C220 sport kolarikorjaus ... valmis
C220 sport kolarikorjaus ... valmis
No niin!
Aiemmin tuossa laittelinkin kuvia autosta foorumille, että tämmönen ois.
Ostajia ei oikeen kiinnostanut projektina joten projekti polkaistiin käyntiin sitten omalla tallilla.
Auto on C220 bensa sport automaatti -94. 180tkm. Varusteina ilmastointia, sähkölasia yms. pienempää. Ja luonnollisesti hopea
Auto ois tarkoitus tehdä ja myydä jollekkin tarvitsevalle , tosin se toteutetaan siten että tarvittaessa voi itsekkin ajaa, eli säästämään ei aleta.
Lohduttoman näköisestä lähtötilanteesta muutamia kuvia:
Keula on tosiaan osunut johonkin puuhun tai pylvääseen tarinoita ei tule mukana.. Bägit on sanonu poks, syyläri ja ilmastoinnin kenno rikki yms. kuvissa näkyvää pientä.
Keulaa otettiin vähän auki jotta nähdään todellinen runkoaisojen vaurio:
Tässä vaiheessa sattui löytymään kuin ihmeen kaupalla lähes samanlainen purkuauto tosin c180, mutta on ilmastoinnit ja saman värinen ja keulasta lähes ehjä. Ja bägit ehjänä. Tällä saadaan vähän kuluja laskettua, että hommassa on yleensä minkäänlaista järkeä. Menisi liika kalliiksi toteuttaa jos pitäisi kaikki osat alkaa yksitellen metsästään käytettynä tai uutena:
Siitä sitten kaikki tarpeellinen irti:
Bägit ja turvavyöt ja kojelauta siirrettiin toiseen ja homma kunnossa.
Eilinen päivä meni sitten koripenkissä ja mittalaitteissa. Alustan mittaus kertoi kaiken olevan muodossaan, mitä nyt keula muutaman sentin sinne tänne. Muutama raju kiskaisu, vasarointia , mittailua, ja uusi keulakehikko passas niinkuin isi äitin selkään:
Noin!
Nyt vain armotonta ruostesuojausta ja korjattujen kohtien maalaus. Sitten osat kiinni, tekniikka paikalleen ja menoksi.
Aiemmin tuossa laittelinkin kuvia autosta foorumille, että tämmönen ois.
Ostajia ei oikeen kiinnostanut projektina joten projekti polkaistiin käyntiin sitten omalla tallilla.
Auto on C220 bensa sport automaatti -94. 180tkm. Varusteina ilmastointia, sähkölasia yms. pienempää. Ja luonnollisesti hopea
Auto ois tarkoitus tehdä ja myydä jollekkin tarvitsevalle , tosin se toteutetaan siten että tarvittaessa voi itsekkin ajaa, eli säästämään ei aleta.
Lohduttoman näköisestä lähtötilanteesta muutamia kuvia:
Keula on tosiaan osunut johonkin puuhun tai pylvääseen tarinoita ei tule mukana.. Bägit on sanonu poks, syyläri ja ilmastoinnin kenno rikki yms. kuvissa näkyvää pientä.
Keulaa otettiin vähän auki jotta nähdään todellinen runkoaisojen vaurio:
Tässä vaiheessa sattui löytymään kuin ihmeen kaupalla lähes samanlainen purkuauto tosin c180, mutta on ilmastoinnit ja saman värinen ja keulasta lähes ehjä. Ja bägit ehjänä. Tällä saadaan vähän kuluja laskettua, että hommassa on yleensä minkäänlaista järkeä. Menisi liika kalliiksi toteuttaa jos pitäisi kaikki osat alkaa yksitellen metsästään käytettynä tai uutena:
Siitä sitten kaikki tarpeellinen irti:
Bägit ja turvavyöt ja kojelauta siirrettiin toiseen ja homma kunnossa.
Eilinen päivä meni sitten koripenkissä ja mittalaitteissa. Alustan mittaus kertoi kaiken olevan muodossaan, mitä nyt keula muutaman sentin sinne tänne. Muutama raju kiskaisu, vasarointia , mittailua, ja uusi keulakehikko passas niinkuin isi äitin selkään:
Noin!
