Om642
Siksihän ne läpät siellä on. Pienillä kierroksilla parempi sekoittuminen ja palaminen. Olen aika ihmetellyt, miksi niitä otetaan pois käytöstä, eikä korjata niiden vikaantuessa.
Olisiko syynä se, että ainakin omistajiensa mukaan diiseleissään tuntuu olevan aina liikaakin tehoa
Olisiko syynä se, että ainakin omistajiensa mukaan diiseleissään tuntuu olevan aina liikaakin tehoa

® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
4,7 k ohm vastuksella. Läppienhän pitäisi olla normaalisti auki asennossa? Sitähän ei tiedä missä asennossa ne todellisuudessa on kun ei vivustojen väljyyksiä tullut kokeiltua... ei vikatiloja... läppämoottori takaisin kiinni ja alavääntö tuli takaisin... tämähän vastuskikkahan ei ole mitään parhailta viritelmiä mutta toimiessaan toimiva?
Minä olen poistanut ehkä 20-30 autosta (siis OM642-koneisista) läpät toiminnasta eikä yksikään asiakas ole reklamoinut että toimenpide olisi vaikuttanut negatiivisesti alavääntöön tai muuten moottorin toimintaan.
En ole vastusviritelmiä kokeillut (enkä kokeile) vaan laittanut aina uuden moottorin johonkin muualle kuin alkuperäisen tilalle.
Uusi moottori eri paikkaan = noin 250 euroa
Uusi moottori alkuperäiseen paikkaan = tuplahinta + mahdollisesti jumittavan läppäsysteemin korjaaminen = kerrotaan vielä kahdella tai neljällä, tai jotain ?
Sitten vielä se "mersuista tietävän kaverin" tekemä vastusviritelmä = ehkä kymppi pari ?
En ole vastusviritelmiä kokeillut (enkä kokeile) vaan laittanut aina uuden moottorin johonkin muualle kuin alkuperäisen tilalle.
Olisiko suurin syy ero korjauksen hinnassa ?ram kirjoitti:Olen aika ihmetellyt, miksi niitä otetaan pois käytöstä, eikä korjata niiden vikaantuessa.
Uusi moottori eri paikkaan = noin 250 euroa
Uusi moottori alkuperäiseen paikkaan = tuplahinta + mahdollisesti jumittavan läppäsysteemin korjaaminen = kerrotaan vielä kahdella tai neljällä, tai jotain ?
Sitten vielä se "mersuista tietävän kaverin" tekemä vastusviritelmä = ehkä kymppi pari ?
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Minkä sekoitumen ilman ilmaan koska poltoainen ruiskitaan suoraan sylinteriin, bensa vehekäissä niistä on oikeasti jonkin moista hyötyäram kirjoitti:Siksihän ne läpät siellä on. Pienillä kierroksilla parempi sekoittuminen ja palaminen. Olen aika ihmetellyt, miksi niitä otetaan pois käytöstä, eikä korjata niiden vikaantuessa.
Olisiko syynä se, että ainakin omistajiensa mukaan diiseleissään tuntuu olevan aina liikaakin tehoa
diselissä ovat pakosanun kierrätys paskan sotkemista puhtaasen ilamaan autamassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:Minkä sekoitumen ilman ilmaan koska poltoainen ruiskitaan suoraan sylinteriin, bensa vehekäissä niistä on oikeasti jonkin moista hyötyäram kirjoitti:Siksihän ne läpät siellä on. Pienillä kierroksilla parempi sekoittuminen ja palaminen. Olen aika ihmetellyt, miksi niitä otetaan pois käytöstä, eikä korjata niiden vikaantuessa.
Olisiko syynä se, että ainakin omistajiensa mukaan diiseleissään tuntuu olevan aina liikaakin tehoa
diselissä ovat pakosanun kierrätys paskan sotkemista puhtaasen ilamaan autamassa
Näin tämä teoria minunkin päässäni toimii... mutta käytännössä???!
Re: Om642 imusarjan läpät? Vaikutus vääntöihin 1000-2000rpm
Kai käytit auton testerissä? Todennäköisesti siellä on ollut joku vikatila päällä eikä vedä sen takia kunnolla.Papu kirjoitti:Mutta ongelmat alkoi kun otin läppämoottorin pois käytöstä, kone on paljon nuhaisempi alakierroksilla ja tuli mieleen että ihan kuin ohjelma olisi otettu pois... alle 2000 kierroksen ei tapahdu juuri mitään jos ei kaasua polkaise niin että vaihtaa pienemmän vaihteen...
