SLK 230 kompura, jakoketjun vaihto.
SLK 230 kompura, jakoketjun vaihto.
Tervehdys.
Ongelmia kyseisen auton jakoketjun kanssa.
Uusi ketju on yhtä tai puolikasta lykkyä liian lyhyt.
Kolmas ketju on ostettu tähti tiskiltä ja on käytännössä sama Iwis mikä tuli viimeksi tarvikkeesta. Eli autosta on tietenkin poistettu kiristin, ylätuki ja käytettiin jopa toista nokka pyörää irti, löysien toivossa mutta huonolla menestyksellä!
Dieseleissä ei ole tullut tämmösiä propleemia vastaan. Onko joku törmännyt vastaavaan ongelmaan, vai onko jokin vaihe jäänyt väliin?
ps. ketju oli sinkunut 20 astetta ja laahannut yli puolen ketjun syvyisen uran keulakoppaan. Autolla ajettu alle 200th.
Ongelmia kyseisen auton jakoketjun kanssa.
Uusi ketju on yhtä tai puolikasta lykkyä liian lyhyt.
Kolmas ketju on ostettu tähti tiskiltä ja on käytännössä sama Iwis mikä tuli viimeksi tarvikkeesta. Eli autosta on tietenkin poistettu kiristin, ylätuki ja käytettiin jopa toista nokka pyörää irti, löysien toivossa mutta huonolla menestyksellä!
Dieseleissä ei ole tullut tämmösiä propleemia vastaan. Onko joku törmännyt vastaavaan ongelmaan, vai onko jokin vaihe jäänyt väliin?
ps. ketju oli sinkunut 20 astetta ja laahannut yli puolen ketjun syvyisen uran keulakoppaan. Autolla ajettu alle 200th.
Sehän on selvä että vika löytyy asentajasta, ei autosta.
Kiristin ei ole paikallaan, jostakin pitäisi löytää puoli lykkyä.
Kuinka tiukalla pensa kamppeen uusi ketju kuulu olla ilman kiristäjä?
Äkikseätään jää aika tiukalle jos vain saa sen tarvittavan löysän.
Voihan sekin olla mahdollista että jokin luisti on rikki, mutta en usko.
Ei ole tullut koskaan täläistä vastaan dieseleiden kanssa.
Kiristin ei ole paikallaan, jostakin pitäisi löytää puoli lykkyä.
Kuinka tiukalla pensa kamppeen uusi ketju kuulu olla ilman kiristäjä?
Äkikseätään jää aika tiukalle jos vain saa sen tarvittavan löysän.
Voihan sekin olla mahdollista että jokin luisti on rikki, mutta en usko.
Ei ole tullut koskaan täläistä vastaan dieseleiden kanssa.
Uusi ketju vedetty vanhalla ketjulla paikalleen eikä yllä päät yhteen niin että saisi edes liitettyä, ilman kiristintä ? Ei pitäisi olla yhtään tiukalla ei sinnepäinkään. Ei nyt kyllä tule mieleen missä kohtaa voisi olla jotain pielessä. Nokat väännetty niin että ketjussa mahdollisimman paljon löysää ? Kiristin otettu kokonaan pois eikä vain sisäosa ?
Paljonko muuten on puoli lykkyä
Paljonko muuten on puoli lykkyä
wiimax.fi
Kiristin on kokonaan pois ja uusi on liitetty vanhaan ja pyöritetty paikoilleen.
Nokkia on väännetty ja käytettiin jopa nokka-akseli irti ja meinattiin kammeta paikoilleen, mutta jokin paikka särkyy jos väkisin laittaa.
Vajavan hampaan verran pitäs löysiä keksiä ja sillonkin ketju jäisi tiukalle ilman kiristintä.
Ketjua käytetty jo ylitiukalla mutta ei mene paikalleen, pyöritin vanhan ketjun paikalleen, se istui normaalista ja taas uusi niin ei paikallee?
Ainoa paikka missä löysiä vois olla on alapyörän alapuoli.
Sinne ei nähnyt kunnolla endoskoopilla.
Nokkia on väännetty ja käytettiin jopa nokka-akseli irti ja meinattiin kammeta paikoilleen, mutta jokin paikka särkyy jos väkisin laittaa.
Vajavan hampaan verran pitäs löysiä keksiä ja sillonkin ketju jäisi tiukalle ilman kiristintä.
Ketjua käytetty jo ylitiukalla mutta ei mene paikalleen, pyöritin vanhan ketjun paikalleen, se istui normaalista ja taas uusi niin ei paikallee?
Ainoa paikka missä löysiä vois olla on alapyörän alapuoli.
Sinne ei nähnyt kunnolla endoskoopilla.
