3000 kierrosta ja tehot kateissa kun lämpiää

Vastaa Viestiin
HA
Viestit: 17
Liittynyt: 04.11.2006 13:05
Paikkakunta: Nokia

3000 kierrosta ja tehot kateissa kun lämpiää

Viesti Kirjoittaja HA »

C200 cdi -02, vika alkoi viimeviikolla tankattuani JET:llä, asia ei luultavasti tähän mitenkään liity. Kun lähdin siitä kiihdyttämään rampille, ei kulje eikä vedä, tuntuma kuin ahtopaineet olisi kokonaan poissa. Kylmänä toimii normaalisti, mutta muutaman kilometrin jälkeen aina sama, tehot häviää kun lämpömittari nousee johonkin 50 asteeseen.

Olen lukenut samaa 3000:n ongelmaa täältä foorumilta, ja katsastin katit, on auki ja läpi näkyy. Puhinoista päätellen ei ahtopaineet vuoda mistään. Erkkikarstaa ei ole juuri yhtään, suuttimet ok. Ajettu laitteella 280 tkm. Vika on säännönmukaan aina samassa lämmössä ja muutaman kilometrin jälkeen. PA-suodatin on uusi, samoin ilmansuodatin. Kytkin pohjassa paikallaan ottaa vähemmän kierroksia kuin kytkin ylhäällä, johtunee siis kytkimen asentotunnistimesta, lienee joku ryntäyksenesto.

Tästä se alkaa, ajelen johonkin testeriin ja katsotaan onko ilmamääränmittari rikki, mitä ei testeri tietävästi yksiselitteisesti kerro. Vai onko jotain muuta ja koska selviää? Säännönmukainen lämpötilariippuvuus viittaa lämpötila-anturiin tai muuhun anturiin jonka resistanssi on myös lämpötilariippuvainen, käsitykseni mukaan. Läppä- tai mekaaninen vika ei kaiketi olisi noin säännönmukaisesti lämpötilariippuvainen. Laittelen tätä tarinaa sitä mukaan kun tilanne kehittyy. Tietysti jos arvoisat mestarit jo tältä istumalta osaatte vastata, otan sen suurella kunnioituksella vastaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, HA.

Ainakaan minä en osaa kertomasi perusteella sanoa miksi moottorinohjausjärjestelmä autossasi menee vikatilaan.
Kenties jollakulla muulla on kokemusta tuosta, mikä voisi aiheuttaa vikatilan moottorin lämmetessä.
Laittelen tätä tarinaa sitä mukaan kun tilanne kehittyy.
Hyvä ! :D
HA
Viestit: 17
Liittynyt: 04.11.2006 13:05
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja HA »

Tässä lopputulos. Ajoin tavalliseen autosähkökorjaamoon jossa Bosch:n testeri. Vikamuistissa oli jotain, se nollattiin enkä muistin tiedoille anna kovin suurta arvoa koska jo hetkellinen virhe jättää jälkensä sinne.

Auto oli mittaushetkellä suoraan ajosta ja vikatilassa, käynnissä testeri osoitti että ilmamassamittarin antama arvo ei muutu kierrosten mukaan yhtään.

Hain varaosaliikkeestä uuden ilmamassamitarin ja vaihdoin sen heti siinä liikkeen pihassa, nyt kaikki on kunnossa. Kävin vielä nollauttamassa vikamuistin varmuuden vuoksi siellä sähkökorjaamolla.

Kiitos kaikille avusta ja ammattitaitoisesta palvelusta ja mikä tärkeintä, olisi näihin tarinoihin hyvä saada päätös tänne foorumille mikä oli vikana loppujen lopuksi. Siitä kehittyisi sitten ajan mittaan arvokas tietokanta tee-se-itse-miehille ja miksei jopa ammattimiehille.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

HA kirjoitti: mikä tärkeintä, olisi näihin tarinoihin hyvä saada päätös tänne foorumille mikä oli vikana loppujen lopuksi. Siitä kehittyisi sitten ajan mittaan arvokas tietokanta tee-se-itse-miehille ja miksei jopa ammattimiehille.
Tämä on erittäin totta! Harmittaa kun jotkut suorastaan editoivat ensimmäisestä viestistään kysymyksen pois kun ongelma selviää.

Lisäksi kun ratkaisu kerrotaan voorumilla niin voimme alkaa jossain vaiheessa konahtelemaan uusille tulokkaille vain tylysti: "Käytä nöösi HAKUA!!!!!" :lol: :lol: :lol: :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”