w202 280 -94 helvetin päästömittaus "Korjattu"

Katso myös W210
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

w202 280 -94 helvetin päästömittaus "Korjattu"

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Moikka pitkästä aikaa.
Se aika vuodesta.

Eli hylky päästöistä.

Joutokäynti Yli 2000
Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu
CO-pitoisuus 0,49 0,50 0,57 0,30
HC-pitoisuus 136 100 84 100
Lambda-arvo 1,02 0,97-1,03
CO2-pitoisuu 13,80 13,90
O2-pitoisuus 1,30 5,00 0,94 5,00

Niin ajettu kuumaksi ja ilman ilmansuodatinta ja noin 10litraa bensaa ja reilu litra masinolia tankissa.

Kaksi vuotta sitten ostettu englannista suoraan sopiva katti ja tietysti uus lambda.

Ennen pystynyt pajalla oikeesti huudattamalla saamaan hyväksytyt arvot.

Nyt ei ollut sellaista mahdollisuutta.

Eli kysymys kuuluu: Vaikuttaako pakoarvoihin kun takapöntöstä on irronnut toinen ulostulo ,hieman pörisee?

Katsastaja oli sitä mieltä ,mutta jotenkin epäilen että ei kait lambda tuolta asti mitään nuuski enään?

Ei viittis ihan huvikseen tohon ryskään reilun 200e pönttöä ostaa vaikka mesellä ajankiin :oops:

Älkää heti hirttäkö.
Viimeksi muokannut henrik107, 13.7.2015 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Höh, ei toi taulukko tullutkaan sellaiseksi kuten kirjoitin.
Toivottavasti saa selvää
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: w202 280 -94 helvetin päästömittaus

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Koodi: Valitse kaikki

                  Joutokäynti                   Yli 2000
              Mitattu   Sallittu              Mitattu  Sallittu
CO-pitoisuus   0,49      0,50                  0,57      0,30
HC-pitoisuus 136       100                    84       100
Lambda-arvo                                    1,02      0,97-1,03
CO2-pitoisuu  13,80                           13,90
O2-pitoisuus   1,30      5,00                  0,94      5,00
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Millon oot tulpat vaihtanu..? Sillä vois saada tuota HC arvoa kuriin... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Ensteksi Roistolle kiitokset ku sait ton mun tilaston tohon kuosiin mitenkä olin tehnyt sen.

Juu tulpat vaihdettu noin pari kuukautta sitten.
Oli jotkut ngk ,kuiteskiin samat kun kiinni olleet.
Mosa on ihan iskussaan ei syö öljyä/nesteitä ,hiukka tiputtaa öljyä mosan ja lootan välistä.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Niin joo ,tuli ny vaan mieleen että menikö nyt jokin sekasin ton masinolin takia kun meinasin koittaa varman päälle.
Muuten ei ollu ryskässä mitään moitteen sijaa.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

No ei sitä kyllä mihinkään pitäis tarvitakaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kokeileppa ihan puhtaalla 98:lla, veikkaisin että arvot paranee :roll:

Etanoli "laihentaa" seosta, ja siten sillä saadaan vanhoja vehkeitä menemään leimasta läpi. Tässä vaan vaikuttaisi seos olevan jo liian laihalla, joten osa jää palamatta.
:nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Lambda voi olla sökö/kehno :idea:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Yhdyn tuohon ramin kommenttiin, ku nää mersut tunnetusti meinaa välillä hylkiä noita tarvike osia eli mittaileppas lambaadan toiminta... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Do niin nyt on lambda vaihdettu ja toi putki ns korjattu.
Piti hitsaa lappu siihen toisen ulostulon päälle mutta sehä on alumiinia elikkäs popniiteillä pelti kiinni ja putken paikkauskittii sekaan.
Motonetin delphi-lambda oli aiempikiin ja nykyinen myös ei tarvinnu kun laittaa uus kiinni.

En tiiä mutta käynti hiljeni huomattavasti ja se mikä ihmeellisintä ,kulkee niin perkeleesti nyt.
On se ennenkiin ollu hyvä liikkeinen mutta nyt kyllä eron huomas heti.
Oli ennen sellanen miten sen nyt sanois ,no raskaan oloinen jotenkin ennen lambdan vaihtoa.

Ettei hajois nyt ,eikös se ole sellanen vanhan kansan sanonta että hiukka ennen loppuansa menee hitosti :cry:

No ilmeisesti lambda oli sökönä myös ,mutta sitä ei tiiä mitä konttorilla sanoovat.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Tääläpäin on katsuri aina toisen tuplaulostuloista tukkinut rukkasella tms. päästömittauksen ajakis saimoin tilkinnyt jos kovin iso putken pää ollut, kuulemma muuten vaikee saaha oikeita päästöjä
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

PERKELE :biggun:

No niin konttorilla käyty ja hylsy ,päästöt samanlaiset kun ekallakin kertaa.

