Ein W203 200K
Ein W203 200K
Hei foorumilaiset.
Tuli vaihdettua vanha palvelia -91 190E 2.6 tuommoseen -01 C200K Avantgarde, AMG-Styling. Auto on Saksan tuonti, ajettu autolla on 159084km ja huolto kirja on uudesta saakaa täytetty MB huolloissa saksassa. Oletettavasti km määrä pitää paikkansa. Ajettuani auton suomen toisesta päästä toiseen voin sanoa, että ei se kovin paljoa heitä.
Ruostetta on aivan pikkuisen kuskin puolen etuovessa alhaalla siellä sisäpuolella semmoisen listan sisässä.
Moottorihan on tuo M111K pitäisi olla kestävä kone ja laatikko on 6v manuaali.
Soittimen näyttö pimenee, auton käynnistää niin näyttö ok hetken käynnissä niin näyttö alkaa pimenemään ja näyttö menee luku kelvottomaksi. Eli mankan vaihto tässä on edessä.
Muuten ei ole kyllä mitään suurta huomautettavaa.
Varusteita on jonkin verran, penkinlämmittimiä ei ole.
vin WDB203....
type 203
subbm1 045
delivery_date 000519
engine 111955 10 003580
front_axle2 BE4410Y1013343
heater 0-21242674
interior 681A
lights BOSCH
paint1 197U
release_date 000518
transmission 716622 01 053655
Code
147 Unknown
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
486 Unknown
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
767 Unknown
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
801 AEJ 06/1/M/X
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
680A FABRIC, MICA
197U OBSIDIAN BLACK - METALLIC PAINT
681A CLOTH BLACK
Muutama kuva
Näin tässä nyt tämä talvi ainakin ajellaan mitään suurempaa, valoja ehkä päivittää. Pesu tosiaan ja kunnon vaha. Sekä ehkä jos sitä käyttäisi jo nyt ennen talvea Finikorin käsittelyssä Keminmaassa. Niin ja lokilämppäri vai saisko tähän Webasto/eeperi?
Ens kesäksi to-do list
- 18" vanteet Concave tyyliset tai sitten ihan vain kunnon lipalla olevat.
- Alusta, keulaa tonttia kohden perää ei kyllä tarvi.
- Mankka kuten tuolla aijemmin jo sanoin.
- Pulley Kit, optimointi ja katsoa saako sitä jostain peltisatsia+putkistoa. Sais liikkumaan sen, ulkomuotoa vastaavasti
tässä näin alkuun hommaa katotaan mitä sitä tulee sitten mieleen.
Tuli vaihdettua vanha palvelia -91 190E 2.6 tuommoseen -01 C200K Avantgarde, AMG-Styling. Auto on Saksan tuonti, ajettu autolla on 159084km ja huolto kirja on uudesta saakaa täytetty MB huolloissa saksassa. Oletettavasti km määrä pitää paikkansa. Ajettuani auton suomen toisesta päästä toiseen voin sanoa, että ei se kovin paljoa heitä.
Ruostetta on aivan pikkuisen kuskin puolen etuovessa alhaalla siellä sisäpuolella semmoisen listan sisässä.
Moottorihan on tuo M111K pitäisi olla kestävä kone ja laatikko on 6v manuaali.
Soittimen näyttö pimenee, auton käynnistää niin näyttö ok hetken käynnissä niin näyttö alkaa pimenemään ja näyttö menee luku kelvottomaksi. Eli mankan vaihto tässä on edessä.
Muuten ei ole kyllä mitään suurta huomautettavaa.
Varusteita on jonkin verran, penkinlämmittimiä ei ole.
vin WDB203....
type 203
subbm1 045
delivery_date 000519
engine 111955 10 003580
front_axle2 BE4410Y1013343
heater 0-21242674
interior 681A
lights BOSCH
paint1 197U
release_date 000518
transmission 716622 01 053655
Code
147 Unknown
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
486 Unknown
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
767 Unknown
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
801 AEJ 06/1/M/X
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
680A FABRIC, MICA
197U OBSIDIAN BLACK - METALLIC PAINT
681A CLOTH BLACK
Muutama kuva
Näin tässä nyt tämä talvi ainakin ajellaan mitään suurempaa, valoja ehkä päivittää. Pesu tosiaan ja kunnon vaha. Sekä ehkä jos sitä käyttäisi jo nyt ennen talvea Finikorin käsittelyssä Keminmaassa. Niin ja lokilämppäri vai saisko tähän Webasto/eeperi?
