202 CDI outo käynnistysongelma
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
202 CDI outo käynnistysongelma
Potilas on 220CDI -98. Automaatti.
Tapahtuu viikon/kahden välein.
Auto toimii normaalisti. Se sammutetaan. Seuraavan käynnistyksen tullessa kaikki toimii siihen asti normaalisti kun auton pitäisi hörähtää käyntiin.
Ovet aukeavat, vilkut vilkkuvat, mittariston valot palavat, hehkutetaan, startataan, startti pyörii normaalisti, auto ei käynnisty.
Em. proseduuri toistetaan muutaman kerran -> ei muutosta. Sitten, kuin taikaiskusta jollakin starttauskerralla auto päättää startata.
Oma päättelyketjuni epäilee sähköistä vikaa. Polttoainejärjestelmä ei anna ainetta syttyäkseen. Miksi?
Testattu on molemmilla avaimilla -> ei vaikutusta.
Avaimeen on vaihdettu patterit -> ei vaikutusta.
Polttoainejärjestelmässä ei näy kuplia. Voi niitä tietysti olla mutta ei mitään mikä vaikuttaisi normaaliin käyntiin.
Vaihdekepin asennolla ei ole väliä -> starttaa ja käynnistyy niin halutessaan "P" ja "N" asennossa.
Viimeinen huomio, joka on lähinnä aavistus, liittyy siihen että yleensä käynnistymättömyyttä on edeltänyt pieni siirtymä. Alle 10km. Lieko vain tuuria tms. koska ei toistu jatkuvasti.
Joten, viisaammat, kertokaa mistä korjataan ja mitä.
Tapahtuu viikon/kahden välein.
Auto toimii normaalisti. Se sammutetaan. Seuraavan käynnistyksen tullessa kaikki toimii siihen asti normaalisti kun auton pitäisi hörähtää käyntiin.
Ovet aukeavat, vilkut vilkkuvat, mittariston valot palavat, hehkutetaan, startataan, startti pyörii normaalisti, auto ei käynnisty.
Em. proseduuri toistetaan muutaman kerran -> ei muutosta. Sitten, kuin taikaiskusta jollakin starttauskerralla auto päättää startata.
Oma päättelyketjuni epäilee sähköistä vikaa. Polttoainejärjestelmä ei anna ainetta syttyäkseen. Miksi?
Testattu on molemmilla avaimilla -> ei vaikutusta.
Avaimeen on vaihdettu patterit -> ei vaikutusta.
Polttoainejärjestelmässä ei näy kuplia. Voi niitä tietysti olla mutta ei mitään mikä vaikuttaisi normaaliin käyntiin.
Vaihdekepin asennolla ei ole väliä -> starttaa ja käynnistyy niin halutessaan "P" ja "N" asennossa.
Viimeinen huomio, joka on lähinnä aavistus, liittyy siihen että yleensä käynnistymättömyyttä on edeltänyt pieni siirtymä. Alle 10km. Lieko vain tuuria tms. koska ei toistu jatkuvasti.
Joten, viisaammat, kertokaa mistä korjataan ja mitä.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Vähän vänkäisin vastaan. (ensimmäiselle vastaajalle)
Jos polttoainepuolella ei ole kuplia, vuotoja tms. silmin nähtävää niin voiko "sisäistä vuotoa" olla esim. kp-pumpussa niin paljon että vaivoja aiheutuu?
Itse epäilen edelleen ajoneston vikaa mutta mahdollista toki on että jonkin vuodon takia rail-paine ei nouse tarpeeksi.
Mutta outoa on että sitten kuin salamaniskusta kaikki toimiikin ok.
Jos polttoainepuolella ei ole kuplia, vuotoja tms. silmin nähtävää niin voiko "sisäistä vuotoa" olla esim. kp-pumpussa niin paljon että vaivoja aiheutuu?
Itse epäilen edelleen ajoneston vikaa mutta mahdollista toki on että jonkin vuodon takia rail-paine ei nouse tarpeeksi.
Mutta outoa on että sitten kuin salamaniskusta kaikki toimiikin ok.
