
Ruojan Rouvan S203 270 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mulla on toiset vakaajat menossa. Edelliset tarvike vakaajat kesti alle 30tkm
Nyt on lemförderit saa nähdä kauan nää kestää.
Epäilen että tuohon kestävyyteen vaikuttaa paljon etuiskareiden ja jousien kunto. Jos iskunvaimennus ei toimi etupäässä kunnolla niin hakkaa kaikki nivelet rikki lyhyellä aikavälillä
Ite ainakin nyt uusin kaikki uusiksi niin mielenkiinnosta saa nähdä että kauan kestää. Arvailuja olisi 80-100tkm kunnes saa kaikki nivelet jälleen vaihtaa
Nyt on lemförderit saa nähdä kauan nää kestää.
Epäilen että tuohon kestävyyteen vaikuttaa paljon etuiskareiden ja jousien kunto. Jos iskunvaimennus ei toimi etupäässä kunnolla niin hakkaa kaikki nivelet rikki lyhyellä aikavälillä
Ite ainakin nyt uusin kaikki uusiksi niin mielenkiinnosta saa nähdä että kauan kestää. Arvailuja olisi 80-100tkm kunnes saa kaikki nivelet jälleen vaihtaa
220.128 Black devil
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Mikäs tämän vuosimalli on ku äkkiseltään hoksannu oliko siitä mainintaa..? Ei muuten mut faceliftin etupuskuri ja prefaceliftin mittaristo eli onko tämä joku -04:nen..? 

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
. Samanlainen lista on omastakin ryöhnästä samalta ajalta, lisäksi taidatte muistaa vielä mun vuoden takaisen KK-laakeri keikan.Terho P kirjoitti:Onko tämä vai onko nämä maanantai versioitahyvän olonen huoltolista alkaa olemaan ja ei varmaan paljoa lyhkäsempi ole meitinkää ceessä
tuota suutinremppaa kauhistelen,siihen lopetinkin lukemisen
.. jaa nyt tarkemmin luettuani tuolla ylempänähän olikin jo taivasteltu tuota suutinremppaa
miten se ilmeni et oli vaihdon tarpeessa?

E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Vrod-02
16.7.2011 Ruoja kirjoitti:Auto ollut nyt vuoden, 261 tuhatta mittarissa - meidän aikana ajettu vain 12 000 km.
23.9.2011 Ruoja kirjoitti:Sehän saattaa olla niin, että Rouvan autossa - 264 tkm
Ja sitten alkoi mittarikin jätättää.29.8.2012 Ruoja kirjoitti:Varttia yli 227 tkm mittarissa.

Aika hurja tuo huoltolista muutaman vuoden ajalta. Samat jutut on joutunut täälläkin tekemään!Ruoja kirjoitti kirjoitti:Kaksi kertaa moottoriöljyt, suodatin ja ilmasuodatin
kaksi kertaa polttoainesuodatin
Moniurahihna
Ajovalopolttimot eteen

Ja lisäksi vesipumppu, jokunen tukivarsi, termarit ja sen sellaista.
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
W203?!
Tuttua juttua. Joka puolelta kolisee. Kone ei tuota lämpöä ollenkaan. Yhden talven jaksoin puljata. Kilometrejä alle 200 tkm. Kolme kertaa piti hakea trailerilla viime talvena Keski-Suomesta etelään sulamaan. Ainut hyvä puoli oli tosi pieni kulutus; jopa alle 5l/100km (220CDI). Vaihdoin 202:een - kuluttaa vähän enemmän, mutta TOIMII! ..ja istuimetkin on kuin mersusta.
Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Samaa mieltä. Kestävyyskin huomattavasti parempi tässä teholuokassa! Tarkoittaen että ei jää jalkoihin nyky liikenteessä. Eri oli tilanne 20-vuotta sitten.Ruoja kirjoitti:![]()
aljon parempi ajaa kuin 124.
Eli kun ruvetaan 124:sta ottaan tehoa (dieselistä) ulos, niin eipä nekään kestä. Kansiremppaa 100tkm välein vähintään.
Varmoja kulkuneuvoja ne on ainoastaan vakiona ja tientukkeena. Ainakin dieselit 200D-300DTuboon. 124:sta bensaa kyllä löytyy sopivalla tehokäyrällä, mutta kulutus taas ei ole nykypäivää.
Ja mitä tulee w202 koriin, niin aivan kamalat kokemukset. Olen kerran lainannut emännän sedän w202:sta ja päätin että jos selviän tästä reissusta, niin ensikerralla menen julkisilla.
220.128 Black devil
Joo. Ihme vouhotusta noista vanhoista mersun romuista. Ne on kuorma-auton ohjauksella varustettuja veteleviä kolisevia paskoja. 203 on pieni tiloiltaan, mutta ihan eri planeetalta ajettavuuden suhteen. Ruostuu sekin, mutta 86% vähemmän ku joku väyrynen, ajotuntuma on sellanen ku 2000 luvun autossa pitääkin jne. Ja sitä paitsi mä huomasin jo 10 vanhana että ahdas paskahan se on tämä 124:nenki takapenkiltä 