Ens kesäksi to-do list
- 18" vanteet Concave tyyliset tai sitten ihan vain kunnon lipalla olevat.
- Alusta, keulaa tonttia kohden perää ei kyllä tarvi.
- Mankka kuten tuolla aijemmin jo sanoin.
- Pulley Kit, optimointi ja katsoa saako sitä jostain peltisatsia+putkistoa. Sais liikkumaan sen, ulkomuotoa vastaavasti
tässä näin alkuun hommaa katotaan mitä sitä tulee sitten mieleen.
Komian näkönen! Tollanen AMG-kitti itelläki haaveissa laittaa omaan... Kleemannilta saa pulleykittiä ja jos en väärin muista nii sieltä löytyypi pakosarjaki kyseiseen peliin, ainaki M271 koneeseen joten olettaisin että M111:ki ois valmistettu...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Juu nättihän tuo on nuinki, mutta ainahan sitä pitää jotain värkätä että sen tuntis omaksi.
Kleemannille lähti jo kysely tuosta paketista
Nuista valohommista, eli autossa on lyhyet Xenoneina mutta pitkät ei. Eikä niissä tuntunut olevan minkäänlaista tason säätöä.
Onnistuukohnan tämmösten laitto? Ruotsin taidoillani ymmärsin sen verran, että käy alkuperäisten xenonien tilalle.
http://www.mbscashopen.com/c-class/w203 ... genxenon-2
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Kleemannille lähti jo kysely tuosta paketista
Nuista valohommista, eli autossa on lyhyet Xenoneina mutta pitkät ei. Eikä niissä tuntunut olevan minkäänlaista tason säätöä.
Onnistuukohnan tämmösten laitto? Ruotsin taidoillani ymmärsin sen verran, että käy alkuperäisten xenonien tilalle.
http://www.mbscashopen.com/c-class/w203 ... genxenon-2
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Vaikuttas hyvin pitkälti niiltä... Löytyykö konehuoneen puolelta sireeniä..? Tai jos se onki kytketty tööttiin, nii sillon vois löytyy vänkärin jalkotilasta boxi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kannattaa tarkastaa onko öljyä päässyt nokka-akselin olikos se nyt magneettisäätimeen vai mikäs se nyt olikaan. Pääsee siitä nousemaan kapillaarisesti etiäpäin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Katsoin sen nokka-akselin asentotunnistimen ja näytti sen verta uudelta, että on vaihdettu. Öljyä ei näyttänyt olevan missään johdoista. Öljyä on kyllä ympärillä. Tuossa kuva.
Paikallinen huoltoaseman pitäjä kävi lukemassa ja nollaamassa vikakoodit:
Ylipaineen säädin turbo (tässä tapauksessa kompressor), Ilmamassamittari (yli kuuma) ja kaks muuta vikaa joita en muista. Eikä nuokaan nyt sanatarkasti oikein ole. Enkä muista niitä niitä numerosarjoja, kun en hoksannut ottaa niitä ylös.
Katsotaan nyt sitten jos ja kun syttyy uudestaan, että mikä se on se oikea vika.
Tuo ylipaineen säädin on varmaan bypass venttiili joka on siinä putsarinkotelon ja välijäähylle menevän putken välissä?
Paikallinen huoltoaseman pitäjä kävi lukemassa ja nollaamassa vikakoodit:
Ylipaineen säädin turbo (tässä tapauksessa kompressor), Ilmamassamittari (yli kuuma) ja kaks muuta vikaa joita en muista. Eikä nuokaan nyt sanatarkasti oikein ole. Enkä muista niitä niitä numerosarjoja, kun en hoksannut ottaa niitä ylös.
Katsotaan nyt sitten jos ja kun syttyy uudestaan, että mikä se on se oikea vika.
Tuo ylipaineen säädin on varmaan bypass venttiili joka on siinä putsarinkotelon ja välijäähylle menevän putken välissä?
- A.Asiamies
- Viestit: 42
- Liittynyt: 30.8.2012 18:39
- Paikkakunta: Tampere
Pienenä tarkennuksena. Kyseinen aparaatti on nokka-akselin ajoituksen solenoidi. Itse nokka-akselin asentotunnistin on koneen vasemmalla sivulla, aivan edessä ylhäällä.Ein kirjoitti:Katsoin sen nokka-akselin asentotunnistimen ja näytti sen verta uudelta, että on vaihdettu. Öljyä ei näyttänyt olevan missään johdoista. Öljyä on kyllä ympärillä. Tuossa kuva.
https://www.dropbox.com/s/70fodgob6dtwu ... 0nokka.JPG
Näyttää tuo solenoidin ympäristö sen verran töhryiseltä, että öljyä on tullut ajan saatossa enemmänkin, jos ei tällä hetkellä vuoda. Ja jätetty kyllä kokonaan puhdistamatta jos vaihdettu hiljan. Katsoitko myös solenoidin liittimen ja johtosarjan suojaa eteenpäin, onko öljyisen näköistä? Öljy kun tosiaan lähtee etenemään johtosarjassa.
