Operaatio vaihdevipumoduulin KORJAUS
Operaatio vaihdevipumoduulin KORJAUS
Eli 203 aut tiptronic keppihässäkkä pitäs nyt laitella kuntoon ja lähdetään sellaisesta asetuksesta että UUTTA ei osteta koska se on kallis ja pyhäpäiviä vielä jäljellä hiukan edes yrittää korjailla tuota. Ja olen tottunut KORJAAMAAN mersuni
Aluksi se hukkasi koko keppihässäkän mittaristosta ja jumitti shifterin,koko hässäkän kun purki osiin piiirikorttia myöten niin tilanne on nyt että jää iso vaihde päälle ja jumittelee keppiä (aijemmin jäi pienet vaihteet).
Megatronic vaasassa varmaankin osaisi kolvailla tuon vanhan kuntoon,mutta siellä on oletetusti jonoa joten ei ehdi ellei tilalle löydy käytettyä
Ultraääni pesuun ajattelin tuon kenties huomenna viedä,se kokelu maksanee 30e,eli ei kallis kokeilu.
Uunitus: virtapiirit kuntoon kotikonstein, Miten tämä tapahtuu ja miten suuri riski on olemassa että osa tuhoutuu täysin? osasessa on jonkinlaisia "silmiä" yms kivaa ja pientä tinausta yms
Otetaan vastaan lainalle tai voin ostaakkin käytetyn osasen mutta pioneerityötä ajattelin puuhailla jokatapauksessa Eukon pitäs päästä tuolla 2pvä töihin varmuudella,viedä ipanoita yms
0viissataa26683o/yyvee
tai tähän jatkoksi kaikenlainen apu kelpaa.
Aluksi se hukkasi koko keppihässäkän mittaristosta ja jumitti shifterin,koko hässäkän kun purki osiin piiirikorttia myöten niin tilanne on nyt että jää iso vaihde päälle ja jumittelee keppiä (aijemmin jäi pienet vaihteet).
Megatronic vaasassa varmaankin osaisi kolvailla tuon vanhan kuntoon,mutta siellä on oletetusti jonoa joten ei ehdi ellei tilalle löydy käytettyä
Ultraääni pesuun ajattelin tuon kenties huomenna viedä,se kokelu maksanee 30e,eli ei kallis kokeilu.
Uunitus: virtapiirit kuntoon kotikonstein, Miten tämä tapahtuu ja miten suuri riski on olemassa että osa tuhoutuu täysin? osasessa on jonkinlaisia "silmiä" yms kivaa ja pientä tinausta yms
Otetaan vastaan lainalle tai voin ostaakkin käytetyn osasen mutta pioneerityötä ajattelin puuhailla jokatapauksessa Eukon pitäs päästä tuolla 2pvä töihin varmuudella,viedä ipanoita yms
0viissataa26683o/yyvee
tai tähän jatkoksi kaikenlainen apu kelpaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mikäs salaisuus tälläsen korjauksesta on tullut kun 3h jo ollut kysymys voorumilla eikä vieläkään vastauksia tänne saakka Vai liekö porukka jo niin kovissa tienesteissä ettei tonnin säästöt kiinnosta
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
MULLA EI OO KAVERIA No ei ainakaan semmosia jotka osais tuolle mitään tehä,tai ne on ymmärtäny olla asiasta mulle kertomataPega kirjoitti:Jos olis itellä tommotteen ongelma ni kiikuttasin suosiolla kaverin käpisteltäväks moduulin enkä särkis sitä ite mutt mielenkiinnolla seurataan kuin korjaat
tuolla mun kiroolu topikissa olikin jo yksi neuvo että jokanen komponentti ei kestä ultrapesuria,siitä ei ole hajuakaan että mitkä ne komponentit on
Edit: näkyvää likaa siellä ei siis ole,ainakaan piirilevyllä,suurennusasia ei ole
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuollahan luki että pioneeri työtä...Terho P kirjoitti:Mikäs salaisuus tälläsen korjauksesta on tullut kun 3h jo ollut kysymys voorumilla eikä vieläkään vastauksia tänne saakka Vai liekö porukka jo niin kovissa tienesteissä ettei tonnin säästöt kiinnosta
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Äläsny irvaile sielä Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä...
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos moskaa ei näy(usein on tosin kyse niin pienestä että ei silmällä meinaa nähdä)Terho P kirjoitti:Äläsny irvaile sielä Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä...