No, kun vanha on pyöritelty uudestaan paikalleen ja sen mitta on OK mutta uuden taas ei niin sehän kertoisi siitä että kuitenkin uusi ketju on liian lyhyt.
En käsitä, ketju on sama kaikissa M111 riippumatta moottorin tilavuudesta eli vaikka olisi joskus vaihdettu eri moottori niin silti ketju kävisi.
Samaten M271. Kumpi moottori tässä on ? Uudemmassahan ei kiristintä muuten tarvitse purkaa ennen asennusta.
Laita tilanteesta kuvia tähän, jos jollain tulisi jotain mieleen...
En käsitä, ketju on sama kaikissa M111 riippumatta moottorin tilavuudesta eli vaikka olisi joskus vaihdettu eri moottori niin silti ketju kävisi.
Samaten M271. Kumpi moottori tässä on ? Uudemmassahan ei kiristintä muuten tarvitse purkaa ennen asennusta.
Laita tilanteesta kuvia tähän, jos jollain tulisi jotain mieleen...
wiimax.fi
Kone on m111 ja vanha ketju pyöritettiin paikoilleen. Molennissa on 126 lenkki(lykkyä), ajoitushan on tietenkin vanhalla sen 20 astetta pielessä, mutta muuten se passaa kuin isä äitin selkään.
Kuvaan en saanut liitettyä kännykällä.
Onko mahdollista että alapyörän alle jäisi lenkki, kun tuntuu että voiko ketju olla vääräkään? Hitto tässähän epäilee jo naapurin koiraakin [/img]
Kuvaan en saanut liitettyä kännykällä.
Onko mahdollista että alapyörän alle jäisi lenkki, kun tuntuu että voiko ketju olla vääräkään? Hitto tässähän epäilee jo naapurin koiraakin [/img]
Onhan erikoista.JTM kirjoitti:Kone on m111 ja vanha ketju pyöritettiin paikoilleen. Molennissa on 126 lenkki(lykkyä), ajoitushan on tietenkin vanhalla sen 20 astetta pielessä, mutta muuten se passaa kuin isä äitin selkään.
Kuvaan en saanut liitettyä kännykällä.
Onko mahdollista että alapyörän alle jäisi lenkki, kun tuntuu että voiko ketju olla vääräkään? Hitto tässähän epäilee jo naapurin koiraakin [/img]
Voisiko alapyörä olla silleen virheellinen että jäänyt liian pehmeäksi ja kulunut/muotoutunut huonon malliseksi ja kuluttanut vanhan ketjun niin että se yltää mutta uusi jää koholle alapyörän kohalla? Tämmöinen olisi kyllä varmaan ennenkuulumatonta.
Melkein voisi sanoa että joku paikka siellä estää ketjua kulkemasta oikeaa reittiä tai sit se ketju on väärä. Onhan nuita osia ollut väärässä paketissa tai väärä numero paketissa ennenkin.
Hmmm. 0.01 heitto ketjussa per lenkki on vasta 1.62mm 162 lenkkisessä per ketju. Tässä pitäisi olla käsittääkseni useita sadasosia per linkki virhettä ketjussa jotta tuo havaittu ero muodostuisi. Valmistusvirhe ketjussa ei voi olla nuin suuri.
Taipuuko uusi ketju tiukalle mutkalle jokakohdasta? Oisko yksi lenkki jäänyt jumittavaksi juuri alapyörän kohdalta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Hyvä, että selevisi. Itelläkin meinasi M113:ssa olla ketju ensin kireällä, vaikka koko ajan oli molemmat ketjut rattaalla. Ilmeisesti sen verran nokka-akseli nyki ketjua, että saattoi jäädä vähän lenkkiä tms. kiristimen liu'un tietämille. Pikku renkutuksella se tokeni.
Edellisestä M104:stä kun vaihtoivat ketjua, niin joutuivat purkamaan nokka-akselit pois. Liekö lipsahtanut hampaalla pyörittäessä ja alkanut ahdistaa. Kun ketju oli vaihdettu, kasasivat nokat takaisin. Kaikenlaista tapahtuu. Laskuttivat kuitenkin vaan ennakkoon arvioidut pari-kolme tuntia, joten mulle OK.
t.
Risto
Edellisestä M104:stä kun vaihtoivat ketjua, niin joutuivat purkamaan nokka-akselit pois. Liekö lipsahtanut hampaalla pyörittäessä ja alkanut ahdistaa. Kun ketju oli vaihdettu, kasasivat nokat takaisin. Kaikenlaista tapahtuu. Laskuttivat kuitenkin vaan ennakkoon arvioidut pari-kolme tuntia, joten mulle OK.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)