w203 180K:n ostaminen

Vastaa Viestiin
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

w203 180K:n ostaminen

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Pari vuotta ajeltu w202:lla, tekis kuitenkin mieli vähän uudempaa ajokkia alle ja sattui tuollaisen auton omistaja ehdottamaan vaihtoa. Jonkun verran lueskellut jo etukäteen tästä mallista, ilmeisesti tarkistettavaa löytyy ainakin:

- Ruoste
- Sähköt
- Moottorin ääni

Tuo viimeinen etenkin kun tuossa on M271-moottori (vuosimalli 2004), ketju ja kiristin ei kai ole mikään maailman kallein tikki vaihdattaa jos pelottaa? Kilometrejä autolla on 176 tuhatta. Automaatin öljyistä oli puhetta puhelimessa, että siihen voi vaihtaa helposti n. puolet öljyistä pohjaropun kautta, aiemmin jo vaihtaneet puolet joten sellaisen voisin tehdä kans jossain vaiheessa. Autossa on kai w203:een suhteutettuna aika perus varusteet, Sport-mallinen, ei esimerkiksi pysäköintitutkaa ole mutta w202:een verrattuna paljon enemmän sähköllä toimivaa kuten vaikkapa IKKUNAT 8) Olisko muuta kriittistä mitä katson jos saadaan treffit järjestettyä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihteistoon kannattaa vaihtaa kaikki öljyt kerralla.
Eilen levittelin erästä M271:a, 164000 ajettu ja imunokka hypännyt pari hammasta. Jakopää on aivan surkea keksintö näissä.
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

En noista moottoreista juuri mitään tiedä, niin onko tuo ketjun ja kiristimen vaihto siis ratkaisu tuohon mistä puhuit vai liittyykö se johonkin muuhun?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä on, juu. Ketju + kiristin + tiivisteitä maksaa jotain 400 euroa ja työt 5-6 tuntia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja kun pitää mainitujen osien vaihtovälinä
50-60tkm niin pitäisi senkin Surkeuden Pysyä kasassa,
Voi sitten keskittyä niihin muihin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Ja puhetta kun tuli niistä muista... Muistin juuri myyjän sanoneen että ilmastointi todennäköisesti vuotaa vähän jostain, koska eihän nyt ilmastoinnin teho voi laskea jossain vuodessa puolessatoista? Oli lisätty viimeksi joku aika suuri määrä sitä ainetta laitteistoon. Mitenkäs tuohon nyt pitäisi suhtautua... Onko todennäköisempää pelkkä vuoto vai kompressorin rikkoontuminen vai jokin muu? Tietysti viikonloppu juuri niin ei voi mistään liikkeestäkään kysyä asiaan liittyen... Taitaa olla tuossakin olla mahdollinen kallis remontti jos siinä on jotain rikki?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näissä ilmastoinnin tyhjentyminen johtuu lähes aina keulassa olevan kennon vuotamisesta. Kenno maksaa jotain 200-300 ja se vaihtuu alle kolmeen tuntiin korjaamolla, joskus putkiliitokset teettävät vähän lisätöitä että saa irti.
Kuivain on kennossa mukana joten sitä ei tarvitse erikseen vaihtaa.
Ilmastointihuolto tietysti sitten lopuksi.
wiimax.fi
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Onko mahdollista että kompressori on rikki? Voiko siis ilmastointi toimia heikommalla teholla normaaliin nähden jos kompressori on menossa rikki? Kun mietityttää tuo kompressori jos se on rikki niin sitten tuli hintaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kompressori on rikki ilmastointi ei yleensä toimi lainkaan. Kompressorin rikkoutuminen ei näissä ole yleistä joten sellaisen voi halutessaan vaihtaa purkuosanakin (kennoa ei).
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Tuo vähän helpotti kuulla, vaikka toki vähän ärsyttää heti työntää monta sataa euroa toimimattomiin juttuihin hehe. Toisaalta tuo auto on rutkasti halvempi kuin vastaavat muut niin ei voi olettaa ettei siinä mitään negatiivista ole.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Aika paljon tuntuu olevan myös vaihtelua tuossa jakopään kestossa, jotkin on kestäneet reilusti alle 100tkm ja toiset on päässeet yli 200tkm ilman ongelmia. Tiedä sitten mistä tuo vaihtelu johtuu, mutta viisaamatkin varmaan yhtämieltä ainakin siitä, että öljynvaihtovälejä ei kannata venyttää eikä tinkiä öljyn laadussa. Omaan vastaavaan autooni, jossa on tuo M271 moottori, on jakopää remontoitu vajaa 20tkm sitten. Ostin auton alkukesällä ja olen puolittanut tuon moottorin öljynvaihtovälin tehtaan suosittamasta 15tkm:tä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei kande ostaa bensaa, kun lähes samalla rahalla saa dieselin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

