W203 220 CDI 2003 ei starttaa

jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

W203 220 CDI 2003 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Elikkäs, isän autossa ilmeni oire, että startti ei pyöri. Kaikki muu manööveri yms, valot hehkut toimii, muttakun avaimen kääntää starttiin, ei tapahdu mitään. Aikansa kun renkkaa, niin auto käynnistyy normaalisti. Ja kuumalla koneella ei ongelmaa, kylmänä ongelma esiintyy. Mikähän voisi ongelman aiheuttaa? Joku anturi jossain, joka on tiensä päässä? Ajonesto??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2947
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Akku, startti? Testerillä näkee jos järjestelmä estää pyörittämässä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Akku luulisi olevan kunnossa. Auto kyl menee huomenna Venetmäelle Staariin, et selviää sielä. Mut jos olis osannu ihte ihmetellä. Startti kuulemma hajoo kerrasta, mut se kuitenkin monen yrityksen jälkeen starttaa, ja toimii kuten pitää. Ja kuumana joka käynnistyksellä. Kylmänä ei
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Akku luulisi olevan kunnossa. Auto kyl menee huomenna Venetmäelle Staariin, et selviää sielä. Mut jos olis osannu ihte ihmetellä. Startti kuulemma hajoo kerrasta, mut se kuitenkin monen yrityksen jälkeen starttaa, ja toimii kuten pitää. Ja kuumana joka käynnistyksellä. Kylmänä ei
Rele, starti, sam, huono liitos
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Autoon vaihdettiin korjaamon halusta startti... Turhaan, vika on edelleen. Epäilen suuresti, että vika on laatikon kyljessä, öljynvaihdon yhteydessä vaihdetussa pistokkeessa. Koska vika ilmeni huollon jälkeen. Missä sijaitsee W203 koppasessa automaattilaatikon ohjainyksikkö?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29453
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etuohjainlaitteen (=sulakerasia) takalaidalla on 5A sulake jonka kosketushäiriöt aiheuttavat sitä ettei startti toimi aina kylmänä, voisit kokeilla vian ollessa päällä heilutella sulaketta ja lämmittää ohjainlaitetta, jos auttaa niin ...

Edit; niin, taisipa muuten olla niin ettei virtalukkokaan kääntyisi. Äh.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Etuohjainlaitteen (=sulakerasia) takalaidalla on 5A sulake jonka kosketushäiriöt aiheuttavat sitä ettei startti toimi aina kylmänä, voisit kokeilla vian ollessa päällä heilutella sulaketta ja lämmittää ohjainlaitetta, jos auttaa niin ...

Edit; niin, taisipa muuten olla niin ettei virtalukkokaan kääntyisi. Äh.
Ei mitään Äh :)
eri sulke ja eri laidalla etulaidassa(numeroa en muista) on sulke
mikä tekee oireisiin sopivaa ja jos siihen autaa yllä kerrottu niin joko sam on rikki tai sulkeen pohja(mikä on suoraan sam:isa)

Automaatin ohjaus boxsi TCU on hantin jalak tilassa,
lattiamattoa etureunasta taakse kääntämällä(tässä kohtaa kiroilen kaikki jälki asenus sisätilan lämitimet ja varsinkin niitä miten satuu asentavat)
näkyviin tulee alumiinlevy minkä päällä on pala styroksi
styroksin nostaa pois alumin levy on alakulmista ja oikeasta ylä kiinni muovi muttereila mihin sopii 10mm hylsy
ne auki ja kääntää sen alumin levyn lattialle niin näkyy boxsi missä lukee egs se on ko boxsi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ahaas, pitää varmistaa asia. Auto on nyt pari päivää lähtenyt käymään eli startti toiminut. Siihen vaihdettiin huoltoliikkeen halusta startti, mutta sen jälkeen se vika on ilmennyt kahdesti. Pitää tarkistaa tuo sulake.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Perhana täällähän olikin tää vanha topicci, ja mä aloitin samasta ongelmasta uuden.. =D No tekevällle sattuu. Isä huomasi että laatikko tekee myöskin sellaista, ettei anna heti vaihtaa P:ltä pois. Eli voisiko kepin ohjainmoduuli juuressa kiukutella? Joka aiheuttaa sen että ei startti pyöri. Se pyörähtää toisella tai kolmannella kerralla, kun avainta kääntää. Isältä on jäänyt tuo sulake tarkistamatta, ja tarkistaa sen tänään.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