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään
Niin putsailee sen minkä näkee ja sitten kolvilla tökii tinaukset uusiksi
Jonkumoiset näkemistä avustavat vaikka huoltoaseman lasit tms
Olis hyvä apu siinä hommassa(ettei käy vähän kolvaain paljon pilasin)
Ja ne keppimodulin johtojen liitimein kosketusten
varmistelu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kai mä nuilla pumpulitupoilla tai hammastikulla ja paperilla niitä koitan putsailla kunhan saan jostakin kiikarit käyttöön. Kolvaus.. täytynee kokeilla,toki sain avaimetkin kolvin kanssa toimimaan mutta siinä olikin isot läjät tinaa joita pökkiä. koitampa jotakin herkistely konstia tuohon liittimeen joka moduulille menee.CDI203 kirjoitti:Jos moskaa ei näy(usein on tosin kyse niin pienestä että ei silmällä meinaa nähdä)Terho P kirjoitti:Äläsny irvaile sielä Enhämmä tiedä ees mitä on pioneerityö..CDI203 kirjoitti: Tuollahan luki että pioneeri työtä...
Niin ei tähän voi sillon kukaan mitään laitaa
(Vaikka olis noita kuntoon saanut mailman sivun
muutenhan se ei ole
Pieoneeri työtä)
Nyt olis tuo piiri taas irtaallaan... en näe mitään mainittavia moskia missään
Niin putsailee sen minkä näkee ja sitten kolvilla tökii tinaukset uusiksi
Jonkumoiset näkemistä avustavat vaikka huoltoaseman lasit tms
Olis hyvä apu siinä hommassa(ettei käy vähän kolvaain paljon pilasin)
Ja ne keppimodulin johtojen liitimein kosketusten
varmistelu
äsken yritimmä kaverin kanssa saada johtosarjasta häiriötä esiin mutta huonoin tuloksin,tuo johtosarjahan haarautuu vaikka ja minne
dealerin ja pegan kysymyksien vastaukset kieltämättä kiinnostaa myös
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tuossa muistin virkistämiseksi pari kuvaa. jostain syystä latasi kovin pieneksi ne.
mun elektroniikka sprayssä on kyllä jotakin märkääkin,siksi se on vielä siellä purkissa,kääpiön sulakerasiaa olen sillä "virutellut"
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kovin on pieni kuvatusTerho P kirjoitti:
Tuossa muistin virkistämiseksi pari kuvaa. jostain syystä latasi kovin pieneksi ne.
mun elektroniikka sprayssä on kyllä jotakin märkääkin,siksi se on vielä siellä purkissa,kääpiön sulakerasiaa olen sillä "virutellut"
Ainkin nuo liitintappien tinaukset,
"postimerkin" näköisen piirin jalat
kantikaan valkoisen kiinitykset
on niitä mitä kannatta tarkaan katsoa
onkos tossa kaarevassa upotuksessa se hinkaus pinta,
se ja sen vasta pinta putsata/tarkistaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitä kannatta myös tuumailla
Mitenkäs pitkään toimii kun oli irti ja laittoi kiinni
oliko toiminta aikkan mitään vaikutusta sillä oliko auto käynissä vai ei,
lakasiko toimimasta käydessä vai sammutuksen jälkeen
Mitenkäs pitkään toimii kun oli irti ja laittoi kiinni
oliko toiminta aikkan mitään vaikutusta sillä oliko auto käynissä vai ei,
lakasiko toimimasta käydessä vai sammutuksen jälkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
neulalla olen koittanut herkistellä tuota johtosarja,olisko jotakin muita vaihtoehtoja? kuvata se ja pienistää?
o kaareva pinta on munkäsitääkseni vain ohjuri sille kiekolle joka menee lukupäiden eteen. Mä varmaan lähden käymään naapuripitäjässä tuon piirilevyn kanssa ja saa siellä paikallinen televisio korjaaja vähän hypistellä tuota.
o kaareva pinta on munkäsitääkseni vain ohjuri sille kiekolle joka menee lukupäiden eteen. Mä varmaan lähden käymään naapuripitäjässä tuon piirilevyn kanssa ja saa siellä paikallinen televisio korjaaja vähän hypistellä tuota.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lukupää(t) ja niiden "vasta" kappaleesen kannatta panostaTerho P kirjoitti:Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma
puhtauden ja tinusten lisäksi tarkistella myös asennot, etäisyys
E: aika vähän on juttua tullut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kokeiles perinteistä kylmäspreitä, vaikuttaako miten siihen 2km matkaan kun pitää osan kylmänä.Terho P kirjoitti:Tuote kävi naapuripitäjässä ammattilaisen käsiteltävänä. Vilkaisi mikroskoopilla tms ja suurennuslasilla ja meinasi että sielä on kylmäjuotoksia tms ja otti sen käsittelyyn. 20e maksoi (ei ollut kallis kokeulu edes minun mielestäni) mutta vika ei poistunut vieläkään Mielestäni nuotten lukupäiden kolvauksiin ei ollut koskettu,se meinasi että ne ovat riittävän puhtaat. tilasin jo käytetyn osan mutta autolla olisi jo niin kova tarves että en tiä pitäskö tuo vielä koittaa saada väkisin kuntoon Eli lukupään vielä putsailisi ja kenties koittas ite sen tinauksia parannella. Nyt tuo vika on johdonmukaisen oloinen. eli 2km sisällä se hukkaa D asennolla tuon keppimoduulin eikä tosin löydä sitä vaikka auton sammutaisi,pidempi odottelu sitten jo auttaa siihen että keppi löytyy ja taas parin km pästä sama homma
Voi joku ihan tavallinen regu tai fetti siellä olla tiensä päässä ne on standartikamaa eikä mitään asic piirejä joita vaikea hankkia.