cmeli kirjoitti:Ei kande ostaa bensaa, kun lähes samalla rahalla saa dieselin.
No eiköhän se riipu aika paljon siitä kuinka paljon ajaa. Omat ongelmansa on niissä dieseleissäkin ja lisäksi valtio muistaa ihanalla lisäverolla, ellet sitten osta farkkua ja rekkaa sitä pakuksi.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tietenkin jos ajaa tosi vähän, muuten nuo kulutuserot kuolettuu tosi äkkiä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Mulla tulee vuosittain kilsoja vain jotain 5 tai 6 tuhatta niin ei ole järkeä ostaa kiisseliä. Huomenna olis tarkoitus käydä katsomassa sitä autoa ja suorittaa mahdollinen vaihto... :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noin 10000 km vuodessa on raja jossa polttoainekulut + verot tasoittuu bensan ja dieselin välillä jos kulutuksessa on eroa 1,5 litraa.
Jos ajaa 5000 km on diesel vuodessa parisataa kalliimpi.
wiimax.fi
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Autot käyty vaihtamassa. :) Ruostetta lähinnä lokasuojien sisäkaarissa, pitää selvitellä voisko niille tehdä jotain, tuli huomattua myös että moottorin lämpötila ei nouse juuri yli 60 asteen, termostaatti varmaan rikki? Muuten oli kyllä aika reippaasti parempi ajaa kuin vanha... Ei juuri huomaa eroa ukon päälle 80 tuhatta ajettuun -08 E-mersuun, tosin siinä saattaa olla jotain välystä alustassa. Huomasin myös että vakkari ei tässä autossa ole kovin tarkka vaan nopeus muuttuu aika paljon mäkiä ajaessa ylös tai alas.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kas, onnittelut hankinnasta ! Termostaatin vaihto tosiaan tarpeen.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sipi kirjoitti:Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
Mihin :?:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

CDI203 kirjoitti:
sipi kirjoitti:Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
Mihin :?:
Vahva oletus, että topikissa kyseessä olevaan autoon.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Roisto kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
sipi kirjoitti:Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
Mihin :?:
Vahva oletus, että topikissa kyseessä olevaan autoon.

t.
Risto
samoin mutta kysymättä ei voi tiettää...
välillä kun on juttua vaikka 221 mallista niin joku kirjoitta väliin jostain
124 maalista :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Jäähdytinnesteet lähtee samalla viikonloppuna vaihtoon kun termostaatin vaihtaa... Noitakaan kun ei ole kertaakaan vielä tuosta vaihdettu. Katsoin vähän asennuksesta ohjeita ja piti käydä valmiiksi torx-hylsysarja ostamassa. Tarvii ilmeisesti ottaa se hihna pois ja jotain...

Ja kylläpä hymyilytti kun isä halusi testata onko tuossa autossa sitä kaukokäyttöisesti toimivaa ikkunoiden avaamista/sulkemista ja olihan siinä. Sen autossa ei ole niin oli vähän katkera. :D Kunhan termari jne kunnossa niin sitten pitää ruveta suunnittelemaan sen jakopään ketjun ja vaihdelaatikon nesteiden vaihtotyön tilaamista... Keväällä sit vielä ilmastointihuollossa katsottava aineiden vuotokohta.

Mitäs mieltä muuten tuosta kun kyselin tosta jakopäärempasta eräästä ihan kunnon mersuhuollosta joka ainakin aina aiemmin osoittautunut erittäin laadukkaaksi joskaan ei halvimmaksi korjaamoksi, niin sanoivat että kiristintä ei yleensä kuulemma ole tarpeellista vaihtaa? Toki lisähinnasta sekin... Hinnaksi 500 euroa ilmoittivat tuolle ketjulle ja joku 300 euroa vaihteistoöljyn vaihdolle.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole välttämätöntä. Moni asiakas kuitenkin haluaa vaihdattaa myös kiristimen. Hinnat ovat asianmukaiset.
wiimax.fi
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Laitetaas nyt kuva siitä autosta antamaan väriä kuvattomalle ketjulle kun en viitsi tehdä omaa päivittääkseni siihen jokaista juttua mitä tulee tehtyä. :)

Kuva
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

CDI203 kirjoitti:
sipi kirjoitti:Mistä täällä Helsingin seudulla löytyy jakopäärempan tekijöitä? Onko tietoa ja mahdollisesti kokemuksia?
Mihin :?:
Tällaiseen topicin tapaiseen peliin. No, löysin J-päästä sellaisen ja sovittiin jo asiasta. Voin jakaa sitten kokemuksia :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”