Auto sippas toissa viikolla, ei lähteny käyntiin. Pistin lataukseen akun ja kokeilin uudelleen, auto lähti käyntiin, mutta noin 30s käynnistyksen jälkeen auton laturi ei enää lataa, lataus laskee 13,8 ->12,2 volttiin.
Ostin uuden akun, mutta sama ongelma, lataus laskee käynnistyksen jälkeen 13,8 ->12,5 volttiin uudellakin akulla.
Mitään merkkivaloja ei syty.
Missä vika? Diodisilta, hiilet, säädin??
Auto on loppuvuoden mallia jossa on sama kone kuin 203 sedanissa.
Tehdyt tarkistukset, hihna ei luista, vapaakytkintä ei ole, johdot kunnossa yms. pientä
s202 -00 laturi ongelma
Laturiongelma
Minulla on ilmeisesti samantyyppinen ongelma C220:ssä eli lataus ei toimi kunnolla. Oireisiin toisin liittyy myös hihnan kitinä. Hihna on uusi, joten se tuskin luistaa. Voisiko ongelma olla esim. laturin hihnapyörän sököt laakerit, jolloin laturi ei toimi täydellä teholla ja aiheuttaa kitinää?
Vaihdoin autoon uuden akun ja kitinä poistui noin viikoksi. Nyt ääni on alkanut uudestaan ja mittasin eilen aukun jännitteeksi n. 12 V eikä noussut kaasuttaessa => lataus ei toimi kunnolla.
Voikohan tälläinen vika (lataus+kitinä) aiheutua pelkästään noista laakereista vai onkohan koko laturi sökö? Vai voiko ongelman syy periaatteessa olla jossakin muualla, kuten jossakin monista muista hihnan pyöristä?
Vaihdoin autoon uuden akun ja kitinä poistui noin viikoksi. Nyt ääni on alkanut uudestaan ja mittasin eilen aukun jännitteeksi n. 12 V eikä noussut kaasuttaessa => lataus ei toimi kunnolla.
Voikohan tälläinen vika (lataus+kitinä) aiheutua pelkästään noista laakereista vai onkohan koko laturi sökö? Vai voiko ongelman syy periaatteessa olla jossakin muualla, kuten jossakin monista muista hihnan pyöristä?
Viimeksi muokannut Juhintik, 17.11.2006 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Laturin laakerit pitää melkosta metakkaa...tai ainakin minulla piti.
Kitinän yks aiheuttaja voi olla tuo hihnakiristys hässäkkä
kun laturin pyörintävastus kasvaa niin se vetää sitä kiristys rullaa alaspäin...
Yks mahdollisuus on vaihtaa laturiin hiilet ja samassa paketissa on se latauksen säädin, helppo vaihtaa ja halpakin taitaa olla.
Tai sitten koko laturi uutta, omaan Ceehen just ostin uuden laturin vähän reilu 200€ bochin 70A (ei ollu vaihtolaturi)...Entinen oli 90A ja huuti ku syötävä
laakerit rikki ainakin...
Kitinän yks aiheuttaja voi olla tuo hihnakiristys hässäkkä

Yks mahdollisuus on vaihtaa laturiin hiilet ja samassa paketissa on se latauksen säädin, helppo vaihtaa ja halpakin taitaa olla.

Tai sitten koko laturi uutta, omaan Ceehen just ostin uuden laturin vähän reilu 200€ bochin 70A (ei ollu vaihtolaturi)...Entinen oli 90A ja huuti ku syötävä

raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
laturin vaihto?
Sehän tietysti tympäsee, jos vaihtaa laturin pyörän + hiilet ja latauksen säätimen eikä vika korjaannu vaan pitää vaihtaa koko laturi..
Siltä varalta, että koko laturi menee uusiksi niin osaisiko joku sanoa käykö W124 dieselimesen laturi W202:een?? Kaverilla ois romutettava 124 ja sen laturi joutais minulle.
Siltä varalta, että koko laturi menee uusiksi niin osaisiko joku sanoa käykö W124 dieselimesen laturi W202:een?? Kaverilla ois romutettava 124 ja sen laturi joutais minulle.

Mitenhän ovat pysyneet kasassa nuo tarvikesäätimet, kun hinta on eri kertaluvuilla kuin Bosch?


Laturi alkoi muuten pysyä siistinä, kun asensin alakertaan ns.hiekkapellin naapurin vanhaa kattopeltiä hyödyntäen - ei paha homma eikä haittaa öljynvaihtoa, kun loppuu ennen öljypohjaa!

