w203 270 CDI EGR

Vastaa Viestiin
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

w203 270 CDI EGR

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Heps,

Autoa antoi vikakoodit EGR ja joku solenoidi.

Otin EGR:n irti ja on melkoisessa töhnässä.

Eli kun vikakoodin antoi EGR:stä niin onko se vain jumissa vai onko näillä tapana mennä rikki kunnolla?

Pitäiskö akselin liikku kun puhaltaa/imee alipaine kellon letkun reistä? ELi millä voin todeta puhdistuksen jälkeen että se on kunnossa?

Sit kun luin että EGR:n voi ottaa *:lla pois käytöstä niin meneekö sen jälkeen auto vielä leimasta läpi?

Ja vissiin kannattaa koko imusarja puhdistaa kun kerran purkamaan on alkanut?

Kiitoksia jo etukäteen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4310
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Usein se on jumissa
Alipaine imee sen auki kiinnipäin pitäisi mennä ittekseen jousella,
sen käytöstä poisto ei vaikuta katsastuksessa mitattaviin päästöihin,
alipaine ohjatun ikäisestä "poistoa" ei onnistu *:rila
tehdään muttamalla ohjelmasta
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Eli auto on 2004 vuosmallia.


Mites ne läpät? Kannattaako ne ottaa kans pois käytöstä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4310
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Maddox_ kirjoitti:Eli auto on 2004 vuosmallia.


Mites ne läpät? Kannattaako ne ottaa kans pois käytöstä?
Onko systeemissä joku vika?
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Ei ole systeemissä vikaa läppien suhteen.


Putsasin tänään EGR venttiilin ja testasin alipainepistoolilla että kara liikkuu.

Laitoin paikalleen ja käynnistin 4 kertaa jotta moottorinvalo sammui, sit ajelin tovin ja kiihdyttelin vaihtelevilla kieroksilla, auto tuntuu vieläkin tehottomalta, niin kuin tuumailis vähän aikaa ennen kuin lähtee kiihtymään.

No ajelun päätteeksi taas moottorivalo palaa, mutta kierrokset nousee kummiskin yli 3000 rmp....


Mikähän vaan autoa vaivaa....
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se on vieläkin vikatilassa.
Staarilla selviäisi, mikä sen aiheuttaa.

Mutta arvaan.
Alunperinkään vian syy ei ollut egr-venttiilin toimimattomuus, se oli vaan lopputulos.
Vika on siinä egr-venttiiliä käyttävässä mustassa purkissa - alipaineventtiilissä, joka ei saa enää sitä egr-venttiiliä toimimaan oikein.
Tai alipaineletkuja on jäänyt irti, tai tullut huonosti kiinnitetyksi.

Ahdinta käyttävä venttiili on samanlainen - ne voi vaihtaa keskenään.
Jos vika siirtyy ahtimeen, on syynä se viallinen alipaineventtiili.

Venttiilin saa sieltä ohjelmasta kokonaan poikkeenkin, vähän napluuta siitä on, mutta jos hinta on vaan muutamia kymppejä, niin kannattaa mielummin ostaa se venttiili ja antaa systeemin olla alkuperäisessä - toimivassa kunnossa.
Mutta jos satasia maksaa, niin ehken koettaisin omantunnon kanssa jotenkin vaan pärjätä ja laitattaisin ohjelman niin, että "töpselin" voi ottaa irti...

Mutta ensin vikamuistin kimppuun ja vasta sitten hutkitaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Käy tänään luetuttamassa vikakoodit.

Marmoritiskiltä kyselin niitä "mustia ventiileitä" nurmerosarjoissa oli numeron ero xx4 ja xx5 ja hintaa oli 150E kipale.

Infoan lisää ongelmasta ku saan auton roikanpäähän.
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

No niin letkussa käytetty ja EGR vika poistunut.

Mutta toista vikaa vielä herjas, pakokaasun takaisin kierto.

Ja tovi mittailtiin alipaineita niin turboa ohjaavalle alipainevetiilille ei tule alipainetta.

Eli jossain on alipainevuoto.

Nyt vaan seuraamaan alipaineputkia pitkin että missä on vika.
Maddox_
Viestit: 56
Liittynyt: 01.8.2011 22:27

Viesti Kirjoittaja Maddox_ »

Auto kunnossa :lol: :lol:

Vika oli lampunpesimelle menevässä alipaineletkussa, sieltä vuoti ja hukkaporttia ohjaava alipaineventiili ei pelannut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”