C 200 Kompressor -98 - S202 (M111.944)
E 320 CDI -04 - S211 (211.226)
Öljynvaihtoa ja renkaiden potkimista omaksi iloksi ja muiden avuksi.
E 320 CDI -04 - S211 (211.226)
Öljynvaihtoa ja renkaiden potkimista omaksi iloksi ja muiden avuksi.
Ai jaha no niin olipa hyvä, että laitoin kuvan. Kiitos.
Yritin etsiä kyseistä anturia koneen molemmilta sivuilta, muuta en löytänyt mitään anturiin viittaavaa. Paikassa mihinkä A.Asiamies selitti on vain tyhjää ei ole anturia?
Tuon solenoidin ympärystän puhdistin ja katsotaan nyt vuotaako se. Katsoin nuo liittimet ja johtosarjaa niin pitkälle kuin pystyin seuraamaan eivät olleet öljyiset. Tiedän että öljy lähtee etenemään johtosarjassa.
Siinä putsarin ja putken välissä olevassa aparaatissa oli repeämä kumissa.
Yritin etsiä kyseistä anturia koneen molemmilta sivuilta, muuta en löytänyt mitään anturiin viittaavaa. Paikassa mihinkä A.Asiamies selitti on vain tyhjää ei ole anturia?
Tuon solenoidin ympärystän puhdistin ja katsotaan nyt vuotaako se. Katsoin nuo liittimet ja johtosarjaa niin pitkälle kuin pystyin seuraamaan eivät olleet öljyiset. Tiedän että öljy lähtee etenemään johtosarjassa.
Siinä putsarin ja putken välissä olevassa aparaatissa oli repeämä kumissa.
Heitä nuo päivävalot äkkiä pois ja sumareitten tilalle kirkaslasiset, saa esim km-partsilta. Mulla sellaset, en oo vaa asentanu ku pitäis etupuskuri samalla maalata ku vaihtaa. Tai koko auto. Mistä hommasit nuo umpiot? Mulla oli edellisessä autossa samanlaiset depon bi-xenonit, muuten hyvät mutta se lyhyen valon läppä takerteli toisessa umpiossa joskus ja se automaattisäätö myös.
Eli häh Mistä löytyy.jupi kirjoitti:pensiinissä tuo nokka-akselinasentoanturi on oikeella puolen konetta... näkyy tuossa lamppu kuvassa e ja s kirjaimen kohalla
Meinasin muuttaa nuo sumuvalot päivävaloiksi alunperin, mutta näin nyt mennään ainakin ens kesään saakka katsoa sitten uudestaan.
Nuo minun valot ei ole bi-xenonit. Automaattisäätö mullakin värkkää säätää oikean puolen valon alas, pitää vissiin käyttää jossain säädättämässä se oikein. Foorumilla on höpisty, että voi mahdollisesti olla nolla asetus hukassa tai sitten se anturi sieltä renkaan vierestä?
http://kfzscheinwerfer.de/en/Mercedes/W ... 02-04.html Tuolta hankin nuo umpiot. Oli ok paikka ja toimituskin oli aika nopea.
nii siis tuossa kuvassa missä on lamppu moottorin päällä nii siinä näkyy nokka-akselin antero... eli ku aukasee konepellin nii oikeellapuolella venttiilikoppaa on se antero.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Heipä hei.
Eli tässä nyt katsottu nuo anturit ja johtoniput, öljyttömät on.
Vikakoodinlukuun päästy uudestaan. Autocom antaa tämmöset koodit kuin P2039 (ylipaineventtiili turbo, säätö) ja P2036 (toisioilmanotto). Tosiaan vika tulee esille siten, että ensiksi katoaa tehot ja seuraavana päivänä syttyy tuo vikavalo.
Sen verran olen löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, että vika voisi olla siinä recirculated air flap eli se aparaatti siinä konehuoneessa vasemmalla puolen ahtimen päällä. Tai sitten jokin venttiili siellä koneen takana.
