C220D Ohjaus puoltaa
C220D Ohjaus puoltaa
Tulin eilen pitkällisen harkinnan jälkeen ostaneeksi MB C220d AT Classic -mallisen henkilöauton. Muuten on mukavan tuntuinen peli, mutta auto ohjautuu häiritsevän paljon vasemmalle. Lisäksi ratti on kuitenkin hieman vinossa oikealle. Myyjän piti aurauskulmat säätää, ja lappukin oli eiliselle päivätty, mutta en ole aivan vakuuttunut että säätö olisi juurikin eilen tehty. Mistä lähtisin hakemaan parannusta, jotta auto kulkisi suoraan. Kiitos etukäteen.
Hmm..
Se on tietysti se helpoin tie aluksi. Onko siellä alustassa kuinka paljon niveliä, helaa jne..(ohjausvaihde??) joka voi aiheuttaa puoltamisen.?? Talvirenkaat ajettelin vaihtaa viikonloppuna, niin tulee tuo rengasasia siinä selviteltyä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Semmonen vaan että kuskin rattaassa liikaa haritusta, eli kun raidetanko on keskellä ja ratti suorassa, niin silloin apumiehen puoli on jotakuinkin suorassa mutta kuskin puoli harittaa ja kun kuskin puolella on enempi painoa niin sitten puoltaa vasemmalle ja sitä joutuu korjaamaan kääntämällä rattia oikealle...siis pelkkää arvailua tämä...
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
paljoko sillä on ajettu? onko huoltohistoriassa merkintöjä etupän korjauksista?
ajat pukille ja sitten testaamaan raidetangon päät, alapallot ja sitten se yläpään ripustus, koliseeko kuopissa?
Jos ei välystä löydy eikä renkaita vaihtamalla parane niin kulmien säätöön.
Ai niin unohtu että voihan se vika olla takapäässäkin, mersu kun tunnetusti ohjaa perällään.
Asiantuntevalla korjaamolla kyllä löytävät vian
ajat pukille ja sitten testaamaan raidetangon päät, alapallot ja sitten se yläpään ripustus, koliseeko kuopissa?
Jos ei välystä löydy eikä renkaita vaihtamalla parane niin kulmien säätöön.
Ai niin unohtu että voihan se vika olla takapäässäkin, mersu kun tunnetusti ohjaa perällään.
Asiantuntevalla korjaamolla kyllä löytävät vian
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
ajettu 244tkm. Etupäässä ei mitään kolinaa tms. Kulmat oli juuri "säädetty" liikkeessä kun ostin, mutta vaihdoin ihan uudet renkaat ja puoltaa/hakee edelleen. Testipöytäkirjasta kun luin, niin ainakin takapään camber on molemmin puolin punaisella, -2.14 ja -1.51, olisko ollu niin lujassa pultit, ettei oo viitsineet irroitella. Muuten kaikki arvot on vihreällä lapussa. Ratti vinossa oikealle. Enpä tiiä..
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onko madallettu alusta? Alustan madallus vetää nuo camberit pieleen ja riittävästi kun madalletaan niin ei säätövara enään riitä.MiMar kirjoitti:takapään camber on molemmin puolin punaisella, -2.14 ja -1.51. Ratti vinossa oikealle.
Tuo ratin vinossa oleminen meinaa sitä että raidetanko ei ole ollut keskellä kun/jos aurauksia on säädetty. Minä veisin uudelleen säädettäväksi johonkin tunnetusti asiantuntevaan pajaan. Mutta tämä vain siis minun mielipide....
Edittiä: Voi piip että olen tänään sekaisin. Ajattelin noissa takapään cambereissa kokoajan väykkyä, jossa käy noin, mutta W202:sesta en tiedä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Piti vielä päivittää tiedot tuon takajousituksen osalta: W202:sessa ei ole takapäässä camperien säätöä ja nuo asteluvut ovat normaalilukemat -20mm madalletulle alustalle. Voi toki olla että autoliikkeessä on ollut jotain painavaa peräkontissa, esim. toiset renkaat ja siksi nuo camperit näyttävät tuolta.