla vastuksellisia tulppia. Tulpan hattu tai johto 2KOhm.

Puolista ei vika löydy aina mittaamalla. Haulla saattaisi löytää noi puolien vastusmittausten arvot jotka oon ainakin kerran tänne johonkin vastaillu.

starilla katsomaan missä pytyissä on sytytyshäikkää ja jos löytyy yhtään kokonaan ehjää puolaa niin sitä vaihtamalla sit katsomaan onko puolissa vika. Jos ei puolassa vikaa niin ecun puolella sitten mokkulat palanu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mercedes C280 ei käy kaikilla pytyillä! (w202)

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

AK47 kirjoitti:
Hawe90 kirjoitti:Juu tuli hommattua tommonen w202 2.8litran suoran kutonen automaattilaatikolla jossa ilmeni että 2 pytylle ei tule kipinää oisikohan ollut 1 ja 5 pytyt pimiänä. autoon vaihdettiin uusi puola ja uudet tulpat, mutta tilanne ei korjaantunut tällä. yhtenä päivänä ei auto käynnistynyt enään ollenkaan jolloin aloin etsimään vikaa johtosarjasta (kuulemma tyyppivika että johtojen kuoret hapristuu ja alkaa lyömään johtosarjan välissä kipinää)
no johtosarjahan oli ihan kabut joten vedin uudet johdot puolille ja suuttimille muut johdot eristin hyvin. johtosarjan korjauksen jälkeen auto heti käyntiin ja luulin jo että pelaa, mutta ajossa tuntui vähän nuhaiselta ja pakoputki kävi sairaan kuumana. no vian etsintään taas ja ruuvasin tulpat pois ja huomasin että 1 pytyn ja oiskohan se ollu se 5 pytty sitte niin tulpat aivan uuden kirkkaat joten siellä ei ole palanut kyllä yhtään bensa ja tarkistin niin kipinää ei tule näille pytyille.

Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtä etsimään seuraavaksi vikaa..? kaikilta puolilta sain mitattua 6.5ohm ja tulpan johdoista n.2ohm ja puolien "tulpan hatuista" samoten 2ohm joten pitäisi tieten olla sen puolesta kunnossa.

voiko tota ecua mitata mitenkään kotikonstein että onkohan vika siinä että ei tule kipinä?

kaikki neuvot on tarpeen nyt.
Paljonko on tulpoissa vastusta? M104:ssä ei sais olla vastuksellisia tulppia. Tulpan hattu tai johto 2KOhm.

Puolista ei vika löydy aina mittaamalla. Haulla saattaisi löytää noi puolien vastusmittausten arvot jotka oon ainakin kerran tänne johonkin vastaillu.

starilla katsomaan missä pytyissä on sytytyshäikkää ja jos löytyy yhtään kokonaan ehjää puolaa niin sitä vaihtamalla sit katsomaan onko puolissa vika. Jos ei puolassa vikaa niin ecun puolella sitten mokkulat palanu.


puolien paikkoja kokeiltu siirtää mutta tulipeltiä lähimmästä puolasta ei tule kipinää.. voiko tätä ecua mitata mitenkään että onko ehjä/rikki
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Mercedes C280 ei käy kaikilla pytyillä! (w202)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hawe90 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Hawe90 kirjoitti:Juu tuli hommattua tommonen w202 2.8litran suoran kutonen automaattilaatikolla jossa ilmeni että 2 pytylle ei tule kipinää oisikohan ollut 1 ja 5 pytyt pimiänä. autoon vaihdettiin uusi puola ja uudet tulpat, mutta tilanne ei korjaantunut tällä. yhtenä päivänä ei auto käynnistynyt enään ollenkaan jolloin aloin etsimään vikaa johtosarjasta (kuulemma tyyppivika että johtojen kuoret hapristuu ja alkaa lyömään johtosarjan välissä kipinää)
no johtosarjahan oli ihan kabut joten vedin uudet johdot puolille ja suuttimille muut johdot eristin hyvin. johtosarjan korjauksen jälkeen auto heti käyntiin ja luulin jo että pelaa, mutta ajossa tuntui vähän nuhaiselta ja pakoputki kävi sairaan kuumana. no vian etsintään taas ja ruuvasin tulpat pois ja huomasin että 1 pytyn ja oiskohan se ollu se 5 pytty sitte niin tulpat aivan uuden kirkkaat joten siellä ei ole palanut kyllä yhtään bensa ja tarkistin niin kipinää ei tule näille pytyille.