Itse tinailua en suosittele jos se tv heppu ei koskenut johonkin juotokseen niin se tuskin itse "parantelemalla" paranee. Jos kuitenkin tinailet niin vanhat tinat pois tinaimusukalla tai imurilla ja uutta tinaa tilalle. mitään liitoksen lämmittelyä en suosittele. Äkkiä on koko piirikortti paskana kun foliot palaa irti sillä kattopeltikolvilla.
Jos osaa katsella piirejä sillä silmällä että löytää käyttöjännitepinnit niin niistä mittaamalla katsomaan tuleeko varmasti joka piirille käyttöjännite.
Näemmä joo tosiaan Ja nyt vasta kerroit Katsellaan kuunnellaan,ihan vielä en varmaksi vielä sano että toimiiko,mutta sellaiset merkit alkaa olemaan ilmassa Valmishan tuo ei ole,piti hukata se sokka joka pitelee askin vipua,joten kauas ei lähdetä ennenkuin siihen on keksitty viritysCDI203 kirjoitti:kannatta panostaa lisäksi myös asennot
E: aika vähän on juttua tullut
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kaikkea heti muista siksi niitä kuvatuksia kaipaili niin kun näkee ehkä muistaa,Terho P kirjoitti:Näemmä joo tosiaan Ja nyt vasta kerroit Katsellaan kuunnellaan,ihan vielä en varmaksi vielä sano että toimiiko,mutta sellaiset merkit alkaa olemaan ilmassa Valmishan tuo ei ole,piti hukata se sokka joka pitelee askin vipua,joten kauas ei lähdetä ennenkuin siihen on keksitty viritysCDI203 kirjoitti:kannatta panostaa lisäksi myös asennot
E: aika vähän on juttua tullut
(tais siitä jotain jutun tynkää
ja joitakin juttuja pitää liian selvän,
asennon tunistin niin sen asento,
kait joku muukin olis voinnut jotain kertoilla)
samanlainen sokka tais olla siellä laatikon puoleisessa päässä
sinne on helpompi viritellä joku korvaava jos jotiain on pakko viritellä
parempi olis jos ei viritela vaan homma semmoisen kun kuullukin
(jos ei muuten niin vaikka... uud** )
E: muistaaksen semmoisia sokkia oli myös 124, 201,
vivustoissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W124 sokka sinne meni parhaiten,alkuperänen pyöree tuli vissiin laitettua jossainvaihees huonosti (ei jaksanu enää panostaa siihen kun kiinnostus jo alkoi rakoilemaan). Valokuvia ei ikäväkyllä ole enempää mutta enköhän mä jonkinsortin yhteenvedon tuosta saa aikaseksi.
Limukka vauriot joita tiilerikin kyseli niin veikkaisin että tuo parkkilukon vapautus menee limukalla jumiin,lie sitten saako niitä erikseen edes numerolla, tai vikka präkliinillä pesis? tuo piirin kotelo oli melkosen hyvin suojattu ja sinne ehkä ei ihan niin nopeesti pääse märkä sisään.
Limukka vauriot joita tiilerikin kyseli niin veikkaisin että tuo parkkilukon vapautus menee limukalla jumiin,lie sitten saako niitä erikseen edes numerolla, tai vikka präkliinillä pesis? tuo piirin kotelo oli melkosen hyvin suojattu ja sinne ehkä ei ihan niin nopeesti pääse märkä sisään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jeps ei 203 mallin ole "cola" vauriolle niin herkä kuin xr:än laittamassa kuvassa oleva 210(tai ML) mallinTerho P kirjoitti:W124 sokka sinne meni parhaiten,alkuperänen pyöree tuli vissiin laitettua jossainvaihees huonosti (ei jaksanu enää panostaa siihen kun kiinnostus jo alkoi rakoilemaan). Valokuvia ei ikäväkyllä ole enempää mutta enköhän mä jonkinsortin yhteenvedon tuosta saa aikaseksi.
