W203 220cdi Ei lähde käyntiin.

Vastaa Viestiin
*amatoori*
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2007 17:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

W203 220cdi Ei lähde käyntiin.

Viesti Kirjoittaja *amatoori* »

Olen aivan hukassa... Auto ei (kylmänä) lähtenyt käyntiin, vaikka kuinka sahasi. Irrotin polttoaine letkun suodattimelta ja ei tule polttoainetta kun starttailee. Onko vinkkejä??? :( (Polttoainetta on mittarin mukaan 1/2)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Morjens amatoori ja tervetuloa Meselle !

Siirto- ja korkeapainepumppu ovat molemmat sylinterinkannen etupäässä ja suodatin ennen niitä.
Kun irrotat letkun suodattimelta ja starttaat pumput vetaisevat "ilmat sisään" ja käynnistymättömyys on lopullisesti varmistettu.

Mikäli mahdollista kokeile irrottaa korkeapainepumpun ylempi polttoaineputki ja starttaa samalla kun kaverisi puhaltaa paineilmaa tankkiin niin että sinne muodostuu ylipaine.
Kun putkesta tulee polttoainetta laita se paikalleen ja jatka starttaamista...

Korjatkaa joku viisaampi :roll: jos tuli ihan hourittua. :lol:
*amatoori*
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2007 17:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja *amatoori* »

Laitoin helyt kasaan kävin hakemassa varmuuden vuoksi huolto asemalta 8L polttoainetta (vainoharhainen) ja vähän aikaa starttailin, lähti käyntiin.
Rouvalta tiedustelin ja sanoi että on pari kertaa joutunut starttailemaan pitempään, sitten lähtenyt käyntiin "ei pitänyt kuulemma erikoisena".
Onko muuta vinkkejä kun että vie Veholle.
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Tankissahan on pumppu jonka pitäisi tuoda polttoaine ainakin sinne suodattimelle asti, mutta en osaa arvailla enempää. Toisaalta noista CDI moottorin kylmäkäynnistyshäiriöistä on foorumeilla ollut aika paljon tekstiä. Niissä tuntuu esiintyvän usein korkeapainepumpun lievä vuotovika, joka aiheuttaa paineenlaskun commonrail-putkessa.
Näkyykö korkeapainepumpussa kosteutta ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Taitaa olla aika yleinen vaiva että cdi:tä joutuu useamman kerran starttaamaan kylmästä käyntiin.
Yleisimpiä vian aiheuttajia taitaa olla pa-putkien o-renkaat, "harvat" suuttimet, jompikumpi rail-putken päässä oleva anturi tai säädin.

Taitaa olla ensin testerireissu, sitten halvimmasta päästä kokeilua, eli pa-putken o-renkaat/ muoviputket uusiksi. Sitten taas testeröintiä jos ei asetu.

W203:ssa on myös pa-mittareissa ollut koodaus hämminkejä.
*amatoori*
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2007 17:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja *amatoori* »

Auto saatu käyntiin ja "mystinen" vika korjattu. Vaihdoin polttoaine putket uusiin ja liittimien O-renkaat vaihdoin myös, osat maksoivat n. 20e. Kiitokset kaikille eritoten Aki P. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”