Nyt vain armotonta ruostesuojausta ja korjattujen kohtien maalaus. Sitten osat kiinni, tekniikka paikalleen ja menoksi.
Viimeksi muokannut Aki P, 13.3.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaa mikä ammattilainen En ole koritöihin kyllä kovinkaan suurta koulutusta saanut, ne vaan on joskus kivoja. Tämä on vaan hauskaa harrastusta.
Ihmetellään sitten työajalla miksi cdi ei jaksa kulkea
Mainittakoon vielä että penkityksen ja alustan mittauksen teki kaveri jolla on siihen tarvittavat laitteet ja ammattitaito.
Kuten hitsisaumastakin huomaa, että kaveri on joskus autoja "liittänyt". Itsellä menee tuon kokoisen sauman hitsaaminen "säätöjä etsiessä"
Ihmetellään sitten työajalla miksi cdi ei jaksa kulkea
Mainittakoon vielä että penkityksen ja alustan mittauksen teki kaveri jolla on siihen tarvittavat laitteet ja ammattitaito.
Kuten hitsisaumastakin huomaa, että kaveri on joskus autoja "liittänyt". Itsellä menee tuon kokoisen sauman hitsaaminen "säätöjä etsiessä"
Päivitellääs vähän tätäkin.
Pikkuhiljaa homma on edennyt muiden hommien välissä/ iltaisin/vkl.
Auto on nyt jotakuinkin kasassa ja toiminta kunnossa. Tänään maalailin vielä koria ja uuden etupuskurin. Pyöränsuuntaukset meni ihan pienellä normaalilla hienosäädöllä kohilleen. Huomenna ois tarkotus ehtiä vähän kasailla ja sitten tulee kuvamateriaalia.
Kelpais kyllä itellekkin mutta on jo noita laitteita kertynyt nurkkiin ettei ehdi kaikilla ajaa Ois semmonen just sopiva kakkosauto: bensakone, ilmastointi, automaatti, sport varusteet yms.
Pikkuhiljaa homma on edennyt muiden hommien välissä/ iltaisin/vkl.
Auto on nyt jotakuinkin kasassa ja toiminta kunnossa. Tänään maalailin vielä koria ja uuden etupuskurin. Pyöränsuuntaukset meni ihan pienellä normaalilla hienosäädöllä kohilleen. Huomenna ois tarkotus ehtiä vähän kasailla ja sitten tulee kuvamateriaalia.
Kelpais kyllä itellekkin mutta on jo noita laitteita kertynyt nurkkiin ettei ehdi kaikilla ajaa Ois semmonen just sopiva kakkosauto: bensakone, ilmastointi, automaatti, sport varusteet yms.
Tais olla 220D om-604 ja kallis siihen nähen että katto rutussa ja lähes 400tkm. Ja valakonen Ei mikään noh ja täh korjatakossuppi kirjoitti:Tuollahan ois avk lla mukava helpon-näköinen valkonen farkku, hirvenkanssa osunut. Pahalta ei näytä kuvissa varmaan ajokuntoinen , tai siirtokunto, tuulilasi rajoittaa vähän... aika halpa kumminkin, jos cdi n itelleen "riesaksi"uskaltaa ottaa ...
Ois sopiva purkuauto
Katsastus ei ole mikään ameriikan ihme. Todetaan auton olevan kunnossa niinkuin kaikki muutkin autot. Hinta on jotain reilu 50€ kaikkineen?
Tässä tapauksessa vaadittiin lisäksi.
-Alustanmittauspöytäkirja jonka laatii penkittäjä jolla on mittalaitteet.
-turvavarusteiden tarkastuspöytäkirja/ Vikadiagnoosi tulostus. Tässätapauksessa ne laati ja allekirjoitti joku paikallinen "harrastelija" jolla oli siihen tarvittavat valmiudet.
-Nelipyöräsuuntaus
-pakokaasumittaus
-Osaluettelo vaihdetuista osista ja niiden alkuperästä.
Että ei sen kummempaa...
Tässä tapauksessa vaadittiin lisäksi.
-Alustanmittauspöytäkirja jonka laatii penkittäjä jolla on mittalaitteet.
