S600 kuuluu niihin automalleihin jotka olivat kalliita uutena mutta vielä kalliimpia käytettyinä - ylläpitokulujen osalta. Se firma/miljonääri joka osti auton uutena kyllä pystyi huollot ja korjaukset hoitamaan, mutta sitten kun 15-20 vuoden päästä sellaisen ostaa tämmöinen puolipersaukinen jolppi niin ihmetelläänkin jo ensimmäisen remontin kohdalla että mihinkäs se tilin saldo hävisi yhtäkkiä - jos riittikään...
Cars made for champagne tastes can´t be maintained by beer money.
Joku tämmöinen olis aika magee. E46 330i, M-sportti, siniharmaa metalliväri ja juuri kuvan mukaiset vanteet. Ja mieluiten täysin orikinaali ja kohtuullisesti ajettu yksilö. Ja tottakai vielä halavalla...
Pikaisesti vilkaisin ja onpa yllättävänkin kalliita tuollaiset. Samaten 203:set isommalla koneella/vähän ajettuina. Taitaa bemujenkin hinta karata 15k€ nurkille ja mersuissa vielä kauemmas.
Alkuperäisyys oli minullakin yksi tärkeä kriteeri bemua ostaessa, ja kohtuu kilometritkin. Tuuninkiversiot varsinkin isommalla koneella->tietää millaisella käytöllä ne on ollu...
Se ei C ollu sitten Eldon pirssi. Sulla kun tuntuu ajoa olevan vähemmän, voit ostaa urheilu Mersun bensakoneella. Joku coupe voisi kilpailla benarin kanssa.
Juu mahdollinen seuraava auto on 101% todennäköisyydellä bensapeli. Onko sitten mersu niin se onkin eri juttu, paljonhan noita mielenkiintoisia autoja maailmassa on. Sulavalinjaiset coupét on kyllä aina hivelleet meikäläisen silmää joten kuka tietää...
Coupet ja urheilumallit on usein kauniita, mutta näin perheelliselle tavattoman epäkäytännöllisiä. Mersulla on minusta myös rumia lättänöitä, mutta myös hyvinkin kauniita.
Minusta Alfa Romeo GTV on kaunis, mutta kaikesta päätelleen ei mikään käyttiis. Nissanin 200X:t on myös ihan auton näköisiä. Corvetet on melkein kaikki kauniita ja jotkut muutkin GM:n coupet, mutta Benarit ei jostain syystä oikein kolahda, lukuunottamatta sitä pientä Z:taa.
Höömy kirjoitti:...mutta Benarit ei jostain syystä oikein kolahda, lukuunottamatta sitä pientä Z:taa...
Kyllä tämä coupémalli Baijerista kolahtaa muotoilultaan ainakin meikäläiseen, vaan ostomahdollisuudet tulevat vastaan joskus 20 vuoden kuluttua jos sittenkään...
...saa nykyään jo melkein pullonpalautusrahoilla?
Vararikko tulee vasta ylläpitokulujen kanssa mistä syystä itse voi vain tyytyä kuolaamaan vierestä noita Mersuja
Ainakaan sisko ja sen mies eivät oo tykänneet SLK:sta talviautona. Kuulemma ei ilma vaihdu ja akkunat huurtuu. Takapaksin kanteen kerää kondensiovettä.
Lyöt dollarit pinoon ja vot, pirssi on allasi. Aikaisemmat omistajat ovat kyllä ostaneet auton melko turhaan, kun kun keskimäärin on 8 000 km/vuosi ajettu. Sen olisi minusta päässyt vähän huonommallakin vehkeellä.
Mikä idea tuossa asiakkaan lukuun myymisessä on noin ylipäätään? Siis muu kuin myyjävastuun välttely. Luulisi asiakkaan näinä aikoina osaavan myydä autonsa itsekin ja näin säästävän itselleen rahan paskaa. Kova kun olen epäilemään, tulee mieleen kuvio, jossa pommin saa menemään niin, että ostaja ei koskaan saa mitään yhteyttä oikeaan myyjään ja liikkeellä, josta auto ostettiin ei ole mitään vastuuta mistään.
Kaiken maailman epäilijöitä ei kannata kuunnella, koska sillä tavalla ei koskaan voi tehdä mitään. Ja maailmassa on ihan rehtiäkin väkeä vielä.
Jotenkin olen tuosta Töllistä saanut (kuulopuheista) rehdin äijän kuvan, mutta omakohtaista kokemusta ei ole, koskaan en ole edes tavannut. Ainahan W140 on ylläpitomielessä pommi, taatusti olisi 5x kalliimpi ylläpitää kuin diesel-203. Mutta olis se varmaan 5x maukkaampikin.