Kun katot rail paineen nousua starttauksen aikana, sen pitäisi nousta alle sekunnissa sinne 250 baarin tuntumaan. Ei saa jäädä alle 200 Baariin.
Tsekkaa suuttimien ylivuodon määrä. Jos yksikin suutin vuotaa liikaa, se ei saa paineita nousemaan ja yksikään ei aukea.
CDI suutin tarvii painetta. Muuten se ei aukea, eikä päästä polttoainetta pyttyyn vaikka sähköohjaus tulisikin. polttoaine pääsee suuttimen ylivuoto puolelle suuttimen kuluneen venttiilin takia. 120 baaria pitäis olla ECU:lla raja jolloin suuttimen ohjaus käynnistyy.
Tsekkaa suuttimien ylivuodon määrä. Jos yksikin suutin vuotaa liikaa, se ei saa paineita nousemaan ja yksikään ei aukea.
CDI suutin tarvii painetta. Muuten se ei aukea, eikä päästä polttoainetta pyttyyn vaikka sähköohjaus tulisikin. polttoaine pääsee suuttimen ylivuoto puolelle suuttimen kuluneen venttiilin takia. 120 baaria pitäis olla ECU:lla raja jolloin suuttimen ohjaus käynnistyy.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Näkyvät *:rila kun vaiva on päälläKanelitanko kirjoitti:Vähän vänkäisin vastaan. (ensimmäiselle vastaajalle)
Jos polttoainepuolella ei ole kuplia, vuotoja tms. silmin nähtävää niin voiko "sisäistä vuotoa" olla esim. kp-pumpussa niin paljon että vaivoja aiheutuu?
Itse epäilen edelleen ajoneston vikaa mutta mahdollista toki on että jonkin vuodon takia rail-paine ei nouse tarpeeksi.
Mutta outoa on että sitten kuin salamaniskusta kaikki toimiikin ok.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kampiakselin asentotunnistin oireilee yleensä aluksi kun moottori lämmin ja hetken paikalla olon jälkeen ei lähdekkään millään käymään, antaa moottorin jäähtyä niin lähtee taas mukisematta. Tarpeeksi kun tuota tekee niin lähde enää silloinkaan kun anturi on niin loppu. Tästä jää vikakoodi.
Jos olis ilmavikaa polttoainepuolella niin silloin lähtisi kyllä käymään, sammuisi ja sitten vaatisi pitkän startin / paljon sahaamista riippuen millaisessa kunnossa polttoainelinjasto on.
Suuttimien ohivuodot kannattaa tarkistaaa. Jos webasto toimii niin 5 minuutin esilämmitys webastolla auttaa niin paljon että lähtee vaikka olis vähän enemmänkin ohivuotoa.
Jos olis ilmavikaa polttoainepuolella niin silloin lähtisi kyllä käymään, sammuisi ja sitten vaatisi pitkän startin / paljon sahaamista riippuen millaisessa kunnossa polttoainelinjasto on.
Suuttimien ohivuodot kannattaa tarkistaaa. Jos webasto toimii niin 5 minuutin esilämmitys webastolla auttaa niin paljon että lähtee vaikka olis vähän enemmänkin ohivuotoa.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Tämä vika taitaa olla ratkaistu.
Starilla katseltiin vikakoodit kun vikaa ei saatu esiin silloin kun star oli paikalla.
Vikakoodi osoitti kampiakselin asentotunnistimen tai nokka-akselin asentotunnistimen vikaan.
Vaihdoin ensin kampiakselin anturin -> ei vaikutusta.
Nokka-akselin tunnistimen vaihdon myötä ongelmat näyttävät olevan voitettu. Otanta on vielä pieni mutta näyttää hyvältä.
Starilla katseltiin vikakoodit kun vikaa ei saatu esiin silloin kun star oli paikalla.
Vikakoodi osoitti kampiakselin asentotunnistimen tai nokka-akselin asentotunnistimen vikaan.
Vaihdoin ensin kampiakselin anturin -> ei vaikutusta.
Nokka-akselin tunnistimen vaihdon myötä ongelmat näyttävät olevan voitettu. Otanta on vielä pieni mutta näyttää hyvältä.