C200 käy kolmella

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
HVM

C200 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyt se myrkyn lykkäs, tai ainaki p*skahalavauksen C:hen. :( Katiska teki viime yönä "poikaset", eli lopetti kaikilla pytyillä bensan polttamisen. Auto pelasi pihaan tultaessa aivan normaalisti, mutta tunnin kuluttua uusi starttaus antoi tulokseksi "PRUTBRUTPRÖTPUT..." -äänen ja puuttuvan vedon, eli siivilä ei käynyt kuin kolmella. :evil:

Missä vika? Pimenikö tulppa? Tulpan johto? Puola? Puolathan tuossa näkyy olevan itä-saksalaista suunnittelua - virranjakaja puuttuu ja tilalla on neljä Wartburgin puolaa. :evil: Ei kai joku suutin voi yht'äkkiä käydä panttaamaan bensaa, kaitpa se on alotettava diagnosointi virtapuolelta... :?

Onko kokemuksia vastaavista käyntihäiriöistä? Lähinnä kiinnostaa popsivatko nämä puolia tai suuttimia? :roll:


Alotetaan tulpilla ja mahdollisesti tulpanjohdoilla kun puoti aukeaa. :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jaaha, vika ei näköjään selviä/ korjaannu foorumilla hölmöttämällä, eli lähen ostamaan seehen virtavehkeitä. :idea: On se muuten hyvä että auto käy edes kolmella, harmittaisi takuulla enemmän jos ei kävisi kuin kahdella. :D

Se taas ei ollut mitenkään erityisen hauskaa, että vika ilmestyi klo:03.00 vesisteessa. :evil: Purkamaan ja kerimään :idea: :arrow:

(Ässä polttaa vielä kaikilla kahdeksalla, eli ajan sillä ettei C:n katti ota siipeensä) :idea:
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tulpat, puolat....ilmamassatunnistin? Viallinen katti? Muistelisin kuulleeni että kattivikojen takia menee puolat vaihtoon, saattaa olla että kuulin essonbaarista :lol: Mutta halvimmastahan sitä kannattaa alkaa tonkia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Niin, etkös tässä päivänä eräänä kehunut C:tä viattomaksi. :naughty: Nyt koet seuraukset (editoi äkkiä tuo ässäkommentti poes ettei sekin ala temppuilla). :lol:


Jokos olet diagnosoinut viallisen pytyn tulpanhattu kerrallaan irroittaen? Onko se yksi pytty ihan kerrasta vainaa, vai heräileekö välillä?
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Njoo. Eipä ollut EBT:n pers'testeri väärässä tälläkään kertaa, vika kohdentui hajalliseen tulppaan. :idea: Testeri antoi seuraavanlaisen vikakoodin: NGK BCP6ES :evil:

Meillä piti olla hovisepän kanssa vuosisatainen sopimus, että minun autoihini ei NGK:n kynttilöitä laitella, mutta sopimus on näköjään purettu yksipuolisella ilmoituksella ja vieläpä ilman irtisanomisaikaa. :evil:

Ykkösen kynttilä oli siis pimeänä ja tulppien vaihdosta ei ole vielä pitkäkään aika, joskus kesällä ne huollon yhteydessä partsikoitiin :arrow: NGK kesti järjissään muutaman tonnin. :evil:

Nyt on kannen puristuspaineenpoistoreiät tilkitty tapeilla jotka sinne kuuluvatkin, eli BERUN nelikärkisillä rahamiesten tulpilla. :idea:

Sanon tämän varmaan jo sadannen kerran: Älkää laittako niitä kympin riisipussi-p*skatulppia laatuautoihin, ne vievät matkanteosta maun. :idea:

Ei mahdu sirkkelikäden sormiin ne kerrat jotka NGK on meikäläisen mersuissa "poikinut", BERU (alkuoperäisosa ainakin vanhoissa mersuissa) ei ole tehnyt sitä koskaan. 8)

Jos mielenterveys kestää ajan C:n hautaan noilla kynttilöillä, mutta eihän se kestä, pitää ne taas ensi kesänä vaihtaa. :(

Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa. :D

OTTAKAA OPIKSENNE TÄSTÄ ILMAISESTA LUENNOSTA, SE SÄÄSTÄÄ RUNSAASTI HERMOJA. :idea:

Ainiin, kiitos vastanneille, samoilla jäljillä oltiin. :wink:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Joku varasti moottorin ja laittoi Fiatin 3 pyttyisen tilalle :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti:Joku varasti moottorin ja laittoi Fiatin 3 pyttyisen tilalle :D
Missä fiatissa on 3-pyttyinen kone :?: :shock:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

HVM kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Joku varasti moottorin ja laittoi Fiatin 3 pyttyisen tilalle :D
Missä fiatissa on 3-pyttyinen kone :?: :shock:
Eikös Fiiun 126:ssa ollut 3-pyttyä? Ainakin äänet oli sellaiset.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jusamb kirjoitti:
HVM kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Joku varasti moottorin ja laittoi Fiatin 3 pyttyisen tilalle :D
Missä fiatissa on 3-pyttyinen kone :?: :shock:
Eikös Fiiun 126:ssa ollut 3-pyttyä? Ainakin äänet oli sellaiset.
2, ilmajäähdytteinen bokseri. :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja? Tässä taannoin menin paikalliseen KL:n edustustoon ostamaan koslaan uusia kynttilöitä mutta siellä sain tietää, että Boschin perhana ei enää tee näihin varttuneempiin autoihin sopivia tulppia. Möivät NGK:t. Muistakaan varaosaputkista en ole löytänyt muuta kuin NGK:ta ja sopimattomia Boscheja. Vai myyvätkö pimeästi tiskin alta. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:Terve,

Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja? Tässä taannoin menin paikalliseen KL:n edustustoon ostamaan koslaan uusia kynttilöitä mutta siellä sain tietää, että Boschin perhana ei enää tee näihin varttuneempiin autoihin sopivia tulppia. Möivät NGK:t. Muistakaan varaosaputkista en ole löytänyt muuta kuin NGK:ta ja sopimattomia Boscheja. Vai myyvätkö pimeästi tiskin alta. :?

t.
Risto
Paikallinen villi ja vapaa varaosaliike nuo möi, tilaa kamansa Koivuselta, Kahalta, Örumilta ja Arwidsonilta. Otappa sitten näistä selevä? :shock:
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Roisto kirjoitti:Onko olemassa joku ketju, joka myy Beruja?
Örum tuo maahan ja ainakin AD-Varaosamaailma jälleenmyy.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. :director: Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP! 8)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa. :D
Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

luokyio kirjoitti:
HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa. :D
Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...
Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. :? Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön... :roll:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

HVM kirjoitti:
luokyio kirjoitti:
HVM kirjoitti: Samalla poistui muuten autoa koko meilläoloajan vaivannut tyhjäkäynnillä "potkiminen", pata kehrää nyt kuin te*minhimoinen narttukissa. :D
Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...
Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. :? Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön... :roll:
Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

luokyio kirjoitti:
HVM kirjoitti:
luokyio kirjoitti: Voikko vähän tarkentaa mitä tuo potkiminen meinaa? Tuo M111 tahtoo tyhjäkäynnillä tasaisin parin sekunnin väliajoin tehdä aavistuksenomaisen "yskähdyksen". Äänikatkos on erittäin lievä, ja persauksessakin sen voi tuntea jos tarkkaan keskittyy...
Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. :? Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön... :roll:
Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin... :roll:
Onko tarpeen valistaa mitä merkkiä ja mallia ostat? 8)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

HVM kirjoitti:
luokyio kirjoitti:
HVM kirjoitti: Juuri tätä tyhjäkäynnillä kakistelua "hrrrrrr-puts-hrrrrr..." Haittaahan se ei mitään, mutta häiritsee nymfomaanista suklaasilmää. :? Eli pannu heilahtaa epätahtiin sillontällön... :roll:
Kuulostaa tutulta, eli tulupat vaihtoon täälläkin... :roll:
Onko tarpeen valistaa mitä merkkiä ja mallia ostat? 8)
Ei ole, NGK BCP6ES :pappa:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. :director: Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP! 8)
Yes söör :!:
palajonko kustansi :eec:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti:
HVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. :director: Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP! 8)
Yes söör :!:
palajonko kustansi :eec:
Hyvä luiki että meni kerralla jakeluun! :idea:

Ei nuo maksa kuin tuplat normaaliin verraten, eli 20e.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

HVM kirjoitti:
dry kirjoitti:
HVM kirjoitti:Koeajo suoritettu. C vastaa kaasuun aivan erilailla kuin NGK:n perustulpilla, vääntö lähtee selkeästi alemmilta kierroksilta. :director: Nelikärkistä BERUA pellin alle tytöt ja pojat, katiskaan tulee 400Nm lisää vääntöä, tehoa noin 100BHP! 8)
Yes söör :!:
palajonko kustansi :eec:
Hyvä luiki että meni kerralla jakeluun! :idea:

Ei nuo maksa kuin tuplat normaaliin verraten, eli 20e.
Yhteensä 20 e? Vai kappale :eec:

Jos kappale, niin taitaa tästä lähteä tilaus. Vai pitääkö näihin olla joku erikoismalli?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

matikkilisä taitaa olla x4 Pitänee yrittää ehtiä jostain liikkeestä :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hahah,minäpä ostin NGK:t :twisted: Vain ja ainoastaan siitä syystä ettei mitään muita merkkejä ollut täällä tarjolla :roll: Ihmetys oli suuri kun toimi täydellisesti,nykimisetkin hävisivät :shock: Mutta saapa nähdä miten kauan toimii...

Siitä asti on ollut hieman epäilevä kanta ngk:n tulppiin kun kaverin kanssa soudettiin pari kilometriä tulpan pimentymisen takia :twisted: Juuri ennen lähtöä vaihdoin "varmuudeksi" koko kesän toimineen boschin tilalle ngk:n...ja miten sitten kävikään :roll: No tulppahan lensi järveen ja tilalle ruuvattiin kotiin pääsyn jälkeen vanha kunnon bosch 8)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin ja onneksi ei ihan heti tuommosta pelkoa että kolmella kävisi :twisted: Vaikka parikin tulppaa tippuu pois pelistä niin ollaan vielä neljällä sylinterillä liikenteessä..
longjohn
Viestit: 40
Liittynyt: 25.7.2006 22:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja longjohn »

No perhana! Häätyypä minunki kokeilla tulpanvaihtoa, melko tutulta kyllä kuulostaa tuo tyhjäkäynnin soutaminen. Mulla samoja oireita -94 C200:ssa. Niin ja sitten monasti kylmänä kulkee sillai lievästi nykimällä. Tämän havaitsee parhaiten n. 60-80 km nopeudessa. Josko tuoki oire sitten korjaantuis tulpanvaihdolla. (Jos täältä tuppukylästä nyt ylipäätään löytää oikeita tulppia...) Kiitoksia vain vinkeistä :o
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”