Ei tuossa listassa mun mielestä mitään älyttömyyttä vielä oo.
Samat kuviot ne on 211:ssä ja ollu 202:ssa ja väykyssäkin. Ne vaan joskus sattuu yhtäaikaa ja sitte ajetaan taas pitkään ilman murheita kun laitetaan kunnolla kuntoon
Ei mitään ihmeellistä jos pitää 250tkm ajettua autoa "huoltaa"?? Toiset laittaa kuntoon vähän ennakkoonki ja toiset ajaa vaan menemään kunnes hinuri vie pajalle
Kulutustavaraa lähes kaikki listalla oleva joita löytyy suunnilleen joka mersukorjaamolta hyllystä parin auton tarpeet
Samat kuviot ne on 211:ssä ja ollu 202:ssa ja väykyssäkin. Ne vaan joskus sattuu yhtäaikaa ja sitte ajetaan taas pitkään ilman murheita kun laitetaan kunnolla kuntoon

Ei mitään ihmeellistä jos pitää 250tkm ajettua autoa "huoltaa"?? Toiset laittaa kuntoon vähän ennakkoonki ja toiset ajaa vaan menemään kunnes hinuri vie pajalle

Kulutustavaraa lähes kaikki listalla oleva joita löytyy suunnilleen joka mersukorjaamolta hyllystä parin auton tarpeet

Vika on kuljettajan päässä jos tuntuu ettei vanhalla 250:llä pysy muun liikenteen mukana.Kryptonite kirjoitti:Eli kun ruvetaan 124:sta ottaan tehoa (dieselistä) ulos, niin eipä nekään kestä. Kansiremppaa 100tkm välein vähintään.
Varmoja kulkuneuvoja ne on ainoastaan vakiona ja tientukkeena.
Eniten niistä vouhottavat ne vanhemmat pitkän linjan mersumiehet jotka ovat ajelleet pitkän huolettoman siivun 124:llä ja nyt taistelevat 203:n tai jonkun muun uudemman mersumallin kanssaxin811 kirjoitti: Joo. Ihme vouhotusta noista vanhoista mersun romuista. Ne on kuorma-auton ohjauksella varustettuja veteleviä kolisevia paskoja. 203 on pieni tiloiltaan, mutta ihan eri planeetalta ajettavuuden suhteen. Ruostuu sekin, mutta 86% vähemmän ku joku väyrynen, ajotuntuma on sellanen ku 2000 luvun autossa pitääkin jne. Ja sitä paitsi mä huomasin jo 10 vanhana että ahdas paskahan se on tämä 124:nenki takapenkiltä

Joka huollossa löytyy jotain korjattavaa ja siinä välillä vähän muuta murhetta. Paremmista varusteista ja ominaisuuksista nauttisi ellei menisi niin paljon rahaa auton ylläpitoon.
Nämä on siis autoilijoilta kuultuja asioita, ei minun mielipiteitäni. Itse ajan cdi-väykyllä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Menee vähän OT:ks mutta monta tapausta ollu ku ukko ajanu 90luvun alusta samalla 124 200-300deellä,normi huolloilla,hehkua joskus,etujousta joskus,jarruhuoltoa.
Sitten aatellaan vaihtaa uudempaan mersun "lippulaivaan" v6cdi s211,menee hehkunrelettä,säätömoottoria,turboo,imm,vikavalot vilkkuu konsanaan,ilmajouset renaa,etujousikatkee ja keula maassa, jne.
Autoista ymmärrys nolla! ei ymmärretä että HYVÄSSÄ satalankussa ei ollu mitään hajoovaa,ni olihan se paljon parempi ku uudempi mese.
Sitten aatellaan vaihtaa uudempaan mersun "lippulaivaan" v6cdi s211,menee hehkunrelettä,säätömoottoria,turboo,imm,vikavalot vilkkuu konsanaan,ilmajouset renaa,etujousikatkee ja keula maassa, jne.
Autoista ymmärrys nolla! ei ymmärretä että HYVÄSSÄ satalankussa ei ollu mitään hajoovaa,ni olihan se paljon parempi ku uudempi mese.

