SLK 230k -01 moot.vikavalo ei toimi + tehot kateissa

Vastaa Viestiin
Janska81
Viestit: 12
Liittynyt: 21.5.2014 19:48

SLK 230k -01 moot.vikavalo ei toimi + tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Janska81 »

Terve vaan kaikille ;)
Ajattelin täältä kysellä otsikossa mainittuihin vikoihin apua.

Eli moottorin häiriövalo on ei syty edes virtoja kytkettäessä. Myös jäähdytysnesteen ja pesunesteen varoitusvalot pimeänä. Ainoastaan srs-valo toimii. Toisella puolella mittaristoa olevat merkkivalot tuntuisi toimivan. Veholla olivat tutkineet ja sanoneet jonkin kaapelin olevan poikki ja mahdollisesti lisäksi voitu koodata pois käytöstä. Onko kellään kokemusta kyseisestä viasta ? Olen itse kyllä asentajana, mutta vähemmän mersujen kanssa peuhannut, joten jos jotenkin mahdollista itse korjata niin voisin yrittää. Muussa tapauksessa lähetän korjattavaksi.

Toinen ongelma on tehottomuus. Vaikuttaisi että ahdin olisi kokonaan pois pelistä. Vikakoodeja on 2kpl ja toinen niistä on P0247....Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid 'B'
ja toinen olis joku can-ilmoitus EIS:ltä oliskohan ollu vikakoodi joku 203c tms. Voin tarvittaessa tarkistaa.

By-pass läppäkotelo on uusittu ja sen johdot ohjainlaitteelle tarkistettu. Olivat ok.

Nokka-akselin säätimen liitin putsattu brake cleanerilla mielestäni huolellisesti ja myös senjohdot tarkistettu ohjainlaitteelle saakka. Olivat ok.

Tarkistettu melkeempä kaikki anturien liittimet öljyn varalta ja mistään ei öljyä tuntunut löytyvän. Veholla olivat happitunnistimien töpselit kurkanneet ja ei ollut sielläkään öljyä.

Ohjainlaitteen liittimiä irroitettaessa huomasin että yhdessä liittimessä öljyä melkoisesti. Puhdistettu kaikki ohjainlaitteiden liittimet ja moottorin ohjainlaite tarkistettu-> ei öljyä sisällä. Ohjainlaite on kuitenkin ilmeisesti edellisen omistajan toimesta käynyt auki ( selvät avaus jäljet ) joten veikkaan että öljyä on sielläkin joskus voinut olla.

Voisiko olla tuo moottorin ohjainlaite vioittunut jos / kun siellä on ollut öljyä ?


Kiitokset jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa näiden ongelmien tiimoilta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: SLK 230k -01 moot.vikavalo ei toimi + tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janska81 kirjoitti:Terve vaan kaikille ;)
Ajattelin täältä kysellä otsikossa mainittuihin vikoihin apua.

Eli moottorin häiriövalo on ei syty edes virtoja kytkettäessä. Myös jäähdytysnesteen ja pesunesteen varoitusvalot pimeänä. Ainoastaan srs-valo toimii. Toisella puolella mittaristoa olevat merkkivalot tuntuisi toimivan. Veholla olivat tutkineet ja sanoneet jonkin kaapelin olevan poikki ja mahdollisesti lisäksi voitu koodata pois käytöstä. Onko kellään kokemusta kyseisestä viasta ? Olen itse kyllä asentajana, mutta vähemmän mersujen kanssa peuhannut, joten jos jotenkin mahdollista itse korjata niin voisin yrittää. Muussa tapauksessa lähetän korjattavaksi.

Toinen ongelma on tehottomuus. Vaikuttaisi että ahdin olisi kokonaan pois pelistä. Vikakoodeja on 2kpl ja toinen niistä on P0247....Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid 'B'
ja toinen olis joku can-ilmoitus EIS:ltä oliskohan ollu vikakoodi joku 203c tms. Voin tarvittaessa tarkistaa.

By-pass läppäkotelo on uusittu ja sen johdot ohjainlaitteelle tarkistettu. Olivat ok.

Nokka-akselin säätimen liitin putsattu brake cleanerilla mielestäni huolellisesti ja myös senjohdot tarkistettu ohjainlaitteelle saakka. Olivat ok.

