


No hätähän ei ole tämän näköinen...


Tarvittavat välineet:
-Eukon kinkkuneula.
-Tunkki
-Vasara
-Vaseliinia
-Puhdasta riepua
-Omien mieltymysten mukaan joko tupakkaa tai merirosvorahoja. Minä varasin kaiken varalta kumpiakin.

Auto käyntiin ja pyörät linkkuun. Pyörän etupuolelta on nyt esteetön näkyvyys sekä ala- että yläpallonivelille. Pallonivelen tunnistat sen suojakumista, se on sellainen merkkarin näköinen kumikakkara lähellä rengasta ja niissä raudoissa joita auton alla on. Vertaa tarvittaessa taskussa oleviin merkkareihin.
Ime ruiskuun öljyä ja kiinnitä neula ruiskuun. Nyt alkaa sitten se hauska osuus


Seuraavana nostetaan auton peräpää kulma kerrallaan ylös.








Seuraavana tulee mieleen tarkistaa etupyörän laakereiden kunto, tottakai, ei kai niitä nyt samalla olisi voinut pölistellä, kun oli jo hetki sitten samassa päässä autoa?


Etupää kulma kerrallaan ylös ja topakka ote renkaasta. Nyt saa repiä sen minkä p*rseestä lähtee.


Pyörä irti. Seuraavana vedetään rasvakuppi vasaraa apuna käyttäen irti. Rasvakuppeja ei sitten hakata vasaralla, tai tulee pataan.




No sitten näyttää tältä:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... aus001.jpg
Huomaa mersun Boliviasta ostama avokado-quacamole, muut merkithän käyttävätkin tässä kohteessa veseliinia




Laakeri kiristyy kun avaan laakerin kiristysmutterista kuusiokolopultin (5mm) ja kiristät mutteria sen verran että välys katoaa. Pyörittele napaa ja etsi tiukkuus joka tuntuu herkälle, hyvälle, välyksettömälle ja rullaavalle. Kiristä kiristysmutterin lukityspultti.
Seuraavaksi rasvakuppi täyteen vaseliinia, tai ei ihan täyteen, ettei se tursu silmille kun laitat kupin takaisin kiinni. Kuppi koputellaan kiinni siten, että sita vasten laitetaan puupalikka, jota koputellaan sitten vasaralla. Varmista, että kuppi menee pohjaan kaikilta kanteiltaan. Muistakaa se puupalikka, ettei tarvitse soittaa Helena Rantaa tarkistamaan työn jälkeä.

Seuraavana rokotetaan kallistuksenvaimentimen kumit.


Pyörä(t) paikoilleen ja pulttien kireyden tarkistus, siinä se. Nyt onkin sitten kiva ajella narisemattomalla autolla. Kyllä kelpaa päästellä humalassa tappelupaikoille.

Viimeinen lause on huono vitsi.
