Ruojan Rouvan S203 270 CDI
Olen tässä mietiskellyt mitä heikkoja kohtia 202:ssa olisi jotka on korjattu 203-koriseen jo suunnitteluvaiheessa.
Ei tullut yhtäkkiä mieleen, ei ole edes hajoavia läppävippuja lämmityslaitteessa tai virtapiikistä itseensä ottavia etu- ja takaohjainlaitteita jotka uudemmasta löytyy. Tai oikosulkuun menevää sähköistä lisälämmitintä joka tyhjentää akun varttitunnissa.
Eipä silti, kyllä niiden kanssa pystyy elämään, eivätkä ne jokaista 203.a kohtaa jokaisen omistajan aikana. Onhan uudempi malli sivistyneempi kokonaisuus.
Edit, pitäisikö siirrellä enimmät ylimääräiset toisaalle, Ruoja ?
Ei tullut yhtäkkiä mieleen, ei ole edes hajoavia läppävippuja lämmityslaitteessa tai virtapiikistä itseensä ottavia etu- ja takaohjainlaitteita jotka uudemmasta löytyy. Tai oikosulkuun menevää sähköistä lisälämmitintä joka tyhjentää akun varttitunnissa.
Eipä silti, kyllä niiden kanssa pystyy elämään, eivätkä ne jokaista 203.a kohtaa jokaisen omistajan aikana. Onhan uudempi malli sivistyneempi kokonaisuus.
Edit, pitäisikö siirrellä enimmät ylimääräiset toisaalle, Ruoja ?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Viimisestä 203:sta on jo 5-vuotta aikaa ja ensimmäisestä on jo 12-vuotta aikaa. Mitä voi odottaa? Vanhoja romuja nämä kaikki on jotka vaatii laittamista. Esim minulla meni tuo kuuluista sähköinen lisälämmitin oikosulkuun.(4-vuotta vanha lämmitin) Vaihdatin uuden. Nyt toimii taas kuin unelma.
Tehdasuuden auton kun ostaa, niin voi saada melko huolettoman muutamaksi vuotta. Ehkä..
Tehdasuuden auton kun ostaa, niin voi saada melko huolettoman muutamaksi vuotta. Ehkä..
220.128 Black devil
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Eikä ne tehdasuudetkaan, itse JOUDUN olosuhteiden pakosta hankkimaan n. 3 -vuoden välein uuden auton joka tosin on ammattiliikenteessä , mutta voin sanoa etä onneksi on takuut ja huolenpidotkryptonite kirjoitti:Viimisestä 203:sta on jo 5-vuotta aikaa ja ensimmäisestä on jo 12-vuotta aikaa. Mitä voi odottaa? Vanhoja romuja nämä kaikki on jotka vaatii laittamista. Esim minulla meni tuo kuuluista sähköinen lisälämmitin oikosulkuun.(4-vuotta vanha lämmitin) Vaihdatin uuden. Nyt toimii taas kuin unelma.
Tehdasuuden auton kun ostaa, niin voi saada melko huolettoman muutamaksi vuotta. Ehkä..

E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
Kyllähän se näinkin on, mutta se taas johtuu siitä että 202 on monilta osin pelkistetympi malli ominaisuuksilleen. Nekin ovat jo vähintään 12 vuotta vanhoja joten remonttia piisaa kuten 124:ssa ja muissakin.dealer kirjoitti:Olen tässä mietiskellyt mitä heikkoja kohtia 202:ssa olisi jotka on korjattu 203-koriseen jo suunnitteluvaiheessa.
Ei tullut yhtäkkiä mieleen, ei ole edes hajoavia läppävippuja lämmityslaitteessa tai virtapiikistä itseensä ottavia etu- ja takaohjainlaitteita jotka uudemmasta löytyy. Tai oikosulkuun menevää sähköistä lisälämmitintä joka tyhjentää akun varttitunnissa.
Eipä silti, kyllä niiden kanssa pystyy elämään, eivätkä ne jokaista 203.a kohtaa jokaisen omistajan aikana. Onhan uudempi malli sivistyneempi kokonaisuus.
Edit, pitäisikö siirrellä enimmät ylimääräiset toisaalle, Ruoja ?
