battery/alternator visit workshop. mikä vika?? auta!!
battery/alternator visit workshop. mikä vika?? auta!!
eli homma meni näin. moniurahihnan kiristäjä petti. hihna pois paikaltaan ja matka tyssäsi. tottakai laturin puuttuessa auto ilmoittaa häiriön. auto korjattiin, eli uusi kiristäjä +joku muu rulla vielä. vikakoodit nollattiin ja kaikki pelaa.
battery vikavalo syttyy silti aina palamaan, vaikka kaikki näyttää toimivan. laturi lataa ja akku ehjä. kuulemma se jännitesäädin on myös ehjä. korjaamolla eivät ehtineet selvittämään vikaa. olisiko täällä viisaampia.
lisäys vielä. vaikka valo siis palaa kokoajan, se ei anna vikaakoodia. eli tietokoneen mukaan kaikki on ok.
auto siis w203 180 c kompressor vm.2002
battery vikavalo syttyy silti aina palamaan, vaikka kaikki näyttää toimivan. laturi lataa ja akku ehjä. kuulemma se jännitesäädin on myös ehjä. korjaamolla eivät ehtineet selvittämään vikaa. olisiko täällä viisaampia.
lisäys vielä. vaikka valo siis palaa kokoajan, se ei anna vikaakoodia. eli tietokoneen mukaan kaikki on ok.
auto siis w203 180 c kompressor vm.2002
Meillä on ollut lähes samoilla spekseillä startin ja laturinvälillä päävirtapiuha poikki mitatkaa tuleeko laturin päävirtaan kipinää laturin päähän
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
rupes pelittämään!!
eräs asentajakaveri antoi vinkin. akun kenkä yöksi irti. pitäisi resetoitua mittarit ja kaikki systeemit. Niinhän siinä kävi. häiriö poistui.
tässä vaan vinkkinä niille jotka painivat saman ongelman kanssa. ei toinna ruveta näppejä paskaamaan sen enempää =)
tässä vaan vinkkinä niille jotka painivat saman ongelman kanssa. ei toinna ruveta näppejä paskaamaan sen enempää =)
Lukase tuo ennenko alkaat nyppimään akunkenkiä irti
viewtopic.php?t=48615&highlight=
viewtopic.php?t=48615&highlight=
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: rupes pelittämään!!
blaaha kirjoitti:eräs asentajakaveri antoi vinkin. akun kenkä yöksi irti. pitäisi resetoitua mittarit ja kaikki systeemit. Niinhän siinä kävi. häiriö poistui.
tässä vaan vinkkinä niille jotka painivat saman ongelman kanssa. ei toinna ruveta näppejä paskaamaan sen enempää =)
Voihan vit*** mikä vinkki oli varmaan työt vähissä ja lisä hommien toivosa oli tuon antanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
no siitä en tiedä. ei olisi huvittanut maksaa satoja euroja korjaamolle, jotta he olisivat ehkä selvittäneet vian jollain muulla tavalla. todellakin oli riskin arvoinen kokeilu. taitaa olla poikkeus että jotai oikeasti hajoaa kun akun kengän irrottaa.
veikkaan että prosentuaalinen osuus niistä autoista joista jotain särkyy on sen verran pieni että persaukisten niinkun meikäläisen kannattaa riski ottaa.
sama asia tuo, että elkää vain missään nimessä ottako sitä apuvirtaa, jos jäätte aamulla -25 pakkasella parkkiruutuun. no aivan varmasti kaksi kolmesta ottaa sen apuvirran kalliin hinurin sijaan.
kolmas juttu. tottakai nämä kokeilut kannattaa suhteuttaa auton arvoon. tuollainen -02 kompuramese on noin 7000-9000 tonnin laite. ehkä en itsekkään koskisi akun kenkiin jos alla olisi vaikka tuliterä vastaava.
mut ei siitä sen enempää. harkitkoon jotainen itse näitä kikkoja.
veikkaan että prosentuaalinen osuus niistä autoista joista jotain särkyy on sen verran pieni että persaukisten niinkun meikäläisen kannattaa riski ottaa.
sama asia tuo, että elkää vain missään nimessä ottako sitä apuvirtaa, jos jäätte aamulla -25 pakkasella parkkiruutuun. no aivan varmasti kaksi kolmesta ottaa sen apuvirran kalliin hinurin sijaan.
kolmas juttu. tottakai nämä kokeilut kannattaa suhteuttaa auton arvoon. tuollainen -02 kompuramese on noin 7000-9000 tonnin laite. ehkä en itsekkään koskisi akun kenkiin jos alla olisi vaikka tuliterä vastaava.
mut ei siitä sen enempää. harkitkoon jotainen itse näitä kikkoja.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep touhut kannatta suhteutta pinkan paksuuteenblaaha kirjoitti:no siitä en tiedä. ei olisi huvittanut maksaa satoja euroja korjaamolle, jotta he olisivat ehkä selvittäneet vian jollain muulla tavalla. todellakin oli riskin arvoinen kokeilu. taitaa olla poikkeus että jotai oikeasti hajoaa kun akun kengän irrottaa.
veikkaan että prosentuaalinen osuus niistä autoista joista jotain särkyy on sen verran pieni että persaukisten niinkun meikäläisen kannattaa riski ottaa.
sama asia tuo, että elkää vain missään nimessä ottako sitä apuvirtaa, jos jäätte aamulla -25 pakkasella parkkiruutuun. no aivan varmasti kaksi kolmesta ottaa sen apuvirran kalliin hinurin sijaan.
kolmas juttu. tottakai nämä kokeilut kannattaa suhteuttaa auton arvoon. tuollainen -02 kompuramese on noin 7000-9000 tonnin laite. ehkä en itsekkään koskisi akun kenkiin jos alla olisi vaikka tuliterä vastaava.
mut ei siitä sen enempää. harkitkoon jotainen itse näitä kikkoja.
ja kulkimen arvoon... helposti varsinkin jos satuu oleman vähisä varoissa aika paljolta alkaa tuntuumaan jos auton arvo on ~7000€ ja siihen sitten joutuu ostamaan akunkenkä kikkailun jälkeen ECU:un ~2000€ tai rattilukon/virtaluko ~1800€ avaimen ~300€
(sitä kun ei meinaa jotku kestää ostaa
edes varalle vaikka ei olis kuin yksi) SAM:in ~300€
tai pahimassa tapaukseesa kaikki edellä olevat vain siksi että tuli "säästettyä" irrotamalla akunkenkä...
no jokainen tekee omalleen
(vielä ikävämpää on jos on vaikka rahoitus yhtiön tms)
mitä halua
ja sehän vaan tuntuu kallilta jos ei ole tottunut käytämään rahaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
En saanu ite paikallistettua starillakaan tuota samaista vikavaloa mutta abaut tunnin auto oli starissa ja virrat autossa päällä,akku tyhjä Akkukauppaan.Uskoisin vian poistuvan
Akku kävi testerissäkin ja testeri näyttii hyvää eli 87% tms .. eli sen mukaan se muka oli kunnossa,eikä toi oireilekkaan mitenkään.
Akku kävi testerissäkin ja testeri näyttii hyvää eli 87% tms .. eli sen mukaan se muka oli kunnossa,eikä toi oireilekkaan mitenkään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]