Muutamasta rivikoneesta on kokemusta mistä on läpät otettu pois eikä käytännössä mitään eroa.
Olleet tosin automaattivaihteisia niin sillä alle 1500rpm väännöllä ei ole mitään merkitystä kun turbiini antaa aina luistoa noin matalilla kierroksilla.
Nykyisessä ässän OM648:ssa ei ole läppiä olemassakaan. Siis ei ole ollut edes tehtaalta lähtiessä
Re: Om642 imusarjan läpät? Vaikutus vääntöihin 1000-2000rpm
Mikä auto sulla on? Tää on veikee, kuulin ihan samaa juttua aikanaan, mutta kyllä mulla W211:ssä ne löytyy. Miks helekutissa ne olis tehtaalta jätetty pois, se vaikuttaa kuitenkin varmaan hitosti EGR käytönaikaiseen palutapahtumaan. Vai onko kone EURO päästöiltään huonommassa luokkassa silloin? Noita uusia imusarjojahan myydään ilman läppiä, jenkkifoorumilla kiertää jollain 'euro-manifold' nimellä, vaikka lähes kaikki OM648 täällä taitavat läpät omistaa?Mika.T kirjoitti:
Nykyisessä ässän OM648:ssa ei ole läppiä olemassakaan. Siis ei ole ollut edes tehtaalta lähtiessä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Om642 imusarjan läpät? Vaikutus vääntöihin 1000-2000rpm
Totta! Aiemmin oikein tuotakaan edes ajatellut, mutta eihän minullakaan ole tuossa facelift ässässä läppiä....ikinä ollukkaan (OM648)Mika.T kirjoitti:
Nykyisessä ässän OM648:ssa ei ole läppiä olemassakaan. Siis ei ole ollut edes tehtaalta lähtiessä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Om642 imusarjan läpät? Vaikutus vääntöihin 1000-2000rpm
W220 S.MHe kirjoitti:Mikä auto sulla on? Tää on veikee, kuulin ihan samaa juttua aikanaan, mutta kyllä mulla W211:ssä ne löytyy.Mika.T kirjoitti:
Nykyisessä ässän OM648:ssa ei ole läppiä olemassakaan. Siis ei ole ollut edes tehtaalta lähtiessä
Juu, näin se on.ram kirjoitti:Siksihän ne läpät siellä on. Pienillä kierroksilla parempi sekoittuminen ja palaminen. Olen aika ihmetellyt, miksi niitä otetaan pois käytöstä, eikä korjata niiden vikaantuessa.
Olisiko syynä se, että ainakin omistajiensa mukaan diiseleissään tuntuu olevan aina liikaakin tehoa
Kun ja jos auto on vielä vakio-osilla, ei eroa juurikaan taida huomata, kun vakioahdin herää niin hyvin, ettei huonopi palotapahtuma nouse esiin ratkaisevana tekijänä.
Rakennelluissa autoissa ero on selvä, läpällisellä imusarjalla olevaan voi ahtamattomaan- sekä heräämisvaiheen tilanteeseen laittaa huomattavasti enemmän syöttöjä, kun kaikki sekoittuu paremmin ja palotapahtuma on oikeanlainen, savuton.
Selkeä käyttömukavuusero.
Miksi:
Neliventtiilikannessa on kaksi imukanavaa.
Ahtamattomassa tilassa virtausnopeus kanavissa on pieni, se kaksinkertaistuu, kun toinen kanava suljetaan.
Tämä ei kuitenkaan ahdista tässä vaiheessa, kun ilman kokonaismäärät on niin pieniä.
Kiihdytetyllä virtausnopeudella saadaan sylinteriin menevälle ilmalle "massaa" ja se saa tehtyä sylinteriin kunnollisen pyörteen, joka tarvitaan polttoaineen tasaiseen sekoittumiseen ja maksimaalisen hyödyn saavuttamiseen.
Ilman määrän noustessa avataan toinenkin imukanava.
On totta, että valmistajan ensisijainen tavoite tässä liittyy pakokaasujen kierrätykseen ja sen, sanoisinko pienennetyn puhtaan ilman sisältämän hapen täysimääräiseen hyödyntämiseen - mutta tällä on siis toinenkin aspekti, mahdollisuus tehonlisäykseen ja lisääntyneeseen käyttömukavuuteen alakierroksille.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia