C280 oven lukko ongelmaa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

C280 oven lukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Greivi »

Eli viime talvena kartanlukijan puolelta jäätyili koko ajan lukko eli keskuslukitus ei saanu avattua sitä. mutta sitten kun avaimella pyöritteli sitä lukkoa parisen minuuttia niin rupes toimimaan. Kerran oli sitte vähä kiireempi ja jäi tuo hienovaraisuus elikkä väänsin avaimella ronskisti lukkoa ja kuulu vaa naks ja nyt ei toimi enää lukko. Mitään ei tapahdu kun pyörittelee avainta lukossa. kaukoohjaimella toimii kaikki keskuslukitukset normaalisti. nyt pitäis saada tuo lukko pois ja päästä katteleen mikä sielä on. En vaan oo löytäny ohjeita kuinka se irrotetaan. Yhdet ohjeet löysin mutta niistä ei ollut apua. Oon vaihtanu takaoveen kahvan mutta tuo etuovi on ihan erilainen. Tiivisteen alta ei näy sitä kuusiokolo ruuvia. ainut mikä näkyy on ristipääruuvi joka on sitte nii maan lujas että huh. ovipahvit on irti. Osaako joku sanoa mikä siinä lukos on vikana tai kuinka sen pitäis lähtiä irti. Kuvat olis tosi jees!

sen verta pyörin ton kimpus et löysin sen oikean kuusiokolopultin, oli musta nii ei erottunu maalipinnasta. Sain lukon irti ja löysin tuolta ohjeet. kuinka sitä tankoa ootte korjaillu joka menee lukosta sinne lukitus mekanismille ? se on nimittäin poikki.
Asiz
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 15:36

Viesti Kirjoittaja Asiz »

Minulla sama ongelma.

Purin lukkopesän irti ovenkahvan vierestä ja siinä on kiinni pienen pienellä putkisokalla noin 4cm pitkä tanko joka menee itse oven lukitusmekanismille.

Tämä tanko oli sitten napsahtanu talvella poikki kun vähän liian ronskisti väänsin avaimella jäätynyttä lukkoa. Luultavasti juuri näin on tarkoitettukin, että se pieni tanko napsahtaa enemmin poikki, kuin lukitusmekanismi antaa periksi.

Tätä tankoa ei saa irtonaisena. Vaihtoehtoina on siis vanhalle avaimelle sarjoitetun uuden lukkopesän tilaaminen saksasta (hinta noin 170€) tai sitten etsit jostakin romuttamolta joutilaan lukkopesän, josta irroitat tangon ja laitat paikoilleen omaasi. Itse otin ensiapuna kyseisen tangon apumiehen oven lukkopesästä ja siirsin kuskin oveen.

Tiivisteen alta pitäisi tosiaan ovesta löytyä kolo josta pääsee irroittamaan lukkopesää pidettelevän ruuvin.

Olen reissun päällä nyt, mutta voin laittaa kuvia lukkopesän irroituksesta, kunhan kotiudun parin päivän sisällä. Mikäli se on vielä silloin tarpeen.
Greivi
Viestit: 26
Liittynyt: 10.6.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja Greivi »

sellane jännä huomio että mulla ei ole kuin tossa apukuskin puolella lukko jonka saa avaimella auki. Rupesin tänään mettästämään purkamoilta noita lukkojen osia. perskele kun on tuo armeja vielä niin vaikee tehä kauppoja. Kohta tulee talvi ja nuo lukot jäätyy. Sitte onki kivaa ku ei pääse sisälle. Tuo välikappale on vissiin jotain sellasta metallia että sitä ei voi hitsata tjt ?
Asiz
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 15:36

Viesti Kirjoittaja Asiz »

En ole hitsaustöiden asiantuntija, mutta uskoisin että ei sitä pysty hitsaamaan. Sen verran pienestä tikusta on kuitenkin kysymys ja on vielä sen näköistä metalliakin.
Asiz
Viestit: 15
Liittynyt: 05.5.2011 15:36

Viesti Kirjoittaja Asiz »

Onko lukkuongelma selvinnyt?

Tässä muutama enlanninkieliseltä foorumilta nappaamani kuva, joista näet että miten lukkopesä irroitetaan ja että miltä se todennäköisesti murtunut "tanko" näyttää.

http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1254163523

http://homepage.eircom.net/~decdec/Doorlock.jpg
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”