No tuumasta toimeen ja yhelle korjaamolle juttusille.

Käski asentaja ajaa katit punasiksi ja takasin ja piuha perseeseen.

Sitten siitä lähin Riksusta Hyvinkäälle losottaan kiinteellä kakkosella kierrokset siin 5000-5500 ja takasin Riksuun korjaamolle mittaukseen.

Eipä ollu tuollakaan vaikutusta päästömittauksen lopputulokseen.
Samat kohdat heittää mitkä oli tossa ekassakin mittauksessa.
Mutta ainakin katit ovat olleen aina mittauksissa riittävän kuumat.

Asentaja epäili noita tarvike-lambdoja että niissä olisi vikaa.
Mutta molemmat lambdat näytti samoja lukemia ,niin jäljelle jää
asia.

Vanha lambda sökö kuten myös uusikin ,oisko niin "hyvä" säkä.
Pitää vissiin ostaa sitten ihan merkkikohtainen.

Kertokaas kuiteskiin jotain vinkkejä vielä ,mitä katsoa???

Yleismittarilla en osaa tarkistaa mitään.

Katti/katit on sit pari vuotta vanha ja ainakin näytti kennot olevan tallella ja terveen väriset kun eilen niitä taskulampulla takaapäin tutkailin.

Nyt meen ottaan lambdan-piuhan irti ja kuulostelen mitä tapahtuu.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Otin lambdan liittimen irti ,käynnissä ei tapahtunut mitään muutosta??
Ilmamassaanturin otin irti ,näytti ihan siistiltä ja puhtaalta??
Puhuvat että siellä olisi jokin lanka ,mutta mun mielestä näytti hieman sirukortilta:)

Mikä on se yksi liitin joka on siinä moottorin päällä olevassa kaarevassa mustassa imuputkessa kuskin puolella?
Se oli likainen ja öljyn peitossa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

henrik107 kirjoitti:Otin lambdan liittimen irti ,käynnissä ei tapahtunut mitään muutosta??
Ilmamassaanturin otin irti ,näytti ihan siistiltä ja puhtaalta??
Puhuvat että siellä olisi jokin lanka ,mutta mun mielestä näytti hieman sirukortilta:)

Mikä on se yksi liitin joka on siinä moottorin päällä olevassa kaarevassa mustassa imuputkessa kuskin puolella?
Se oli likainen ja öljyn peitossa.
Taitaa olla lämpötila-anturi se mitä tarkoitat.

NKG ei tee tohon sopivia tulppia ainakaan jos suora kutonen (edit onhan se jos kerta -94).

Beru ja brasilian Bosch tekee mutta bosheja ei saa suomesta liikkeistä.

Starin päähän auto niin vois katella mitä moottorinohjaus sanoo.

98 tankki täyteen ja mittaamaan päästöjä jos ei starilla löydy sanomista.

Ainiin, tarvike lambdat ja ilmamassamittarit - niihin en koske ja siinä kaikki mitä niistä haluan sanoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Noi tulpat siis vanhat kävin just tsekkaamassa ja ovat NGK BCP6ES.
Ja nykyiset saman merkkiset.

Tollanenkin tuli mieleen että ennen kun itse otettiin pakoarvot niin sillon tuli ykköspytylle piuha josta näky kierrokset.
Mitens tuolla katsastuksessa kun ei oo muuta kun pelkkä pilli hanuriin ,mistä ne näkevät esim kierrokset?

Juu suora kutonen
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Mistäs löytyy lähin stari-testeri Riihimäen leveysasteella?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5949
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

henrik107 kirjoitti:Noi tulpat siis vanhat kävin just tsekkaamassa ja ovat NGK BCP6ES.
Ja nykyiset saman merkkiset.

Tollanenkin tuli mieleen että ennen kun itse otettiin pakoarvot niin sillon tuli ykköspytylle piuha josta näky kierrokset.
Mitens tuolla katsastuksessa kun ei oo muuta kun pelkkä pilli hanuriin ,mistä ne näkevät esim kierrokset?

Juu suora kutonen
Käsittääkseni m104 280 ja 320 ja 36 myllyissä on vastuksettomat tulpat. Ja NGK ei sellaisa tee. Tais olla se mitä luettelo suositti niin jotain 5-6KOhm kun mittasin ja sit ne puolan ja tulpan väliset vastukset on 2KOhm.

Riihimäelle ei nyt pääse mutta mulla ois Vantaalla myyrmäessä testeri huomenna torstaina jos kiinostaa lukea koodeja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

pistin yv ak47 ,öitä
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Apparin puolella maton alla kardaanitunnelissa lambdan liitin.
Siihen liittimeen menee 4 johtoa ,ruskea ja sinivihreä erillään.
Keltainen ja musta nipussa mustan kumikaapelin sisällä ,miksi?