Tuohon jotku BBS-risuvanteet ultraleveillä kumeilla niin avot...!
Ihan oikeasti hiugan poltteloo nyt...
...sitten olis hirviä haloo ku ei ässä saa vejellä vaikka on vaan 275 leviät kumekset ja neki on niin kalliita jaja ja vanteetki o niin kalliita että jos nyt kiinankopiot laittas niin sais halavemmalla, toisaalta niistä kun ei tiedä että saako ne tasapainoon jne. -jutustelua
Eldorado kirjoitti:Jotenkin olen tuosta Töllistä saanut (kuulopuheista) rehdin äijän kuvan, mutta omakohtaista kokemusta ei ole, koskaan en ole edes tavannut. Ainahan W140 on ylläpitomielessä pommi, taatusti olisi 5x kalliimpi ylläpitää kuin diesel-203. Mutta olis se varmaan 5x maukkaampikin.
Asiallinen Kaveri on. Tuo asiakkaan myyntiin luku nyt ei mun mielestä ole mitenkään erityisen ihmeellinen ja epärehellinen toimenpide. Tuommosesta ässästä nyt ei muutenkaa ole vastuussa kuin ostaja kaupanteon jälkeen.
Kyllä meillekin on tarjottu ja ollutkin autoja myynnissä asiakkaan lukuun. TS ei ole halua ostamalla sitoa pääomaa toisen autoon tai toiset ei vaan ole halukkaita myymään autoaan itse kun on muutakin tekemistä tai kokevat sen epämiellyttäväksi.
osta eldo samanlaien ässä kun mullakin, niin ei tartte joka viikko pähkäillä auton vaihtoo siinä voi ottaa korvatulupat pois korvista ja ajjaassa kuunnella pekkerin soitantaa hilijasella vollyymilla
onpas siisti ässä. Minusta w140 ei passaa risuvanteilla. Yks hyvä syy on jo se että 18" RS:t maksaa yhtä paljon kuin tuo auto itsessään Lorinserilta ja carlssonilta löytys hillitympää mallia, ja tietty monoblockit on mun mielestä onnistunut vedos.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuohon jotku BBS-risuvanteet ultraleveillä kumeilla niin avot...!
Yäääääääk. Se on tuo muuan Juhani tartuttanut minuunkin hitusen ajatusmaailmaa jossa itsessään hieno auto ei tuningia kaipaa.
No juu, ehkä tuossa kommentissani oli aavistus huumoria mukana, kyllä mie edelleen oon pussihousut jalassa. Mutta kyllä voin hyväksyä hyvällä maulla toteutettuja lieviä tuunauksiakin, renkaat ja vanteet voi olla kyllä originaalista poikkeaviakin jos sopii kokonaisuuteen. Mutta kaikenmaailman levikkeet yms. muovihärpäkkeet EI kiitos!
Eldorado kirjoitti: Kyllä muistan vielä kuinka nautinnollista oli ajaa 300E-24:llä (ainakin niin kauan kunnes se alkoi oireilemaan). Kyllä mie taian sittenkin olla bensamies, vaikka turbodieseleiden ylenpalttinen alavääntö on sekin sellainen oma mehukas juttunsa.
Aika selkeät ahdetun bensakoneen valintakriteerit.
Kierrosherkkyys on hyvä asia, mutta pelkkä kierrosherkkyys on poistettua alavääntöä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Juu, M278 moottorin ominaisuudet varmastikin täyttäisivät tarpeeni.
Jos pysytään reaalimaailmassa niin MB:n turboahdettuihin bensakoneisiin ei ole omistusmielessä mahdollisuuksia vielä pitkiin aikoihin, kompressoriahdettuihin alkaisi jo ehkä olla. Mutta kompressorien kestosta en oikein tiedä, nämä mersut kun on meikäläisen budjetilla ostettava 300-400 tkm ajettuina.
Xenon palanut hanttimiehen puolelta. Mie en nuista mittään tajua, onko noita paljonkin erilaisia ja mistä kannattaa ostaa että saa halvimmalla? Enkä mie sitä ossaa vaihtaakaan...
Tapioooo....!!! Roistooooo....!!! Kuka ehtii tarjoutua hommaan???
Eikös se polttimon malli pitäs ajovalon lasissa lukea eli d2s tai d2r vai onko niitä nykyjään muitaki? eiköhän ne tarviketori mallit kestä samanlailla kun kalliimmatkin ja mahtaa olla jotain 30e kappale..tietävä kertoo enemmän