w203 270 CDI EGR
w203 270 CDI EGR
Heps,
Autoa antoi vikakoodit EGR ja joku solenoidi.
Otin EGR:n irti ja on melkoisessa töhnässä.
Eli kun vikakoodin antoi EGR:stä niin onko se vain jumissa vai onko näillä tapana mennä rikki kunnolla?
Pitäiskö akselin liikku kun puhaltaa/imee alipaine kellon letkun reistä? ELi millä voin todeta puhdistuksen jälkeen että se on kunnossa?
Sit kun luin että EGR:n voi ottaa *:lla pois käytöstä niin meneekö sen jälkeen auto vielä leimasta läpi?
Ja vissiin kannattaa koko imusarja puhdistaa kun kerran purkamaan on alkanut?
Kiitoksia jo etukäteen.
Autoa antoi vikakoodit EGR ja joku solenoidi.
Otin EGR:n irti ja on melkoisessa töhnässä.
Eli kun vikakoodin antoi EGR:stä niin onko se vain jumissa vai onko näillä tapana mennä rikki kunnolla?
Pitäiskö akselin liikku kun puhaltaa/imee alipaine kellon letkun reistä? ELi millä voin todeta puhdistuksen jälkeen että se on kunnossa?
Sit kun luin että EGR:n voi ottaa *:lla pois käytöstä niin meneekö sen jälkeen auto vielä leimasta läpi?
Ja vissiin kannattaa koko imusarja puhdistaa kun kerran purkamaan on alkanut?
Kiitoksia jo etukäteen.
Ei ole systeemissä vikaa läppien suhteen.
Putsasin tänään EGR venttiilin ja testasin alipainepistoolilla että kara liikkuu.
Laitoin paikalleen ja käynnistin 4 kertaa jotta moottorinvalo sammui, sit ajelin tovin ja kiihdyttelin vaihtelevilla kieroksilla, auto tuntuu vieläkin tehottomalta, niin kuin tuumailis vähän aikaa ennen kuin lähtee kiihtymään.
No ajelun päätteeksi taas moottorivalo palaa, mutta kierrokset nousee kummiskin yli 3000 rmp....
Mikähän vaan autoa vaivaa....
Putsasin tänään EGR venttiilin ja testasin alipainepistoolilla että kara liikkuu.
Laitoin paikalleen ja käynnistin 4 kertaa jotta moottorinvalo sammui, sit ajelin tovin ja kiihdyttelin vaihtelevilla kieroksilla, auto tuntuu vieläkin tehottomalta, niin kuin tuumailis vähän aikaa ennen kuin lähtee kiihtymään.
No ajelun päätteeksi taas moottorivalo palaa, mutta kierrokset nousee kummiskin yli 3000 rmp....
Mikähän vaan autoa vaivaa....
.
Se on vieläkin vikatilassa.
Staarilla selviäisi, mikä sen aiheuttaa.
Mutta arvaan.
Alunperinkään vian syy ei ollut egr-venttiilin toimimattomuus, se oli vaan lopputulos.
Vika on siinä egr-venttiiliä käyttävässä mustassa purkissa - alipaineventtiilissä, joka ei saa enää sitä egr-venttiiliä toimimaan oikein.
Tai alipaineletkuja on jäänyt irti, tai tullut huonosti kiinnitetyksi.
Ahdinta käyttävä venttiili on samanlainen - ne voi vaihtaa keskenään.
Jos vika siirtyy ahtimeen, on syynä se viallinen alipaineventtiili.
Venttiilin saa sieltä ohjelmasta kokonaan poikkeenkin, vähän napluuta siitä on, mutta jos hinta on vaan muutamia kymppejä, niin kannattaa mielummin ostaa se venttiili ja antaa systeemin olla alkuperäisessä - toimivassa kunnossa.
Mutta jos satasia maksaa, niin ehken koettaisin omantunnon kanssa jotenkin vaan pärjätä ja laitattaisin ohjelman niin, että "töpselin" voi ottaa irti...
Mutta ensin vikamuistin kimppuun ja vasta sitten hutkitaan.
Se on vieläkin vikatilassa.
Staarilla selviäisi, mikä sen aiheuttaa.
Mutta arvaan.
Alunperinkään vian syy ei ollut egr-venttiilin toimimattomuus, se oli vaan lopputulos.
Vika on siinä egr-venttiiliä käyttävässä mustassa purkissa - alipaineventtiilissä, joka ei saa enää sitä egr-venttiiliä toimimaan oikein.
Tai alipaineletkuja on jäänyt irti, tai tullut huonosti kiinnitetyksi.
Ahdinta käyttävä venttiili on samanlainen - ne voi vaihtaa keskenään.
Jos vika siirtyy ahtimeen, on syynä se viallinen alipaineventtiili.
Venttiilin saa sieltä ohjelmasta kokonaan poikkeenkin, vähän napluuta siitä on, mutta jos hinta on vaan muutamia kymppejä, niin kannattaa mielummin ostaa se venttiili ja antaa systeemin olla alkuperäisessä - toimivassa kunnossa.
Mutta jos satasia maksaa, niin ehken koettaisin omantunnon kanssa jotenkin vaan pärjätä ja laitattaisin ohjelman niin, että "töpselin" voi ottaa irti...
Mutta ensin vikamuistin kimppuun ja vasta sitten hutkitaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia