S202 tasauspyörästön vaihto, ihmettelyä ja äksöniä
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
S202 tasauspyörästön vaihto, ihmettelyä ja äksöniä
Projektina olisi tasauspyörästön vaihto maailmaa nähneeseen S202 CDI:hin.
Ongelmana on, kuten normaalia, ulina 70-90 nopeuksissa. Sikäli itselleni erikoista on se, että ulina esiintyy vain kylmillä ilmoilla. Kesällä ollaan hiljaa. Öljyjä on vaihdeltu aika-ajoin, ei vaikutusta.
Koska autolla pitää ajaa myös talvella, perän vaihto alkaa tulla eteen.
Autohan on 611.960 moottorilla, 722.614 vaihdelaatikolla. Perästä löytyy stanssattu numero A210 351 08 05, joka lienee ns. ulkokuoren numero. Ainakin vastaavalla numerolla löytyy periä moneen eri mallisarjaan, jopa w220.
Olen antanut itseni ymmärtää että välitys olisi 3,67 mutta em. numerot on vielä paikallistamatta. Töhnää ja roipetta on siihen malliin ehtinyt perän kylkiin tarttua että tarvitaan varmaan liuotinta ja painepesuri että kaikki numerot saadaan esille.
Nykyinen perä vuotaa vetoakselin stefoista öljyä ulos, lähinnä hikoilemalla mutta silti liikaa.
Tarkoitus olisi siis saada talven aikana perä vaihdettua, kunhan sopiva löytyy. Suomessa valikoima alkaa olla heikkoa. Yli 400tkm ajettuja löytyy mutta epäilen niiden olevan yhtä heikossa kunnossa kuin nykyinen. Ruotsista, Saksasta löytyisi mutta kunto voi olla sitten mitä tahansa. Onko täällä kokemuksia esim. bildelsbasenista? Voiko luokituksiin luottaa?
Tällä siis aloitetaan, katsotaan kuinka äijän käy. Loppuuko lokasuojan kaarista pelti ennen kuin perä on saatu vaihdettua? Kilpailu alkakoon. (ruoste sai etumatkaa)
Ongelmana on, kuten normaalia, ulina 70-90 nopeuksissa. Sikäli itselleni erikoista on se, että ulina esiintyy vain kylmillä ilmoilla. Kesällä ollaan hiljaa. Öljyjä on vaihdeltu aika-ajoin, ei vaikutusta.
Koska autolla pitää ajaa myös talvella, perän vaihto alkaa tulla eteen.
Autohan on 611.960 moottorilla, 722.614 vaihdelaatikolla. Perästä löytyy stanssattu numero A210 351 08 05, joka lienee ns. ulkokuoren numero. Ainakin vastaavalla numerolla löytyy periä moneen eri mallisarjaan, jopa w220.
Olen antanut itseni ymmärtää että välitys olisi 3,67 mutta em. numerot on vielä paikallistamatta. Töhnää ja roipetta on siihen malliin ehtinyt perän kylkiin tarttua että tarvitaan varmaan liuotinta ja painepesuri että kaikki numerot saadaan esille.
Nykyinen perä vuotaa vetoakselin stefoista öljyä ulos, lähinnä hikoilemalla mutta silti liikaa.
Tarkoitus olisi siis saada talven aikana perä vaihdettua, kunhan sopiva löytyy. Suomessa valikoima alkaa olla heikkoa. Yli 400tkm ajettuja löytyy mutta epäilen niiden olevan yhtä heikossa kunnossa kuin nykyinen. Ruotsista, Saksasta löytyisi mutta kunto voi olla sitten mitä tahansa. Onko täällä kokemuksia esim. bildelsbasenista? Voiko luokituksiin luottaa?
Tällä siis aloitetaan, katsotaan kuinka äijän käy. Loppuuko lokasuojan kaarista pelti ennen kuin perä on saatu vaihdettua? Kilpailu alkakoon. (ruoste sai etumatkaa)
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Projektiuutisia: Ei tapahtumia.
Olisiko täällä asiantuntijaa joka osaisi suomentaa nuo perän numerokoodit?
En itse löytänyt itsestäänselvää välitystietoa. Onko kyse etsijässä vai siinä että tieto on tallennettu kryptisesti?
