tuuliherkkä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
mauno1
Viestit: 10
Liittynyt: 29.9.2006 20:33

tuuliherkkä

Viesti Kirjoittaja mauno1 »

Itellä on c180 -98 classic,on muuten sivutuulelle herkkä peli.Renkaat ovat vakiot 195/65R15 Nokian nre.t.Onko mitään pätevää konstia päästä moisesta riesasta eroon?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alustan nivelet, helat ja ohjausiskari kuntoon, noin kolmen sentin madallus (Classic vakiokorkeudesta) ja nelipyöräsuuntaus.
Tarvittaessa uudet iskarit.
mauno1
Viestit: 10
Liittynyt: 29.9.2006 20:33

Viesti Kirjoittaja mauno1 »

autolla ajettu 103000 th just leimattu ei pitäis olla väljää !
mauno1
Viestit: 10
Liittynyt: 29.9.2006 20:33

Viesti Kirjoittaja mauno1 »

mauno1 kirjoitti:autolla ajettu 103000 th just leimattu ei pitäis olla väljää !
.Nelipyöräsuuntaus tehty.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noilla kilometreillä on mahdollista että alapallot, narinahelat ja / tai raidepäät ovat väljät.
Iskareissa ei varmaankaan ole vikaa.
Katsastusmiehen tekemä tarkastus on eri asia kuin Mersut tuntevan henkilön tekemä tarkastus. Siis ei pitäisi olla väljää mutta saattaa silti olla. :D

Milloin pyöränkulmat on tarkastettu ?
Onko auto kuinka korkea jousitukselleen ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nämä vaan mauno on. :D

Meidänkin C menee kuin ajokoira jos tuulee. Dealerin opastamaa madallusta on tarkoitus kokeilla kun tässä joutaa. Se kun tuppaa tämä mies tietämään mistä puhuu. :idea:

Siis toistan: Maltillinen madallus. :idea:
mauno1
Viestit: 10
Liittynyt: 29.9.2006 20:33

Viesti Kirjoittaja mauno1 »

Nelipyöräsuuntaus tehty tammikuussa.silloin oli etupyörän laakereissa välystä.kiristettiin laakerit ja suunnattiin kulmat.
mauno1
Viestit: 10
Liittynyt: 29.9.2006 20:33

Viesti Kirjoittaja mauno1 »

Minkä merkkistä madallussarjaa suosittelette,missä olisi hinta laatusuhde kohillaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eibach ja H&R sarjoista on kokemusta eikä kumpaakaan voi moittia.

On myös mahdollista että autossasi on paikallaan paksuimmat "jousenaluskumit" jolloin pari senttiä saisi madallettua pelkästään vaihtamalla ohuimmat tilalle.
Jiin
Viestit: 80
Liittynyt: 07.11.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja Jiin »

Kannattaa kattoa ohjausvaimentimen kunto, mulla oli öljyt tulleet omasta pihalle, ja uuden vaihtamalla parani ajettavuus paljon. Osan hinta Motonetissa 29 euroa ja kymmenen minuutin homma vaihtaa. Ja rengaspaineitakin kannattaa muutella että auttaisko..
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Tuuli ja uraherkkä

Viesti Kirjoittaja sipi »

Tuoreena mesen omistajana huomasin saman ongelman. Sain selvän parannuksen aikaan helpoin konstein. Säädin aurauksen neljäksi milliksi, mikä on suositusmaksimi ja lisäsin takarenkaiden paineet 2,7:ksi kevyellä kuormalla.

Takapaineiden nostolla oli selvä vaikutus ja onkin ilmeistä, että ongelma ei johdu ohjauksesta, vaan takapään sorrosta. Näistä kokemuksistaa herääkin kysymys voisiko taakse asentaa leveämmät renkaat sorron vähentämiseksi. Mitä sanoo laki tähän? Jos edessä on 195, niin 205 tai 215 takana matalammalla profiililla vähentäisi taka-akselin sortoa.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Jatkoa...

Viesti Kirjoittaja sipi »

Palasin juuri lomareissulta, takana pyöreät 2tkm viikon aikana ja c kulki kuin raiteilla, lukuunottamatta muutamia urapätkiä Lusin ja Jyväskylän välillä. Ei tämä mikään huippuhauska ajettava ole, mutta ei huonokaan. Suurin miinus tahmealle tietuntumalle ohjauksen keskiasennossa.
Kummallista kyllä ensituntumilla havaitsemani ajoittainen puoltaminen, milloin oikealle, milloin vasemmalle, hävisi ohjauskulmien säädössä. Tuosta "ominaisuudestahan" TM myös mainitsi koeajossaan. Rengaspaineet edessä 2,3 ja takana 2,9.

Puoli vuotta hankinnasta ja tekniikkatakuu loppuu, joten kävin pakokaasuanalyysissä ja luettamassa vikakoodit. Viat nolla ja analyysiarvot hyvät. Ruosteiden kanssa pitää olla tarkkana, kun tässä ei näköjään ole Renaultien ja muiden vähälaatuisten ranskalaisten tapaan galvanoituja peltejä. Analyysiarvot tk/2krpm: HC 6/7 CO 0,01/0,02 CO2 14,9/14,9 O2 0,20/0,19 Lambda 1,009/1,008.

Kone tuntuu hyvältä, kun vain muistaa vaihtaa pienemmälle valmiiksi ohituksiin (5vaiht. autom). 2 litraiseksi automaatiksi ihan kelpo peli maantiellä. Pientä kikkailua kaasulla joutuu tekemään tehojen ulossaamiseksi, mutta siihen on jo tottunuut näillä vähäpäästöisillä vehkeillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”