Osaisko kukaan sanoa mistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Eli tässä nyt katsottu nuo anturit ja johtoniput, öljyttömät on.
Vikakoodinlukuun päästy uudestaan. Autocom antaa tämmöset koodit kuin P2039 (ylipaineventtiili turbo, säätö) ja P2036 (toisioilmanotto). Tosiaan vika tulee esille siten, että ensiksi katoaa tehot ja seuraavana päivänä syttyy tuo vikavalo.
Sen verran olen löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta, että vika voisi olla siinä recirculated air flap eli se aparaatti siinä konehuoneessa vasemmalla puolen ahtimen päällä. Tai sitten jokin venttiili siellä koneen takana.
Osaisko kukaan sanoa mistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Suomeksi kiertoilmanläppä siinä kompuran päällä.Ainakin m111 moottorissa Ecun pitää saada signaalit ilmamassamittarilta , nakutuksentunnistimelta, kampi/nokka-akselin asentotunnistimilta.
Noissa jos häikkää niin läppä pysyy auki:ei ahtoja.
Noissa jos häikkää niin läppä pysyy auki:ei ahtoja.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Saihan sitä neljäpäivää ajaa ilman häiriövaloa, mutta tehot oli hukassa ekanpäivän jälkeen. No uutena vikakoodina tuli P2006 imuilman lämpöanturi. Missäköhän tuo sijaitsee kun en löytänyt ahtoputkesta mistään.
Anteeksi hetken nettiä selattuani olen ymmärtänyt että se on juurikin tuossa massamittarissa.
Massamittari anto 0.8-2.7 V mittaus suoritettiin paikallaan eli auto ei kiertänyt yli 4000rpm
Anteeksi hetken nettiä selattuani olen ymmärtänyt että se on juurikin tuossa massamittarissa.
Massamittari anto 0.8-2.7 V mittaus suoritettiin paikallaan eli auto ei kiertänyt yli 4000rpm
No nyt vikakoodi on muuttunut P0410 toisioilman ruiskutusjärjestelmä.
Ahtoja ei ole enään edes vikakoodin poistamisen jälkeen. Ja tuo kiertoilmaläppä pysyy auki jatkuvasti, ennen se on vikakoodien poiston jälkeen toiminut.
Maffi on vaihdettu ja ei mitään vaikutusta asiaan. Ne venttiilit siellä moottorin takana, jotka kuuluvat tuohon toisioilman ruiskutusjärjestelmään on tarkitettu ja ne toimii.
Muita antureita en ole vielä vaihtanut, voiko niitä mitenkään tarkistaa toimiiko?
Ahtoja ei ole enään edes vikakoodin poistamisen jälkeen. Ja tuo kiertoilmaläppä pysyy auki jatkuvasti, ennen se on vikakoodien poiston jälkeen toiminut.
Maffi on vaihdettu ja ei mitään vaikutusta asiaan. Ne venttiilit siellä moottorin takana, jotka kuuluvat tuohon toisioilman ruiskutusjärjestelmään on tarkitettu ja ne toimii.
Muita antureita en ole vielä vaihtanut, voiko niitä mitenkään tarkistaa toimiiko?
Jääny vähän vähälle tänne kirjoittelu, kun tuo kelkkakausi alko ja siellä omat ongelmat.
Vaihdettiin sinne toisioilma järjestelmään molemmat venttiilit ja se sähköventtiili. Sekä kiertoilmaläppä käytettiin irti ja pudistettiin. Kuukausi mentiin hyvin ja sitten samanlaiset ongelmat. No täälä kertaa oli vettä imusarjassa ja kompuran yläpuolella olevassa kotelossa, sekä tuolla kieroilmaläpässä. Kuivattiin ja pistettiin pakettiin. Mietityttää vain että mistä vesi tullu.
Nyt auto on toiminut ok kuukauden ajan ja saanut keskittyä kelkkailuun.
Vaihdettiin sinne toisioilma järjestelmään molemmat venttiilit ja se sähköventtiili. Sekä kiertoilmaläppä käytettiin irti ja pudistettiin. Kuukausi mentiin hyvin ja sitten samanlaiset ongelmat. No täälä kertaa oli vettä imusarjassa ja kompuran yläpuolella olevassa kotelossa, sekä tuolla kieroilmaläpässä. Kuivattiin ja pistettiin pakettiin. Mietityttää vain että mistä vesi tullu.
Nyt auto on toiminut ok kuukauden ajan ja saanut keskittyä kelkkailuun.