No

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Vastaa Viestiin
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 18:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

osta bilstein -40 vai olikoha se -45. HR ei mun mielestä ole hyvä jousisetti koska ne ei ole mallikohtaisia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 18:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

HR ei mun mielestä ole hyvä jousisetti koska ne ei ole mallikohtaisia.
Millä tavalla Bilsteinin "mallikohtaisuus" eroaa H&R:stä ?
Molemmilla on tietääkseni esim. W202:een pari kolme eri madallussarjaa koneen koosta riippuen.

En ehkä ymmärtänyt oikein :oops:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllähä bilsteinil löytyy... Joka moottorityypille omat, erottelee dieselitkin erikseen. Ei vaa enää näemmä löydy varsinaista madallusjousta erikseen paitsi noissa kiteissä. Vakiomadallus toki erikseen, eli Sport (ja muut varustelut kuten esprit, elegance)

HR:n jousissa on vaa kaks plus vahvistettu, neloskoneille ja vitos/kutos koneille -40 ja sit vahvistettu versio isommille moottoreille jossa kaikki lisävarusteet -30.

Ite varmaan valkkaisin tänäpäivänä Bilstein B8 iskarit ja Eibach jouset...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kyllähä bilsteinil löytyy... Joka moottorityypille omat, erottelee dieselitkin erikseen. Ei vaa enää näemmä löydy varsinaista madallusjousta erikseen paitsi noissa kiteissä. Vakiomadallus toki erikseen, eli Sport (ja muut varustelut kuten esprit, elegance)
Laitahan linkkiä niin saa ihmetellä miten monenlaista madallussarjaa Bilsteinilla on W202een tarjolla.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

osaat varmasti näpytellä www.bilstein.de ?

ei siel siis oo ku noita kittejä plus se "vakio" sport varustelusarja. Mut ovat kaikki eri sarjanumeroil ja teknisil tiedoil. Jotku amerikkalaiset nettikaupat myy viel -45 jousia erikseen. Lie jotai vanhaa tuotantoo ku ei enää bilstein ite niit tarjoa... Niitä mitä itekki meinasin ostaa mun w202 kolmisen vuotta sitte.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Madallussarjoista (H&R 60/40)

Viesti Kirjoittaja AK47 »

EpeZZu kirjoitti:Terzke!

Joo tosiaan täs oon ziikaillu vähä alustasatseja tuoho mun w202 250 turbokriisseliin -98.

Niin onko kelläkää kokemusta et kui kauhiasta toi H&R:än Cup-kit 60/40 tiputtaa?

Vai pitääkö ostaa Bilsteinin alustasatsi 35/30?

Miälipiteitä..

Niin ja tarkotus ois keväällä hommata
Eteen: 8,5x18" 215/40/18 kumella
Taakse 9,5x18" 245/35/18 kumilla.


Et semmonen satsi pitääs saada et kieppuu, ja ettei jokaises pienes montus raappase.. :roll:
Laitat tuosta c36 etujouset (n. -30-35mm normaalista) joista pois sentti pari. Tippuu passelisti ja ei ihan joka nypyssä pohjaa ;) Saat jouset parilla kympillä :D Takanahan ei niin jäykkiä jousia tarvikkaan ellei ole varapannua takakontissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

osaat varmasti näpytellä www.bilstein.de ?
Tasan kahta erilaista madalluskittiä löytyi minun näpyttelytaidoillani W202:een, sillä minä kyselen.

Numerot 003410 ja 003411.

Vuosimallin mukaan on tosin eri kitit, 003412 ja 003413, no niissä vaihtuu vain jousen yläpää eri malliseksi kuten orkkisjousissakin ja näemmä muillakin madallusjousten valmistajilla.
Turhaa, vaihtaa vaan eri vuosimallin jousenkumit niin samat sarjat käy.
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 18:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

osta konin alustasarja, tulee konin sport iskareilla ja sit vogtlandin jousilla jotka on vähemmän ratakäyttöön tarkotetut ku HR.

Itselle oon meinannu konin sport ja eibach pro -yhdistelmää 8)
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Anteeks nyt maalaisuuteni ja tyhmyyteni mutta pitäiskö muka madalluksen jälkeen muutoskatsastaa??? Ite tiputin näillä http://www.rennsport-technik.fi/portal/tuotteet?PID=539 ja joka kulmaan ykkösen kumit ja hieman rälläkkää jousille 60mm. Vakio iskarit eikä oo pohjaan paukkunu kertaakaan. EIkä katsastusmies maininnut leimalla asiasta mitään
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

olikos se niiin jotta ennen vuotta -92 ASENNETTUA alustasarjaa ei tarvitse muutoskatsastaa?
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 18:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mhh tää mun bilstein 2008 katalooki ei siis ole ajantasainen :( paperinen siis. Vilasin kans tota nettikatalookia ja niihä sieltä puuttuu kaikki irtonaisena myytävät madallusjouset, siis -45.

vessapaperia perkele.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Viimeksi muokannut EpeZZu, 19.2.2019 18:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

EpeZZu kirjoitti: Mut joo tuli viestiä eräältä jälleenmyyjältä, et "Periaattees mä kyllä voin myydä sulle ton H&R Cup-Kitin 60/40 mikä on TUV-hyväksytty, mut suomessa sitä ei saa kilpien väliin ku SUOMESSA saa madaltaa ainoastaan <51mm"
Missähän pykälässä toi lukee.
Edellinen S 124 tipahti 75/60 vakio korosta ja hyvin kelpasi muutoskatsastuksessa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
EpeZZu
Viestit: 149
Liittynyt: 26.10.2010 13:56

No

Viesti Kirjoittaja EpeZZu »

No
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”