203 on mielestäni ensimmäinen malli jossa diagnostiikka on jo sillä tasolla että testerin kans pystyy tekemään monenlaista ja mittausarvoja on luettavissa joka vähän suuntaan. Ei tartte heti olla purkamassa koko auton johtosarjoa syliin että missä näkyy vika kuten esim. loppupään 124 malleissa tai alkupään 202:ssa. Osaava mersujan kans pelaava jannu selvittää yleisimmät sähköviat testerillä ja muutamilla komponenttikokeiluilla 203:sta aika nopeasti.
Toki yksityisen sorapiharemppaajan näkökulmasta asia on toisin

Esim. tämän tyyppiset automatisointiprojektit eivät onnistu oikein helposti/ järkevästi 202/210 malleihin koska johtosarjat "yhtä jöötiä"
viewtopic.php?t=30368
viewtopic.php?t=30368
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep on melko per*** tutkia jotain "museo" ikäisiädealer kirjoitti:Tämä on kyllä huomionarvoinen asia203 on mielestäni ensimmäinen malli jossa diagnostiikka on jo sillä tasolla että testerin kans pystyy tekemään monenlaista ja mittausarvoja on luettavissa joka vähän suuntaan.
Mihin on puoli väkisin tugettu sähköjä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuten sanoin että muutama vuosi, mikä tarkoittaa noin 2-vuotta. 3:lla vuodellahan ne rupeaa kaikenlisäksi jo ruostumaan jos kokoajan ajossa.. Sehän nyt on ihan sama onko siinä takuuta vai ei, saman vaivan se näkee sitä autoa sinne huoltojonoon toimittaa. Ei ole huoletonta. Ps olen nähnyt vehon takuuhuollon työjäljen. En olisi niinkään helpottunut..haapis1 kirjoitti:Eikä ne tehdasuudetkaan, itse JOUDUN olosuhteiden pakosta hankkimaan n. 3 -vuoden välein uuden auton joka tosin on ammattiliikenteessä , mutta voin sanoa etä onneksi on takuut ja huolenpidotkryptonite kirjoitti:Viimisestä 203:sta on jo 5-vuotta aikaa ja ensimmäisestä on jo 12-vuotta aikaa. Mitä voi odottaa? Vanhoja romuja nämä kaikki on jotka vaatii laittamista. Esim minulla meni tuo kuuluista sähköinen lisälämmitin oikosulkuun.(4-vuotta vanha lämmitin) Vaihdatin uuden. Nyt toimii taas kuin unelma.
Tehdasuuden auton kun ostaa, niin voi saada melko huolettoman muutamaksi vuotta. Ehkä..
Lisäksi sanon sen että riipuu siitäkin nämä autojen kestävyydet ja säilyminen. ovatko ne lapissa, keskisuomessa vai täällä etelässä pääkaupunkiseudulla hiekkapuhalluksessa joka päivä..
Muistan kun vielä kun asuin maalla, niin kesti noin vuosi saada yksi kunnon kivenisku uuteen malipintaan, mikä harmitti vaikka ajoin noin 50tkm vuodessa. Tosin rauhallinen tie. ei paljoa liikennettä.
Helsinki: On ihme jos vuoden jälkeen löytyy maalipinnasta alue, missä ei olisi kiveniskua tai jonkin sortin parkkipaikka kolhua joka olisi aiheutettu toisen ajoneuvon ovella tai jotenkin muuten. Sitä mukaa mitä niitä tulee, niin ei niitä kerkiä käymään läpi. Ja sit ihmetellään vielä kun talvella Kehä 3 siisäpuolella ajetaan tien pintaan varmaan sama määrä suolaa, kun koko Suomeassa kehä 3 ulkopuolella. Sit ihmetellään kun nämä mätänee käsiin. Ihme kun eivät aja siankusta niin kuin venäjällä. Sätäisiin kunnon ruostuminen aikaiseksi (Ammoniakki). Sikojahan ja kustahan koko helsinki on täynnä. Aloitetaan vaikka tuosta eduskuntatalon viemärin uudelleen ohjauksesta suoraan tielle. pysyy tiet sulana..
220.128 Black devil
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik