OM605 kytkin

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

OM605 kytkin

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Nyt pitäs saaha OM605 - 5 vaihteisen manuaali askin väliin joku pitävämpi kytkin. Eli ei kukaan tietäisi mikä parempi kytkin sinne sopisi?

Auto on n.290 000km ajettu ja turbon vaihdon ja syötön lisäyksen jälkeen kytkin alkoi luistamaan vittumaisesti. Uusi vakio kytkin varmaan pitäisi vielä nuilla tehoilla, mutta jos tulevaisuutta ajatellen pistäisi paremman kytkimen nyt jo..

Kellään antaa vinkkiä?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuon kun kahlaat läpitte niin pitäs löytyä vaihtoehtoja
viewtopic.php?t=21498

tuommoseen käyttikseen suosittelisin varmaanki rintterin kytkintä raskaalla vauhtiksella niin säilyisi ajo-ominaisuudetkin jotenkuten. en tiedä mahtuisko rintterin oma 2-massa vauhtiskin paikalleen heittämällä :?: tuo rintterin kytkin ei oo ainakaan turhan jämäkkä jalallekkaan jos vertaa esim m5 racea :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Eli sopiiko sprintterin kytkinlevy ja asetelma suoraan originaaliin vauhtikseen?
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

eikös rintterin levy oo 240mm ja 220 mm 605 kaksoismassa hässäkäs....jos oikein muistan.
mihinä kuhuna mies
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Onko kaikissa sprinttereissä tuon kokoinen levy? Eikö niitäkin ole erikokoisilla koneilla ni jos jossakin ois pienempi levy?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikö ny kuitenki kannata uhrata tuo 10 min lukemiseen niin vois jäädä jotain muistiinkin kun joutuu pikkusen ettimään :wink:

edit:228mm taitaa olla ton om605 perässä vakiona.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Oonhan minä tuon pari kertaa lukenut aiemminkin :lol:
Mutta mutta.. Sintteriä ei huvittas laittaa, bemarin kytkimen kanssa saattas mennä liian jämäkäksi käyttää ja muuta ei tule mieleen kuin tuo sprintterin kytkin mikä vissiin ois siitä välimaastosta jäykkyyden ja kestävyyden kannalta?
Tosin sekään ei nähtävästi suoraan menisi paikalleen...
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

OM605.96 on 240mm kytkin eli siis turbo mallissa, tuossa on sitten muutama juttu joka eroaa tuommosen perinteisen st:n kytkimen teosta. eli se laatikko on lyhyellä kytkin akselilla ja vaihtipyöräsä on triggeröinti. omaani teetin kiinteän vauhtipyörän bemarin 228mm sre asetelmalle.

http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c250 ... mansiirto/

olen vähän miettinyt tuon nykyisen voimansiirron myyntiä. :roll:
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Eli jos se on 240mm niin sprintterin kytkin pitäis mennä. Kaippa niissä samat boorit on yms...? :roll: Kokeilemallahan tuokin selviää kun puottelis laatikon pois, kuhan nyt joku mutu tieto ois ensin onko se kytkin sinne päinkään :lol:
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eikös srintterissä ole 250mm? kytkimen boori kyllä passaa, mutta asetelman sopivuudesta ei ole mitään tietoa.

mitäs virityksiä siinä sulla on?
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Eipä ole vielä kuin 606 vakioturbo ja syöttöjä nostettu vastuksilla. Varmaan uusi vakio kytkin pitäisi nuilla, mutta jos sitä joskus niitä hevosia kasvattais ni ei heti taas kytkin pettäisi..
Paljonkohan se rintterin kytkin kestäis?
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

muistelisin että se sprintterin kytkin ei passaa siihen vauhtipyörään. semmonen mielikuva mulla on että sitä joskus sovitettiin siihen vauhtipyörään muttei se käynyt.

kyllä se uusi vakio kytkin varmaan siinä pitää, tai olikohan se sachs Performanse mitä tuohon saa ja sen pitäisi olla 30% vakiota pitävämpi. kysyppä tuota jostakin varaosa liikkeestä, saattoi olla että sitä myytiin suomessa vakio kytkimenä, mutta tarkistappa jostain.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla tuli pensakutosen perään Getrag eli pitkäakselinen. Kiikutin PO metalliin 250mm Sprinterin kytkinpaketin ja jonkun 200:sen vauhtipallon malliks pyörälle. Anturisegmentit hitsailin automaatin vetolevystä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

Tänään katoin varaosakirjasta niin OM605 on 228mm kytkin ja 308D, 408D rinttereissä ois saman kokoinen levy, mutta tosiaan asetelman sopivuudesta ei ole tietoa. Pitäs tosiaan soittaa johonkin varaosaliikkeeseen jos osaisivat sanoa.
Tai sitte kysyis sitä 30% jäykempää asetelmaa. :roll:
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

om605.96 on 240mm kytkin vaparista en tiiä voi ola pienempi.. ja nuo sun katsomat sprintterit on nelos koneisia vapareita. älä ainakaan mitään nuista tilaa, ja ehkä kannattaa ensin purkaa vanha pois.
Damdidam
Viestit: 11
Liittynyt: 10.8.2011 21:45

Viesti Kirjoittaja Damdidam »

228mm se kirja väitti.. Noh prkl niin se on tehtävä että laatikko pois ni sitte näkee. Pitää kysyä sitä 30% pitävämpää kytkinpakettia ja unohtaa koko sprintterin kytkin ellei vauhtipyörää sorvailis. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”