Osaisikohan joku neuvoa mistä lähtä etsimään seuraavaksi vikaa..? kaikilta puolilta sain mitattua 6.5ohm ja tulpan johdoista n.2ohm ja puolien "tulpan hatuista" samoten 2ohm joten pitäisi tieten olla sen puolesta kunnossa.

voiko tota ecua mitata mitenkään kotikonstein että onkohan vika siinä että ei tule kipinä?

kaikki neuvot on tarpeen nyt.
Paljonko on tulpoissa vastusta? M104:ssä ei sais olla vastuksellisia tulppia. Tulpan hattu tai johto 2KOhm.

Puolista ei vika löydy aina mittaamalla. Haulla saattaisi löytää noi puolien vastusmittausten arvot jotka oon ainakin kerran tänne johonkin vastaillu.

starilla katsomaan missä pytyissä on sytytyshäikkää ja jos löytyy yhtään kokonaan ehjää puolaa niin sitä vaihtamalla sit katsomaan onko puolissa vika. Jos ei puolassa vikaa niin ecun puolella sitten mokkulat palanu.


puolien paikkoja kokeiltu siirtää mutta tulipeltiä lähimmästä puolasta ei tule kipinää.. voiko tätä ecua mitata mitenkään että onko ehjä/rikki
Voi ecusta mitata ne komponentit. Ne olisi vain hyvä juotella irti mittauksen/testauksen ajaksi. Jos siis ei löydy selvää kärähtämisen jälkeä niistä. Varaosaa etsisin samanlaisesta ecusta... Ne on ne isot mustat, tais olla kolme niitä koska on hukkakipinälliset puolat, en löytänyt kuvaa omasta ecusta enää enkä muista varmaksi.

Tulppiin 0.8mm väli ja vastuksettomat tulpat sitten ettei mene sen takia rikki enää. Johdothan olikin kuuluisat ekohajoavat ja kaiketi korjasit kaikki?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

juu kaikki johdot tuli korjattua.. kiitti ecun mittaus vinkistä. pitää huomenna alkaa kahtomaan miltä ecu näyttää sisältä.. autoon oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta NGK tulpat mutta en tiedä onko vastuksettomat, mutta mittaan huomenna.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hawe90 kirjoitti:juu kaikki johdot tuli korjattua.. kiitti ecun mittaus vinkistä. pitää huomenna alkaa kahtomaan miltä ecu näyttää sisältä.. autoon oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta NGK tulpat mutta en tiedä onko vastuksettomat, mutta mittaan huomenna.
Väärät tulpat. Taisi suomesta saada ainoastaan berun tulppia jotka vastuksettomia. ulkomailta sai bosch tulppaa. itse ostin 3v sitten rockautosta boscheja noin eurolla kappale tosin brasiliassa tehtyjä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu sama kuva mullakin oli haussa, tossa ne on.

Lisäkuvia näkee kun latoo tonne igni07 tilalle loppuun 01 alkaen numeroita...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

AK47 kirjoitti:
Hawe90 kirjoitti:juu kaikki johdot tuli korjattua.. kiitti ecun mittaus vinkistä. pitää huomenna alkaa kahtomaan miltä ecu näyttää sisältä.. autoon oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta NGK tulpat mutta en tiedä onko vastuksettomat, mutta mittaan huomenna.
Väärät tulpat. Taisi suomesta saada ainoastaan berun tulppia jotka vastuksettomia. ulkomailta sai bosch tulppaa. itse ostin 3v sitten rockautosta boscheja noin eurolla kappale tosin brasiliassa tehtyjä.
Champion OE003 ja NGK:ltakin on yksi vastukseton tulppa jota ihan Motonetista saa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Hawe90 kirjoitti:juu kaikki johdot tuli korjattua.. kiitti ecun mittaus vinkistä. pitää huomenna alkaa kahtomaan miltä ecu näyttää sisältä.. autoon oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta NGK tulpat mutta en tiedä onko vastuksettomat, mutta mittaan huomenna.
Väärät tulpat. Taisi suomesta saada ainoastaan berun tulppia jotka vastuksettomia. ulkomailta sai bosch tulppaa. itse ostin 3v sitten rockautosta boscheja noin eurolla kappale tosin brasiliassa tehtyjä.
Champion OE003 ja NGK:ltakin on yksi vastukseton tulppa jota ihan Motonetista saa.
Mersun suosittelemia taisi olla bosch, beru, champion muttei muita kuin berua saanut suomesta 3v sitten. NGK:ta ei mersu muistaakseni ole hyväksyttyjen listalta. Kaupoissa olevat listat on puppua, sieltä löytyy mm väärä bosch listalta. Yksikin tarvikekauppias loukkaantui kun sanoin ettei hänen tarjoamansa tulppa minulle kelpaa koska se ei ole mersun hyväksymä tulppa (vastuksellinen) ja saattaa rikkoa ecun ja sitten korjaus maksaa ketusti satasia....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Juu eli Tulpat mitattu ja vastusta tulpissa oli 4k ohm eli ei ole vastuksettomat.