Limukka vauriot joita tiilerikin kyseli niin veikkaisin että tuo parkkilukon vapautus menee limukalla jumiin,lie sitten saako niitä erikseen edes numerolla, tai vikka präkliinillä pesis? tuo piirin kotelo oli melkosen hyvin suojattu ja sinne ehkä ei ihan niin nopeesti pääse märkä sisään.
ML On vielä siitä hauska että lasi vuotaa usein niin että vesi tipuu suoraan keppiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyllä tuo nyt vahvasti vaikuttaa että tuo keppimoduuli alkoi toimimaan. Suosittelen että jos keppimoduuli ei toimi niin vie sen virtapiirin kolvaajalle joka juottaa kylmätinaukset kuntoon ja sen jälkeen erittäin huolellinen niputus, Itseltäni jäi aluksi kohdistus reikä huomaamatta (reikä näkyy piirilevyssä ylhäällä,myös kotelossa on reikä jne) ja siitä tuli hiukan ylimääräistä jumppaa. "silmien" putsaamiseen en oikein osaa ottaa kantaa koska en muutakuin pikkusen paperilla ja hammastikulla taisin hiukan sohaista. parilla sataa olis löytyny ulkomaista keppimoduleita mutta loppuun sotkettiin semmoinen kiire että oli "pakko" koittaa vielä kerran tai pari saada romut kuntoon ja äkkiä,lopulta se kannatti. Huomenna aamusta auto saa edes sen 200km lenkkiä,tähän saakka on ajeltu vain tässä "näköpiirissä". Eli jos huomenna ei tule kioilua niin väittäisin että kunnossa on
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
- Kunnollinen valaisin, eli pöytälamppu
- Tiimarista kolmosen lähilasit, vielä ehtii ennen liikkeiden sulkemista
- Suurennuslasi, laadukas
- Polttoaineen jäänestoa, esimerkiksi masinol
- Samaisesta tiimaarista taidemaalarin pehmeä sivellin, sellainen peukalonlevyinen mutta ohut
- Sitymarketista sitä elefanttitalouspaperia.
Piirilevy pestään aineeseen kastetullaa siveltimellä siten, että aina välillä alue siivotaan jäänteistä sivelemällä puhtaalla pensselillä uuden talouspaperin lävitse. Lopuksi levy saa kuivua rauhassa eli jääneston rippeet haihtuvat.
Mahdollisia juotosvikoja korjataan sitten edellä olevan siivouksen jälkeen, ja juottamisen jälkeen korjattu kohta jälleen siivotaan fluksijäänteistä.
Soveltuu kaikenlaisen elektroniikan huoltamiseen 70 luvulta nykyaikaan. Juottimen koko tai oikeastaan tyyli valitaan vuosikymmenen mukaan.
Nykyajan (2000+) elektroniikassa kannattaa alkaa epäillä elkojen laatua, voivat aiheuttaa ongelmia heiluvilla sähköjärjestelmillä eli esiintyy erityisesti akku- ja laturiongelmien yhteydessä...hauskasti.
- Tiimarista kolmosen lähilasit, vielä ehtii ennen liikkeiden sulkemista
- Suurennuslasi, laadukas
- Polttoaineen jäänestoa, esimerkiksi masinol
- Samaisesta tiimaarista taidemaalarin pehmeä sivellin, sellainen peukalonlevyinen mutta ohut
- Sitymarketista sitä elefanttitalouspaperia.
Piirilevy pestään aineeseen kastetullaa siveltimellä siten, että aina välillä alue siivotaan jäänteistä sivelemällä puhtaalla pensselillä uuden talouspaperin lävitse. Lopuksi levy saa kuivua rauhassa eli jääneston rippeet haihtuvat.
Mahdollisia juotosvikoja korjataan sitten edellä olevan siivouksen jälkeen, ja juottamisen jälkeen korjattu kohta jälleen siivotaan fluksijäänteistä.
Soveltuu kaikenlaisen elektroniikan huoltamiseen 70 luvulta nykyaikaan. Juottimen koko tai oikeastaan tyyli valitaan vuosikymmenen mukaan.
Nykyajan (2000+) elektroniikassa kannattaa alkaa epäillä elkojen laatua, voivat aiheuttaa ongelmia heiluvilla sähköjärjestelmillä eli esiintyy erityisesti akku- ja laturiongelmien yhteydessä...hauskasti.
Paina vapautuskytkintä niin saat vaihteen N lle niin alkaa perkaantumaanneljä20 kirjoitti:Kuinkas tuo purkaantuu ? Eli yksikköhän mulla on jo käres, mut siitä etiäppäin ?
Mä en muuten oo varma että onko mulle nyt kuitenkin tulossa se mun ostamani vipumoduuli Jos on niin sen saa sit varman ostaa pois
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]