-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
dealer kirjoitti:Vika on kuljettajan päässä jos tuntuu ettei vanhalla 250:llä pysy muun liikenteen mukana.Kryptonite kirjoitti:Eli kun ruvetaan 124:sta ottaan tehoa (dieselistä) ulos, niin eipä nekään kestä. Kansiremppaa 100tkm välein vähintään.
Varmoja kulkuneuvoja ne on ainoastaan vakiona ja tientukkeena.
Pysyyhän sillä liikenteen mukana, mutta ei sillä ohitella ketään. tai jos ohitellaan, niin tarvitaan lentokenttä. (vanhana 250D , sekä 300DT omistajana tiedän)
Anteeksi jos osuin arkaan paikkaan. Ei millään pahalla. Sinä ajat millä ajat ja minä ajan millä minä ajan ja piste. Eks näin hyvä.
Ja ajattele jos kaikki ajais noilla vanhoilla 124:lla niin sinullahan loppuisi hommat siihen paikkaan kun ei niistä mene mitään rikki.
Me uudemman mersupolven omistajat tuodaan sitä hilloa sunkin taskuun ja täten leipää sun pöytään. Pitäisi olla tyytyväinen että me ajellaan näillä uudemmilla romuilla!
Tilanne on tämä. Olen joutunut tilamaan hinarin kerran 300DT aikana, kansipahvi paloi ja 200CDI:stä meni vesipumppu. Että ihan yhtä pitkä hinurihistoria minun käytössä ja 200CDI on jo ollut pidempään omistuksessa kuin 300DT.
Lisäksi kuulen välillä vanhan 300DT kuulumisia,
koska myin sen toisen forumin jäsenelle, niin ei kuulosta kuulosta hyvälle. Vetaria on mennyt, laatikko sano itsensä irti ja moottori polttanut jälleen kerran kannentiivisteen. Ja vuotaa heti uudelleen öljyä remontin jälkeen. ilmeisesti lohkossa jossain halkeama.
Ja mittarissa ei ole läheskään niitä kilometrejä kuin kuin tässä 203:ssa. että näin.
220.128 Black devil
Kyse ei ole arasta paikasta omalta osaltani, ainakaan en osaa itse mieltää tätä sellaiseksi.Kryptonite kirjoitti:Anteeksi jos osuin arkaan paikkaan. Ei millään pahalla. Sinä ajat millä ajat ja minä ajan millä minä ajan ja piste. Eks näin hyvä.
Haluan vain ottaa kantaa kun jonkun tekstissä on kommentteja joista olen eri mieltä.
Huvittaa tuo ajatus liikenteen tukkona olemisesta esimerkin 250:lla, itse olen ajellut aika paljon kulultaan korkeintaan 200D tasoa olevalla vanhalla felicialla enkä käsittääkseni ole koskaan ollut varsinaisesti tientukkona, eikä pelkästään työmatka-ajoa.
Tietysti on tilanteita että lähtiessäni risteyksestä takana tulijalla olisi autossa voimaa nopeampaan kiihdytykseen ja hän kokee minun autoni olevan tientukkona.
Tällöinkin vika on päässä, muttei edellä menevän vaan takana tulijan.
Lopputuloksen kannalta on merkityksetöntä kiihdytetäänkö matkanopeuteen kymmenessä vai kahdessakymmenessä sekunnissa. "Kiire" on itse keksittyä.
Eihän minua kiinnosta se millä kukin ajaa, siis niin että haluaisin kaikkien ajavan vanhoilla autoilla. Omituisia ajatuksia.Ja ajattele jos kaikki ajais noilla vanhoilla 124:lla niin sinullahan loppuisi hommat siihen paikkaan kun ei niistä mene mitään rikki.
Me uudemman mersupolven omistajat tuodaan sitä hilloa sunkin taskuun ja täten leipää sun pöytään. Pitäisi olla tyytyväinen että me ajellaan näillä uudemmilla romuilla!
Satakakslankkujen korjaaminen ei aseta kovin paljoa haasteita, uudemmissa niitä riittää ja se on mielekästä asentajan kannalta.
Olisin voinut edellisessä viestissäni arvata millaiset kokemukset eri malleista löytyyTilanne on tämä. Olen joutunut tilamaan hinarin kerran 300DT aikana, kansipahvi paloi ja 200CDI:stä meni vesipumppu. Että ihan yhtä pitkä hinurihistoria minun käytössä ja 200CDI on jo ollut pidempään omistuksessa kuin 300DT.
Lisäksi kuulen välillä vanhan 300DT kuulumisia,
koska myin sen toisen forumin jäsenelle, niin ei kuulosta kuulosta hyvälle. Vetaria on mennyt, laatikko sano itsensä irti ja moottori polttanut jälleen kerran kannentiivisteen. Ja vuotaa heti uudelleen öljyä remontin jälkeen. ilmeisesti lohkossa jossain halkeama.
Ja mittarissa ei ole läheskään niitä kilometrejä kuin kuin tässä 203:ssa. että näin.

