c 220cdi madallus jouset
c 220cdi madallus jouset
Moi.hankin tommoisen ja ai ai kun on papan ylhäällä,mistä voisin ostaa jouset?
Mulla on c-farkussa alla H&R cup kit (jouset+tolpat), tuntuu toimivan ja saksan maalta saa n. 500 euroon, taisi olla myös kitupiikissä myynnissä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Syy, miksi suosittelin Eibacheja on, että mielestäni ne laskevat autoa hieman nätimmin kuin H&R. W202:ssa toki on jousenkumit edessäkin, niin saahan sitä optimoiduksi niillä. Ja makuasioita tietenkin kaikki.
Niin, minulla oli edellisessä autossa Eibachit. Nykyisessä on H&R:t. Jaa miksikö? No siksi, että Eibachit olivat H-hetkellä kaupasta loppu, ja asennusvietti oli korkeammalla kuin naapurin radioamatööriantenni.
Niin, minulla oli edellisessä autossa Eibachit. Nykyisessä on H&R:t. Jaa miksikö? No siksi, että Eibachit olivat H-hetkellä kaupasta loppu, ja asennusvietti oli korkeammalla kuin naapurin radioamatööriantenni.
-T
kiitosta vaan
alan kyselemään,mutta ilman lyhempiä iskareita tulee huononpi ajaa? monta tapausta nähnyt vain lyhemmät jouset. tämä ei tänne taida kuulua mutta mistä löytyy edullisesti uusia aluvanteita suomesta?
Re: kiitosta vaan
Tässä ei valitettavasti ole selkeästi "mustaa ja valkoista".juhani30 kirjoitti:alan kyselemään,mutta ilman lyhempiä iskareita tulee huononpi ajaa? monta tapausta nähnyt vain lyhemmät jouset...
Jos sinulla on uudehkot vakioiskarit, ne voivat toimia ihan hyvin, kunnes löystyvät tai menevät rikki. Lyhyellä jousella pitkä iskari on jatkuvasti kasassa, eikä se siitä yleensä oikein tykkää.
Toinen yksiselitteistä vastausta vaikeuttava asia on, että kasassa olevan pitkän iskarin toimivuus riippuu, miten iskari on suunniteltu. H&R Sport Springs-jouset laskivat esimerkiksi minun autoani takaa sen verran paljon, että vakio-Sachs ei enää toiminut täydellisesti. Ja lopulta parinkymmenentuhannen jälkeen takaiskarit menivät rikki.
Eibachin jouset laskivat perää vähemmän ja niiden kanssa vakioiskari toimi ihan siedettävästi (ainakin sen aikaa kun kyseisen auton omistin).
W202:en jousien ja iskarien vaihtaminen on sen verran helppoa hommaa, että yksi ihan toimiva tapa on kokeilla. Laita ensin pelkät jouset. Ja jos ei ole hyvä, päivitä vasta sitten iskarit. (Uudemmissa korimalleissa olevien MacPherson-etujousituksien kanssa laittaisin todennäköisesti sekä jouset että iskarit kerralla, sillä minulla on kohtuullinen allergia MacPherson-paketin kanssa pelaamiseen. )
-T