Ruostemurheita
Ruostemurheita
Vm. 2000, 65 tkm ajetun W202, C 220 CDI:n vasemman takaoven ulompi karmi on nyt tällä viikolla ruostumisen vuoksi leikattu ja maalattu. Tiivisteen pysymisen varmistamiseksi tiiviste on liimattu karmiin kiinni tehtaan ohjeiden mukaan. Kaikkien ovien yläreunat ja ovissa olevat listat purettiin ja suojakäsiteltiin.
Auton täydellisestä teettämästäni ruostesuojauksesta ei ollut tämän tyyppisen ruostumisen ehkäisemisessä mitään hyötyä. Auton ruostesuojauksissa ei oven tiivisteitä eikä oven listoja irroteta ruostesuojausta varten. Listojen alla ruostuminen alkaa listan päästessä liikkumaan ja pellin läpi menevät nastat rikkovan maalipinnan. Normaalistihan listat on liimattu oviin ja siksi ruostumisriski on vähäisempi. Ruostesuojaus kannattaa kuitenkin tehdä. Välttyy ulkoa sisällepäin alkavilta vaurioilta.
Sedan-mallien omistajien kannattaa seurata ovien tiivisteiden alapintojen ja sivulistojen reunojen ruostumista. Mahdollinen reklamointi kannattaa tehdä heti jos siihen on aihetta. Jos auto on päässyt ruostumaan pahasti, on se merkki huoltotoimenpiteitten ja -tarkastusten laiminlyönnistä.
Auton täydellisestä teettämästäni ruostesuojauksesta ei ollut tämän tyyppisen ruostumisen ehkäisemisessä mitään hyötyä. Auton ruostesuojauksissa ei oven tiivisteitä eikä oven listoja irroteta ruostesuojausta varten. Listojen alla ruostuminen alkaa listan päästessä liikkumaan ja pellin läpi menevät nastat rikkovan maalipinnan. Normaalistihan listat on liimattu oviin ja siksi ruostumisriski on vähäisempi. Ruostesuojaus kannattaa kuitenkin tehdä. Välttyy ulkoa sisällepäin alkavilta vaurioilta.
Sedan-mallien omistajien kannattaa seurata ovien tiivisteiden alapintojen ja sivulistojen reunojen ruostumista. Mahdollinen reklamointi kannattaa tehdä heti jos siihen on aihetta. Jos auto on päässyt ruostumaan pahasti, on se merkki huoltotoimenpiteitten ja -tarkastusten laiminlyönnistä.
Viimeksi muokannut Tenta, 10.2.2007 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla positiivista kerrottavaa. Tänään pesin ja vahasin talven jäljiltä ton oman W203:sen vm.-02. Tarkastelin tiivisteiden aluset sun muut, ei ruostetta havaittavissa missään, mittarissa siis 64000km.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Meikeläisen ceessäkään ei ole ruostetta näkyvillä. Auto on siis 200 kompressor, vuodelta 2002.Joker kirjoitti:Minulla positiivista kerrottavaa. Tänään pesin ja vahasin talven jäljiltä ton oman W203:sen vm.-02. Tarkastelin tiivisteiden aluset sun muut, ei ruostetta havaittavissa missään, mittarissa siis 64000km.


Kylkilistat tosin vaikuttavat aika epäilyttäviltä, niiden alta nimittäin tulee autoa pestäessä aina huomattava määrä hiekan sakaista materiaalia, lisäksi listat heiluvat hivenen ylös/alas-suunnassa. Mitenkä lie kiinnitetyt, toivottavasti eivät hankaa maalia puhki.


BMW 318d -09
Hyvin on nuo mersun maalaukset onnistuneet.
Puhalsin viikonloppuna tuota oman c:n taka luukkua pinta ruosteista, niin maalit lensi semmosina laattoina irti
Naurettavaa pelleilyä koko maalaus
Mutta nyt tulee hyvä ku itte tekee...
Sukulaisen w203 -01 ja mittarissa silloin 140tkm lähti kans "kiveniskusta" mätänemään. keulatähden ku nosti pois niin lähti semmosia sormenpään kokoisia laattoja maalia ympäriltä. Takaluukun alareunassa sisäpuolella myös samaa "kiveniskua"
Puhalsin viikonloppuna tuota oman c:n taka luukkua pinta ruosteista, niin maalit lensi semmosina laattoina irti


Sukulaisen w203 -01 ja mittarissa silloin 140tkm lähti kans "kiveniskusta" mätänemään. keulatähden ku nosti pois niin lähti semmosia sormenpään kokoisia laattoja maalia ympäriltä. Takaluukun alareunassa sisäpuolella myös samaa "kiveniskua"

-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
petska kirjoitti:mikähän auton sitä laittaa kun auto 201/124 loppuu ei kiinnosta noi ruoste korjaukset yhtään.....
osta 123 se kestää
Koodi: Valitse kaikki
:D :D :P
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Olen ymmärtänyt että maalauksen kesto huononi vuodesta 99 lähtien. Vuodesta en ole varma, mutta alkupään autoissa on parempi maalaus.AK47 kirjoitti:Onko kaikissa C-malleissa maalauksissa ollut niitä ongelmia ihan 93:sista lähtien? Vai milloin maalaukset rupesi menemää C-malleissa persiilleen? Ja mistä lähtien on asiaan parannusta tullut, vai onko?
Omani on vm 2000 ja sille tehtiin juuri aloitusviestissä mainitut työt. Lisäksi farmarimallin takaluukku on murheen paikka ja se uusittiin

Jos vertaan muihin omistamiini tätä, nyt 6,5v:n ikäistä peliä, niin sijoittuu mielestäni galvanoimattomien perusautojen tasolle. Niihin ilmestyy tuossa iässä pintaruostetta. Galvanoidut mallit kestävät tuplasti. Ilmeisesti Mese ei usko korin galvanointiin. Vahva galvanointi kuitenkin lisää korin ikää. Edellinen kärryni oli tällainen ja ovien alareinan pienet kolhut kestivät ilman maalipintaa pelkällä peltipinnalla vuosia ruostumatta

Tuossa tutkiskelin vähä meesun ovia niin aika pahasti, varsinkin kuskinoven listan yläreunassa rupeaa ruoste pukkaamaan, sekä muutamia kiveniskemiä pitkin ovia niin kukkaa rupeaa sieltäkin puskemaan.
Tässä mietin että kannattaiskohan maalata vain ne kohdat joissa ruostetta on, vai koko ovi uusiksi? Itse omilla maalaustaidoilla uskaltaisi ton sivulistan aluksen korjailla, kun se mahdollinen appelsiinipinta sieltä mihinkään näy.
Mitähän ne yleensä ruukaa rokottaa noisa automaalaamoilla jos esim. 2 ovea maalataan uusiksi/paikataan vain ne kiveniskeymä kohdat?
Mitä muuta noista ovista kannattaa tarkastella kun ne korjaa? Toivottavasti ei nyt ihan heti läpi asti mene, tarkoitus ennen syysilmoja laittaa kuntoon.
Tässä mietin että kannattaiskohan maalata vain ne kohdat joissa ruostetta on, vai koko ovi uusiksi? Itse omilla maalaustaidoilla uskaltaisi ton sivulistan aluksen korjailla, kun se mahdollinen appelsiinipinta sieltä mihinkään näy.
Mitähän ne yleensä ruukaa rokottaa noisa automaalaamoilla jos esim. 2 ovea maalataan uusiksi/paikataan vain ne kiveniskeymä kohdat?
Mitä muuta noista ovista kannattaa tarkastella kun ne korjaa? Toivottavasti ei nyt ihan heti läpi asti mene, tarkoitus ennen syysilmoja laittaa kuntoon.