200-300 dieseleillä pääsee kyllä ohi eikä siihen lentokenttää tarvi olla. Noilla tehotasoilla on toki opittava että ohittaminen on enempi tekniikkalaji.kryptonite kirjoitti: Pysyyhän sillä liikenteen mukana, mutta ei sillä ohitella ketään. tai jos ohitellaan, niin tarvitaan lentokenttä. (vanhana 250D , sekä 300DT omistajana tiedän)
onnistunut ohitus vaatii ohitettavan täydellisen yllättämisenJuhanit kirjoitti:200-300 dieseleillä pääsee kyllä ohi eikä siihen lentokenttää tarvi olla. Noilla tehotasoilla on toki opittava että ohittaminen on enempi tekniikkalaji.kryptonite kirjoitti: Pysyyhän sillä liikenteen mukana, mutta ei sillä ohitella ketään. tai jos ohitellaan, niin tarvitaan lentokenttä. (vanhana 250D , sekä 300DT omistajana tiedän)


kyllä minun mielestä 124:n on ainakin parempi ja hiljaisempi kunnossa ollessaan kuin w202:n. Molemmista on kokemusta riittävästi. Uudemmista en tiedä muuta kuin huhupuheita. Toisilla kestää ja toisilla ei - tuskin johtuu aina niinkään paljon autoyksilöiden välisistä eroista., kait sillä käytölläkin voi olla jotain vaikutusta.

® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku

Edit
Viimeksi muokannut Ruoja, 06.9.2013 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Autoon tehtiin järvenpään Miitissä tänään ohjelmistopäivitys cdi203 toimesta.
Nyt kerkiää taas ohi. Tuli ihan vanhat muistot mieleen kun painoi Poikonen pohjaa. Maisema pimeni taustapeilistä katsoen paitsi että tällä kertaa edessäpäin maisema vaihtui taajempaan.. Muistellen 300dt aikoja
Nyt kerkiää taas ohi. Tuli ihan vanhat muistot mieleen kun painoi Poikonen pohjaa. Maisema pimeni taustapeilistä katsoen paitsi että tällä kertaa edessäpäin maisema vaihtui taajempaan.. Muistellen 300dt aikoja
220.128 Black devil
Homman juoni onkin siinä, että noiden "vanhan hyvän ajan" mersujen viat vielä jakso normaalilogiikalla selvittää. Mutta näissä nykyisissä tarvitaan *ia ja suurta ymmärrystä, onko kyseessä oikea vika, vai vaan jokin liitinhäiriö!
Itse en uskalla 300 tkm ajetulla w211:llä lähteä 100 km kauemmaksi ilman, että on * takapenkillä!
Itse en uskalla 300 tkm ajetulla w211:llä lähteä 100 km kauemmaksi ilman, että on * takapenkillä!
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Pari vuotta taistelin 211 ja 203:n kanssa ja luovutin; liian vaikeita minulle. Näitten vanhempien kanssa oon oppinu elämään - vanha mies.
Hankin pari kuuta sitten 201:n 2,5D:llä. Senhän kanssa pärjää! Vaimo ja lapset ajelee tuoreemmilla (208 ja 202)
Ps. Talvella hankin, tään jo purkaantuneen konsernin "äpärän"; Chrysler Neonin. Ei oo vielä tullu vikaa vastaan.
Hankin pari kuuta sitten 201:n 2,5D:llä. Senhän kanssa pärjää! Vaimo ja lapset ajelee tuoreemmilla (208 ja 202)
Ps. Talvella hankin, tään jo purkaantuneen konsernin "äpärän"; Chrysler Neonin. Ei oo vielä tullu vikaa vastaan.