voi
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Nonii, eli sitä aletaan tarkistelemaan seuraavaksi. Mikä siellä voisi mennä, juotokset, likaisuus? Vai onko suosiolla uusi, jos ja kun vika siinä??
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tuos mietittiin että vika ilmaantui laatikon öljynvaihdon jälkeen. Olisiko liitin laatikonkyljessä huono, vai mikä voisi huollossa mennä vikaan?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Tuos mietittiin että vika ilmaantui laatikon öljynvaihdon jälkeen. Olisiko liitin laatikonkyljessä huono, vai mikä voisi huollossa mennä vikaan?
töpseli kannatta tarkistaa
jos aiemin mainituista ei ole löytynyt nehän on varmaan jo tarkistettu

E: laatikon öljy taso myös tarkistaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Sulakkeet oli ok, ei ollut ihmeitä. Mites se keskikonsooli puretaan, että saa käpöseen sen mötikän sieltä kepin juuresta, mitä tarkistella? Saa huoltoliike tarkistaa sen pistokkeen, kun se tosiaan sen vaihdon jälkeen alkoi oireilut.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Sulakkeet oli ok, ei ollut ihmeitä. Mites se keskikonsooli puretaan, että saa käpöseen sen mötikän sieltä kepin juuresta, mitä tarkistella? Saa huoltoliike tarkistaa sen pistokkeen, kun se tosiaan sen vaihdon jälkeen alkoi oireilut.
Minkä mötikän :roll:
keppi yksikö on yhtäkepin kanssa (minkä siten voi purkaa)
hetki sitten oli täälä juttua tais olla nim Terho p
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Juu juuri sitä keppiyksikköä tarkoitin. Se kun on toisinaan tehnyt että ei anna liikuttaa keppiä pois P asennosta. Muttei iskä osannut sanoa että onko tämä oire startin kanssa samaan aikaan.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Juu juuri sitä keppiyksikköä tarkoitin. Se kun on toisinaan tehnyt että ei anna liikuttaa keppiä pois P asennosta. Muttei iskä osannut sanoa että onko tämä oire startin kanssa samaan aikaan.
Jotenkin pitäis selvittä ensin mitkä oireet on milloinkin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Isä on ollut havaitsevinaan että silloin kun auto ei starttaa, niin tulee sellanen kun laittaa avaimen virtalukkoon, niin pitäs "rattilukon" aueta, et siis kuuluu se ääni, niin sitä ääntä ei kuulu, mutta avain kyllä kääntyy virtalukossa normaalisti. Onko siis virtalukko tiensäpäässä, vai ajonestossa ongelmia? Pirssi menee ensiviikolla Venetmäelle ja kattelevat koodit jne, mut jos jo osaa jotain odotella?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tänään isäukon Mersu kävi Starin nokassa. Ja se kertoi vian syyksi virtalukon. Mikä siellä hajoaa?? ja kallis kun mikä korjata eikö niin? Starin antamat tekstit on paperilla, mutta ei nyt tässä käpösellä. Mutta vissiin virtalukon kanssa joudutaan tekemisiin.. Millainen on homma? Mikä niistä siis yleensä hajoaa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Auto kävi Venetmäellä Starin nokassa, ja vikakoodeja oli kolme sivua.

Useassa kohdassa mainitaan Ohjainlaite N73 EZS ohjainlaite.

Eli Elektroninen virtalukko:

B1000 Ohjainlaite N73 EZS-ohjainlaite on rikki

CDI2 Commonrail Diesel Injection alla on Railputken paineenvalvontaa jne,

Mutta sitten on myös P2201-001 Can-sähke ohjainlaitteelta N73 (EZS-ohjainlaite) : CAN-signaali virheellinen

P2200-001 Mittaristo Vika mittaristolta CAN-kautta

P0600-044 CAN-vika Tietoväylä rikki

P0600-008 CAN-vika Lähetin on rikki

EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus

P2314 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta N73 ei ole saatavana CAN-väylältä ( CAN-timeout-vika)

P2315 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta A1 (mittaristo) ei ole saatavana CAN-väylällä (CAN- timeout vika)

EWM- Elektroninen vaihdevipumoduli

P2001 Ohjainlaitteen N73 lähettämää signaalia jarruvalojen tilasta ei ole käytettävissä CAN-väylässä

ESP

C100-128 Tarkasta ohjainlaite N47-5 (ESP- ja BAS ohjainlaite) Tarkasta rakenneosan N-47-5 (ESP- ja BAS ohjainlaite) jännitteensaanti

C1022-001 CAN-väylävika. CAN-tiedonsiirrossa moottoriohjauksen kanssa on häiriö.

C1140-128 N49 (ohjauskulma-anturi) : Ohjauskulma-anturi perusasettamatta

C1202 A7/7s1 (irroituskatkaisin BAS) : Uskottavuus

BAS

C1025-002 CAN-väylä: CAN-viesti ABS virheellinen

Sitten SAM-taka on liuta oikosulku tai virtakatkos koodeja vilkuilta ja valoilta.

Myös B1094 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen N69/2 (oviohjainlaite oikea etu) kanssa häiriö.

Parissa kohtaa tulosteessa lukee etä Virtapiirin 30 alijännite <10,5v, eli on akun jännite käynyt alhaalla, joka selittänee osittain näitä koodeja.

DBE- Kattoyksikkö

B1001 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa alijännite

B10D5 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen SAM-taka kanssa häiriö

OBF - Ylempi käyttönäppäimistö

Tässä on vikakoodeja että istuinlämmittimet ei toimi, mutta mielestäni lämpiävät ihan normaalisti???

Myös löytyy koodi

9021 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen A1 (mittaristo) kanssa häiriö.

9023 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen N10/2 (SAM-ohjainlaite, kun sulake-ja relemoduli takana) kanssa häiriö.

KIW - Mittaristo ja huoltovälinäyttö

B1121 Tietoyhteydessä pääyksikön (Head Unit) kanssa on häiriö.
B1128 Jarrunestemäärä ei ole kunnossa
B110A CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen N10/8 (SAM-ohjainlaite takana) kanssa häiriö

TSG-VL Oviohjainlaite vasen etu

B120B E6/5 (vilkku vasen ulkopeili) : katkos tai lamppu rikki (peilissä kaikki toimii, vilkku, säätö ja lämpö!!!)

TSG-VR Oviohjainlaite oikea etu

B1501 S21/2 (katkaisin lasinnostin, etumatkustajan ovi): Rakenneosa takertelee tai siinä on oikosulku
B120B E6/6 (vilkku oikea ulkopeili) Katkos tai lamppu rikki

(Auto sai kevyen pusun repsikan oveen, ja se oikastiin ja maalattiin, eli saattanee olla että siitä on tullut siihen nää häiriöt. Käynnistyshäiriöt oli jo ennen kolaria.)

K-KLA Mukavuus-ilmastointiautomatiikka / KLA - Ilmastointiautomatiikka / HAU - Lämmitysautomatiikka

B148B8 M2/21 (säätömoottori tuuletusläpät)

Siinä vikakoodi listaa. Siinä on muutakin koodia kyllä, mitä en tuohon kirjoittanut. Venetmäki epäili Virtalukon olevan syynä, mutta onko näin?? Osaako joku noista koodeista ohjailla oikeaan suuntaan vian etsinnässä? Onhan tuossa se jarruvalokatkaisin yhtenä vikakoodina, mutta omassa Väyryssä katkaisijan hajoominen aihetti BAS/ASR ja ABS valojen syttymisen kojetauluun, mitä tämä iskän auto ei tee!

