Keskuslukko halvaantui
Keskuslukko halvaantui
Nyt se myrkyn lykkäs.
Potilas W202 C 220 Elegance, automaattiloota ja vuosi 1994. Alkuperäinen varashälytin on korvattu joskus CarGardin 950 S -hälyttimellä.
Äsken keskuslukko alkoi temppuilemaan. Nyt lukitus ei aukea kaukosäätimellä. Valot vilkkuu ja varashälytin menee päälle ja pois niinkuin ennenkin.
Avaimella kuskin oven saa auki, mutta tappi nousee kovin vaivalloisesti ylös. Oven saa lukkoon kojelaudassa olevasta lukitusnappulasta, mutta auki sitä ei saa siitäkään. Sama koskee kaukosäädintä, lukkoon saa mutta pois ei.
Muut alipainelaitteet, kuten valojen korkeussäätö ja takaniskatuet, toimivat kuten pitääkin.
Apuvaa, tankki on puolillaan, eikä sen luukkua nyt saa auki. Lisäksi takakontin lukko on jumissa, eikä se avaudu edes avaimella. Ai häv ö pröplem.
Potilas W202 C 220 Elegance, automaattiloota ja vuosi 1994. Alkuperäinen varashälytin on korvattu joskus CarGardin 950 S -hälyttimellä.
Äsken keskuslukko alkoi temppuilemaan. Nyt lukitus ei aukea kaukosäätimellä. Valot vilkkuu ja varashälytin menee päälle ja pois niinkuin ennenkin.
Avaimella kuskin oven saa auki, mutta tappi nousee kovin vaivalloisesti ylös. Oven saa lukkoon kojelaudassa olevasta lukitusnappulasta, mutta auki sitä ei saa siitäkään. Sama koskee kaukosäädintä, lukkoon saa mutta pois ei.
Muut alipainelaitteet, kuten valojen korkeussäätö ja takaniskatuet, toimivat kuten pitääkin.
Apuvaa, tankki on puolillaan, eikä sen luukkua nyt saa auki. Lisäksi takakontin lukko on jumissa, eikä se avaudu edes avaimella. Ai häv ö pröplem.
Re: Keskuslukko halvaantui
Temppuilisiko kuskinoven "pääsylinteri?" Imee kiinni automaattisesti niinkuin minulla omassa, ja vanhemassa. Niskatuet ja valojen korkeudensäätö toimii eri piirissä,niihin asia ei liittyne.luokyio kirjoitti:Avaimella kuskin oven saa auki, mutta tappi nousee kovin vaivalloisesti ylös. Oven saa lukkoon kojelaudassa olevasta lukitusnappulasta, mutta auki sitä ei saa siitäkään. Sama koskee kaukosäädintä, lukkoon saa mutta pois ei.
Muut alipainelaitteet, kuten valojen korkeussäätö ja takaniskatuet, toimivat kuten pitääkin.
124.023
Re: Keskuslukko halvaantui
Oukei. Vänkärin ovikaan ei avaa keskuslukkoa, kun avaa sen sisältäpäin... Isoin paniikki tässä on tuon tankin kanssa. Kontin puoleltahan sen saa auki käsinkin, mutta mitenkä sinne pääset. Taittuvat takapenkit ja suksiluukkukin on, mutta niitäkin operoidaan takakontin puolelta.Hemingway kirjoitti:Temppuilisiko kuskinoven "pääsylinteri?" Imee kiinni automaattisesti niinkuin minulla omassa, ja vanhemassa. Niskatuet ja valojen korkeudensäätö toimii eri piirissä,niihin asia ei liittyne.luokyio kirjoitti:Avaimella kuskin oven saa auki, mutta tappi nousee kovin vaivalloisesti ylös. Oven saa lukkoon kojelaudassa olevasta lukitusnappulasta, mutta auki sitä ei saa siitäkään. Sama koskee kaukosäädintä, lukkoon saa mutta pois ei.
Muut alipainelaitteet, kuten valojen korkeussäätö ja takaniskatuet, toimivat kuten pitääkin.
Lukituksen pumppu ei muuten surise ollenkaan. Sulakkeita ei pääse tarkistamaan, koska nekin on siellä takakontissa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Omassa ei pääse vänkärin ovesta avaimella = avain ei aluksi uponnut lukkoon kuin 2mm suihkuttelin tunnin ajan multioilia reijästä sisään avain uppoaa kokonaan reikään mutta ei käänny kärsivällisyys loppui
kokeile sitä rasvaa ruiskautella ihan reilusti sinne lukkoon
kokeile sitä rasvaa ruiskautella ihan reilusti sinne lukkoon
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Selvisipä, että ainoa avain joka tuohon autoon on, on huoltoavain. Eli ei toivoakaan päästä konttiin avaimella. Olisiko jollakin sulakekaavioita? Jotain sulakkeita on konehuoneenkin puolella, olisiko tuurilla keskuslukon sulake siellä?
edit: Siellä oli sulake, ehjä semmoinen.
edit: Siellä oli sulake, ehjä semmoinen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nyt kun on tarkemmin joutanut tutkimaan, niin kiinnimeno toimii täysin kuten pitääkin, pumppu surisee ja systeemi käy jokaisen luukun läpi. Avatessa sen sijaan ei kuulu mistään mitään ääntä. Ihan sama, avaako millä metodilla (kaukosäätimestä, kuskin ovesta, vänkärin ovesta). Eikö nyt lähde signaalia avauksesta boksille lainkaan?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nyt on luukut auki. Takakontti aukesi näppärästi jalkapallopumpulla.
Vika on pikkuhiljaa paikallistettu keskuslukon moottoriin, joka ei suostu lähtemään pyörimään ylipaineen tuottamismoodiin. Ajellaan nyt jonkin aikaa Suomen ainoalla (?) keskuslukottomalla 202:lla.
Vika on pikkuhiljaa paikallistettu keskuslukon moottoriin, joka ei suostu lähtemään pyörimään ylipaineen tuottamismoodiin. Ajellaan nyt jonkin aikaa Suomen ainoalla (?) keskuslukottomalla 202:lla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Boksi on sähkögurun toimesta todettu täysin toimivaksi.
Auton johtonipusta mitattuna yhdeltä piuhalta tulee lukkoonkäännettäessä ja avatessa signaali, toinen asento antaa 12 V ja toinen 0 V, eli eikös se ihan oikein mene sekin, vai pitääkö käsky tulla useammaltakin piuhalta?
Voiko tuo Comfort-toiminto (eli lukkoonlaitettaessa sulkee kattoluukun ja ikkunat) aiheuttaa jotain tämmöistä, kun tuo kattoluukku tahtoo muutenkin jumia?
Pistänkö Saksasta tulemaan sähkölukituksen, vai mistä vielä vikaa voisi lähteä etsimään?
Auton johtonipusta mitattuna yhdeltä piuhalta tulee lukkoonkäännettäessä ja avatessa signaali, toinen asento antaa 12 V ja toinen 0 V, eli eikös se ihan oikein mene sekin, vai pitääkö käsky tulla useammaltakin piuhalta?
Voiko tuo Comfort-toiminto (eli lukkoonlaitettaessa sulkee kattoluukun ja ikkunat) aiheuttaa jotain tämmöistä, kun tuo kattoluukku tahtoo muutenkin jumia?
Pistänkö Saksasta tulemaan sähkölukituksen, vai mistä vielä vikaa voisi lähteä etsimään?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D