Mitä johtoa mittaan ja pystyykö tollasella yleismittarilla "halvalla" saamaan mitään tolkkua?

Moottori käydessä pitäis voltit vaeltaa siinä 0-1 voltin tuntumassa ,jos on siellä 0,5 voltin tietämissä ,eikä lukemat vaeltele ,niin sittenkö on lambda sökö vai?

Olenko väärässä?
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Mustasta johdosta tulee joitain arvoja ,mutta toi pilipali yleismittari ei vissiin pysy mukana.

Tsekkasin noi tulpat kaikki valkoisia ,eli käy laihalla.

Valaiskaa tyhmää ,eikös pakotestikiin pitäs silloin olla parempi?

Kun nyt testin perusteella kävisi rikkaalla?

Mitäs tapahtuu jos ton ilmamassamittarin piuhaliitintä ei laita kiinni?
Ja kokeilee tulille ,uskaltaako?

Asiasta kolmanteen.

Kattelin noita motonetin lambdojen tietoja ,sielläpä näyttääpi nykyään lukevan että ei asennusta ennen katteja.
Tossa ryskässä lambdan paikka on ennen katteja?

Voisko olla mahdollista että oire johtuis tosta??
Tosin kaksi kertaa saatu pakotestit läpi kyseisella lambdalla ,ei vaan ihan hevillä saatu hyväksyttyjä tuloksia!!
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Miten se lambda on kytketty ?? Siis johtoliitos ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

ne on puristamalla ,ei saa juottaa.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

No nyt pistin tilaukseen berun tulpat berun tulppien merkinnät muuttuneet.Nokkapellissä oleva berun tulppa on nukyään z5.Mutta varaosamyyjän mukaan rekkarin perusteella tarjoo z100.Uskoin myyjää mutta onkohan ne sittenkään oikeat.

Pistäkääs nyt oikea tulppakoodi.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Z100:aa suosittelee myös Beru omilla sivuillaan. Se on toiselta koodiltaan 14 F-8 DU4 eli on ilman vastusta. Muistaakseni samat tulpat oli edellisessa E 320:ssa.

Tuntuu tämä M104 olevan hankala saada päästöistä läpi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mites kun näin ohimennen luettuna jäi päällimmäiseksi mieleen....että jos tulpat jo nyt tosiaan ihan valkoiset, eli tosiaan laihalla mennään, niin mikä "jälkipoltin" siellä nyt sitten rikastaisi seosta palotapahtuman jälkeen? Äkkiä luulisi että katti vaan ei toimi yhtään/kunnolla, eli tulos olisi sama ilman koko katalysaattoria :roll:

Eikai se oikea tulppakaan nyt osaa jo valmiiksi laihaa palotapahtumaa rikastuttaa niin, että päästöt kuitenkin laskee? :shock:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Re: w202 280 -94 helvetin päästömittaus

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Roisto kirjoitti:

Koodi: Valitse kaikki

                  Joutokäynti                   Yli 2000
              Mitattu   Sallittu              Mitattu  Sallittu
CO-pitoisuus   0,49      0,50                  0,57      0,30
HC-pitoisuus 136       100                    84       100
Lambda-arvo                                    1,02      0,97-1,03
CO2-pitoisuu  13,80                           13,90
O2-pitoisuus   1,30      5,00                  0,94      5,00
Laihallahan tuo on ainakin lambda-arvon mukaan :nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Nyt on beru z100-tulpat kiinni.
Koitettu bosch-testerillä vikakoodeja ,ei löytänyt koko autoakaan ,ei ollut oikeanmallista liitintä"38" pinnistä jotenka piikeillä sorkki joihinkiin pinneihin.

Sitten katottu kertaalleen päästöt ja hylkyä mollottaa jotenka ei nuista tulpista apua ollut ,kuten "Piippu" jo toteskiin.

No sitten Riksussa löyty oikean liittimen omaava korjaamo ,mutta sama lopputulos.
Ei löydä autoa.
On kaiketi niin vanha ryskä ,ettei testerit enään löydä tota.
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Onko tätä nyt vielä käytetty starin päässä? Kyllä testereiden auto pitäisi tunnistaa. Eikö starilla vikakoodien luku kannattaisi tehdä ensin ennen kuin vaihtelee osia. Summamutikassa osien vaihto on aika hakuammuntaa.
henrik107
Viestit: 110
Liittynyt: 22.1.2007 17:13
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja henrik107 »

Vikakoodit luettu ,ei "vikaa".
Jäljelle ei sitten kaiketi jää kun toi katti ,vaikka ei oo kun noin kolme vuotta vanha.

No kokeillaan vielä jotain ,ennen kun katteja meen ostamaan :twisted: :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”