samoten purin ecun irti ja mittasin ohjeiden mukaan (kiitos näistä hyvistä ohjeista).

Ecun mittaus osoitti että 2 transistorista tuli 6.5k ohm eli mitä varmaan pitiki, mutta yhdestä transistorista en saanut lukuja eli sehän taitaa olla rikki. trasistori tuli juotettua irti ja nyt pitäisi kokeilla tilata uusi transistori ja laittaa paikalle jospa sitten alkaisi pelamaan.
Viimeksi muokannut Hawe90, 24.7.2014 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hawe90 kirjoitti:Juu eli Tulpat mitattu ja vastusta tulpissa oli 4k ohm eli ei ole vastuksettomat.

samoten purin ecun irti ja mittasin ohjeiden mukaan (kiitos näistä hyvistä ohjeista).

Ecun mittaus osoitti että 2 kondensaattorista tuli 6.5k ohm eli mitä varmaan pitiki, mutta yhdestä kondensaattorista en saanut lukuja eli sehän taitaa olla rikki. kondensaattori tuli juotettua irti ja nyt pitäisi kokeilla tilata uusi kondensaattori ja laittaa paikalle jospa sitten alkaisi pelamaan.
Ei ne taida olla konkkia mitä noista paukkuu vaan sytkän pääteasteen kivet. Toki konkat saattaa kuivua jos ovat elektrolyyttikonkkia (+ ja - merkattu, alumiinisiä "purkkeja" joissa muovinen sukka päällä). Katso että ovat täysin vastaavia (jännitekesto, kapasiteetti, lämmönkesto) En nyt tiedä tarviiko tossa olla ns low esr konkkia, mutta ei se haittaakkaan koska ne on yleensä laadukkaita.

Osat pitäisi mitata irrallaan ja vielä tietää mikä se on ja miten mitataan ja olla datashiitti kyseiseen osaan. En muista että mitä merkintöjä noissa on kun ne oli itellä ehjät. Konkkaa mitatessa tavismittarilla vastusalueella lukema tuppaa vaeltamaan ja on höpöhöötä.

Oisko kuvaa komponentista?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

AK47 kirjoitti:
Hawe90 kirjoitti:Juu eli Tulpat mitattu ja vastusta tulpissa oli 4k ohm eli ei ole vastuksettomat.

samoten purin ecun irti ja mittasin ohjeiden mukaan (kiitos näistä hyvistä ohjeista).

Ecun mittaus osoitti että 2 kondensaattorista tuli 6.5k ohm eli mitä varmaan pitiki, mutta yhdestä kondensaattorista en saanut lukuja eli sehän taitaa olla rikki. kondensaattori tuli juotettua irti ja nyt pitäisi kokeilla tilata uusi kondensaattori ja laittaa paikalle jospa sitten alkaisi pelamaan.
Ei ne taida olla konkkia mitä noista paukkuu vaan sytkän pääteasteen kivet. Toki konkat saattaa kuivua jos ovat elektrolyyttikonkkia (+ ja - merkattu, alumiinisiä "purkkeja" joissa muovinen sukka päällä). Katso että ovat täysin vastaavia (jännitekesto, kapasiteetti, lämmönkesto) En nyt tiedä tarviiko tossa olla ns low esr konkkia, mutta ei se haittaakkaan koska ne on yleensä laadukkaita.

