Sysytyshäiriö sylinterissä 1

sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Sysytyshäiriö sylinterissä 1

Viesti Kirjoittaja sipi »

Ei se ei ole jakopään ketju, -ratas tai MAF. Ei myöskään asentotunnistin. Asento on ihan ok. Se tapahtuu 180K moottorille jyrkässä moottoritien liittymässä kiihdytettäessä. Se tapahtui 2,5 vuotta sitten ja nyt taas kuukausi sitten. Joko taas, kysyy Mersumies ja hiki nousee otsaan. Nyt se takaboksin älylaatikko sekosi... Mistä tässä on kysymys? Tiedän, mutta tietävätkö palstan asiantuntijat?
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Puolassa tai puolan johdossa ei ole vikaa. Olishan se outoa, jos puolaan tulisi vika kahden ja puolen vuoden välein ja se välillä korjautuisi itsestään.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Sytytyskatkoja on tullut esim. huonosta bensapumpusta tai tukkosesta bensansuodattimesta.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

kumipää kirjoitti:Sytytyskatkoja on tullut esim. huonosta bensapumpusta tai tukkosesta bensansuodattimesta.
Kahden ja puolen vuoden välein kerran?
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Olisiko kenelläkään tietoa mistä aineksesta tulisi hyvä moottoriöljyn mittatikku, kun tässä ei ole sellaista tehdasvarusteena?
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Kuinka tarkka se auton itse tekemä mittaus on? Senhän saa sieltä kun pistät avaimen 1-asentoon ja painat reset-nappulaa 3 kertaa kun näytössä on perusnäkymä (km-näkymä jne). Ensin näkyy akun jännite mutta kun menet nuolella ylöspäin niin tulee muitakin tietoja, mm. öljyn määrä kun pistät virta-avaimen 2-asentoon.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Rautapiha kirjoitti:Kuinka tarkka se auton itse tekemä mittaus on? Senhän saa sieltä kun pistät avaimen 1-asentoon ja painat reset-nappulaa 3 kertaa kun näytössä on perusnäkymä (km-näkymä jne). Ensin näkyy akun jännite mutta kun menet nuolella ylöspäin niin tulee muitakin tietoja, mm. öljyn määrä kun pistät virta-avaimen 2-asentoon.
Kumpa tietäisin kuinka tarkka. Siksi tarvitsisinkin mittatikun. Voisin tarkistaa antaako tietokone oikean tiedon.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tikkuja saa kaupasta.
wiimax.fi
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Mistä kaupasta, ei ainakaan KL-kaupasta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kysyit eikä ollut ? Outoa.
wiimax.fi
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

sipi kirjoitti:
kumipää kirjoitti:Sytytyskatkoja on tullut esim. huonosta bensapumpusta tai tukkosesta bensansuodattimesta.
Kahden ja puolen vuoden välein kerran?
Ei. Kahden vuoden ja kolmen kuukauden välein.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

dealer kirjoitti:Kysyit eikä ollut ? Outoa.
Kysyin, eikä ollut. Ei niin outoa mielestäni.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

kumipää kirjoitti:
sipi kirjoitti:
kumipää kirjoitti:Sytytyskatkoja on tullut esim. huonosta bensapumpusta tai tukkosesta bensansuodattimesta.
Kahden ja puolen vuoden välein kerran?
Ei. Kahden vuoden ja kolmen kuukauden välein.
Lol, mutta kaikista autoista tulee lopulta opeleita, myös mersuista.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mulla anto C180 W202 285tkm kans sytkähäiriön koodia ja pätki välillä kun sen hommasin. Vikaa esiintyi erityisesti jos ajoi puoltuntia tai yli. Tulpan johdot oli huonot kun edellinen oli säästelly koska uudet on kalliit erikoisjohdot.

Johtojen vaihdolla korjaantu, vanhat oli hapettunnu ja kulunnu. Niissä muistaakseni luki 2kOhm. Mittasin ja ohjearvotulokset oli vaikeita saavuttaa osalla vanhoista johdoista.

Vaikeita juttuja..
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Kipsu kirjoitti:Mulla anto C180 W202 285tkm kans sytkähäiriön koodia ja pätki välillä kun sen hommasin. Vikaa esiintyi erityisesti jos ajoi puoltuntia tai yli. Tulpan johdot oli huonot kun edellinen oli säästelly koska uudet on kalliit erikoisjohdot.

Johtojen vaihdolla korjaantu, vanhat oli hapettunnu ja kulunnu. Niissä muistaakseni luki 2kOhm. Mittasin ja ohjearvotulokset oli vaikeita saavuttaa osalla vanhoista johdoista.

Vaikeita juttuja..
Tuo tarkoittaa, että ne olisivat 2kohmin vastusjohdot. Vastusarvo riippuu johdon pituudesta, olisiko se ollut niin, että arvo ilmoitetaan yhdelle metrille. Puolaongelmat ovat joskus ammattimiehellekin hepreaa, koska puola ei välttämättä toimi maantiellä, vaikka toimisikin korjaamolla. Näitä on nähty. Omalla kohdalla nyt ei ole kuitenkaan kysymys tästä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

sipi kirjoitti:Tuo tarkoittaa, että ne olisivat 2kohmin vastusjohdot. Vastusarvo riippuu johdon pituudesta, olisiko se ollut niin, että arvo ilmoitetaan yhdelle metrille.
Juuei. Mersussa käytettävissä johdoissa on johtimet "vastuksettomia" (kuparia yleensä) ja vastus on tulpan hatussa. Näin joka tulpalla on sama vastus vaikka piuhat on eri pituisia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.

Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?

Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.

EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.

Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?

Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.

EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.

Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.

Diagnoosin saa ampua alas.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sipi kirjoitti:
Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.

Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?

Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.

EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.

Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.

Diagnoosin saa ampua alas.
Jos ventiilin ajoitus sekoa hetkeksi niin "misfire" tulee muihinkin sylinterihin
(Ja se missi ottaa siinä kohdan pari muutakin kaveriaan...mukaan)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

CDI203 kirjoitti:
sipi kirjoitti:
Mulqvist kirjoitti:Kerta tämä on "arvaa vika" -ketju niin veikataan seuraavaa, eli joka pytyllä on oma puola. Noniin, konepellissä pitäisi olla kauttaaltaan äänieriste, mutta revennyt etuosasta, kondensoi -> tiputtaa moottorin 1 sylinterin kohdille josta sattumalta puuttuu suojamuovi, sitten reikään hissukseen löytää tiensä jokunen tilkka vettä josta alkaa ongelmat suurella kuormituksella eli kipinässä ei oo paukkua enään riittävästi. Ongelma jää ajoittaiseksi kun vesi kuumasta kannesta ottaa ja haihtuu pikkuhiljaa.

Oliko tarpeeksi avaruusseikkailua tässä veikkauksessa?

Aloitusviestissä selvästi kerrot tietäväsi mikä on vikana, niin oisko nyt aika sitten kertoa. Nimittäin sen verta utelias olen, että tahtoisin tietää tuollaisen ajoittaisen vian aiheuttajan.

EDIT: No vikaan taisi mennä, mutta kuitenkin eli vuotaa kanteen osan kipinän paukusta.
No ei, mutta kaikin puolin hyvä arvaus.

Olen tosiaan ny ajanut 300 kilometria viimeisen hetkellisen sytytyshäiriökoodin tulon jälkeen puhtaalla vikarekisterillä. Edellinen tapahtui 2,5 vuotta sitten, samoin vain senverran pätkäs, että jätti koodin. Ei näkynyt käynnissä mitenkään. Molemmilla kerroilla ajoin moottoritien U-liittymään kiihdyttäen sen mitä tuolla saa aikaan. Googlailin asiaa enkun kielisiltä sivuilta ja löysin useamman samanlaisen tapauksen. Toinen vihje liittyi VVT-koneisiin ja öljynpaineisiin. Onhan tääkin vähän ufoselitys, mutta en keksi muutakaan kuin tämän googlatun idean: "a camshaft timing error on one bank might also result in P0300-series misfire". "Shops also report that the VVT can randomly bind and not perform the commanded change in camshaft timing that results in a random misfire code. " Jos öljynpaineet katoaa hetkeksi, niin myös vettiiliajoitus sekoaa.

Diagnoosin saa ampua alas.
Jos ventiilin ajoitus sekoa hetkeksi niin "misfire" tulee muihinkin sylinterihin
(Ja se missi ottaa siinä kohdan pari muutakin kaveriaan...mukaan)
Ja mistä sen tietää? Voi ehkä pitää todennäköisenä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Eihän silloin pääsis mäntä venaa moikkaan?
® Mesen linttaklubi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

potox kirjoitti:Eihän silloin pääsis mäntä venaa moikkaan?
Jep ja siinä kohtaa siellä on misstraightvalve,
Lost damaged cylinder head ja muutama muukin ehjä osa on kateiissa minkä valitettavasti varmasti tietää/huomaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

potox kirjoitti:Eihän silloin pääsis mäntä venaa moikkaan?
Tuskinpa, muuten se tapahtuisi jo koeajolla. Koko VVT-säätövaran tulee kyllä mennä puhtaasti läpi, muuten moottorisuunnttelijan lopputili on todella lähellä :D Ehkä vain minuuttien päässä männän ja venan ensi tapaamisesta kertovasta uutisesta.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tulishan se kipinävika myös testerillä nokan ajotusta muuttaessa.
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

laineracing kirjoitti:Tulishan se kipinävika myös testerillä nokan ajotusta muuttaessa.
Eikös se sytytys- ja nokka-ajoitus kulje ikäänkuin parina testatessakin? Tietokone tietää missä mennään ja laskee sytytyksen ja vena-ajoitukset parina. Näinhän ei käy, jos säätöpaineet nokalla laskee yhtäkkiä nollaan.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Ihan pikapikaa miettien.

Ongelma tulee vasta siinä kohdin kun nokan ajoitus ei vastaa pyyntiä, testerillä ajaen kaikki ympärillä säätyy pyynnin mukaan. Pyynti kun ei toteudu -> vikakoodia. Eli kokonaisuudessa kaikki muu paitsi yksi vastaa pyyntiä, vähän sama kun soutukisoissa yksi soutas väärään suuntaan kun muut oikeaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Juu ja onneks se öljynpaine häviää nokalta vaan sillai että ykköspyttyyn tulee herjaa ;)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kyllä se pitäisi tietysti muissakin näkyä, mutta yllä kuvailinkin vain tilannetta testerillä ajon ja vian välillä.

EDIT: Tarkennetaan, pyynnillä tarkoitan nokan ajoituksen pyyntiä.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 09.7.2015 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

laineracing kirjoitti:Juu ja onneks se öljynpaine häviää nokalta vaan sillai että ykköspyttyyn tulee herjaa ;)
No olipas fiksua :D
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Mulqvist kirjoitti:Ihan pikapikaa miettien.

Ongelma tulee vasta siinä kohdin kun nokan ajoitus ei vastaa pyyntiä, testerillä ajaen kaikki ympärillä säätyy pyynnin mukaan. Pyynti kun ei toteudu -> vikakoodia. Eli kokonaisuudessa kaikki muu paitsi yksi vastaa pyyntiä, vähän sama kun soutukisoissa yksi soutas väärään suuntaan kun muut oikeaan.
Jotain tällaista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”