Koodi, joka takakannesta löytyi oli tulkinnan mukaan G12557674. Kertokaahan ymmärtämättömälle, kertooko tuo jo välityksen? 3,67 se "pitäisi olla" mutta haluaisin asiaan varmistuksen.
Olisiko täällä asiantuntijaa joka osaisi suomentaa nuo perän numerokoodit?
En itse löytänyt itsestäänselvää välitystietoa. Onko kyse etsijässä vai siinä että tieto on tallennettu kryptisesti?
Koodi, joka takakannesta löytyi oli tulkinnan mukaan G12557674. Kertokaahan ymmärtämättömälle, kertooko tuo jo välityksen? 3,67 se "pitäisi olla" mutta haluaisin asiaan varmistuksen.
Perävälitys näkyy murikkaa takaapäin sihdatessa oikeasta alanurkasta, pyyhit paskat pois niin saat näkösälle. Ei lue siis siinä takakannessa vaan perän "nurkassa" jota takakansi ei peitä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Täällä taas.
Näin joulua odotellessa voidaan puhua ilosanomasta (niinkuin pääsiäisenäkin). Kuitenkin joskus vanhojen autojen kanssa saattaa tulla ilosanomia. Asiat etenivät näin...
Kömmin auton alle ja sain kuin sainkin selville välityksen (3.07). Siitä innostuneena soittelemaan tunnetut varaosaukot. Periä löytyy ja näistä vaadittava rahasumma tuntuu olevan sama, puljusta riippumatta.
Kävin lisäksi pällistelemässä Heleniuksella sääksjärvellä henkilökohtaisesti. Siellä diagnoosi perän huutamisesta kuitenkin asetettiin kyseenalaiseksi.
No, auto jäi sinne hoitoon.
Tänään sain hiljaisen auton takaisin. Syy: Kannatinlaakeri.
Olisihan tuota voinut itsekin epäillä, jos olisi ymmärtänyt että uusikin osa voi olla rikki jo kaupasta ostettaessa. Laakeri on nimittäin ulkoisesti täysin ehjä ja ikää alle 1,5 vuotta. Ajettu alle 40tkm. SKF-laakeri. Kannatinlaakerin vinkuna oli siirtynyt perään koska kun autolla ajettiin taannoin nosturilla ja perää kuunneltiin - se äänsi. Muut paikat eivät.
Perä vuotaa hyvin vähän, lähinnä hikoilee. Mutta koska se on aina katsottaessa öljyinen, olin ilmeisesti ylireagoinut asiaa. Ei kuulema aiheuta toimenpiteitä.
Summa summarum: auto toimii, suunniteltu budjetti alitettiin. Tässähän voisi hyökätä ruosteiden kimppuun. Saapa nähdä...
Case closed.
Näin joulua odotellessa voidaan puhua ilosanomasta (niinkuin pääsiäisenäkin). Kuitenkin joskus vanhojen autojen kanssa saattaa tulla ilosanomia. Asiat etenivät näin...
Kömmin auton alle ja sain kuin sainkin selville välityksen (3.07). Siitä innostuneena soittelemaan tunnetut varaosaukot. Periä löytyy ja näistä vaadittava rahasumma tuntuu olevan sama, puljusta riippumatta.
Kävin lisäksi pällistelemässä Heleniuksella sääksjärvellä henkilökohtaisesti. Siellä diagnoosi perän huutamisesta kuitenkin asetettiin kyseenalaiseksi.
No, auto jäi sinne hoitoon.
Tänään sain hiljaisen auton takaisin. Syy: Kannatinlaakeri.
Olisihan tuota voinut itsekin epäillä, jos olisi ymmärtänyt että uusikin osa voi olla rikki jo kaupasta ostettaessa. Laakeri on nimittäin ulkoisesti täysin ehjä ja ikää alle 1,5 vuotta. Ajettu alle 40tkm. SKF-laakeri. Kannatinlaakerin vinkuna oli siirtynyt perään koska kun autolla ajettiin taannoin nosturilla ja perää kuunneltiin - se äänsi. Muut paikat eivät.
Perä vuotaa hyvin vähän, lähinnä hikoilee. Mutta koska se on aina katsottaessa öljyinen, olin ilmeisesti ylireagoinut asiaa. Ei kuulema aiheuta toimenpiteitä.
Summa summarum: auto toimii, suunniteltu budjetti alitettiin. Tässähän voisi hyökätä ruosteiden kimppuun. Saapa nähdä...
Case closed.