Tarkistettu melkeempä kaikki anturien liittimet öljyn varalta ja mistään ei öljyä tuntunut löytyvän. Veholla olivat happitunnistimien töpselit kurkanneet ja ei ollut sielläkään öljyä.

Ohjainlaitteen liittimiä irroitettaessa huomasin että yhdessä liittimessä öljyä melkoisesti. Puhdistettu kaikki ohjainlaitteiden liittimet ja moottorin ohjainlaite tarkistettu-> ei öljyä sisällä. Ohjainlaite on kuitenkin ilmeisesti edellisen omistajan toimesta käynyt auki ( selvät avaus jäljet ) joten veikkaan että öljyä on sielläkin joskus voinut olla.

Voisiko olla tuo moottorin ohjainlaite vioittunut jos / kun siellä on ollut öljyä ?


Kiitokset jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa näiden ongelmien tiimoilta.
Jep ohjainlaite voi olla saanut kipeaä jos on öljyä saanut(tai avatessa)

kannattaa tarkistela se joku kaapeli(ehkä tarkoitivat mainitun solenoidin johtoa)
semoisia on tullut vastaan missä on moottorin häiriö valo koodatu pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Janska81
Viestit: 12
Liittynyt: 21.5.2014 19:48

Viesti Kirjoittaja Janska81 »

Juu mittaristo onkin jo irti, mutta en vielä ole purkanut sitä sen enempiä. Moottorin ohjainlaitteen ajattelin mahdollisesti vaihtaa ehjään ja koodauttaa sen tuohon autoon käypäiseksi. Kuulemma oikeastaan ainoa ns. toimiva korjaus. Mietin vaan että jos jollekin tulisi vielä jotain mieleen mitä tulisi tarkistella ennen kuin ohjainlaitetta alan uusimaan. Tänään pistin myös merkille että nokka-akselin säätimen liittimen irroitus ei saa vikakoodia aikaan vaikka kuinka yrittää. Onkol ihan normaalia ? Töpseli irti, mutta koodia ei vaan tule. Kannattaisiko sen johdot varuiksi pätkäistä ja vetää uudet kun siellä sisällä sitä ölppää on kuitenkin mennyt ? Johdoista huomaa että on uineet öljyssä, koska ovat melko kovia ja kankeita muihin johtoihin verrattuna. Ilmeisesti öljy on kovettanut piuhojen suojakuoret.

Eikös tuo wastegate solenoid meinaa juurikin by-pass läppäkoteloa ? Vai onko sille joku solenoidikin jossain ? Jotenkin olen ymmärtänyt että vanhemmissa olisi erilainen by-pass ja sitä jonkinlaisella solenoidilla ohjattaisiin ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Janska81 kirjoitti:Juu mittaristo onkin jo irti, mutta en vielä ole purkanut sitä sen enempiä. Moottorin ohjainlaitteen ajattelin mahdollisesti vaihtaa ehjään ja koodauttaa sen tuohon autoon käypäiseksi. Kuulemma oikeastaan ainoa ns. toimiva korjaus. Mietin vaan että jos jollekin tulisi vielä jotain mieleen mitä tulisi tarkistella ennen kuin ohjainlaitetta alan uusimaan. Tänään pistin myös merkille että nokka-akselin säätimen liittimen irroitus ei saa vikakoodia aikaan vaikka kuinka yrittää. Onkol ihan normaalia ? Töpseli irti, mutta koodia ei vaan tule. Kannattaisiko sen johdot varuiksi pätkäistä ja vetää uudet kun siellä sisällä sitä ölppää on kuitenkin mennyt ? Johdoista huomaa että on uineet öljyssä, koska ovat melko kovia ja kankeita muihin johtoihin verrattuna. Ilmeisesti öljy on kovettanut piuhojen suojakuoret.

Eikös tuo wastegate solenoid meinaa juurikin by-pass läppäkoteloa ? Vai onko sille joku solenoidikin jossain ? Jotenkin olen ymmärtänyt että vanhemmissa olisi erilainen by-pass ja sitä jonkinlaisella solenoidilla ohjattaisiin ?
Okeestaan se mitä kannatisi tehdä on pistää auto *:rin piuhan päähän niin saa tarkemin testattua ja antaa hyvät ohjeet vian etsintään

Juuri noin ja niitähän on tehty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”