Osat pitäisi mitata irrallaan ja vielä tietää mikä se on ja miten mitataan ja olla datashiitti kyseiseen osaan. En muista että mitä merkintöjä noissa on kun ne oli itellä ehjät. Konkkaa mitatessa tavismittarilla vastusalueella lukema tuppaa vaeltamaan ja on höpöhöötä.

Oisko kuvaa komponentista?
Kuva


siitä kuvaa transistorista minkä irroitin.
tämän irroitin ja oletin että on rikki. Minkälainen komponetti se pääteasteen kivet on vai onko se juurikin tämä minkä olen irroittanut?


Edit: Huomasin tossa että olen kondensaattorista puhunut. todellisuudessa siis transistorin irroitin ja sen tilasin uusiksi koska mittaus osoitti sen rikkinäiseksi
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Tänään tuli uusi transistori ja huomenna uusi paikalleen ja kädet ristissä startataan auto käyntiin jos sattuisi pelaamaan. 8)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hawe90 kirjoitti:Tänään tuli uusi transistori ja huomenna uusi paikalleen ja kädet ristissä startataan auto käyntiin jos sattuisi pelaamaan. 8)
Mites kävi?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Niihän siinä kävi että ei vieläkään tule kahdelle pytylle kipinää.. uutta boxia alkaa kahteleen.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Ehjän boxin vaihdoin mersuun ja autohan alkoi käymään kaikilla pytyillä.
auto alkoi uudella boxilla temppuilemaan, semmoisesti että lämpimällä moottorilla auto sammui yhtä äkkiä tyhjäkäynillä parin minuutin välein, normaali ajossa pelasi hyvin, mutta risteykseen tultaessa 1/3 kerrasta sammui yhtä äkkiä. Tänä aamuna käyttelin auton lämpimäksi asti niin kauan että sammuilu taas alkoi. nyt illan tullen olin lähdössä mersulla ajamaan, mutta AUTOHAN EI ENÄÄN KÄYNISTY OLLENKAAN :twisted: :twisted: :twisted:

tarkistelin siinä kaikki anturit ja johtoliitokset ja vaihdoin vanhat vastuksettomat tulpatki, mutta auto ei käynnisty..

vanha boxi paikalleen ja auto käynisty heti ja käy tutulla turvallisella neljällä pytyllä :P

tämä uusi boxi on samalla varaosa numerolla, mutta en ymmärrä miksi auto ei käy sillä. paikallaan oli vastukselliset tulpat (edellisen omistajan toimesta)

aukasin uuden boxin ja nämä transistorit olivat ehjät.
vanhassa boxissa oli tämä "uusi transistori" jonka vaihdoin niin tieten väärä koska mitattaessa tätä uutta niin ohm luku oli 2 mega ohm ku taas muissa oli n.6k ohm niinkö se pitää olla.. aamulla vielä kokeilen autoa käynistää ja jos ei käynisty niin vaihdan tästä uudesta boxista vanhaan boxiin yhden ehjän transistorin jos alkaisi pelaamaan kaikki sillon.
Avatar
Hawe90
Viestit: 46
Liittynyt: 07.4.2013 21:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Hawe90 »

Tälle iltaa vielä piti käydä laittaan vanha boxi paikalleen ja käydä ajamassa kone lämpimäksi ja kokeilla tätä uutta boxia. no nytpä se sitte lähti lämpimällä koneella käyntiin ja pelasi niinku ennenki, mutta teki samaa sammuilu temppua... pitääkö uusi boxi jotenki koodata uusiksi, että alkaisi pelaamaan? mistä ecu haistelee moottorin lämpötilaa, koska siinä kai nyt syy on että ecu saa väärää lämpötila tietoa ja kone ei toimi oikein.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jotain konffattavaa tuossa on. Ainakin tieto siitä, onko vehkeessä kattia. Saattoi olla myös jotain muuta: manuaali/automaatti, ASR/cruise. Kerran omasta 320:sta katsottiin, mutten enää muista kaikkea.

Lämpötilatieto otetaan vesipumpun kyljestä. Siinä on semmoinen pyöreä kaksinapainen anturi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”