tuuliherkkä
tuuliherkkä
Itellä on c180 -98 classic,on muuten sivutuulelle herkkä peli.Renkaat ovat vakiot 195/65R15 Nokian nre.t.Onko mitään pätevää konstia päästä moisesta riesasta eroon?
Noilla kilometreillä on mahdollista että alapallot, narinahelat ja / tai raidepäät ovat väljät.
Iskareissa ei varmaankaan ole vikaa.
Katsastusmiehen tekemä tarkastus on eri asia kuin Mersut tuntevan henkilön tekemä tarkastus. Siis ei pitäisi olla väljää mutta saattaa silti olla.
Milloin pyöränkulmat on tarkastettu ?
Onko auto kuinka korkea jousitukselleen ?
Iskareissa ei varmaankaan ole vikaa.
Katsastusmiehen tekemä tarkastus on eri asia kuin Mersut tuntevan henkilön tekemä tarkastus. Siis ei pitäisi olla väljää mutta saattaa silti olla.
Milloin pyöränkulmat on tarkastettu ?
Onko auto kuinka korkea jousitukselleen ?
Tuuli ja uraherkkä
Tuoreena mesen omistajana huomasin saman ongelman. Sain selvän parannuksen aikaan helpoin konstein. Säädin aurauksen neljäksi milliksi, mikä on suositusmaksimi ja lisäsin takarenkaiden paineet 2,7:ksi kevyellä kuormalla.
Takapaineiden nostolla oli selvä vaikutus ja onkin ilmeistä, että ongelma ei johdu ohjauksesta, vaan takapään sorrosta. Näistä kokemuksistaa herääkin kysymys voisiko taakse asentaa leveämmät renkaat sorron vähentämiseksi. Mitä sanoo laki tähän? Jos edessä on 195, niin 205 tai 215 takana matalammalla profiililla vähentäisi taka-akselin sortoa.
Takapaineiden nostolla oli selvä vaikutus ja onkin ilmeistä, että ongelma ei johdu ohjauksesta, vaan takapään sorrosta. Näistä kokemuksistaa herääkin kysymys voisiko taakse asentaa leveämmät renkaat sorron vähentämiseksi. Mitä sanoo laki tähän? Jos edessä on 195, niin 205 tai 215 takana matalammalla profiililla vähentäisi taka-akselin sortoa.
Jatkoa...
Palasin juuri lomareissulta, takana pyöreät 2tkm viikon aikana ja c kulki kuin raiteilla, lukuunottamatta muutamia urapätkiä Lusin ja Jyväskylän välillä. Ei tämä mikään huippuhauska ajettava ole, mutta ei huonokaan. Suurin miinus tahmealle tietuntumalle ohjauksen keskiasennossa.
Kummallista kyllä ensituntumilla havaitsemani ajoittainen puoltaminen, milloin oikealle, milloin vasemmalle, hävisi ohjauskulmien säädössä. Tuosta "ominaisuudestahan" TM myös mainitsi koeajossaan. Rengaspaineet edessä 2,3 ja takana 2,9.
Puoli vuotta hankinnasta ja tekniikkatakuu loppuu, joten kävin pakokaasuanalyysissä ja luettamassa vikakoodit. Viat nolla ja analyysiarvot hyvät. Ruosteiden kanssa pitää olla tarkkana, kun tässä ei näköjään ole Renaultien ja muiden vähälaatuisten ranskalaisten tapaan galvanoituja peltejä. Analyysiarvot tk/2krpm: HC 6/7 CO 0,01/0,02 CO2 14,9/14,9 O2 0,20/0,19 Lambda 1,009/1,008.
Kone tuntuu hyvältä, kun vain muistaa vaihtaa pienemmälle valmiiksi ohituksiin (5vaiht. autom). 2 litraiseksi automaatiksi ihan kelpo peli maantiellä. Pientä kikkailua kaasulla joutuu tekemään tehojen ulossaamiseksi, mutta siihen on jo tottunuut näillä vähäpäästöisillä vehkeillä.
Kummallista kyllä ensituntumilla havaitsemani ajoittainen puoltaminen, milloin oikealle, milloin vasemmalle, hävisi ohjauskulmien säädössä. Tuosta "ominaisuudestahan" TM myös mainitsi koeajossaan. Rengaspaineet edessä 2,3 ja takana 2,9.
Puoli vuotta hankinnasta ja tekniikkatakuu loppuu, joten kävin pakokaasuanalyysissä ja luettamassa vikakoodit. Viat nolla ja analyysiarvot hyvät. Ruosteiden kanssa pitää olla tarkkana, kun tässä ei näköjään ole Renaultien ja muiden vähälaatuisten ranskalaisten tapaan galvanoituja peltejä. Analyysiarvot tk/2krpm: HC 6/7 CO 0,01/0,02 CO2 14,9/14,9 O2 0,20/0,19 Lambda 1,009/1,008.
Kone tuntuu hyvältä, kun vain muistaa vaihtaa pienemmälle valmiiksi ohituksiin (5vaiht. autom). 2 litraiseksi automaatiksi ihan kelpo peli maantiellä. Pientä kikkailua kaasulla joutuu tekemään tehojen ulossaamiseksi, mutta siihen on jo tottunuut näillä vähäpäästöisillä vehkeillä.