c 220cdi madallus jouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
juhani30
Viestit: 4
Liittynyt: 05.10.2007 7:39
Paikkakunta: pohjoissuomi

c 220cdi madallus jouset

Viesti Kirjoittaja juhani30 »

Moi.hankin tommoisen ja ai ai kun on papan ylhäällä,mistä voisin ostaa jouset?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Suomessa hyviä paikkoja ovat KL Varaosat tai Dr Wheel Goods. Suosittelen Eibach Pro Kitin jousia. Laita samalla lyhyemmät iskarit, niin tulee hyvä. Näistä suosittelen Bilstein Sprintejä.
-T

Kuva
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Mulla on c-farkussa alla H&R cup kit (jouset+tolpat), tuntuu toimivan ja saksan maalta saa n. 500 euroon, taisi olla myös kitupiikissä myynnissä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Syy, miksi suosittelin Eibacheja on, että mielestäni ne laskevat autoa hieman nätimmin kuin H&R. W202:ssa toki on jousenkumit edessäkin, niin saahan sitä optimoiduksi niillä. Ja makuasioita tietenkin kaikki.

Niin, minulla oli edellisessä autossa Eibachit. Nykyisessä on H&R:t. Jaa miksikö? No siksi, että Eibachit olivat H-hetkellä kaupasta loppu, ja asennusvietti oli korkeammalla kuin naapurin radioamatööriantenni. :D
-T

Kuva
juhani30
Viestit: 4
Liittynyt: 05.10.2007 7:39
Paikkakunta: pohjoissuomi

kiitosta vaan

Viesti Kirjoittaja juhani30 »

alan kyselemään,mutta ilman lyhempiä iskareita tulee huononpi ajaa? monta tapausta nähnyt vain lyhemmät jouset. tämä ei tänne taida kuulua mutta mistä löytyy edullisesti uusia aluvanteita suomesta?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: kiitosta vaan

Viesti Kirjoittaja eerola »

juhani30 kirjoitti:alan kyselemään,mutta ilman lyhempiä iskareita tulee huononpi ajaa? monta tapausta nähnyt vain lyhemmät jouset...
Tässä ei valitettavasti ole selkeästi "mustaa ja valkoista".

Jos sinulla on uudehkot vakioiskarit, ne voivat toimia ihan hyvin, kunnes löystyvät tai menevät rikki. Lyhyellä jousella pitkä iskari on jatkuvasti kasassa, eikä se siitä yleensä oikein tykkää.

Toinen yksiselitteistä vastausta vaikeuttava asia on, että kasassa olevan pitkän iskarin toimivuus riippuu, miten iskari on suunniteltu. H&R Sport Springs-jouset laskivat esimerkiksi minun autoani takaa sen verran paljon, että vakio-Sachs ei enää toiminut täydellisesti. Ja lopulta parinkymmenentuhannen jälkeen takaiskarit menivät rikki.

Eibachin jouset laskivat perää vähemmän ja niiden kanssa vakioiskari toimi ihan siedettävästi (ainakin sen aikaa kun kyseisen auton omistin).

W202:en jousien ja iskarien vaihtaminen on sen verran helppoa hommaa, että yksi ihan toimiva tapa on kokeilla. Laita ensin pelkät jouset. Ja jos ei ole hyvä, päivitä vasta sitten iskarit. (Uudemmissa korimalleissa olevien MacPherson-etujousituksien kanssa laittaisin todennäköisesti sekä jouset että iskarit kerralla, sillä minulla on kohtuullinen allergia MacPherson-paketin kanssa pelaamiseen. :lol: )
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”