Mä lähetin CDI203:elle sähköpostia täältä, mut viesti olla nököttää kokoajan lähtevissä???? =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29453
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Virtalukko kannattaisi käyttää irti ja varmistaa että johtoliitokset ovat OK.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Okei, no millainen homma on paneelit purkaa, ja paljonko pitää purkaa ennenku pääsee käsiksi? Se tässä on jännä että viileämmillä ja kosteammilla ilmoilla tekee käynnistysongelmia, ei suinkaan jokakerta. Voi mennä pitkäkin aika että toimii ok. Pitää tarkistella se virtalukko.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
SprinterW903
Viestit: 59
Liittynyt: 15.10.2012 20:56
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Ei mitenkään olis mahollisesti lähettyvillä harraste Staria. Vika kun ilmenee niin se olis kun katsoa starilla että mihin startti käsky pysähtyy. Vaikeahan se on saada just sillon kun vika päällä mut silloin pääsis vikaan kiinni. Tuli mieleen että kun ilmojen lämpötila vaikuttaa niin eihän vaan ole öljy noussut vaihelaatikosta ohjainyksikölle.....käytitkö yksikön auki ?
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ei olla sitä boksia availtu, kun eikös se ole repsikan potkupaneelin alla, ja niin ettei sinne pitäs päästä öljyä, kuten Väyryssä pääsee?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti: Mä lähetin CDI203:elle sähköpostia täältä, mut viesti olla nököttää kokoajan lähtevissä???? =)
Sähköpostia... ei voi tätäkautta lähettää mutta YV:en voi ;)

soitaakin voi koittaa
Ma-Pe 17-21
(La-Su 13-21)

YV vastailtu :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4316
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jyriniemela kirjoitti:Ei olla sitä boksia availtu, kun eikös se ole repsikan potkupaneelin alla, ja niin ettei sinne pitäs päästä öljyä, kuten Väyryssä pääsee?
Se on se ja sama missä se boxsi on vaikka olis katolla jos sen ja laatikon välilnen johto on kiinni niin öljyä sinne menee jos sitä laatikosta vuotaa töpselin holkista tarpeeksi pitkään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

No kieltämättä vika alkoi laatikon öljynvaihdon jälkeen, ei se mitää meinaa vaikka tarkistaisi sen boksin. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tänään auto teki pari käyntiin lähtemättömyyttä, toisella yrittämällä lähti kummallakin kertaa. Vikakoodit luettu, ja niitä ei ollut?????? Alkaa olemaan mielenkiintoista etsiä vikaa. Voiko jarruvalokatkaisin aiheuttaa käynnistämättömyyden? Tänään teki sellaisenkin, että ei keppi liikkunut P asennosta mihinkään, sitä lukkoahan ohjaa jarruvalokatkaisin? Voiko se olla rikki niin ettei anna koodeja? Pitää toki varmistaa se laatikon boksin tilanne. Tänään aamulla auto ei lähtenyt tallista käymään, eikä Venetmäen pihasta, ja jälkimmäisellä auto oli juuri tullut Tampereelta, eli oli todellakin kuuma.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tuossa oli pitkät tarinat virtalukon koodeista ja mahdollisesta syystä, onko sille nyt edelleenkään tehty mitään? Vähään EIS vialta tuo kulostaa, jarrvalokytkimeen en usko, starttaahan auto vaikka poljinta ei paina. Keppijumi on eriasia, mutta sihenkin voi EIS vaikuttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Virtalukolle ei olla VIELÄ tehty mitään. Yritetään ensin kokeilla kaikki halvemmat vikakohteet, jos niitä on. =D Vikakoodit jotka tänne kirjoitin luettiin viime viikolla, ja ne nollattiin. Tänään auto käytettiin uudestaan koodien luvussa, koska tuli ongelmia starttauksen kanssa, mutta mistään ei ollut vikakoodia. Kun vika kuitenkin useimmin on satunnainen, paitsi tietysti tänään teki kahteen kertaan. Pakko alkaa hypistelemään sitä virtalukkoa. Sen vaihto on vain sellasesta 500€-1000€??? Kun täytyy ensin viedä johonkin joka sen osaa ja pystyy tekemään. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”