c180 hukkaa virtoja

Vastaa Viestiin
jomppa10
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2011 18:46

c180 hukkaa virtoja

Viesti Kirjoittaja jomppa10 »

elikkäs minulla on vm 96 180 ja se tuntuu hukkaavan virrat akusta yhden pitkän viikonlopun aikana?. akku on 100A uusi varta,laturi on ok, autostereot eivät kuluta virtaa.Mistä muualta voisin ettiä kulutusta,jotkut puhuivat joistain releistä tms.PIihtivirtamittarilla en oo vielä katellu, kun akun + puolelle pääsy on aikas hankalaa tarkistelonko keulanpuolelta? ja mistä?. Toki löydän ongelman jossain vaiheessa mutta kun laiska oon niin kysyn ensin ja hutkin sitten

kiitos kaikille guruille jotka tunnistavat ongelman
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=47765&highlight=

Tuolla oli jotain juttua aiemmin aiheesta tai sen vierestä...
Mutta tällä hetkellä mullakin uus 100A akku ja homma jatkui... No lue toi topikki niin siellä mun tarina. Mutta mitata voi tosiaan sulaketaululta ampeereita niin selviää mikä vie. Yleismittarilla ja itse ainakin rakensin yhdestä sulakkeesta sellaisen virityksen, että sillä pystyi mittailemaan, kun ei yleismittarin piikit suoraan mahdu sinne sulakkeen paikoille.
jomppa10
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2011 18:46

Viesti Kirjoittaja jomppa10 »

moi olen itse autosähköalan ammattilainen joten tuttua on kaikenlaiset mittaukset sekä pihtivirtamittarilla että tavallisella yleismittarilla että bosch testerellä, lähinnä vaan kyselin laiskuuttani että minne voi mahdollisesti kadota virrat c180 mersussa ettei tartteis koko auton sähköjä ruveta perkaamaan, joku tosiaan sanoi että joku auton releistä saattaa tehdä virtahävikin olemalla päällä kokoajan.

kiitoksia taas kaikille guruille vaivannäöstä ongelmaa kohtaan :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kiitoksia taas kaikille guruille vaivannäöstä ongelmaa kohtaan
Ne on varmaan etätutkineet tauotta autoasi sen 10 tuntia mitä kyssäri on ollut esillä :wink: joku sieltä huuteli että comfortboksejahan näistä on mennyt niin että purkavat akkua...
jomppa10
Viestit: 25
Liittynyt: 30.7.2011 18:46

c180hukkaa virtoja

Viesti Kirjoittaja jomppa10 »

no guruiksi minä lasken foorumilla olevat jäsenet jotka ovat omakohtaisesti
joutuneet tutkimaan tuota virta ongelmaa onneksi omaa tapausta ei ole etätutkittu, jonkin verran osaan ittekin tutkia, mutta laiskuus ensimmäisenä
niin mieluummin kysyn. ja thankx DEALER vihjeestä noitten comfort releitten
suhteen oliko ne sulakeboksin releitä vai siellä vänkärin puolella olevia konetilassa? vai jopa peräkontissa olevat
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistaakseni ceessäkin takapenkin alla sellainen vähän isompi boksi.
Joku joka tietää kertonee ...
Avatar
körmy
Viestit: 318
Liittynyt: 27.12.2007 16:33
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja körmy »

comfort boxi on akun vieressä peräkontissa.
MB 190 2.5D
quattro
½ 123
mb 913
Vipukirves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”