Vetokoukun sähkökytkentä, apua kaivataan

Vastaa Viestiin
Avatar
Silverspeed
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2006 16:25
Paikkakunta: Raahe

Vetokoukun sähkökytkentä, apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja Silverspeed »

Moi

Eli ongelma on seuraava : asensin westfalian irtokoukun ja sähkösarjan (C-mallin farkku mersuun. vm-99), niin vilkut eivät toimi oikein.

Eli kun (peräkärryä) ei ole kytkettynä, niin vilkut vilkkuvat todella nopeasti ja kun kytkee peräkärryn pistokkeen paikoilleen, niin Vilkut toimivat normaali nopeudella.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Asennus sarjassa tuli mukan erillinen relekin, mutta en löytänyt ohjetta miten tai mihin se kytketään.

Paketin mukana oli kaikki liitimet jotka tulivat lampuille, sekä (ohjainboxi), sulakeboxi, 7-nap pistorasia ja johdot.

Auttaisiko asiaa jos vaihdan releen alkuperäisen paikalle?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Terve, mie en ymmärrä sähköstä juuri mittään mutta katoppa tämä:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... %B6j%C3%A4

Ja tuolta kohdat

W124 peräkoukun kytkentä

W202 VETOKOUKUN SÄHKÖT

Josko olisi apuja?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
juhako
Viestit: 75
Liittynyt: 04.10.2005 13:59
Paikkakunta: raahe

releet

Viesti Kirjoittaja juhako »

mullaki näytti olevan tehty tuo sähköistys releitä käyttäen.
ihmettelin ensin moista mut taitaapa se olla ihan hyvä ratkaisu :wink:
ja tää malli taitaa kaivata niitä
Avatar
Silverspeed
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2006 16:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Silverspeed »

Terveppä taas

Pitäisikö ottaa kokonaan pois se ohjainboxi ja tehdä kytkennät erillisillä releillä?

Ihmetyttää myös toi johtojen määrä joka menee pistorasialle
Mahdollisuus kytkeä vissiin 13-napainen rasiakin, mut nyt 7-napainen paikoillaan.
Avatar
juhako
Viestit: 75
Liittynyt: 04.10.2005 13:59
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja juhako »

jeps :? ei muutako toimeen jos ei muuten toimi :x
vaikka aikamoinen värkkääminen siinä on.mut vaiva palkitsee.
kiva et raahessaki on joku muukin meseläinen :lol: :lol:
juha

w203 270cdi -03
w202 200 -98
Avatar
Silverspeed
Viestit: 3
Liittynyt: 21.11.2006 16:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Silverspeed »

Moi! Laitetaas vähän lisä tietoo aiheesta.

Asentelin sinä talven aikana releillä, joilla sain systeemin toimimaan. mut rupes ärsyttämään se releiden lonksunta peräkontin puolella.

Vein auton mehtälän sepolle "Raahen mersu GURU". Se veti koukulle sähköt hätävilkku releiltä keulasta (Ei tarvi kuin n. 5 metriä peräkärry kaapelia jolla saa asennettua koko homman).
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

W202:een helpoin tapa on laittaa releet peräkonttiin.

Tämä
rupes ärsyttämään se releiden lonksunta peräkontin puolella
ihmetyttää, ei tavallisen releen äänet kenellekään kuulu. :shock:

Tässä
Eli kun (peräkärryä) ei ole kytkettynä, niin vilkut vilkkuvat todella nopeasti ja kun kytkee peräkärryn pistokkeen paikoilleen, niin Vilkut toimivat normaali nopeudella.
on ollut tunnistinkatkaisin jumissa, siis nippeli joka tunnistaa sen onko pistoke paikallaan, tai virheellinen kytkentä.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onkos missään ohjeita miten saa saksanmallisen 13-napasen kärrin pistokkeen vaihdettua kotimaiseen 7-napaseen? Oon ostanu jo kaks adapteria tohon mun autoon mutta niistä kumpikaan ei käy suoraan paikalleen. Pitäs joko auton pistokkeen kuoria tai sisuskaluja kääntää 90 astetta, että sais adapterin paikalleen. Ongelma on, että sitten ei enää auton alkuperänen pistoke satu paikalleen. Joten aattelin, että jos vaihtas autoon suomimallin pistokkeen ni ei tarttes noitten adapterien kanssa leikkiä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Eipä ihan täydellisiä ohjeita ole mutta jos kokeilet mihin piuhaan tulee virtaa kun panet valot päälle/jarrutat/ jne.. niin siinä kotimaisessa pistokkeessa (autoon tulevassa) ne on seuraavassa järjestyksessä:
Aloita sen nastan (joka määrää koskettimen asennon) kohdalta, sehän on
naaraskosketin ja siihen tulee oikeanp. vilkun piuha. Seuraava kosketin myötäpäivään mentäessä on uroskosketin ja siihen tulee valot. Suraava on taas naaraskosketin (jarruvalo) Seuraavakin on naaraskosketin (vas vilkku). Seuraava on uroskosketin (tyhjä) ja taas seuraa naaraskosketin (maa). Jäljellä pitäisi nyt olla vain se keskimmäinen (uros) kosketin ja siihenkin tulee valojen johto. En kyllä tiedä mitä eroa näillä kahdella valojen johdolla on ja miksi niitä on kaksi.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kiitos, tuolla pääsee eteenpäin. :D Arvelinkin vähän, että mittailuhommiks menee, mut nyt ku tietää ton kotimaan version järjestyksen helpottaa jo paljon.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dealer kirjoitti:W202:een helpoin tapa on laittaa releet peräkonttiin.
Tälläisen kytkennän tein omaan W202:seen. Toi D+ poksi on latausta varten kun haluan vaunun akun lataukseen ja en viitsinyt vetää konehuonessta D+ johtoa.Kuva
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 sähkö”