w202 mittaristo, digitaali näyttö toimii,ei toimi.

Vastaa Viestiin
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

w202 mittaristo, digitaali näyttö toimii,ei toimi.

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tässä kun olen pari viikkoa ajellut laina autolla.. eli siskon w202 (oisko se sitten se 220cdi malliltaan) niin on alkanut ärsyttään nuo mittariston toiminta.. yrittänyt eri tavoilla siihen saada jotain järkeä mutta ei onnea.

Eli kun starttaa auton, ja laittaa valot päälle niin välillä digitaaliset mittarit toimivat (kilometrit, kello jne)..

mutta seuraavalla kerralla kun starttaa auton ja kääntää valot päälle niin voi olla ettei toimikkaan. (kun digitaaliset numerot katoavat niin on kuin taustavalo silti hehkuu oranssina mutta itse numerot katoavat näkyvistä heti kun lyhyet ajovalot kytkee päälle.)

ei tunnu olevan mitään systeemiä tai järjestelmällisyyttä milloin mittarit toimivat ja koska eivät. välillä toimivat pari kolmekin starttausta putkeen hyvin.. sitten eivät toimikkaan pariin kertaan..

mutta kesken ajon eivät koskaan pimene.. jotenkin siis kytköksillä starttaukseen ja valojen päälle laittoon?

auton käydessä valojen päälle ja pois laitto ei muuta tilannetta.. naapurit varmaan ihmetteli mitä ihmeen valomerkkejä mä yritin vartin lähetellä heille kun räpläsin valoja päälle ja pois.

auto pitää siis aina sammuttaa ennen kuin voi yrittää digitaalisten mittarien "herätystä". esim kun hehkuttaa niin ne mittarit toimivat ok.. mutta valojen kytkentä voi pimentää ne tai ei.. eli parkkivalot päälläkin ne palavat normaalisti mutta kun kääntää ajovalot päälle niin joko/tai tilanne.

ja jos valot laittaa päälle ennen starttausta, niin hehkutuksen jälkeen kun auto käynnistyy saattaa ne digitaalit häipyä taas. toimi 5 kertaa peräkkäin mittaristo kun kytkin valot ennen starttausta päälle.. ja luulin jo voittaneeni ongelman kunnes tuli se kuudes starttaus. (yleensä ollut noin joka kolmannella ajoon lähtemisellä digimittarit pimeenä.)

ongelmien lähdehän voi siis olla tuo että: autoon on vaihdettu kiinan xenonit. (toimivat hyvin kyllä eli ei niiden kanssa ole ollut mitään muuta ongelmaa pariin vuoteen)

mutta en ole kuullut enkä nähnyt missään mainintaa että tälläisiä oireita on ollut muilla?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Onko siinä jotkin kiinasenonit? Voivat ilmeisesti sotkea mittareiden toimintaa
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

jep on siinä. niitä mä epäilen syyksi itsekin. mutta luulisi että olisi sitten kokoajan pimeenä tms?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Vuotaisko ne kiinan ballastit auton suuntaan jotain häiriösignaalia?
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Sama ongelma täälläkin... Laitoin xenonit paikoilleen (pitkät ja lyhyet) ja alkoi tehdä semmoisia temppuja että kun kääntää valot päälle niin kaikki mittarit ja kello menevät nollille sekä syttyy mittaristoon ihan kaikki merkkivalot, aikansa palavat ja sitten sammuu omia aikojaan. Saman tekee myös kun laittaa pitkät päälle. Olen käyttänyt myös toista yj-relettä paikoillaan eikä mitään muutosta asiaan... Voisikohan homma korjaantua digitaalisella ballastilla??? Jos jollain pyörii nurkissa joutilaana ylimääräinen ehjä yj-rele niin semmoiselle olisi käyttöä... yhdellä sulakkeella ja numeron loppuosa ...3245
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Mulla tekee väyrynen silloin tällöin samaa jälkiasennetuilla orggis xenoneilla. Varmaankin joko maadoitusongelma tai virtapiuhat ovat alunperin paksummat xenoneilla.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

tuossa mun pikkumersussa oli jotku 100w senonit ja aina kylminä ne sammutti tikitaalit, mutta pallastien lämmettyä ne sitten toimi kunhan puuttas auton
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mullakin on xenonit farkussa eikä tee mitään häiriöitä! 97vuosimallia,.
pasiz
Viestit: 10
Liittynyt: 11.3.2013 16:43

Viesti Kirjoittaja pasiz »

pjj53 kirjoitti:Vuotaisko ne kiinan ballastit auton suuntaan jotain häiriösignaalia?
Usein näin. Ajoneuvoihin pätee 2004/104/EC sekä 2004/108/EC eikä kiinanpojilla useinkaan tuotteet noihin yllä. CE merkkiä (china export) silti isketään kylkeen ja tuv:in tahi sgs:n leimoja sinne tänne.

EMC standardien noudattamista (häiriölähetteitä, ei immuniteettiä) valvoo suomessa viestintävirasto, eli jos salorasta lähtee kuva niin sinne suuntaan soittoa. Melko voimattomia ovat, koska kiinalaisen valmistajan oikaiseminen suomalaisesta viranomaistahosta on aika vaikeaa.

Mutta en ihmettelisi alkuperäisen elektroniikan toimintahäiriöitä jos kiinassa valmistettuja suurjänniteosia pulttailee konetilaansa...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W202:sen mittaristo on kumman herkkä noille xenonien häiriöille.
En ole missään muussa mallissa törmänny samaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”