3-vaihde ei pysy päällä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W210.
Vastaa Viestiin
olpe
Viestit: 1
Liittynyt: 17.11.2011 17:20

3-vaihde ei pysy päällä

Viesti Kirjoittaja olpe »

C220 D ja 5-vaihteinen manuaalivaihteisto:

Olis semmonen ongelma että 3-vaihde ei pysy päällä jos laskee kaasun irti. Tai nykäyttää kaasua yhtään. Vaihde tippuu 3-vaihteen ja vapaan ns väliin, ja jos sillon vaan jatkaa kaasun painamista, nousee vain kierrokset ja kuuluu jännää ääntä, vähä semmost rohisevaa. Ja kun 3-vaihteelle vaihtaa, pitää kierrokset olla matalalla tai sitte tosi varovasti laittaa silmään, muutoin rusahtaa. Osaisko kukaan sanoa että onko kyse vaihteiston sisällä olevasta ongelmasta (synkronointi) vai sitte tosta kepin alta? Kaikki muut vaihteet toimii täysin normaalisti (myös 3-vaihde, kunhan ei päästä sitä tipahtamaan).
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

oskohan vaihelaatikon kylestä vaihevipu löysällä.
Kaljatalli
Viestit: 28
Liittynyt: 06.12.2012 19:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaljatalli »

Niin...? Onkohan tähän vaivaan löytynyt ratkaisua? Jostain syystä itseäkin kiinnostaisi!
Olisi kiva kun aloittaa topicin niin jatkettaisiin sitä ratkaisuun saakka, eipä näistä suurta iloa ole jos tälle asteelle jää... :oops:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Vaihdelaatikkovika.
Tähdellisen parantola
Kaljatalli
Viestit: 28
Liittynyt: 06.12.2012 19:15
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaljatalli »

tapio89 kirjoitti:Vaihdelaatikkovika.
No nyt tuli kaiken kattava analyysi, ei nyt ihan noin tarkkaan olisi tarvinnut alkaa selittämään :evil:
Olisit vielä kertonut, että vie auto veholle niin tulee helposti kuntoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on paristakin eri merkin autosta loota potkinu pykälää tuolleen pois, kun hammasrattaalta on ollu kytkentärengasta vastaavat hampaat liki jokainen poikki. Voihan se tuommosilla oireilla olla myös jonkun siirtotangon kuulan jousikin naksahtanu, ettei haarukka taho pysyä kohallaan. Myös hyvin hyvin kulunut haarukka saattas tehä nuin. En partikuläärisesti nuita mersun lootia tunne, mutta saman alan insinöörit niitä kaikkia kai suunnittelee ja viat luulis olevan oireineen likimain samankaltaisia.

Jotkut Mesen lootat oirehti liiasta öljystä, mutta oliko silleen ettei vaihe taho löytyä rattaiden kiroilematta, vai just nuin ettei pysy silimässä? Tiilerihän se siitä joskus kirjotti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 voimansiirto”