-turvavarusteiden tarkastuspöytäkirja/ Vikadiagnoosi tulostus. Tässätapauksessa ne laati ja allekirjoitti joku paikallinen "harrastelija" jolla oli siihen tarvittavat valmiudet.
-Nelipyöräsuuntaus
-pakokaasumittaus
-Osaluettelo vaihdetuista osista ja niiden alkuperästä.
Että ei sen kummempaa...
Makoisa rekkari tuli... AMI-5--
On pirssi kyllä hianossa kunnossa, pitäisköhän tuota itekki jostain repäistä tuollainen projeksi...
On pirssi kyllä hianossa kunnossa, pitäisköhän tuota itekki jostain repäistä tuollainen projeksi...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Autolla on nyt viikon verran ajeltu aika aktiivisesti että saa vähän tuntumaa.
On uskomaton ero tuommosessa 220:ssa verrattuna c180:iin. Vetää automaattinakin ihan mukisematta ja on miellyttävä käyttää myös kaupungissa. Kulutus pyörii kaupungissa vain 10L pinnassa
Samaa luokkaa kuin 270cdi....
Matkaa menee 7L
On uskomaton ero tuommosessa 220:ssa verrattuna c180:iin. Vetää automaattinakin ihan mukisematta ja on miellyttävä käyttää myös kaupungissa. Kulutus pyörii kaupungissa vain 10L pinnassa
Samaa luokkaa kuin 270cdi....
Matkaa menee 7L
Joo voin omien kokemuksienkin mukaan sanoa että moottorina tuo 220 on varmasti sen tonnin parin edestä mukavampi ku 180 joka nyt on suoraan sanottuna tosi lussu ja varsinkin automaattina.
Kulutus samaa luokkaa kuitenkin molemmilla.
Tuo Akin auto pitäis olla kyllä aika hyvin linjassa kaikilta osin ku on 220sport, ilmastoinnilla, automaatilla ja reippaasti alle 200tkm ajettu. 8500€
Mitä samalla rahalla saa? -98 corollan veivilaseilla, 1.6 koneella ja 300tkm lasissa. Ei sillä että siinä vikaa olisi, mutta tuo 202 on hyvä käyttöauto.
Meillä ollu 1.5vuotta ja reilu 30tkm. Auto on täsmälleen samanlainen ja huolettomat 30tkm on ollut
Kulutus samaa luokkaa kuitenkin molemmilla.
Tuo Akin auto pitäis olla kyllä aika hyvin linjassa kaikilta osin ku on 220sport, ilmastoinnilla, automaatilla ja reippaasti alle 200tkm ajettu. 8500€
Mitä samalla rahalla saa? -98 corollan veivilaseilla, 1.6 koneella ja 300tkm lasissa. Ei sillä että siinä vikaa olisi, mutta tuo 202 on hyvä käyttöauto.
Meillä ollu 1.5vuotta ja reilu 30tkm. Auto on täsmälleen samanlainen ja huolettomat 30tkm on ollut
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joo.
Kyllä hintahaarukka on ainakin linjassa. Nettiautoa kun selaa niin ilmastoituja Bensa C-mersuja varsin rajoitetusti noilla metreillä ja varsinkin 220 ja jonkinlaisilla varusteilla.
Toki kolariauto on vähän halvempi joskaan ei välttämättä huonompi>>> halvin myynnissä oleva ilmastoitu c220 sport Ja tinkiäkkin voi jos osaa
Kyllä hintahaarukka on ainakin linjassa. Nettiautoa kun selaa niin ilmastoituja Bensa C-mersuja varsin rajoitetusti noilla metreillä ja varsinkin 220 ja jonkinlaisilla varusteilla.
Toki kolariauto on vähän halvempi joskaan ei välttämättä huonompi>>> halvin myynnissä oleva ilmastoitu c220 sport Ja tinkiäkkin voi jos osaa
Niin, joskus voi olla halvempi ja myös huonompi, mutta jokainen topicin lukenut voi varmaan todeta että tässä tapauksessa se on vain halvempi.Aki P kirjoitti: Toki kolariauto on vähän halvempi joskaan ei välttämättä huonompi>>> halvin myynnissä oleva ilmastoitu c220 sport Ja tinkiäkkin voi jos osaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90